افزایش سرعت پخش فیلم در KMPlayer همراه با آموزش تصویری

تصور کنید که یک فیلم را از اینترنت دانلود کرده‌اید و سرعت پخش آن، خیلی آهسته یا خیلی سریع است. باید بیخیال تماشای آن شوید؟ قطعا خیر! خبر خوب این‌که افزایش سرعت پخش فیلم در KMPlayer و حتی کاهش سرعت، به راحتی امکان‌پذیر است.

برنامه KMPlayer یک پخش کننده چند منظوره است که با کمک آن می‌توان بدون نیاز به نصب کدک‌های اضافی روی کامپیوتر، تمامی فرمت‌های صوتی و تصویری VCD و DVD را پخش کرد.

ممکن است شما هم جزء افرادی باشید که این مدیاپلیر محبوب را نصب کرده‌اند و از آن رضایت کامل دارند، ولی  به دلایلی و برای رسیدن به هدف خاصی مایل باشید سرعت پخش فیم را در این نرم‌افزار، کم یا زیاد کنید.

اگر نمی‌دانید چطور باید این کار را انجام داد؛ با این مقاله از ایده‌آل تک همراه باشید تا راهکار مناسبی برای این موضوع به شما معرفی کنیم.

افزایش سرعت پخش فیلم در KMPlayer

ابتدا ویدئوی مورد نظر خود را با نرم‌افزار KMPlayer باز کنید. سپس روی صفحه، کلیک راست و گزینه Play را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه، باکس جدیدی پدیدار می‌شود که در پایین آن ۳ حالت تنظیم سرعت پخش ویدئو ظاهر شده و می‌توانید هر کدام را که مایل باشید مطابق نیاز خود انتخاب کنید.

تغییر سرعت پخش فیلم

این ۳ حالت عبارت هستند از :

  • حالت decrease: با هر بار انتخاب این گزینه، سرعت پخش ویدئو ٪۵ کم می‌شود.
  • حالت reset: با انتخاب این گزینه، سرعت پخش ویدئو به حالت معمولی بر می‌گردد.
  • حالت increase : با هر بار انتخاب این گزینه، سرعت پخش ویدئو ٪۵ زیاد می‌شود.

در ضمن می‌توانید از کلید‌های میانبر زیر نیز برای این منظور استفاده کنید.

  • حالت decrease:  Shift+ Num
  • حالت reset:  Shift+ Num
  • حالت increase:  Shift+ Num

برای افزایش سرعت پخش فیلم در KMPlayer کافیست گزینه increase را انتخاب کنید و سرعت را به صورت دل‌خواه افزایش دهید.

کاهش سرعت پخش فیلم

با همین روش، می‌توانید ویدئوی مورد نظر خود را با هر سرعتی که تمایل دارید تماشا کنید و یا اگر فایلی ویدئویی دارید که سرعت پخش آن زیاد یا کم است، با این راهکار، سرعت پخش را اصلاح کنید.

نکته: در برخی از نسخه‌های KMPlayer ممکن است با هر بار انتخاب حالت‌های Fast و Slow ، سرعت پخش به میزان ٪۲۵ زیاد یا کم شود.

کم کردن سرعت پخش فیلم در KMPlayer

تمام مراحل کاهش سرعت پخش فیلم در برنامه کی ام پلیر، مشابه با روش افزایش سرعت پخش است! با این تفاوت که این بار به جای increase، گزینه decrease را انتخاب کنید.

این‌جا هم با انتخاب decrease می‌توانید سرعت را به میزان 5 درصد کاهش دهید. البته نگران تغییرات نباشید؛ زیرا هر زمان و با انتخاب Normal، همه چیز به حالت اول و پیش‌فرض بر‌می‌گردد.

سایر ترفندهای برنامه KMPlayer

همان‌طور که اشاره کردیم، برنامه KMPlayer انتخاب اول بسیاری از کاربران ویندوز برای تماشای فیلم و ویدیو محسوب می‌شود. این نرم افزار قابلیت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در ادامه، به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نکته: برای آشنایی با هر کدام از ترفندهای زیر، تنها کافیست روی آن کلیک کنید:

ما در هر کدام ازر مقاله‌های بالا، به صورت مفصل در مورد قابلیت‌های نرم افزار همه فن حریف KMPlayer صحبت کرده‌ایم. بنابراین به راحتی می‌توانید جواب تمام سوالات خود درباره این نرم افزار را در مجله ایده آل تک به دست بیاورید.

کلام آخر

اگر یک فیلم یا سریال را دانلود کرده‌اید و از سرعت پخش آن رضایت ندارید، اصلا نیازی به حذف کردن آن نیست! شما به راحتی و با اعمال برخی تنظیمات، می‌توانید آن را با سرعت دل‌خواه و در برنامه کی ام پلیر پخش کنید.

در این مقاله به آموزش افزایش سرعت پخش فیلم در KMPlayer پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

4.4 | (27)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//