اتصال کامپیوتر به گوشی از راه دور | معرفی 7 اپلیکیشن مفید

چند سالی می‌شود که فروش لپ‌ تاپ و کامپیوتر کمتر شده است. این روزها مردم بیشتر طرفدار استفاده از موبایل هستند. با این حال، هنوز هم بسیاری از مردم، از دسکتاپ‌های رومیزی در خانه و محل کار خود استفاده می‌کنند. خوشبختانه اتصال کامپیوتر به گوشی از راه دور یک فناوری مفید است. این یعنی اینکه شما می‌توانید گوشی هوشمند و کامپیوتر خود را به هم متصل کرده و برای کار با فایل‌ها و برنامه‌ها، کامپیوتر خود را از راه دور کنترل کنید.

این قابلیت به ویژه در این دوران بسیار کاربردی و کمک کننده است. اگر از خانه و راه دور مشغول به کار هستید؛ می‌توانید از طریق گوشی هوشمند، به کامپیوترهای شرکت دسترسی پیدا کنید. در این مقاله به 7 مورد از بهترین برنامه‌های کاربردی اتصال گوشی به کامپیوتر توسط ریموت اشاره شده است. خبر خوش چیست ؟ اینکه بیشتر آنها هزینه‌ای برای شما ندارند.

 Chrome Remote Desktop 

این اپلیکیشن احتمالاً ساده‌ترین برنامه اتصال کامپیوتر به گوشی از راه دور است که هم برای سیستم عامل iOS و هم برای Android کار می‌کند. شما می‌توانید از راه دور به کامپیوتر، لپ تاپ، مک بوک، Windows  Linux یا Chromebook دسترسی پیدا کنید.

برنامه اتصال از راه دور Chrome
برنامه اتصال از راه دور Chrome

Chrome Remote Desktop کاملاً قابل اعتماد و ثابت شده است؛ بسیار ساده است و  به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که برنامه Chrome Remote Desktop را برای سیستم عامل رایانه مورد نظر خود نصب کنید؛ آن را اجرا کنید و دستورالعمل‌های راه اندازی آن را دنبال کنید. سپس برنامه را از طریق تلفن همراه خود اجرا کنید.

Remote Desktop Microsoft 

از آنجایی که ویندوز، محبوب‌ترین سیستم عامل در جهان است؛ ‌برنامه اتصال کامپیوتر توسط ریموت، ساخته شده توسط همین کمپانی که ستون اصلی نرم‌افزار در دنیای کامپیوتر است؛ امکان ندارد که بد باشد.

برنامه اتصال از راه دور Microsoft
برنامه اتصال از راه دور Microsoft

برنامه تلفن همراه مایکروسافت در هر دو سیستم عامل Android و iOS در دسترس است و اطلاعات کاملی برای کمک به شما در مورد استفاده از آن وجود دارد. البته این ضعف اصلی آن هم محسوب می‌شود. نصب برنامه و راه اندازی آن، در مقایسه با راه اندازی اپلیکیشنی که به راحتی از یک جایی مانند Play Google دریافت می‌کنید، می‌تواند کمی خسته کننده باشد.

با این حال، کاربران حرفه‌ای ویندوز از قابل اطمینان بودن و قدرت این برنامه حتماً استقبال خواهند کرد. بهتر از همه اینکه شما می‌توانید از ویندوز 8 به بالا  از حالت تاچ مستقیم هم استفاده کنید. با این کار، تبلت iOS یا Android شما، به یک ماشین ویندوز تبدیل می‌شود!

 TeamViewer 

TeamViewer تقریباً یک نام خانوادگی در دنیای اتصال کامپیوتر به گوشی توسط ریموت است و این شرکت خدمات از راه دور درجه یکی را ارائه می‌دهد. خوشبختانه افرادی که می‌خواهند از این برنامه برای اهداف شخصی و غیر تجاری استفاده کنند؛ می‌توانند به صورت رایگان این کار را انجام دهند.

برنامه اتصال از راه دور TeamViewer
برنامه اتصال از راه دور TeamViewer

نکته منفی این است که این نرم افزار، کاربری تجاری را تشخیص داده و سپس آن را مسدود می‌کند. این برای جلوگیری از سواستفاده، خوب است؛ اما اگر با یک تشخیص اشتباه برخورد کنید؛ باید برای رفع مشکل انسداد با آنها تماس بگیرید. با اینکه کمی آزار دهنده است؛ اما خوشبختانه به ندرت پیش می‌آید.

از نظر فناوری و قابلیت‌ها، TeamViewer به سختی شکست می‌خورد. یک لیست بلند بالا از دستگاه‌های مختلف و همچنین سیستم عامل‌های iOS یا Android وجود دارد که می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. در واقع اگر شما یک دستگاه Windows Mobile یا Blackberry دارید؛ برنامه TeamViewer تنها گزینه پیش روی شماست.

 Splashtop 

درست مانند TeamViewer، سازندگان برنامه Splashtop هم تصمیم گرفته‌اند که نرم افزار خود را تنها برای استفاده شخصی رایگان کنند. با این حال، آنها ویژگی‌های حرفه‌ای را از طریق به روزرسانی درون برنامه‌ای به شما می‌فروشند.

برنامه اتصال از راه دور Splashtop
برنامه اتصال از راه دور Splashtop

برخلاف TeamViewer، هزینه مصارف تجاری می‌تواند ماهانه پرداخت شود؛ در حالی که TeamViewer فقط اشتراک‌های سالانه را به فروش می‌رساند. این برنامه اتصال کامپیوتر به گوشی توسط ریموت، از بسیاری از گوشی‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از صفحه بارگیری Splashtop یکی از آنها را متناسب با هر سیستم عاملی که استفاده می‌کنید؛ به راحتی انتخاب کنید.

 VNC Viewer 

VNC Viewer و همراه با آن VNC Server یکی از بهترین خدمات اتصال کامپیوتر به گوشی توسط ریموت را ارائه می‌دهد که امروزه می‌توانید دریافت کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که اول، برنامه VNC Server را بر روی کامپیوتری که می‌خواهید از راه دور کنترل کنید نصب کنید. سپس برنامه VNC Viewer را روی گوشی یا تبلتی که می‌خواهید از طریق آن کنترل را انجام دهید نصب کنید.

برنامه اتصال از راه دور VNC
برنامه اتصال از راه دور VNC

این برنامه تقریباً همه سیستم عامل‌های اصلی را پوشش می‌دهد. یعنی علاوه بر ویندوز و MacOS، از Linux و Raspberry Pi هم پشتیبانی می‌کند. البته iOS و Android را هم باید به این لیست اضافه کنید.

این نرم افزار از قابلیت رمزگذاری و محافظت از رمز عبور برای هر رایانه استفاده می‌کند. برای دسترسی به آن هم باید از اعتبارنامه دستگاه ریموت استفاده کنید. در تلفن‌های همراه، صفحه تاچ به عنوان تاچ پد عمل می‌کند؛ اما اگر بخواهید متن‌های مهمی را وارد کنید، از صفحه کلیدهای بلوتوثی هم پشتیبانی می‌شود.

کار با VNC Viewer بسیار جذاب است و امنیت بی‌نظیر و عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. البته یک نسخه پولی از این برنامه هم برای کاربران حرفه‌ای‌تر وجود دارد؛ اما اکثر افرادی که مدیر یک سیستم تجاری نیستند، از آنچه که با قیمت صفر بدست می‌آورند بسیار خوشحال می‌شوند!

 NoMachine 

شعار “NoMachine برای همه” گویای همه چیز است! نصب این برنامه رایگان، ایمن و بسیار آسان است. با اینکه این یک نام نسبتاً ناشناخته در بین برنامه‌های اتصال کامپیوتر به گوشی توسط ریموت است؛ اما NoMachine چندین قابلیت دارد که می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند.

برنامه اتصال از راه دور Nomachine
برنامه اتصال از راه دور Nomachine

هدف اصلی آنها عملکرد است. درست است که اکثر برنامه‌های اتصال کامپیوتر به گوشی، این امکان را می‌دهند تا بتوانید کارهای اساسی خود را راه دور انجام دهید؛ اما میزان تاخیر و پخش بی‌کیفیت، واقعاً کاربران را از ادامه استفاده از آنها منصرف می‌سازند. با این حال NoMachine ادعا می‌کند که سریع‌ترین و کم تاخیرترین نرم افزار اتصال کامپیوتر به گوشی از طریق ریموت است.

در عین حال، آنها همچنین ادعا می‌کنند که بهترین کیفیت پخش را دارند. یعنی آنقدر خوب که حتی بتوانید فیلم‌های HD را هم تماشا کنید یا بازی‌های ویدیویی را از راه دور انجام دهید.

البته واضح است که این امر به پهنای باند در انتهای دو اتصال شما بستگی دارد؛ اما اگر تجربه شما در استفاده از سایر نرم‌افزارهای اتصال کامپیوتر به گوشی از طریق ریموت بیش از حد ناخوشایند است، NoMachine مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد!

LogMeIn Pro 

LogMeIn عرضه رایگان خود را در سال 2014 متوقف کرد؛ اما همچنان یکی از شناخته شده‌ترین نام‌ها در بازار اتصال کامپیوتر به گوشی از طریق ریموت است.

برنامه سالانه LogMeIn Pro مطمئناً در بین کاربران خاص بسیار محبوب است؛ اما شامل اشتراک LastPass Premium هم می‌شود. همچنین به 1 ترابایت فضای ذخیره سازی هم نیاز دارند. از طرفی فقط اجازه می‌دهد تا دو کامپیوتر برای دسترسی ثبت شوند. برای بیشتر افراد احتمالاً شامل کامپیوتر‌های شخصی خانه و محل کار آنها می‌شود.

برنامه اتصال از راه دور LogMeIn
برنامه اتصال از راه دور LogMeIn

LogMeIn یک محصول حرفه‌ای است و شامل سطح بالایی از امنیت و ویژگی‌های تخصصی می‌شود که در محصولات رایگان پیدا نمی‌کنید. به عنوان مثال، اگر کامپیوتر یا لپ تاپ چندین نمایشگر داشته باشد، می‌توانید آنها را به درستی در گوشی یا تبلتی که برای کنترل استفاده می‌کنید داشته باشید.

شما همچنین می‌توانید با خرید یک محصول پولی مانند LogMeIn، تضمین بهترین به روز رسانی‌ها، خدمات و پشتیبانی‌ها را دریافت کنید. بنابراین اگر به دلایل مهم و ماموریتی به اتصال از راه دور نیاز دارید، LogMeIn قطعاً می‌تواند انتخاب صحیحی باشد.

 نتیجه گیری

با فراگیری تبلت‌های قدرتمندی مانند iPad Pro و Microsoft Surface در بین کامپیوتر‌ها و موبایل‌ها، ممکن است یک روز دیگر نیازی به برنامه‌های اتصال کامپیوتر به گوشی از طریق ریموت نداشته باشیم!

اما هنوز هم خوب است بدانید که در حال حاضر، مجموعه‌ای از برنامه‌های مختلف برای هر گوشی هوشمند و کامپیوتری وجود دارد. آن هم کاملاً رایگان! بنابراین، اکنون می‌توانید با اطمینان کامل از خانه یا محل کار خارج شوید و رایانه رومیزی را به کمک گوشی هوشمند خود در دست بگیرید!

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//