فعال سازی اینترنت همراه اول برای اندروید و iOS

فعال سازی اینترنت همراه اول برای بسیاری از کسانی که اولین بار از این سرویس استفاده می‌کنند، با دردسرهایی همراه است. زیرا در بسیاری از موارد، تنظیمات اینترنت همراه اول، چه در گوشی‌های اندرویدی و چه در iOS ممکن است دچار مشکل شود.

آشنایی با روش‌های دریافت تنظیمات اینترنت همراه اول در گوشی‌های مختلف، بسیار کاربردی خواهد بود. از آنجایی که همراه اول، قدیمی‌ترین اپراتور تلفن همراه در کشور است، از خدمات و سطح پوشش مناسبی برخوردار است.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک به صورت تصویری و قدم به قدم، به شما آموزش خواهیم داد که برای فعال سازی اینترنت همراه اول برای اندروید و ios چه مراحلی را باید طی کنید. پس با ما همراه باشید.

بررسی مناطق تحت پوشش

قبل از هر کاری، باید مناطقی که تحت پوشش اینترنت همراه اول قرار دارند را شناسایی کنید. اگر در منطقه یا شهری زندگی می‌کنید که هنوز اینترنت 4G همراه اول در آن فعال نیست، این آموزش برای شما کاربردی نخواهد بود.

مناطق تحت پوشش اینترنت همراه اول

برای بررسی مناطقی که تحت پوشش اینترنت همراه اول قرار دارند می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

1- بررسی نقشه مناطق تحت پوشش شبکه اینترنتی همراه اول: برای این کار به صفحه مناطق تحت پوشش اینترنت همراه اول در سایت این اپراتور مراجعه کنید. در این صفحه هم می‌توانید از روی نقشه مناطق تحت پوشش را بررسی کنید و هم با جستجو استان و شهر محل زندگی خود، از تحت پوشش قرار داشتن محل زندگی خود مطمئن می‌شوید.

2- کمک گرفتن از افراد ی که سیمکارت همراه اول دارند: اگر خودتان سیمکارت همراه اول ندارید و همچنین به اینترنت هم دسترسی ندارید تا از این طریق مناطق تحت پوشش را بررسی کنید، می‌توانید از کسی که سیمکارت همراه اول دارد و از اینترنت آن استفاده می‌کند، بخواهید که منطقه زندگی شما را بررسی کنند.

البته از طریق اپلیکیشن و سایت همراه من هم می‌توانید این ویژگی را بررسی کنید. اما استفاده از این سایت به شماره تلفن همراه اول نیاز دارد. بنابراین دو راه گفته شده بهترین راه‌های ممکن برای بررسی مناطق تحت پوشش اینترنت نوترینو همراه اول هستند.

تجهیزات

داشتن تجهیزات مناسب یکی از الزامات اتصال به اینترنت LTE همراه اول است. برخی از مودم‌ها برای اتصال به اینترنت از سیمکارت استفاده می‌کنند. همچنین گوشی‌های هوشمند که همه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، گزینه مناسبی برای استفاده از اینترنت 4G همراه اول است.

به همین دلیل قبل از خرید سیمکارت باید مطمئن شوید که تجهیزات استفاده از این امکانات را دارید. اگر گوشی شما از جدیدترین مدل‌های موجود در بازار است، از این بابت هیچ نگرانی به دل خود راه ندهید. چرا که همه مدل های جدید از شبکه 4G و حتی 5G هم پشتیبانی می‌کنند.

اما اگر مدل گوشی شما قدیمی است یا قصد خرید گوشی دست دوم دارید، حتما به این نکته توجه کافی داشته باشید تا سرتان کلاه نرود.

سیمکارت usim

همراه اول علاوه بر سیمکارت‌های مکالمه که می‌توانید از آن‌ها برای اتصال به اینترنت هم استفاده کنید، نوع دیگری از سیمکارت هم دارد که مختص اتصال به اینترنت است. نوع اول که همه از آن استفاده می‌کنند، سیمکارت usim این شرکت است. اگر چندین سال است که سیمکارت خود را دارید و هنوز آن را عوض نکرده‌اید، برای اینکه بتوانید تنظیمات اینترنت همراه اول را دریافت کنید و از اینترنت استفاده کنید، باید سیمکارت خود را به usim تغییر دهید.

سیمکارت usim همراه اول

usim نوع خاصی از سیمکارت است که امکان دریافت اینترنت 4G را برای شما فراهم خواهد کرد. پس در نظر داشته باشید که علاوه بر تجهیزات به سیمکارت 4G نیاز خواهید داشت. اما اگر جدیدا سیمکارت خود را خریداری کرده‌اید یا به تازگی آن را تعویض کرده‌اید، سیمکارت شما  usim است و می‌توانید از اینترنت 4G استفاده کنید.

 فعال سازی اینترنت همراه اول برای اندروید و iOS

یکی از نکاتی که برای فعال سازی اینترنت همراه اول باید به آن توجه داشته باشید این است که این فعال سازی در گوشی‌های محتلف یکسان است. چه از گوشی‌های اندرویدی مانند گوشی‌های هواوی، سامسونگ، شیاومی و … استفاده می‌کنید و چه گوشی شما آیفون باشد و از سیستم عامل iOS استفاده کنید، فرایند فعال سازی اینترنت همراه اول یکسان است.

این را در نظر داشته باشید که فعال سازی اینترنت با پیکربندی تنظیمات دو فرایند جداگانه هستند و بعد از فعال سازی اینترنت همراه اول، باید تنظیمات آن را انجام دهید. برای این کار می‌توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

1- فعال سازی اینترنت همراه اول برای اندروید و iOS با استفاده از کد ussd

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین راه‌هایی که به کمک آن به سادگی می توانید اینترنت همراه اول را فعال سازی کنید، استفاده از کدهای ussd است. برای این کار کافی است که کد #231*10* را از خطوط همراه اول شماره گیری کنید.

فعال سازی اینترنت همراه اول برای اندروید و ios با استفاده از کد ussd

با این کار یک پیام به شما نشان داده خواهد شد با این مضمون که «نتیجه درخواست فعالسازی سرویس اینترنت از طریق پیامک ارسال خواهد شد.» در صورتی که قبلا اینترنت خود را فعال کرده باشید، پیامکی برای شما ارسال خواهد شد که متن آن به صورت زیر است: «مشترک گرامی این سرویس ویژه قبلا برای شما فعال شده است».

یکی از مزایای این روش این است که به اینترنت نیاز ندارد و به راحتی از هر مکان و با هر میزان آنتن دهی می‌توانید آن را فعال کنید.

2- فعال سازی اینترنت همراه اول برای اندروید و iOS با استفاده از پیامک

اگر از روش قبل خوشتان نمی‌آید، می‌توانید از ارسال پیامک برای فعال سازی اینترنت همراه اول به صورت خودکار استفاده کنید. برای این کار کافی است که عدد 1 به 8088 ارسال کنید.  در این حالت اگر قبلا اینترنت همراه اول خود را فعال نکرده باشید، فعال سازی برای شما به راحتی انجام خواهد شد.

با کمک این دو روش می‌توانید اینترنت همراه اول را فعال سازی کنید. اما نکته مهم این است که برای استفاده از اینترنت باید تنظیمات آن را هم انجام دهید. در واقع این فعال سازی مرحله اول در استفاده از اینترنت همراه اول است و بدون این مرحله، استفاده از اینترنت همراه اول عملا غیرممکن خواهد بود. برای دریافت تنظیمات اینترنت همراه اول باید به یکی از شیوه‌های زیر اقدام کنید.

دریافت تنظیمات اینترنت همراه اول

روش‌های مختلفی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید تنظیمات اینترنت LTE همراه اول را دریافت کنید. برخی از این روش‌ها تنظیمات را به صورت خودکار برای شما ارسال و نصب می‌کنند.

برای کسانی هم که نمی‌توانند به صورت خودکار به اینترنت متصل شوند، روشی وجود دارد که امکان پیکربندی تنظیمات اینترنت همراه اول را به صورت دستی انجام دهند. در ادامه این مقاله هر دو روش اتوماتیک و دستی را با همدیگر بررسی خواهیم کرد.

تنظیمات خودکار اینترنت همراه اول برای اندروید و iOS

از آنجایی که تنظیمات گوشی‌های مختلف، با هم فرق می، ‌کنند، انتظار می‌رود روش‌های دریافت آن نیز متفاوت باشد. اما خوشبختانه چنین نیست و روش دریافت تنظیمات خودکار در گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها یکسان است:

تنظیمات خودکار اینترنت همراه اول از طریق پیامک

برای دریافت تنظیمات خودکار اینترنت همراه اول از طریق پیامک، کافی است مدل گوشی خود را به شماره تلفن 8008 ارسال کنید. این روش برای تمامی گوشی‌ها یکسان است.

برای مثال اگر گوشی شما هواوی P30 pro است برای دریافت تنظیمات اینترنت همراه اول هواوی می‌توانید مدل گوشی هواوی خود را به شماره 8008 ارسال کنید. در این حالت کافی است عبارت huawei p30 pro را به شماره 8008 ارسال کنید. برای انواع گوشی‌های دیگر هم کافی است همین کار را انجام دهید.

راه دیگر هم این است که شماره سریال گوشی خود را به 8008 ارسال کنید. برای پیدا کردن شماره سریال گوشی موبایل خود می‌توانید کد #06#* را شماره گیری کنید. این کد به صورت خودکار شماره سریال گوشی را به شما نشان خواهد داد.

شماره سریال را به شماره 8008 پیامک کنید تا تنطیمات اینترنت همراه اول به صورت خودکار برای شما ارسال گردد. اگر شماره سریال را ارسال کنید، دیگر نیازی نیست که مدل و نوع گوشی را به این شماره پیامک کنید.

تنظیمات دستی اینترنت همراه اول

مسیر دستیابی به تنظیمات دستی در گوشی‌هایی که سیستم عامل‌های مختلفی دارند، متفاوت است.  بنابراین نیاز است که هر دو سیستم عامل اندروید و iOS را مورد بررسی قرار دهیم. ابتدا به بررسی نحوه تنظیمات دستی در سیستم عامل iOS می‌پردازیم و سپس همین کار را برای گوشی‌هایی که سیستم عامل اندروید دارند، بررسی خواهیم کرد.

تنظیمات دستی اینترنت همراه اول 4G در iOS

آیفون را می‌توان به عنوان یکی از پیشتازان صنعت اینترنت به حساب آورد که توانست فرهنگ اینترنت و گوشی‌های موبایل را دستخوش تفییر و تحول کند. برای فعال سازی تنظیمات اینترنت همراه اول 4G در iOS به صورت دستی مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به بخش تنطیمات در منو گوشی خود رفته و گزینه cellular را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد گزینه cellular data را فعال کرده و گزینه cellular data option  را انتخاب کنید.
  • در این مرحله روی گزینه cellular data network تب کنید تا به لیست apn دسترسی پیدا کنید.
  • مقدار APN را روی mcinet تنطیم کنید. بخش‌های username و password را خالی بگذارید.

در این مرحله با خاموش و روشن کردن گوشی خود و فعال کردن گزینه cellular data می‌توانید از اینترنت همراه اول لذت ببرید.

تنظیمات دستی اینترنت همراه اول 4G در اندروید

تنظیمات دستی اینترنت همراه اول در گوشی‌های اندرویدی کمی متفاوت‌تر از همین تنظیمات در گوشی‌های iOS است. به همین دلیل این بخش را همراه با عکس برای شما توضیح خواهیم داد.

در نظر داشته باشید که مسیر دستیابی به این تنظیمات ممکن است در گوشی‌های مختلف کمی متفاوت باشد. اما کلیت همه آن‌ها یکی است. برای فعال سازی تنظیمات اینترنت همراه اول در اندروید به صورت دستی مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به بخش تنظیمات رفته و روی گزینه شبکه و اینترنت تب کنید.

تنظیمات دستی اینترنت 4G همراه اول برای اندروید مرحله 1

  • در مرحله بعد روی گزینه شبکه تلفن همراه کلیک کنید.

تنظیمات دستی اینترنت 4G همراه اول برای اندروید مرحله 2

  • در پنجره جدید روی نام‌های نقاط دسترسی تب کنید.

تنظیمات دستی اینترنت 4G همراه اول برای اندروید مرحله 3

  • در این مرحله روی گزینه MCI-GPRS کلیک کنید. در صورتی که چنین گزینه‌ای را مشاهده نمی کنید روی گزینه + در بالای تصویر کلیک کنید.

تنظیمات دستی اینترنت 4G همراه اول برای اندروید مرحله 4

  • در قسمت نام، MCI-Internet را قرار دهید و در مقابل نام نقطه دسترسی هم مقدار mcinet را وارد کنید. سایر قسمت ها را خالی بگذارید.

  • روی سه نقطه بالا تب کنید و گزینه ذخیره را بزنید. این گزینه را حتما بزنید، چرا که در غیر این صورت تنظیمات انجام شده، ذخیره نخواهد شد.

حالا یک‌بار دیتای گوشی خود را خاموش کرده و سپس آن را روشن کنید و از اینترنت نوترینو همراه اول لذت ببرید.

غیرفعال سازی اینترنت همراه اول

یکی از مزیت‌های همراه اول که در ابتدا خیلی کاربردی به نظر نمی‌رسد و بسیاری از افراد به آن توجهی نشان نمی‌دادند، امکان غیرفعال سازی اینترنت همراه است. اگر چه اکثر افراد از این ویژگی هیچ وقت استفاده نخواهند کرد، اما دادن این حق به کاربران می‌تواند یک گزینه جذاب باشد.

برای استفاده از این ویژگی می‌توانید عدد 2 را به شماره 8088 پیامک کنید. اگر از پیامک هم استفاده نمی‌کنید، می‌توانید با شماره گیری کد #232*10* اینترنت همراه اول خود را غیر فعال کنید.

علاوه بر این می‌توانید مصرف اینترنت آزاد خود را غیر فعال کنید. با این کار پس از پایان بسته اینترنت شما اجازه استفاده از اینترنت را نخواهید داشت، تا زمانی که بسته جدیدی خریداری کنید.

این ویژگی باعث می‌شود که هزینه‌های جاری شما به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند. با شماره گیری کد دستوری #113*100* می‌توانید مصرف اینترنت همراه اول در حالت آزاد را محدود کنید.

 پشتیبانی همراه اول

اگر با روش‌های بیان شده به نتیجه نرسیدید و نتوانستید از اینترنت همراه اول استفاده کنید، می‌توانید از پشتیبانی خود همراه اول کمک بگیرید. برای کمک گرفتن از پشتیبانی این شرکت می‌توانید با شماره 9990 از خطوط همراه اول تماس بگیرید.

 پشتیبانی همراه اول

برای تماس با مرکز پشتیبانی همراه اول از خطوط ثابت هم می‌توانید از شماره 09129990 استفاده کنید. همچنین اگر از برنامه همراه من استفاده می‌کنید، این اپلیکیشن امکان چت آنلاین را برای شما فراهم می‌کند.

کلام پایانی

امیدواریم روش‌های معرفی شده در این مقاله، بتوانند به فعال ساری اینترنت همراه اول در تلفن‌های همراه شما کمک کنند. در انتها نیز اشاره به این نکته ضروری است که اگر در مورد فعال سازی اینترنت همراه اول برای اندروید و iOS هر سوال یا ابهامی داشته باشید، ما در ایده آل تک آمادگی پاسخگویی به سوالات شما را داریم.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//