کاربرد دستگاه پری هیتر چیست ؟

 پری هیتر یکی از جدیدترین ابزارهای تعمیرات موبایل بحساب می آید که گرما را به اشکال مختلف در می آورد. این دستگاه هنگام تعمیرات موبایل با استفاده از حرارت خود باعث شده که فرآیند جدا سازی فریم ال سی دی، بوردهای چند طبقه و آی سی IC را اصولی تر و ایمن تر انجام شود.

هنگام استفاده از هیتر و هویه برای جداسازی بعضی قطعات بورد، امکان صدمه و خرابی به دلیل حرارت بالا وجود دارد. از این رو دستگاه پری هیتر با ایمنی بیشتر، بهترین گزینه برای تعمیرات موبایل است.

به نوعی می توان گفت که ریسک کار هنگام استفاده از پری هیترهای موبایل به شدت کاهش می یابد و شما بدون هیچگونه آسیب دیدگی در پایه های آی سی و بورد گوشی می توانید تعمیرات موبایل را با خیال راحت انجام دهید.

عملکرد پری هیتر

عملکرد پری هیتر تعمیرات موبایل

عملکرد پری هیتر در تعمیرات موبایل به گونه ایست که با حرارت دادن ال سی دی و آی سی IC، چسپ و یا لحیم هایی که به بورد متصل شده اند را نرم می کند و براحتی قطعه از روی برد مورد نظر جدا می شود.

دستگاه پری هیتر از دو بخش منبع انرژی و قالب بورد تشکیل شده است. البته در بعضی مواقع ممکن است به صورت یونیورسال باشد که منبع و قالب در یک دستگاه پری هیتر قرار می گیرند.

قالب های گوشی اندروید و آیفون متفاوت است و در بعضی مواقع برای قسمت CPU  و هارد گوشی های اندروید نیز می توانیم از ماژول مخصوص گوشی های اندروید استفاده کنیم.

گوشی های جدید آیفون دارای بورد چند طبقه هستند که هنگام جدا کردن آن باید از قالب های مخصوص آیفون استفاده کرد.

برای پروسه سواپ یا در آوردن آی سی های چسبی گوشی های آیفون می توانیم از پری هیتر و قالب مخصوص آیفون استفاده کنیم. برای جدا سازی بورد های چند طبقه نیاز به حرارات یکنواخت بر روی سطح قالب پری هیتر داریم که دلیل اصلی این امر حساسیت بالای آی سی های گوشی موبایل است.

به طور کلی قالب های پری هیتر به همراه این دستگاه ارسال نمی شود. شما می توانید برای اطمینان از کیفیت و اصلی بودن انواع پری هیتر و قالب آن را در سایت امداد موبایل با گارانتی تست هفت روزه تهیه کنید.

ویژگی های پری هیتر

ویژگی انواع پری هیترهای تعمیرات موبایل

بستگی به نوع برد گوشی، معمولا بر روی پری هیتر های دیجیتال بعد از روشن کردن تا دمای 220 درجه باید صبر کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

بیشتر جنس صفحه پری هیترها از مس خالص است. به دلیل خاصیت هدایت حرارتی فلز مس در مدت 2 تا 4 دقیقه دمای دستگاه پری هیتر به 140 درجه می رسد. این مقدار از حرارت بصورت یکنواخت بر سطح صفحه مسی پخش می شود و آن را کاملا یک دست داغ می کند.

ممکن است بعضی پری هیتر های پیشرفته و جدید بازار چند منظوره باشند. این نوع از پری هیترها دارای هویه و شابلون نیز هستند که قابلیت انجام چند کار را به ما می دهند.

بهترین پری هیتر

بهترین پری هیترهای تعمیرات موبایل

از معروف ترین پری هیترهای یونیورسال universal می توان به پری هیتر های شرکت یاکسون مانند  Yaxun YX-853و YAXUN YX-853B اشاره کرد. از این نوع پری هیترها می توان بر روی انواع گوشی های اندرویدی استفاده کرد.

برای گوشی های ایفون نیز شرکت های سانشاین و مکانیک یکی از بهترین تولید کنندگان پری هیترهای مخصوص آیفون هستند. برای مثال پری هیتر آیفون شرکت مکانیک   MECHANIC IX5 Max، MECHANIC IX5 Pro و پری هیتر سانشاین   SUNSHINE SS-T12A  می تواند بوردهای چند طبقه آیفون را از هم جدا کند. این محصولات قابلیت اتصال به انواع قالب پری هیتر آیفون X تا 11 pro را نیز دارد.

بستگی به شرکت سازنده، پری هیتر ها می توانند طراحی متفاوتی مانند عدم نیاز به دستگاه گرمایش ثانویه، صفحه نمایش دیجیتال و… داشته باشند که ارزش دستگاه را بهتر مشخص می کنند.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پایان رپورتاژ آگهی

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//