4 کاربرد کابل لایتنینگ به HDMI

اگر نگاهی به کابل‌های مبدل لایتنینگ به HDMI در فروشگاه‌های اینترنتی داشته باشید، حتما شما هم از قیمت‌های نسبتا بالای این کابل‌ها تعجب می‌کنید؛ اما مگر این کابل‌ها چه کاربردی دارند که با وجود این قیمت‌های بالا هم‌چنان پرفروش هستند؟

اگر شما هم این سوال را دارید که کاربرد کابل لایتنینگ به HDMIچیست، با ما همراه باشید. در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای این کابل اشاره خواهیم کرد.

وصل‌کردن محصولات اپل به نمایشگرها؛ مهم‌ترین کاربرد کابل لایتنینگ به HDMI

کابل لایتنینگ به HDMI یکی از پرفروش‌ترین لوازم جانبی محصولات اپل است. با کمک این کابل می‌توانید دستگاه‌های اپل را که دارای پورت خاص لایتنینگ هستند به دستگاه‌هایی وصل کنید که درگاه HDMI دارند. با این کار سیگنال‌های صوتی و تصویری را به صورت هم‌زمان از دستگاه خود به نمایشگرهای بزرگتر منتقل کنید. در واقع، راحت‌ترین روش برای اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون کمک‌گرفتن از یک کابل لایتنینگ به HDMI  است.

شما می‌توانید به دو روش صفحه نمایش آیفون یا آیپد خود را در دستگاه دوم ببینید. در روش اول می‌توانید انتخاب کنید که تنها فیلم‌ها، تصاویر و غیره در نمایشگر دستگاه دوم با ابعاد بزرگتری نمایش داده شود. هم‌چنین، می‌توانید صفحه نمایش موبایل خود را منعکس کنید. در این صورت، هر آن‌چه روی نمایشگر موبایل شما وجود دارد، مثل منوها، عکس‌ها، بازی‌ها و غیره، روی نمایشگر عینا دیده می‌شود. برای مثال در این حالت اگر به تماشای فیلم مشغول باشید و پیامی دریافت کنید، اعلان آن روی تلویزیون هم قابل مشاهده است.

تماشای فیلم و تصویر؛ از کاربردهای کابل لایتنینگ به اچ‌دی‌ام‌آی

اگر قصد تماشای فیلم موردعلاقه‌ای خود را دارید، می‌توانید از این کابل کمک بگیرید. در این صورت به جای نگاه‌کردن به صفحه کوچک آیفون یا آیپد خود، از تماشای فیلم در صفحه نمایش بزرگ‌تر مانیتور یا تلویزیون لذت می‌برید. همین طور اگر قصد دارید با دوستان یا اهالی خانواده عکس‌های درون گوشی خود را ببینید، کافی است کابل لایتنینگ به HDMI را بین گوشی و تلویزیون خود وصل کنید.

اتصال به پروژکتور برای ارائه حرفه‌ای؛ جالب‌ترین کاربرد کابل Lightning to HDMI

اگر یک مدرس هستید، از مزایای این کابل غافل نشوید. شما می‌توانید گوشی آیفون یا آیپد خود را با کابل Lightining to HDMI  مستقیما به پروژکتورهایی متصل کنید که دارای پورت HDMI هستند. با این کار به راحتی اسلایدها و فایل‌هایی که برای ارائه آماده‌کرده‌اید، با دیگران به اشتراک می‌گذارید.

لذت‌بردن از هیجان گیم؛ کاربرد دیگر کابل لایتنینگ به اچ‌دی‌ام‌آی

اگر اهل بازی‌کردن هستید، حتما کابل لایتنینگ به اچ‌دی‌ام‌ای به کارتان می‌آید. می‌توانید این کابل را به آیفون و دستگاه خود متصل کنید. سپس مرحله به مرحله گیم خود را در صفحه نمایش بزرگتر تلویزیون یا مانیتور دنبال کنید.

نکات مهمی که باید قبل از خرید لایتنینگ به HDMIبدانید

اگر برای شما هم کاربرد کابل لایتنینگ به HDMIجالب بود و مشتاق استفاده از آن شدید؛ عجله نکنید. در نظر داشته باشید که همه کابل‌ها مشخصات و کیفیت یکسانی ندارند. کیفیت نمایشگرهای آیفون و آیپد بسیار بالا است. پس حتما باید از کابل مناسبی استفاده کنید که خروجی شما در تلویزیون کیفیت خود را از دست ندهند.

هم‌چنین، باید بدانید که برخی از نمایشگرها با این کابل‌ها سازگار نیستند. پس قبل از اقدام برای خرید مشخصات کابل و دستگاه‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اتصال با آن‌ها برقرار می‌شود. به علاوه، برخی از بازی‌ها یا برنامه‌ها هم ممکن است خروجی ویدیویی خود را با این کابل‌ها منتقل نکنند. بنابراین، بهتر است قبل از خرید نکات زیر را در نظر بگیرید:

فقط در صورتی کابل لایتنینگ به HDMI بخرید که قصد اتصال یکی از محصولات اپل را دارید.

قبل از خرید مشخصات دستگاه خود را بررسی کنید. شما می‌توانید لیست دستگاه‌هایی که خروجی ویدیویی خود را با این کابل منتقل می‌کنند، در لینک https://support.apple.com/en-us/HT204289 مشاهده کنید.

حتما قبل از ثبت سفارش مشخصات دقیق کابل Lightning to HDMI را بررسی کنید. مطمئن شوید که مشخصات و کیفیت موردنیاز مثل: حداقل رزولوشن 4K یا HDR را دارد.

اگر قصد دارید برنامه یا بازی خاصی را به صفحه نمایشگر بزرگتری منتقل کنید، از سازگاری آن مطمئن شوید. یادآوری می‌کنیم که همه برنامه‌ها خروجی ویدئویی را از طریق کانکتور Lightning پشتیبانی نمی‌کنند.

کابل لایتنینگ به HDMI اصل را بخرید

در این مطلب خواندید که با کابل لایتنینگ به HDMI می‌توانید محتوای آیفون یا آیپد خود را در دستگاه‌ها با صفحات نمایش بزرگتر مشاهده کنید. برای مثال، می‌توانید به تماشای فیلم و عکس‌ بنشینید یا بازی‌های خود را در نمایشگر تلویزیون یا مانیتور دنبال کنید. جالب‌ترین کاربرد کابل Lightning to HDMI این است که می‌توانید با کمک آن آیفون یا آیپد خود را مستقیما به پروژکتور متصل کنید.

قبل از خرید کابل لایتنینگ به اچ‌دی‌ام‌آی از سازگاربودن آن با دستگاه‌ها و برنامه‌های خود مطمئن شوید. هم‌چنین، مشخصات مهم کابل مثل رزولوشن که روی کیفیت خروجی اثر می‌گذارند، بررسی کنید. درنظر داشته باشید که در بازار نمونه‌های فیک زیادی از این کابل‌ها وجود دارند که هیچ‌یک کارایی و کیفیت لازم را ندارند. پس برای خرید تنها به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. یکی از این مراکز، فروشگاه اینترنتی جانبی است که انواع کابل لایتنینگ به اچ‌دی‌ام‌آی را موجود دارد.

شما برای چه کاربردی قصد خرید کابل لایتنینگ به HDMI را دارید؟ سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//