آموزش برش تصاویر در ورد : عکس‌های خود را در word کراپ کنید

آیا می‌دانستید که در نرم افزار مایکروسافت آفیس ورد، به صورت مستقیم و بدون دخالت هیچ برنامه دیگری، تصاویر را برش دهید؟ این قابلیت، امکان حذف پیکسل‌های غیرضروری را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ آن‌هم در کمترین زمان ممکن!

علاوه بر این، با استفاده از قابلیت برش تصاویر در ورد می‌توانید عکس‌ها را دقیقا به همان شکل و استایلی که دوست دارید، تغییر دهید. به نظر که قابلیت جالب و هیجان‌انگیزی به نظر می‌رسد؛ این‌طور نیست؟

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم شما را به صورت کامل با آموزش مرحله به مرحله برش تصاویر در ورد آشنا کنیم. اگر شما هم یکی از کاربران برنامه محبوب و پرطرفدار Word هستید؛ حتما تا پایان با ما همراه باشید.

کراپ کردن یا برش تصاویر در ورد

بدون اتلاف وقت، به سراغ اصل مطلب می‌رویم: مراحل برش تصاویر در ورد و توضیح هرکدام از آن‌ها! برای این‌کار ابتدا باید نرم افزار Office Word را باز کرده و یک تصویر در سند خود درج کنید.

برای یادآوری: برای قرار دادن عکس در برنامه ورد، ابتدا گزینه Insert را انتخاب کرده و سپس، روی Pictures کلیک کنید. سپس می‌توانید تصویر دلخواه خود را از سیستم در سند خود، بارگذاری کنید.

بعد از آپلود عکس، با تصویری همانند زیر مواجه می‌شوید:

عکس را در ورد آپلود کنید

در قدم بعدی، به تب “Picture Format” بروید. این تب بعد از درج تصویر در ورد، ظاهر می‌شود. سپس در گروه “Size” روی “Crop” کلیک کنید.

گزینه crop را انتخاب کنید

در منوی کشویی ظاهر شده، گزینه “Crop” را انتخاب کنید.

از منوی باز شده، گزینه crop را انتخاب کنید

اکنون دسته‌های برش در اطراف قاب تصویر ظاهر می‌شوند. برای برش از مناطق خاص، روی دسته‌ها کلیک کنید و آن‌ها را بکشید تا فقط محتوایی را که می‌خواهید حفظ کنید، ثبت و انتخاب شود.

تصویر را به اندازه دلخواه برش دهید

روی آیکونی که در نیمه بالایی گزینه “Crop” در نرم افزار ورد مشاهده می‌کنید، کلیک کنید تا تصویر شما برش داده شود.

ایکون کراپ را انتخاب کنید

اکنون اضافه‌های تصویر شما حذف شده و آن‌چه که از عکس باقی مانده، دقیقا همانی است که شما می‌خواهید.

برش شکل دار تصاویر در ورد

شما می‌توانید تنظیمات بیشتری را برای برش تصاویر در ورد اعمال کرده و آن‌ها را به صورت شکل‌دار، برش دهید. برای این‌کار باید ابتدا برنامه Word را باز کرده و مطابق روش قبلی، یک عکس را در آن درج کنید. سپس با کلیک روی تصویر، آن را انتخاب کنید.

یک تصویر را انتخاب کرده و در ورد آپلود کنید

در برگه “Picture Format” که بعد از درج تصویر در ورد، ظاهر می‌شود، روی گزینه “Crop” کلیک کنید و سپس از منوی باز شده، قابلیت “Crop To Shape” را انتخاب کنید.

گزینه crop shape را انتخاب کنید

منوی فرعی که کتاب‌خانه بزرگی از اشکال را نشان می‌دهد، ظاهر می‌شود. شکلی را که می‌خواهید تصویر را برش دهید، با کلیک روی آن انتخاب کنید. ما در این مثال، از شکل قطره استفاده خواهیم کرد.

شکل قطره را انتخاب کنید

تصویر شما اکنون به‌صورت خودکار، به عنوان شکل انتخاب شده بریده می شود.

عکس به صورت شکل انتخاب شده برش داده می‌شود

کلام پایانی 

همانطور که مشاهده کردید، می‌توانیم تصاویر را در برنامه ورد به صورت ساده برش داده یا از آن‌ها به عنوان اشکال هندسی استفاده کنیم. امیدواریم با خواندن این مقاله، بتوانید به راحتی برش تصاویر در ورد را انجام داده و از اینکه تبدیل به یک کاربر حرفه‌ای این برنامه شده‌اید، لذت ببرید.

در صورتی که در ارتباط با نرم افزار ورد یا سایر برنامه‌های آفیس، سوال یا اشکالی دارید، در بخش نظرات همین مقاله با ما مطرح کنید تا در اولین فرصت، پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//