آموزش 3 روش آسان برای انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید

تا چند قبل، انتقال مخاطبین از یک پلتفرم موبایل به یک پلتفرم دیگر، به معنی تایپ دستی تعداد زیادی نام، شماره تلفن و سایر اطلاعات بود. خوشبختانه امروزه برای انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید نیازی به این روش سخت و طولانی نیست! این روزها تلفن هوشمند، این کار را بسیار ساده‌تر کرده‌اند.

علی‌رغم اینکه سیستم عامل‌های iOS و اندروید، دو جهان کاملا متفاوت محسوب می‌شوند؛ با این‌حال، روش‌های بسیار زیادی برای انتقال اطلاعات میان این دو پلتفرم محبوب وجود دارند! روش‌هایی که البته به سادگی انتقال میان دو سیستم عامل مشابه نیستند؛ اما آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت و عجیب و غریب به نظر نمی‌رسند!

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به بررسی 3 روش مختلف برای انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید بپردازیم. اگر شما هم قصد عوض کردن تلفن همراه خود را دارید و از سیستم عامل iOS خسته شده‌اید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

روش اول: انتقال مخاطبین از طریق حساب گوگل

اندروید سیستم عامل محبوب شرکت گوگل است؛ پس اگر قصد استفاده از این پلتفرم را دارید، قبل از هر کار، باید یک حساب گوگل یا همان Google Account داشته باشید. در صورتی که هنوز این حساب را ایجاد نکرده‌اید، وارد صفحه اصلی گوگل شده و یک اکانت برای خودتان بسازید.

نکته: به صورت مستقیم و از طریق تلفن‌های هوشمند اندروید هم می‌توانید یک حساب گوگل بسازید. اما مطمئن باشید انجام این کار در کامپیوتر یا لپ تاپ، بسیار ساده‌تر است.

انتقال مخاطبین از طریق حساب گوگل

بعد از ساخت حساب، گوشی آیفون خود را بردارید و از منوی تنظیمات، وارد بخش “Mail, Contacts, Calendars” شوید. اکنون گزینه “Add Account” را انتخاب کرده و روی “Gmail” ضربه بزنید. در این مرحله، اطلاعات حساب گوگل خود را تایپ کرده و وارد اکانت خود شوید.

در این مرحله، گوشی آیفون از شما سوال می‌کند که قصد هم‌گام‌ سازی کدام قسمت از حساب گوگل خود را دارید؟ مطمئن شوید که گزینه “Contacts” را انتخاب کرده‌اید. سپس دستگاه‌های IPhone و اندروید شما، شروع به همگام‌سازی مخاطبین می‌کنند. بسته به تعداد مخاطب‌های شما، این کار ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

نکته: آیفون به شما نمی‌گوید که انتقال مخاطبین در چه وضعیتی قرار دارد و کی تمام می‌شود. برای بررسی پیشرفت انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید، می‌توانید روی رایانه حساب گوگل خود را باز کرده و وارد قسمت “Contacts” شوید. در این صفحه، به تمام مخاطب‌های هم‌گام سازی شده، دسترسی خواهید داشت.

بعد از اتمام فرایند انتقال مخاطبین، کافیست از روی تلفن همراه اندروید خود، وارد حساب گوگل شوید. همه چیز با موفقیت انجام شده است! تمام مخاطبین آیفون شما، روی گوشی جدید و اندرویدی، در دسترس شما قرار دارند.

روش دوم: انتقال مخاطبین با استفاده از iCloud

یکی دیگر از روش‌هایی که برای انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید در دسترس کاربران قرار دارد، استفاده از iCloud است. در صورتی که سرویس آی کلود را روی تلفن همراه آیفون خود فعال کرده باشید، هم‌گام سازی مخاطب‌ها در این روش، چند دقیقه بیشتر زمان نخواهد برد.

در تلفن همراه آیفون خود و از منوی تنظیمات، وارد قسمت “Mail, Contacts, Calendars” شده و گزینه “Accounts” را انتخاب کنید. در صفحه جدید، روی “iCloud” ضربه زده و وضعیت کنار “Contacts” را روشن کنید. در این مرحله، آیفون از شما می‌خواهد که مخاطبین دستگاه خود را با iCloud ادغام کنید.

پس از اتمام این فرایند، در مرورگر اینترنت خود، وارد وب سایت iCloud شده و با استفاده از اپل آیدی خود، وارد حساب آی کلود شوید. اکنون گزینه “Contacts” را انتخاب کرده و از منوی تنظیمات در پایین صفحه، روی “Select All” کلیک کنید. سپس دوباره روی منوی تنظیمات کلیک کرده و این بار، گزینه “Export vCard” را انتخاب کنید.

مخاطبین را در آی کلود اکسپورت کنید

اکنون وارد وب سایت Gmail شده و از بخش Mail، روی “Contacts” کلیک کنید. از قسمت “More” روی گزینه “Import” و بعد از آن، “Choose File” کلیک کرده و فایل vCard ذخیره شده در قسمت قبل را آپلود کنید. اکنون می‌توانید تمامی مخاطبین آیفون خودتان را روی اکانت گوگل هم داشته باشید.

مخاطبین را در جی میل وارد کنید

روش سوم: انتقال مخاطبین با ایمیل یا متن

این روش در شرایطی قابل استفاده است که تنها قصد انتقال تعداد محدودی از مخاطب‌های خود را داشته باشید. برای انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید از طریق ایمیل، کافیست وارد بخش contacts گوشی آیفون شده و روی مخاطبین مورد نظر خود، به سمت پایین بکشید. در انتها هم گزینه انتقال از طریق email یا Text را انتخاب کنید.

انتقال مخاطبین با ایمیل

توجه داشته باشید که برای هر کدام از مخاطبین که قصد انتقال آن به گوشی اندروید خود را دارید، باید مرحله بالا را دوباره تکرار کنید. بنابراین کاملا مشخص است که این روش برای انتقال تعداد زیادی از مخاطب‌ها، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی 3 روش آسان و کاربردی برای انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید پرداختیم. از دو روش اول می‌توانید برای انتقال تمام مخاطب‌های خود استفاده کنید این در حالیست که روش سوم، برای انتقال تعداد محدودی از مخاطبین کاربرد دارد.

در صورتی که هم‌چنان در رابطه انتقال مخاطبین از سیستم عامل iOS به اندروید سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

بهترین روش برای انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید کدام است؟

بهترین روش برای منتقل کردن مخاطب‌ها از آیفون به اندروید، استفاده از iCloud است. البته استفاده از گوگل اکانت هم به عنوان یک روش مناسب و سریع، در دسترس شما قرار دارد.

آیا می‌توان مخاطبین آیفون را از طریق ایمیل به اندروید منتقل کرد؟

بله. البته در هر بار اجرای این روش، فقط یک مخاطب را می‌توانید منتقل کنید. به عبارتی دیگر، استفاده از ایمیل تنها زمانی کاربرد دارد که قصد انتقال تعداد محدودی از مخاطبین را داشته باشید.

سریعترین روش برای انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید کدام است؟

در صورتی که روی تلفن آیفون خود حساب iCloud داشته باشید، استفاده از این روش بسیار سریع‌تر از سایر روش‌ها است.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//