راهنمای کامل استفاده از اپلیکیشن Wombo به همراه آموزش تصویری

وقتی که آقای Ben-Zion Benkhin در آگوست 2020 روی پشت بام خود در کانادا مشغول سیگار کشیدن بود، یک ایده بسیار جالب کشف کرد: می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی، عکس‌های سلفی ثابت را با آهنگ‌های مختلف ترکیب کرد و از آن‌ها، یک موزیک ویدئوی بامزه ساخت! این طرح در نهایت به تولد اپلیکیشن Wombo منجر شد.

وومبو یک اپلیکیشن هوش مصنوعی است که در همین مدت کوتاه، بیش از 2 میلیون کاربر فعال دارد. این برنامه، یک عکس سلفی از شما می‌گیرد و بعد از چند لحظه و در نهایت ناباوری، خودتان را در حال خواندن یک آهنگ می‌بینید! لب‌ها و سر و گردن شما هم دقیقا متناسب با آهنگ تکان می‌خورند!!

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم شما را با اپلیکیشن Wombo آشنا کنیم. اگر شما هم کنجکاو هستید تا بدانید جطور می‌شود یک عکس سلفی بعد از چند لحظه به یک ویدئو تبدیل شود که در حال خواندن یک آهنگ است، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

Wombo چیست؟

هوش مصنوعی کم کم دارد به پیشرفت‌هایی می‌رسد که باورشان تقریبا غیرممکن می‌شود! Womb یکی از شاهکارها در این حوزه محسوب می‌شود. این اپلیکیشن که روی تلفن‌های همراه اندروید و آیفون اجرا می‌شود، می‌تواند عکس‌های سلفی شما را به یک موزیک ویدئوی کوتاه تبدیل کند!

هرچند در مقایسه با اپلیکیشن هایی که در موج جدید هوش مصنوعی ساخته شده اند قدرت عرض اندام خاصی نخواهد داشت. اگر در مورد اینکه هوش مصنوعی چیست سوال دارید توصیه میکنم مقاله مربوط به آن را حتما مطالعه نمایید. 

wombo چست؟

اپلیکیشن Wombo عکس سلفی شما را با آهنگ مورد نظرتان ترکیب کرده و بعد از چند لحظه، به نظر می‌رسد که شما واقعا آن آهنگ را اجرا کرده‌اید! در حالی که حتی روحتان هم از این قضیه خیر ندارد!! وومبو این کار را با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده هم‌گام سازی تصویر با صدا انجام می‌دهد.

آقای بنخین طراح برنامه Wombo در مورد نحوه کار کردن این اپلیکیشن می‌گوید:

من و تیم همکارانم، موزیک ویدئوهای مربوط به تمام آهنگ‌های موجود در اپلیکیشن را از قبل ضبط کرده‌ایم. زمانی که کاربر یک عکس سلفی می‌گیرد، ما حرکات مربوط به آهنگ مورد نظر را روی صورت او اعمال می‌کنیم!

حالا ماجرا کمی روشن‌تر شد. اپلیکیشن Wombo تعداد محدودی آهنگ دارد و شما برای ساخت موزیک ویدئوی خود، فقط یکی از آن‌ها را می‌توانید انتخاب کنید. برای تمام این آهنگ‌ها از قبل یک موزیک ویدئو ساخته شده است (یک نفر آن‌ها را خوانده و فیلم گرفته است). زمانی که عکس سلفی خود را وارد وومبو می‌کنید، صورت شما روی فیلم از قبل ضبط شده، هم‌گام‌سازی می‌شود!

نکته: در حال حاضر، کتابخانه Wombo تنها 14 آهنگ دارد. به عبارتی دیگر، برای ساخت موزیک ویدئو، تنها یکی از این آهنگ‌ها را می‌توانید انتخاب کنید. البته بنخین می‌گوید که به زودی این آهنگ‌ها را افزایش می‌دهد!

Wombo چگونه کار می‌کند؟

خب فعلا با ساختار کلی این برنامه تا حدودی آشنا شدیم. دانستیم که عکس سلفی ما با یک فیلم از قبل ضبط شده ترکیب می‌شود و در نهایت، این طور به نظر می‌رسد که ما واقعا آن آهنگ را خوانده‌ایم و از آن فیلم گرفته‌ایم! حالا نوبت به کار کردن با این اپلیکیشن محبوب رسیده است. خب قبل از هر کاری، ابتدا باید وومبو را روی تلفن همراه خود نصب کنید.

دانلود و نصب اپلیکیشن Wombo

برای نصب Wombo کافیست روی یکی از لینک‌های زیر ضربه زده و وارد فروشگاه اپ استور (کاربران آیفون) یا پلی استور (کاربران اندروید) شوید. سپس، روی Install ضربه بزنید تا بعد از چند لحظه، این برنامه با موفقیت روی تلفن همراه شما نصب شود.

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

این برنامه تاکنون بیش از 10 میلیون با نصب فعال داشته و امتیاز 4.5 از 5 را از کاربران آیفون و اندروید دریافت کرده است. برای استفاده از وومبو، باید تلفن همراه شما از سیستم عامل‌های اندروید 5.1 یا بالاتر و iOS 14.0 یا بالاتر برخوردار باشد.

آموزش استفاده از اپلیکیشن Wombo

بعد از نصب موفقیت آمیز وومبو، روی آیکون آن در صفحه اصلی تلفن همراه خود ضربه زده و مراحل زیر را برای ساخت موزیک ویدئوی دل‌خواه خود دنبال کنید:

  1. بعد از باز شدن برنامه و برای شروع، روی “Let’s Go” ضربه بزنید. روی lets go ضربه بزنید
  2. دسترسی برنامه به دوربین و فایل‌های رسانه‌ای تلفن همراه را فعال کنید. دسترسی ها را به برنامه بدهید
  3. یک سلفی بگیرید یا از تصاویر موجود در حافظه تلفن همراه استفاده کنید. وومبو توصیه می‌کند در سلفی‌های خود، دندان‌هایتان را نشان ندهید. یک سلفی در Wombo بگیرید
  4. برای تایید عکس، روی آیکون سبز رنگ ضربه بزنید. برای تایید روی آیکون سبز رنگ ضربه بزنید
  5. یکی از آهنگ‌های موجود در برنامه را انتخاب کنید. یکی از آهنگ های برنامه را انتخاب کنید
  6. در این مرحله، Wombo شروع به ساخت موزیک ویدئو می‌کند. البته ممکن است در حین انجام این کار، تبلیغات را هم مشاهده کنید. فرایند ساخت موزیک ویدئو در وومبو شروع می‌شود
  7. اکنون ویدئوی ساخته شده برای شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید آن را ذخیره کرده یا با دوستان خود، به اشتراک بگذارید.
  8. با ضربه زدن روی “Again” می‌توانید مراحل بالا را دوباره تکرار کنید.
  9. با ضربه زدن روی “Send WOMBO to friend” می‌توانید ویدئوی خود را از طریق ایمیل، واتساپ، تلگرام و … برای مخاطبین خود ارسال کنید. ویدئوی ساخته شده را برای دوستانتان ارسال کنید.

نکته: در حال حاضر استفاده از برنامه Wombo کاملا رایگان است و برای استفاده از آن، نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید. با این حال، برای حذف تبلیغات و هم‌چنین پردازش سریع‌تر ویدئو، باید با پرداخت 5 دلار در ماه، اشتراک ویژه این برنامه را خریداری کنید!

آیا Wombo امن است؟

یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های همیشگی کاربران، امنیت اپلیکیشن‌هایی است که از آن‌ها استفاده می‌کنند. اکنون یک سوال بزرگ در مورد Wombo وجود دارد: آیا این برنامه از سلفی‌های کاربران به خوبی محافظت می‌کند؟

طبق اعلام سازندگان این اپلیکیشن، عکس‌های کاربران فقط برای ساخت موزیک ویدئو ذخیره شده و بلافاصله بعد از آن، حذف می‌شوند. در صورت درستی این ادعا، می‌توان نسبت به امنیت و “رعایت حریم خصوصی کاربران” در وومبو، اطمینان داشت.

نکته: عکس‌های سلفی کاربران در Wombo برای قابلیت متحرک سازی و هم‌چنین پیاده سازی الگوریتم‌های هوش مصنوعی، به وب سرورهای آمازون منتقل می‌شوند.

کلام پایانی

هوش مصنوعی همیشه در حال سورپرایز کردن جهان است! اپلیکیشن Wombo که در این مقاله به معرفی آن پرداختیم با زنده کردن عکس‌های شما، یک موزیک ویدئوی خنده‌دار می‌سازد که می‌توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در صورتی که هم‌چنان در رابطه با وومبو و نحوه استفاده از آن سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نطرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

اپلیکیشن Wombo چیست؟

Wombo یک برنامه هوش مصنوعی است که عکس های سلفی شما را با آهنگ‌های مورد نظرتان ترکیب کرده و یک موزیک ویدئوی کوتاه تولید می‌کند. حرکت لب‌ها و سر و گردن شما در حین اجرای آهنگ، کاملا طبیعی به نظر می‌رسند.

آیا وومبو روی آیفون اجرا می‌شود؟

بله. در صورتی که تلفن آیفون شما از سیستم عامل iOS 14.0 و بالاتر برخوردار باشد، می‌توانید این اپلیکیشن را نصب کرده و از آن استفاده کنید.

آیا در وومبو می‌توانیم هر آهنگی که دوست داشتیم انتخاب کنیم؟

خیر . در حال حاضر اپلیکیشن Wombo تنها 14 آهنگ دارد که برای ساخت موزیک ویدئو، می‌توانید از یکی از آن‌ها استفاده کنید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//