آموزش چک کردن ضربان قلب در اپل واچ [همراه با راهنمای تصویری]

یک خبر خوب که البته بارها آن را شنیده‌اید: اپل واچ شما می‌تواند ضربان قلبتان را در زمان استراحت، کار، پیاده روی، ورزش و … کنترل کند. اگر دوست دارید به صورت مستمر از وضعیت سلامتی قلب خود مطلع شوید، کافیست یک Apple Watch به دستان خود ببندید.

این ساعت هوشمند دارای قابلیتی است که می‌تواند وضعیت ضربان قلب شما را در شرایط فیزیکی مختلف نشان دهد. این کار باعث می‌شود تا تفاوت میزان ضربان قلب خود را در حالت‌های مختلفی مانند استراحت، فعالیت سنگین و … مشاهده کنید. علاوه بر این، می‌توانید اپل واچ خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که هرگونه تغییر در وضعیت این شاخص حیاتی را به شما اطلاع دهد.

ما در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم تا نحوه چک کردن ضربان قلب در اپل واچ را به شما عزیزان آموزش دهیم. اگر قصد دارید تا از ساعت هوشمند خود به عنوان یک همیار سلامتی استفاده کنید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

اپل واچ خود را آماده کنترل ضربان قلب کنید

قبل از هرکاری لازم است که ساعت هوشمند خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید و یا از به روز بودن آن، مطمئن شوید. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در تلفن همراه آیفون خود، برنامه Watch را باز کنید.
  • به مسیر General > Software Update بروید.
  • در اینجا می‌توانید وضعیت به روز بودن اپل واچ خود را مشاهده نمایید.

اکنون و بعد از اطمینان از آپدیت بودن Apple Watch نوبت چک کردن ضربان قلب است.

ضربان قلب خود را مشاهده کنید

برای این کار باید اپلیکیشن Heart Rate را در صفحه اصلی اپل واچ خود باز کنید. (آیکون این برنامه تا حدودی شبیه به قلب است). اگر برای اولین بار است که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنید، پیغامی برای شما به نمایش در می‌آید که در آن به قابلیت‌های Heart Rate اشاره شده است.

ضربان قلب خود را مشاهده نمایید

بر روی Next ضربه بزنید. اکنون برنامه به شما می‌گوید که اگر ضربان قلب شما از 120 بار در دقیقه بالاتر برود، به شما هشدار خواهد داد. بر روی Turn On ضربه بزنید تا ساعت، بعد از ده دقیقه بی تحرکی، هرگونه افزایش ضربان قلب را به شما نشان دهد.

نمایش ضربان قلب در وضعیت های مختلف

سپس، این برنامه ضربان قلب فعلی شما را نشان خواهد داد. با کشیدن صفحه به سمت بالا می‌توانید ضربان قلب خود را در حالت استراحت در روز مشاهده کنید. همچنین برای دیدن وضعیت ضربان قلب در حالت راه رفتن، می‌توانید صفحه را یکبار دیگر به سمت بالا بکشید. برای دیدن هر سه ضربان در یک صفحه نیز باید بر روی Current link که در بالای نمایشگر اپل واچ قرار دارد، ضربه بزنید.

شما می‌توانید اپل واچ خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که اگر ضربان قلب شما از یک عدد مشخص بالاتر رفت، به شما هشدار دهد. برای اینکار باید به مسیر Settings > Heart بروید و بر روی entry for High Heart Rate Notifications ضربه بزنید. در این مرحله می‌توانید عدد مورد نظر خودتان را وارد کنید.

تعیین حد بالا و پایین ضربان قلب

در همین صفحه می‌توانید برای ضربان قلب پایین‌تر از یک عدد مشخص نیز ساعت را به منظور هشدار دادن تنظیم کنید. برای این منظور کافیست بر روی entry for Low Heart Rate Notifications ضربه بزنید و عدد مورد نظرتان را وارد کنید.

ضربان قلب خود را در حین تمرینات ورزشی پیگیری کنید

شما می‌توانید با استفاده از اپل واچ، ضربان قلب خود را در زمان تمرینات مختلف ورزشی نیز پیگیری کنید. برای این‌کار باید در صفحه اصلی ساعت هوشمند خود، بر روی آیکون Workout ضربه بزنید. (این آیکون شبیه فردی در حال دویدن است). در صفحه جدید، نوع تمرینی که قصد انجام آن را دارید (مانند پیاده روی در فضای باز، دوچرخه سواری در سالن و …) را انتخاب کنید.

پیگیری ضربان قلب در حین تمرین

برای کنترل بهتر تمرین خود، می‌توانید بر روی علامت بیضوی شکل کنار آیکون Workout ضربه بزنید تا فاکتورهایی مانند کالری مصرف شده، مسافت طی شده و … را نیز مشاهده نمایید. اکنون Apple Watch می‌تواند ضربان قلب، کالری مصرف شده و … را در حین تمرین به شما نمایش دهد. بعد از پایان تمرین نیز، اپل واچ میانگین و میزان متوسط ضربان قلب شما در حین انجام آن را نشان می‌دهد. در پایان با ضربه زدن بر روی Done می‌توانید گزارش تمرین خود را ضبط کنید.

ضبط کردن گزارش تمرین در اپل واچ

شما می‌توانید عواملی وضعیت سلامتی قلب خود را حین تمرینات روزهای گذشته، از طریق برنامه Fitness  در آیفون خود مشاهده کنید. (این برنامه در نسخه‌های قبل از iOS14 به نام Activity شناخته می‌شود). بخش Summary تمرین‌های روز فعلی را به شما نمایش می‌دهد و بخش Workouts نیز تمامی روزهایی که تمرینات خود را ضبط کرده‌اید، در اختیارتان قرار می‌دهد.

کلام پایانی 

ساعت‌های هوشمند و به ویژه اپل واچ‌ها امکانات متنوع و فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به ضربان قلب شمار اشاره کنیم. آیا فوق العاده نیست که با بستن یک ساعت بر روی مچ دست خود، بتوانید وضعیت سلامتی قلب خود را چک کنید؟

اگر شما عزیزان نیز تجربه چک کردن ضربان قلب در اپل واچ را داشته‌اید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما و سایر خوانندگان مجله تکنولوژی ایده آل تک در میان بگذارید.

3 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//