راحت ترین روش شستشوی ساعت هوشمند اندرویدی

امروزه استفاده از وسایل هوشمند یک ضرورت در دنیای امروز به شمار می رود و در عین اینکه انجام کارها را ساده تر و راحت تر کرده است، نگهداری درست آن نیز به مراتب مهم ترین بخش است زیرا  به عمر مفید این وسایل هوشمند اضافه می کند. تمیز کردن آن ها نیز جزیی از روند نگهداری، محسوب می شود. مهم ترین نکته در حفظ این وسایل، مواد تشکیل دهنده آن است که با آگاهی از آن می توانید به خوبی از عهده آن برآیید. هندزفری، گوشی های اقتصادی و یا پرچمدار  و ساعت های دیجیتالی نیز از این شرایط مستثنی نیستند. تمیز کردن آن ها دو مزیت دارد، هم ظاهری زیباتر پیدا می کنند و هم عملکرد بهتری دارند و به عمر آن ها اضافه خواهد شد.

لوازم ضروری برای تمیز کردن ساعت های اندرویدی

استفاده از این لوازم به جنس بند ساعت شما بستگی دارد. آن را شناسایی کنید که  از چه جنسی ساخته شده است؟ فولاد ضدزنگ، چرم، طلا یا سیلیکونی ؟ سپس با استفاده از مواد مناسب با جنس بند ساعت، می توانید شستشو را شروع کنید. در این جا لیستی از لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن ساعت های هوشمند آورده ایم.

  • خمیردندان سفید
  • الکل
  • جوش شیرین
  • نمک
  • پاک کننده چرم
  • پارچه میکروفیبر
  • صابون مایع رقیق
  • سواب پنبه
  • مسواک نرم

تمیزکردن صفحه ساعت هوشمند

صفحه ساعت هوشمند را با پارچه میکروفیبر یا فیلتر قهوه نو تمیز کنید. محکم روی صفحه را با پارچه بکشید تا آلودگی ها از صفحه ساعت پاک شود. توجه داشته باشید که بعد از اتمام کار، پارچه را با آب بشویید تا چربی و آلودگی از آن پاک شود. اگر از فیلتر قهوه استفاده می کنید، ابتدا آن را با آب اسپری کنید و بعد روی صفحه ساعت بکشید. طوری آن را تمیز کنید که جای هر گونه اثرانگشتی از بین برود. گوشه های ساعت را با سواپ پاک کنید تا تمام زوایای ساعت به خوبی تمیز شود، با دستمال مرطوب نیز می توانید ساعت های هوشمند ضد آب را شستشو دهید.

شستشوی ساعت اپل واچ هوشمند

شستشوی بند ساعت براساس جنس

تمیز کردن بند ساعت به نوع مواد تشکیل دهنده آن وابسته است. قبل از تمیزکاری بهتر است، ابتدا مواد پاک کننده را روی پارچه نخی تست و بعد شروع کنید. این کار را می توانید روی نقطه کوچکی از بند ساعت نیز انجام دهید. حالا برای اینکه راحتتر باشید، بند را از ساعت جدا کنید. اگر بند ساعت شما چرمی است می توانید با مواد پاک کننده چرم تمیز کنید، ساعت سیلیکونی را با صابون مایع رقیق شستشو دهید. به آب گرم صابون اضافه کنید و بند را داخل آن قرار دهید. ساعت فلزی را نیز می توانید به همین صورت با آب گرم و صابون بشویید، اما ساعت هایی با جنس فولاد ضد زنگ با  مخلوط سرکه سفید و آب به خوبی تمیز می کند. در انتها ساعت را به خوبی خشک کنید.

نکات مهم برای تمیز کردن زوایای ساعت

به راحتی می توانید زوایای تنگ مثل پورت ها را با سواب پنبه و الکل تمیز کنید، با سواب پنبه به آرامی داخل پورت را بکشید، با این کار به راحتی گرد و غبار از آن زدوده می شود. پنبه الکل بهترین گزینه برای تمیز کردن گوشه هاست فقط از آن برای تمیز کردن چرم استفاده نکنید. ممکن است پاک کردن برخی نقاط با سواپ الکل امکان پذیر نباشد، در این صورت می توانید با استفاده از سنجاق و الکل، آن را تمیز کنید.

بهترین زمان تمیز کردن ساعت هوشمند

تمیز کردن ساعت های هوشمند بسته به نوع استفاده شما متفاوت است. با توجه به عرق کردن دست بعد از فعالیت ورزشی و استفاده روزانه از کرم دست، کرم ضد آفتاب، بهتر است روزانه بند ساعت را با آب و صابون مایع بشویید تا آثار چربی از آن زدوده شود. اما به طور کلی هر چه فاصله بین تمیز کردن آن زیاد باشد، بیشتر به دردسر می افتید، زیرا بند ساعت ها به خصوص جنس سیلیکونی و پلاستیکی خیلی زودتر از آنچه که فکر کنید، خراب می شود.

بهترین زمان تمیز کردن ساعت هوشمند

انتخاب مناسب ترین قیمت ساعت هوشمند اندرویدی

برند سامسونگ بهترین گزینه در بین ساعت های هوشمند و گوشی های اندرویدی به شمار می آید، اگر دنبال خرید ساعت و گوشی  با قیمت مناسب هستید، حتما می توانید در بین میان رده های سامسونگ خرید مناسبی داشته باشید. ساعت سامسونگ گلکسی اکتیو و گوشی موبایل سامسونگ مدل galaxy a12 جزو گزینه های محبوب برند سامسونگ بین طرفدارانش است، دومین گزینه از برند شیائومی ساعت هوشمند Xiaomi miband6 و Redmi note 10 نیز گوشی مناسب از بین میان رده ها محسوب می شود. این ساعت علاوه بر قیمت مناسب، بهترین ردیاب تناسب اندام نیز است. اگر دوست دارید هر دو یک برند داشته باشند، این دو گروه را می توانید بررسی کنید.

کدام برند ساعت هوشمند بهترین گزینه است؟

انتخاب بهترین برند ساعت هوشمند یک تصمیم کاملا شخصی است. معمولا افرادی که با گوشی های اندرویدی کار می کنند، ساعت های هوشمند با سیستم عامل اندروید را ترجیح می دهند، زیرا کار کردن برای آن ها ساده تر است، اما برعکس افرادی که با اپل کار می کنند این سیستم عامل را ممکن است اولویت قرار دهند، البته هیچ چیز دلیل بر چیز دیگر نیست، اگر در حال بررسی بهترین سیستم عامل ساعت هوشمند هستید، می توانید قیمت انواع برندهای ساعت هوشمند اندرویدی و یا ios، قیمت گوشی اپل، سامسونگ، هواوی و برندهای دیگر را در لیپک تحقیق کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//