7 نکته ای که باید قبل از خرید ساعت هوشمند بدانید!

همانطور که می دانید ساعت های هوشمند، گجت هایی هستند که در چندسال اخیر، طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده اند. اسمارت واچ ها قابلیت های جذابی دارند که می توانند در برخی مواقع بسیار مورد نیاز شما قرار بگیرند، بیشترین کاربرد این گجت ها در حوزه سلامتی می باشد، اسمارت واچ ها، با استفاده از سنسورهای کوچکی که در پشت آنها قرار گرفته و اتصال به پوست شما، اندازه گیری هایی را انجام می دهند که بسیار می تواند به شما کمک کند. البته که این ساعت ها قابلیت های بسیار دیگری نیز دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بهتر است قبل از خرید ساعت هوشمند، به درستی بررسی هایی را داشته باشید تا بودجه خود را برای یک ساعت نامناسب هدر ندهید.

قبل از ورود به دنیای جذاب ساعت های هوشمند، مهم است که از خود یک سوال مهم بپرسیم: چرا به سراغ خرید ساعت هوشمند رفته ایم؟ این سوال ابتدایی به ما کمک خواهد کرد تا نیاز ها و انتظارات خود را به خوبی مشخص کنیم و بعد از آن قصد داریم نکاتی را به شما ارائه دهیم که قبل از مشاهده و انتخاب ساعت هوشمند بهتر است بدانید.

سازگاری ساعت هوشمند با سیستم عامل گوشی شما

قبل از خرید ساعت هوشمند، مهم است به این نکته توجه کنید که ساعت هوشمندتان با سیستم عامل تلفن همراهتان، جفت شود.

یکی از نکات مهم در خرید ساعت هوشمند، سازگاری آن با سیستم عامل گوشی همراه ماست. بیشتر ساعت‌های هوشمند امروزی به‌طور اصلی با دو سیستم عامل محبوب تولید می‌شوند: WatchOS برای ساعت‌های اپل و Wear OS برای ساعت‌های مبتنی بر اندروید.

اگر گوشی همراه شما آیفون است، ساعت هوشمند اپل و WatchOS بهترین انتخاب است زیرا این دو به‌طور کامل با یکدیگر تنظیم و سازگار شده‌اند. امکان ارسال و دریافت پیام، تماس، اطلاعات سلامت، و اپلیکیشن‌های اختصاصی از جمله ویژگی‌هایی هستند که از این سازگاری بهره‌مند می‌شوید.

اگر از گوشی‌های اندروید استفاده می‌کنید، ساعت‌های مبتنی بر Wear OS (که توسط گوگل تولید می‌شوند) یا سایر ساعت‌های موجود در بازار ممکن است بهترین گزینه باشند. این ساعت‌ها نیز از امکانات متنوعی برخوردارند از جمله اطلاعات فعالیت‌های ورزشی، پیام‌رسانی، کنترل موزیک، و دسترسی به اپلیکیشن‌های مختلف.

در نهایت، انتخاب بین ساعت هوشمند و سیستم عامل گوشی همراه با دقت به نیازها و ترجیحات شخصی شما و همچنین تجربه کاربری که دوست دارید داشته باشید انجام می‌شود.

ساعت هوشمند

بررسی کیفیت ساعت هوشمند

در بررسی کیفیت ساعت هوشمند، توجه به چندین نکته مهم که عامل اساسی هستند و می‌توانند تجربه استفاده شما را بهبود ببخشند.

نوع نمایشگر: نوع نمایشگر مهم است. OLED و AMOLED نمایشگرهایی با کیفیت بالا و رنگهای زنده هستند. همچنین، IPS نیز کیفیت خوبی دارد.

وضوح تصویر: وضوح تصویر نیز مهم است. توجه به تعداد پیکسل در هر اینچ (PPI) به کیفیت نمایش تاثیر می‌گذارد.

مواد ساخت: اغلب از فلزهای مانند آلومینیوم یا استیل برای بدنه ساعت‌ها استفاده می‌شود. مواد مقاوم در برابر خط و خش و ضربه تأثیر بیشتری دارند.

ضخامت و وزن: ساعت هوشمند باید راحت و سبک باشد، اما به همراه حس مقاومت و اندازه مناسب.

پوشش ضدآب: اگر از ساعت هوشمند خود در محیط‌های آبی استفاده می‌کنید، حتماً به پوشش ضدآب آن توجه کنید. این ویژگی مهم است تا در مواقعی که با آب در تماس می‌آید، ساعت به خوبی عمل کند.

در نهایت، توجه به این نکات به شما کمک می‌کند تا ساعت هوشمندی با کیفیت و تطابق با نیازهای شما انتخاب کنید. امکانات اضافی مانند دوربین، سنسورهای حسگر، و عمر باطری نیز از جمله نکاتی هستند که می‌توانند تجربه استفاده شما را بهبود بخشند.

طراحی و مدل ساعت هوشمند

ساعت های هوشمند با طراحی های متنوعی در بازار موجود هستند که به انواع مختلفی از سلایق و نیاز ها پاسخ می دهند. برای خرید اسمارت واچ مناسب خود، بهتر است با انواع آنها آشنا باشید.

برخی از ساعت های هوشمند، دارای ظاهری کلاسیک و سنتی می باشند که بدان معناست دارای صفحه نمایش گرد هستند. تمام ساعت های هوشمند سامسونگ دارای این ظاهر هستند و برخی ساعت های برندهای دیگر مانند شیائومی.

برخی اسمارت واچ های دیگر، دارای طراحی مناسبی برای فعالیت های ورزشی هستند، مانند مچ بندهای هوشمند شیائومی، که برای فعالیت های بدنی ساخته شده اند و حالت بیضی شکل و کوچک دارند تا شما بتوانید در انواع ورزش ها آن را همراه خود داشته باشید.

بعضی دیگر از ساعت های هوشمند نیز طراحی مربعی شکل دارند که معقول ترین و محبوب ترین مدل ساعت های هوشمند هستند. اپل واچ ها از این طراحی ها برخوردارند.

باید بسته به نوع استفاده خود، تصمیم بگیرید کدام یک از این ساعت های هوشمند برای شما مناسب هستند و با کدامیک احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

نکات مهمی در مورد ساعت های هوشمند

باتری و ظرفیت شارژ ساعت هوشمند

باتری و ظرفیت شارژ اسمارت واچ ها نیز یکی از نکته های مهم در انتخاب ساعت هوشمند است. انواع مختلفی از ساعت های هوشمند ممکن است از ظرفیت ها و تکنولوژی های مختلفی برای باتری استفاده کنند.

باتری های لیتیومی به علت وزن کم، اندازه کوچک و کارآیی بالا، در بسیاری از ساعت های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند.

باتری های با ظرفیت بالا، معمولا مدت زمان بیشتری را برای استفاده از ساعت هوشمند را برای شما فراهم می کنند. مهم است که به عمر باتری توجه داشته باشید زیرا عمر برخی از ساعت های هوشمند کوتاه هستند و نیاز به شارژ مکرر دارند در حالی که برخی دیگر با عمر باتری طولانی تری ارائه می شوند.

در صورتی که از ساعتتان برای انجام فعالیت های ورزشی طولانی مدت استفاده می کنید، خرید ساعت هوشمند با ظرفیت بیشتر را به شما توصیه می کنیم.

قابلیت های سنجش فعالیت بدنی و سنسورهای سلامتی

بسیاری از ساعت های هوشمند از سنسورهای شتاب سنج و ژیروسکوپ برای پیگیری حرکات و فعالیت های ورزشی مانند دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا استفاده می کنند، همچنین سنسورهای ضربان قلب در اسمارت واچ ها معمولا با سنسورهای اپتیکال اندازه گیری ضربان قلب را انجام می دهند.

بهتر است قبل از خرید ساعت هوشمند به این نکات توجه داشته باشید تا اگر ساعت هوشمندتان از سنسورهای سلامتی برخوردار نبود، به سراغ ساعت مناسب تری بروید.

امکانات متنوع اسمارت واچ

این ساعت های هوشمند علاوه بر قابلیت های سلامتی مورد نیازشان، دارای امکانات دیگری نیز هستند تا به راحتی باعث شوند، شما کمتر در مکان هایی که استفاده از گوشی دشوار است، از آن استفاده نمایید.

شما با داشتن این ساعت های هوشمند می توانید به راحتی با اتصال گوشی و ساعت از طریق بلوتوث یا اپلکیشن مخصوص، اعلانات و تماس های تلفن همراه خود را مدیریت کنید. برخی از آنها دارای جی پی اس نیز هستند و می توانید به راحتی با استفاده از آنها مسیر خود را پیدا کنید.

همچنین می توانید واچ فیس های متنوعی روی ساعت هوشمند خود قرار دهید، یا می توانید از بندها و قاب های متنوع و جذابی روی ساعتتان استفاده کنید و به استایل خود تنوع ببخشید.

اسمارت واچ

بررسی قیمت ساعت و ارزش خرید آن

در آخر بهتر است به این نکته توجه کنید که آیا ساعت موردنظرتان دارای قیمت مناسب است یا خیر، شما همچنین می توانید نظرات و بازخورد های مخاطبین دیگر را نیز مطالعه کنید تا بتوانید بهترین خرید ممکن را داشته باشید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//