معرفی 10 برنامه افزایش صدای لپ تاپ و کامپیوتر

نرم افزار تقویت صدای ویندوز به منظور بالا بردن سطح صدای فایل‌های صوتی و تصویری، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این برنامه‌ها به دو دسته System Volume Booster (برای تقویت صدای کلی ویندوز) و Media Players (برای تقویت فایل‌‎های پخش شده توسط خود نرم افزار) تقسیم می‌شوند.

نرم افزارهای تقویت کننده صدا برای افزایش سطح صدا از ابزارهای مختلفی مانند اکولایزر، پیش تقویت کننده و … استفاده می‌کنند. این ابزارها (به ویژه اکولایزر) در عین بالا بردن صدا، می‌توانند کیفیت آن را کاهش دهند. بنابراین باید در انتخاب یک نرم افزاری تقویت کننده صوتی، نهایت دقت را داشته باشید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به معرفی 10 نرم افزار تقویت کننده صدای ویندوز بپردازیم. اگر شما هم دوست دارید فایل‌های چند رسانه‌ای خود را با بالاترین صدای ممکن پخش کنید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

نرم افزار تقویت کننده صدای DFX Audio Enhancer

DFX Audio Enhancer یک نرم افزار رایگان برای افزایش صدای لپ تاپ و کامپیوتر است که به شما اجازه می‌دهد صدای سیستم خود را به بیش از 100 درصد، افزایش دهید. این برنامه درایورهای صوتی پیش فرض رایانه را کنترل می‌کند و به همین دلیل، می‌توانید صدا را در هر پخش کننده صوتی/تصویری دل‌خواه افزایش دهید.

نرم افزار تقویت صدای DFX Audio Enhancer

DFX Audio Enhancer تنظیمات مختلفی مانند Dynamic Boost، Hyper Bass، Ambience، Fidelity، 3D Surround و … را در اختیار شما قرار می‌دهد. در کنار هر کدام از این گزینه‌ها، یک نوار لغزنده قرار دارد که می‌توانید سطح آن را از 1 تا 10 تنظیم کنید.

برای دانلود برنامه رایگان DFX Audio Enhancer روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

این ابزار تقویت کننده صدا، قابلیت‌های مفید زیر را هم در اختیار کاربران قرا می‌دهد:

  • Listening Environment: با استفاده از این گزینه، می‌توانید گزینه‌های هدفون یا بلندگو را برای دریافت صدای مطلوب انتخاب کنید. البته گزینه هدفون در این نسخه رایگان، غیرفعال است.
  • Music Types: این گزینه سه نوع موسیقی یعنی نوع موسیقی 1، نوع موسیقی 2 و سخنرانی را ارائه می‌دهد.
  • Presets: این قابلیت به شما اجازه می‌دهد چندین پروفایل صدا را ذخیره کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • Equalizer: با استفاده از این گزینه می‌توانید پارامترهای مختلف صدا را تا 12 دسی بل تقویت کنید.

نسخه رایگان نرم افزار DFX Audio Enhancer اکثر قابلیت‌ها را به صورت محدود ارائه می‌دهد. با این حال، برای تقویت صدای ویندوز، یک گزینه مناسب به نظر می‌رسد.

برنامه VLC Media Player

VLC Media Player یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای پخش کننده فایل‌های صوتی و تصویری در سیستم عامل ویندوز است. این برنامه در عین حال، می‌تواند به عنوان یک تقویت کننده صدا هم مورد استفاده قرار بگیرد؛ زیرا ابزارهای مختلفی را برای کنترل صدا ارائه می‌دهد.

نرم افزار تقویت صدای VLC Media Player

این نرم افزار برای تقویت صدا، دو گزینه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد:

در گزینه اول، فقط باید چرخ اسکرول ماوس را در حالی که ماوس روی رابط خود قرار دارد، در جهت بالا حرکت دهید. به این ترتیب، حداکثر صدا برای فایل‌های صوتی به 125 درصد و برای فایل‌های ویدیویی به 200 درصد می‌رسد.

گزینه دوم با نام Adjustments and Effects شناخته می‌شود. برای باز کردن این ابزار، از بخش Tools، گزینه Effects and Filter را انتخاب کنید. با این کار یک پنجره پاپ‌آپ باز می‌شود و گزینه‌های تنظیم در زیر پنجره جلوه‌های صوتی، در دسترس هستند.

برای دانلود نرم افزار تقویت صدای ویندوز VLC Media Player روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

برخی از ابزارهای این نرم افزار عبارتند از:

  • Equalizer: VLC یک اکولایزر 10 بانده را ارائه می‌دهد. باندهای اکولایزر را با توجه به تقویت صدای مورد نیاز خود تنظیم کنید. همچنین برای ژانر موسیقی، مانند راک، پاپ، پارتی و غیره تنظیمات پیش‌فرض ارائه می‌کند.
  • Compressor: این ابزار شامل گزینه‌های مختلفی برای تغییر عملکرد صدا است. اما تنها گزینه‌ای که به تقویت صدا کمک می‌کند گزینه Makeup Gain است که می‌تواند خروجی صدا را تا 22 دسی بل افزایش دهد.
  • Spatializer: Spatializer: به شما کمک می‌کند تا صدا را با تغییر پارامترهای صوتی مختلف مانند اندازه، عرض و … تقویت کنید.

مزیت اصلی این پخش کننده رسانه این است که تقریبا از تمام فرمت‌های صوتی پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید به راحتی صدای هر فرمت صوتی را گوش داده و تقویت کنید.

نرم افزار تقویت صدای Equalizer APO

Equalizer APO یک اکولایزر پارامتریک/گرافیکی رایگان برای ویندوز است که می‌تواند برای تقویت صدا در رایانه شخصی شما استفاده شود. می‌توان از آن برای تغییر پارامترهای مختلف صدا، مانند زیر و بم، تریبل، باس، تقویت صدا و … استفاده کرد. از آن‌جایی که این نرم افزار صدای کلی سیستم را تقویت می‌کند، با همه برنامه‌های پخش کننده صوتی کار می‌کند.

نرم افزار تقویت صدای Equalizer APO

در نرم افزار Equalizer APO گزینه‌ها و تنظیمات زیادی برای تغییر صدا دریافت خواهید کرد که باعث می‌شود این برنامه بسیار جامع و البته کمی پیچیده شود. هنگامی که این نرم افزار را باز می‌کنید، می‌توانید دو پنل را مشاهده کنید: پنل ابزار و پنل آنالیز.

در پانل ابزار، می‌توانید ابزارهای صوتی مختلفی را برای تغییر خروجی کلی صدای رایانه شخصی اضافه کنید. در اینجا می‌توانید ابزارهایی مانند: فیلترهای پایه، فیلترهای پارامتریک، کنترل‌ها، اکولایزر گرافیکی، فیلترهای پیشرفته و … را تنظیم کنید.

در پنل Analysis می‌توانید خروجی صدا را تجزیه و تحلیل کنید. این قابلیت به شما امکان می‌دهد پیک افزایش، تأخیر، کانال، وضوح و … و همچنین نمودار خروجی صدا را مشاهده کنید.

برای دانلود برنامه رایگان Equalizer APO روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

برای تقویت صدا باید ابزارهای صوتی مختلف را در پنل Tools این نرم افزار اضافه کنید. برای مشاهده و افزودن ابزارهای صوتی از دسته‌های مختلف، روی دکمه سبز + کلیک کنید.

  • اکولایزر گرافیکی را به پنل Tools اضافه کنید. می توانید 15 باند، 31 باند یا اکولایزر متغیر را اضافه کنید. می‌توانید باندهای اکولایزر را برای افزایش خروجی صدا بنا به انتخاب خود تغییر دهید. فقط مراقب اکولایزر باشید؛ زیرا افزایش ناموزون کانال‌ها، می‌تواند صدای خروجی را مخدوش کند.
  • به Basic filters بروید و ابزار preamp را اضافه کنید. در این ابزار، می‌توانید صدا را با حرکت دکمه یا وارد کردن دستی مقادیر افزایش صدا، تقویت کنید. با استفاده از دکمه، می‌توانید صدا را تنها تا 20 دسی بل افزایش دهید، در حالی که به صورت دستی، می‌توانید مقادیر بسیار بیشتری را وارد کنید.
  • در دسته فیلتر پارامتری، فیلترهای Low Shelf و High Shelf را اضافه کنید. در هر دو فیلتر، سه دستگیره برای تغییر پارامترهایی مانند Gain، فرکانس مرکزی، فرکانس گوشه و شیب، قابل مشاهده هستند. برای تقویت صدا می‌توانید دستگیره‌ها را تنظیم کرده یا مقادیر را به صورت دستی وارد کنید.

با استفاده از این نرم افزار تقویت کننده صدا، علاوه بر ابزارهای صوتی مختلف، می‌توانید پیکربندی کانال‌های مختلف (مونو، 5.1 فراگیر، 7.1 فراگیر، استریو، چهارصدایی و غیره) و دستگاه‌ها (هدفون، بلندگو و غیره) را برای دریافت صدای خروجی بهینه انتخاب کنید.

برنامه GOM Media Player

GOM Media Player یکی دیگر از پخش کننده‌های رسانه رایگان رایج برای ویندوز است که قابلیت تقویت صدا را دارد. در این نرم‌افزار رایگان، می‌توانید صدا و فیلم‌ها را با فرمت‌های مختلف پخش کرده و سپس صدای آن‌ها را تقویت کنید. این نرم افزار همچنین برخی از تنظیمات پیشرفته مانند فیلترها، جلوه‌های سه بعدی، جلوه‌های صوتی، تنظیمات دستگاه خروجی و … را ارائه می‌دهد.

نرم افزار تقویت صدای GOM Media Player

برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته GOM Media Player باید کلید F5 را فشار داده یا روی نماد چرخ دنده در گوشه بالای سمت چپ صفحه، کلیک کنید. این تقویت کننده صدا، دو روش برای تقویت صدا ارائه می‌دهد: ولوم و کنترل پنل.

در Volume، یک نوار لغزنده برای افزایش/کاهش صدا دریافت می‌کنید. برخلاف لغزنده‌های معمولی، این لغزنده می‌تواند حجم صدا را بیش از 100٪ افزایش دهد و تا سطح 150٪ بالا رود. اما پس از 100٪ سطح صدا، کیفیت صدا شروع به بدتر شدن می‌کند.

در حالی که در کنترل پنل، می‌توانید صدا را در بخش صوتی آن تقویت کنید. در بخش صدا، می‌توانید با تنظیم لغزنده فرکانس، فرکانس‌های صوتی را بین -12 تا 12 دسی بل تغییر دهید. اما، تقویت صوتی تقریبا ناچیز را ارائه می دهد. بنابراین، شما باید از Volume Controller برای تقویت صدا استفاده کنید.

برای دانلود نرم افزار تقویت صدای ویندوز GOM Media Player روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

به عنوان یک پخش کننده رسانه، GOM Media Player بسیاری از ویژگی‌های جالب مانند پخش کننده 360 درجه، حالت واقعیت مجازی 360 درجه، پوسته‌های رابط مختلف، گزینه عکس فوری و … را ارائه می‌دهد.

نرم افزار تقویت صدای Clementine Music Player

Clementine Music player یک نرم افزار پخش کننده موسیقی رایگان و شناخته شده برای ویندوز است. این نرم افزار، از ویژگی‌هایی برای تقویت صدا هم برخوردار است. برای تقویت صدا در این برنامه، می‌توانید از برخی ابزارهای رایج مانند Equalizer و Pre-Amplification استفاده کنید.

نرم افزار تقویت صدای Clementine Music Player

برای دسترسی به این ابزارها، کافیست منوی کشویی Tools را باز کرده و گزینه Equalizer را انتخاب کنید. این نرم افزار دارای یک اکولایزر 10 باند با نوار لغزنده و ویژگی Pre-Amplification است.

جدا از این تنظیمات، پنجره اکولایزر ویژگی‌های مفید دیگری مانند از پیش تنظیم (شامل تنظیمات صوتی از پیش تعریف شده مختلف)، تعادل (برای تغییر خروجی صدای بلندگوهای چپ/راست استفاده می‌شود) و گزینه‌ای برای ذخیره فرکانس‌های سفارشی هم به کاربران ارائه می‌دهد.

برای دانلود Clementine Music player روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

در این نرم افزار می‌توانید صدا را با افزایش مقدار پیش تقویت یا با تنظیم فرکانس‌های اکولایزر تقویت کنید. در طول آزمایش، متوجه شدیم که گزینه Pre-Amplification تقویت صوتی قابل توجهی را ارائه می‌دهد. در حالی که با تغییر باندهای اکولایزر، افزایش چندانی حاصل نشد.

علاوه بر تقویت صدا، این نرم افزار دارای ویژگی‌های پخش کننده صوتی زیر است:

  • جستجو: برای جستجوی موسیقی در رایانه شخصی و اینترنت
  • Library: برای افزودن و مدیریت فایل‌های موسیقی
  • اینترنت: این گزینه به شما امکان می‌دهد موسیقی را از منابع آنلاین مختلف دانلود کنید

برنامه Ultra Player

Ultra Player یک نرم افزار پخش کننده رسانه رایگان و فشرده برای ویندوز است که قابلیت مدیریت هر دو فرمت صوتی و تصویری را دارد. علاوه بر این، این نرم افزار می‌تواند به‌راحتی صدا را با استفاده از اکولایزر 10 باند داخلی خود، تقویت کند.

برنامه تقویت صدای Ultra Player

جدا از تقویت صدا، Ultra Player گزینه‌های مختلفی مانند ویژوالایزر، پلاگین‌های DSP، لیست پخش و … در اختیار شما قرار می‌دهد. متاسفانه این نرم‌افزار رابط کاربری پیچیده و شلوغی دارد.

فرایند تقویت صدا در این برنامه بسیار ساده اسن: کافیست فرکانس‌های اکولایزر را با توجه به انتخاب خود، افزایش دهید. خبر خوب این‌که حتی به حداکثر رساندن باندهای فرکانسی اکولایزرها هم نویز زیادی در خروجی صدا ایجاد نمی‌کند.

برای دانلود نرم افزار تقویت صدای ویندوز Ultra Player روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

تنها نکته منفی درباره این نرم افزار، پولی بودن آن است. شما باید برای استفاده از این برنامه قدرتمند و برخورداری از تمام ویژگی‌های آن، حق اشتراک ماهیانه بپردازید و به یکی از کاربران پرمیوم Ultra Player تبدیل شوید.

نرم افزار تقویت صدای VSO Media Player

VSO Media Player یکی دیگر از پخش کننده‌های رسانه رایگان با قابلیت تقویت صدا است. تقویت کننده صدا با کنترل کننده صدای پیش فرض این مدیا پلیر ادغام شده است تا بتوانید سطح صدای فایل‌های در حال پخش را به دل‌خواه افزایش دهید.

نرم افزار تقویت صدای VSO Media Player

این نرم افزار تقویت کننده صدا می‌تواند به راحتی هر فایل صوتی یا تصویری را پخش و صدای آن‌ها را تقویت کند. به عنوان یک پخش کننده رسانه، دارای تنظیمات مختلفی از قبیل زیرنویس، زبان، تنظیمات ویدئو، تنظیمات تصویر، تنظیمات رابط و … است.

برای دانلود برنامه VSO Media Player روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

این نرم افزار برای تقویت صدا از کنترلر ولوم خود استفاده می‌کند که می‌تواند صدا را تا 100 درصد بیشتر از حداکثر صدای پیش فرض تقویت کند. گزینه تقویت صدا به طور پیش فرض، فعال است. اما اگر فعال نیست، به منو > تنظیمات > صدا رفته و گزینه Allow audio boost را فعال کنید.

به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد، نرم افزار VSO Media Player یک گزینه برای پخش مستقیم فایل‌های Blu Ray یا DVD هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید چندین تصویر را در این تقویت کننده صدا اضافه کرده و آن‌ها را به صورت اسلایدشو پخش کنید.

برنامه Zplayer

Zplayer یک نرم افزار رایگان تقویت صدا برای ویندوز است که عمدتا از کنترل کننده صدا برای تقویت آن استفاده می‌کند. این نرم افزار یک گزینه  ایده آل برای گوش دادن و شخصی سازی صدا است. این برنامه ابزارهای مختلفی مانند فیلترها، اکولایزر، حجم کانال، حجم تقویت و … را برای تقویت خروجی صدا فراهم می‌کند.

نرم افزار تقویت صدای Zplayer

Zplayer دارای یک رابط جذاب است که برخی از ابزارهای رسانه‌ای مهم از قبیل نمایش طیف و اسیلوسکوپ متر، که به تجزیه و تحلیل کمک می‌کند را ارائه می‌دهد.

برای دانلود نرم افزار قدرتمند Zplayer روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

برای تقویت صدا، فقط با فشار دادن نماد بلندگو به تنظیمات صدا بروید. در تنظیم صدا، ابتدا از منوی کنترل تقویت، گزینه دستی را انتخاب کنید و با تنظیم نوار لغزنده تقویت، بلندی صدا را افزایش دهید. علاوه بر این گزینه، می‌توانید با استفاده از نوار لغزنده مربوطه، صدا را با افزایش مقادیر بلندگوی جلوی چپ و راست به صورت جداگانه هم افزایش دهید.

نرم افزار تقویت صدای ویندوز Zplayer  یک اکولایزر نیز دارد، اما در حین آزمایش نتوانستیم صدا را با استفاده از اکولایزر تقویت کنیم. بنابراین، ما اکولایزر آن را برای تقویت صدا توصیه نمی‌کنیم.

نرم افزار تقویت صدای ویندوز SMPlayer

SMPlayer یکی دیگر از نرم افزارهای پخش کننده رسانه رایگان برای ویندوز است که در عین حال، می‌تواند صدا را هم تقویت کند. ابزارهای Extrastereo، Equalizer، و Max Amplifier برای تقویت صدا در این نرم افزار، تعبیه شده‌اند:

نرم افزار تقویت صدای SMPlayer

  • Extrastereo: برای دسترسی به این ویژگی، به Audio > Filters بروید. در اینجا، می‌توانید ابزار Extrastereo را مشاهده کنید. اکنون، فقط آن را فعال کنید تا صدای تقویت شده دریافت شود.
  • اکولایزر: این ابزار در منوی Audio قرار می‌گیرد. در اینجا شما 10 کانال فرکانس صوتی مختلف را دریافت می‌کنید. با تغییر این کانال‌ها، می‌توانید بیس، سه‌بلند، گام، سطح صدا و … را افزایش یا کاهش دهید.
  • Max Amplifier: برای دسترسی به این ویژگی، روی منوی Options کلیک کرده و Preferences را انتخاب کنید. در تنظیمات، فقط منوی عمومی را انتخاب کنید و تب Audio را باز کنید. اکنون می‌توانید ابزار Max Amplification را مشاهده کنید. در اینجا، می‌توانید برای تقویت صدا در رایانه شخصی خود، مقادیر را به صورت دستی وارد کنید.

برای دانلود برنامه رایگان SMPlayer روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

این نرم افزار ابزارها و تنظیمات مهم دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که در منوی Preferences قرار می‌گیرند. در این منو گزینه هایی مانند عملکرد، زیرنویس، رابط، نوع فایل و سایر گزینه‌های پیشرفته را خواهید یافت.

برنامه BS.Player

BS.Player یکی دیگر از پخش کننده‌های رسانه رایگان با قابلیت تقویت صدا است. مانند بسیاری دیگر از تقویت کننده‌های صوتی، این برنامه هم از ویژگی اکولایزر، برای تقویت صدا استفاده می‌کند.

نرم افزار تقویت صدای BS.Player

این نرم افزار رایگان تقویت کننده صدا دارای طراحی ماژولار است و به راحتی می‌توانید ماژول های مختلفی مانند اکولایزر، لیست پخش، کتابخانه رسانه و رابط اصلی را اضافه و حذف کنید.

برای دانلود نرم افزار تقویت صدای ویندوز BS.Player روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

برای باز کردن اکولایزر، کافیست ALT+G را فشار دهید یا به منو > صدا > اکولایزر بروید. در اکولایزر، دو ویژگی برای تقویت صدا دریافت می‌کنید، Preamp و پانل فرکانس 10 باند. برای تقویت صدا، می‌توانید مقدار Preamp یا مقادیر مختلف باند فرکانس را به تدریج افزایش دهید.

علاوه بر تقویت صدا، این نرم افزار ویژگی‌های دیگری مانند رادیو آنلاین (که به شما امکان گوش دادن و همچنین دانلود موسیقی از طریق آن را می‌دهد)، پادکست (برای گوش دادن به نسخه صوتی برنامه‌ها و بحث‌های مختلف)، تلویزیون آنلاین و … هم دارد.

کلام آخر

بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند فیلم‌ها یا فایل‌های صوتی خود را با بالاترین صدای ممکن گوش دهند. سیستم عامل ویندوز از طریق برخی نرم افزارهای مخصوص، به شما اجازه این کار را می‌دهد.

در این مقاله به معرفی 10 نرم افزار تقویت صدای ویندوز پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//