معرفی 5 مورد از بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی رایگان

دانستن زبان انگلیسی این روزها برخلاف گذشته، نیازمند هزینه کردن و رفتن به کلاس‌های مختلف نیست. به لطف شبکه‌های مجازی این روزها سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خیلی زیادی وجود دارد که به سادگی در خانه و بدون پرداخت هزینه‌ای این زبان را بیاموزید و از آن استفاده کنید.

در ادامه‌ی این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک ما قصد داریم تا 5 سایت آموزش زبان رایگان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به خوبی به این زبان مسلط شوید. پس در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش زبان رایگان British Council

وب سایت آموزش زبان انگلیسی British Council یکی از بهترین وب‌سایت‌های رایگان است که می‌توانید با شرکت در آزمون تعیین سطح آنلاین بررسی کنید که مهارت و سطح زبان شما چقدر است و بر اساس آن در کلاس‌های آنلاین رایگان شرکت خواهید کرد. این آزمون 25 سوال چند گزینه‌ای دارد که تنها 10 تا 20 دقیقه زمان نیاز دارد.

وب سایت British Council

بعد از پر کردن سوالات آزمون، نتایج به این صورت در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

  • مبتدی تا نیمه متوسط “Beginner to pre-intermediate”
  • متوسط “Intermediate”
  • متوسط رو به بالا و یا بیشتر “Upper intermediate or above”

بعد از مشخص شدن سطح زبان شما، می‌توانید در یکی از دوره‌های کلاس زبان شرکت کنید:

انگلیسی آنلاین

در این کلاس‌ها، دانشجویانی از سراسر جهان هستند که درس‌ها با توجه به نیازها و اهداف شما از قبل مشخص شده‌اند و می‌توانید هر روز و یا در هر ساعتی به آنها دسترسی داشته باشید. بعد از به پایان رساندن دوره‌ها و کلاس‌های مشخص شده، در نهایت یک مدرک رسمی از British Council دریافت خواهید کرد.

دوره‌های خودآموز

در کلاس‌های دوره‌های خودآموز می‌توانید به سبک و شیوه‌ی خودتان و با هرسرعتی که نیاز دارید در دوره‌ها شرکت کنید، ولی برای دسترسی داشتن به این دوره، باید هزینه‌ای را به صورت آنلاین پرداخت کنید و رایگان نیست.

یکی از نکات جالب در مورد این دوره‌ها هم این است که با شرکت در این دوره‌ها می‌‌توانید هر از گاهی سوالات خود را به صورت آنلاین از مربیان و استادان این موسسه بپرسید!

آموزش آنلاین خصوصی

در صورتی که نیاز داشته باشید که یک معلم به صورت خصوصی زبان انگلیسی را به شما بیاموزد، می‌توانید در دوره‌های خصوصی British Council شرکت کنید و به صورت خصوصی خواندن و نوشتن و مکالمه‌ی زبان انگلیسی را بیاموزید.

دوره‌های آمادگی برای آزمون IELTS

چنانچه قصد دریافت مدرک IELTS از British Council داشته باشید، خیلی راحت می‌توانید در کلاس‌های آمادگی شرکت در این آزمون شرکت کنید و در نهایت در آزمون رسمی آیلتس که هر از چند گاهی برگزار می‌شود به صورت آنلاین شرکت کنید و مدرک رسمی آیلتس خود را دریافت کنید.

آموزش رایگان زبان در Babbel

وب سایت Babbel هم یکی دیگر از وب‌سایت‌های رایگان و محبوب برای یادگیری زبان است. نکته‌ جالب در مورد سایت Babbel این است که این سایت فقط محدود به یادگیری زبان انگلیسی نیست و می‌توانید زبان‌های دیگری مثل آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی یا سوئدی را هم در کنار یادگیری انگلیسی بیاموزید.

وب سایت Babbel

نحوه‌ی کارکرد این سایت هم به این گونه است که با شرکت در آزمون آنلاین انگلیسی می‌توانید دانش خود را ارزیابی کنید و پس از مشخص شدن نتایج، می‌توانید از درس‌ها و آزمون‌های تعاملی برای یادگیری زبان انگلیسی که خود سایت به شما معرفی و پیشنهاد می‌کند استفاده کنید.

با استفاده از Babbel می‌توانید کلیه‌ی عبارات، واژگان و گرامر را در سریع‌ترین و بهترین حالت ممکن یاد بگیرید. آپشن‌های متعددی برای یادگیری زبان‌های مختلف در این سایت وجود دارد. مثلا می‌توانید زبان در سفر را انتخاب کنید تا بتوانید در طول سفر با دیگران ارتباط برقرار کنید.

می‌توانید انتخاب کنید که در یک دوره فقط نوشتن و یا فقط خواندن و یا فقط صحبت کردن را تمرین کنید. برای تمرینات گفتاری هم می‌توانید با استفاده از یک میکروفون، بر روی درست تلفظ کردن و دست صحبت کردن خود تمرکز کنید.

سایت آموزش زبان رایگان Duolingo

یکی دیگر از وب‌سایت‌های رایگان آموزش زبان انگلیسی، وب‌سایت Duolingo است که دقیقا مثل وب سایت Babbel این امکان برای شما فراهم شده که زبان‌های دیگر را هم در کنار زبان انگلیسی بیاموزید و مهارت‌های خود را افزایش دهید.

سایت رایگان یادگیری زبان Duolingo

قبل از شروع همانند دو وب‌سایت آموزش رایگان زبان انگلیسی که معرفی کردیم، نیاز به شرکت در آزمون تعیین سطح رایگان دارید. بعد از مشخص شدن سطح دانش شما در زبان انگلیسی و یا سایر زبان‌هایی که قصد شرکت در آن را دارید، می‌توانید با شرکت کردن در کلاس‌های آنلاین و انجام تمرینات تعاملی خواندن، شنیداری و نوشتاری خود بر روی این پلتفرم تمرین کنید

یکی از قابلیت‌های خیلی جذاب دیگر این وب‌سایت این است که می‌توانید با افراد و دانشجوهای دیگری این وب‌سایت به صورت نوشتاری در تعامل باشید و امتیاز جمع کنید. با استفاده از امتیازهای جمع‌شده می‌توانید از امکانات خیلی ویژه‌ای که وب‌سایت در اختیارتان قرار داده است کنید و همین امر باعث ایجاد انگیزه در زبان آموزان خواهد شد.

آموزش زبان رایگان Manythings.org

Manythings.org هم یکی دیگر از وب‌سایت‌های رایگان زبان انگلیسی است که با در اختیار گذاشتن منابع خیلی زیاد و متنوعی در مورد کلمات، گرامر، جملات، شنیداری، تلفظ، خواندن، املا و… به شما کمک خواهد کرد که در سریع‌ترین و ساده‌ترین روش ممکن، زبان انگلیسی را به خوبی بیاموزید.

وب سایت رایگان Manythings.org

این سایت امکان دسترسی نامحدود به فایل‌های قابل چاپ، آزمون‌های متنوع، پادکست آموزشی و هر آن چیزی که برای روان صحبت کردن و یاد گرفتن زبان انگلیسی نیاز دارید را در اختیارتان قرار داده است.

در نگاه اول شاید ظاهر وب‌سایت به خاطر سادگی و پیچیده نبودنش شما را جذب خود نکند، ولی شک نکنید که این وب‌سایت به نوبه‌ی خودش بسیار کامل است و بهترین منبع یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین و رایگان است.

وب‌سایت رایگان آموزش زبان Coursera

Coursera هم همانند چهار وب‌سایت دیگری که معرفی کردیم، دارای تعداد زیادی دوره‌های یادگیری انگلیسی آنلاین برای یادگیری زبان برای ارتباطات تجاری، اجتماعی و دانشگاهی است.

وب سایت آموزش زبان Coursera

این وب‌سایت رایگان این امکان را فراهم کرده که دوره‌های آموزشی معتبری را از دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ، دانشگاه ایالتی آریزونا، دانشگاه پنسیلوانیا و… در دوره‌های سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته گرامر انگلیسی، صحبت کردن، تلفظ، شنیداری و… را به صورت آکادمیک بیاموزید.

شرکت در اکثر دوره‌هایی که در این سایت مشخص شده رایگان است و اگر نیاز به راهنمایی بیشتر و یا شرکت در دوره‌های خصوصی و نیمه خصوصی را داشته باشید، باید مبلغ مشخص شده‌ای را به صورت حق اشتراک پرداخت کنید.

جمع‌بندی و حرف آخر

در این مقاله از ایده آل تک ما 5 وب سایت رایگانی که دسترسی به آن از طریق آی‌پی‌های ایران امکان پذیر است را به شما برای یادگیری رایگان زبان انگلیسی با بالاترین کیفیت را به شما معرفی کنیم.

علاوه بر وب‌سایت‌هایی که به شما معرفی شد، یکی از بهترین منابع رایگان که متاستفانه دسترسی به آن از ایران غیرممکن است و نیازمند استفاده از فیلترشکن دارد، وب‌سایت یوتوب است که میلیون‌ها ویدیوی آموزشی در آن قرار داده شده است و می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود به آنها دسترسی داشته باشید و بدون پرداخت کوچکترین هزینه‌ای زبان انگلیسی را به بهترین حالت ممکن بیاموزید و از آن استفاده کنید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//