پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز 11 {آموزش تصویری}

اگر از ویندوز 11 استفاده می‌کنید و فقط یک‌بار به یک شبکه وای فای متصل شده‌اید، رمز عبور این شبکه در سیستم عامل شما ذخیره شده است. بنابراین به نظر می‌رسد که پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز 11 نباید کار خیلی سختی باشد!

ویندوز 11 آخرین نسخه از سیستم عامل محبوب مایکروسافت است که این روزها نظر مثبت کاربران زیادی را جلب کرده است. از طرفی دیگر، یکی از چالش‌های همیشگی کاربران رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ، اتصال به شبکه‌های وای فای و انجام تنظیمات مختلف آن است.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز 11 بپردازیم. اگر شما هم به تازگی این نسخه از سیستم عامل مایکروسافت را نصب کرده‌اید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

مشاهده رمز عبور وای فای فعلی در ویندوز 11

برای مشاهده رمز عبور شبکه‌ای که در حال حاضر به آن متصل هستید، باید از بخش تنظیمات ویندوز 11 استفاده کنید. برای شروع، کلیدهای Windows و i را به صورت همزمان فشار دهید تا وارد برنامه Setting شوید. سپس در ادامه، مراحل زیر را برای پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز 11 دنبال کنید:

  • در منوی کناری سمت چب برنامه تنظیمات، گزینه “Network & Internet” را انتخاب کنید.گزینه
  • در صفحه‌ای که باز می‌شود، روی “Advanced Network Settings” کلیک کنید.روی
  • اکنون از بخش “Related Settings” گزینه “More Network Adapter Options” را انتخاب کنید.گزینه
  • ویندوز 11 پنجره “اتصالات شبکه” را باز می‌کند. در این‌جا، روی آداپتور بی‌سیم خود کلیک راست کرده و “Status” را انتخاب کنید.برای پیدا کردن رمز وای فای آداپتور شبکه بیسیم خود را انتخاب کنید
  • یک پنجره برای شما باز می‌شود که باید گزینه “Wireless Properties” را انتخاب کنید.گزینه
  • در قسمت بالای پنجره، روی “Security” کلیک کنید.برای پیدا کردن رمز وای فای روی تب security کلیک کنید
  • اکنون در زیر قسمت “Network Security Key” تیک کناری “Show Characters” را فعال کنید.گزینه نشان دادن کاراکترها را انتخاب کنید
  • اکنون رمز عبور وای فای شما در قسمت “Network Security Key” نمایش داده می‌شود.

به این ترتیب، می‌توانید رمز عبور شبکه وای فای فعلی خود را مشاهده کنید. اکنون با استفاده از این پسورد می‌توانید افراد دیگر را به شبکه متصل کرده یا آن را در اختیار خانواده و دوستان خود قرار دهید.

پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز 11 (شبکه‌های قبلی)

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم اشاره شد، ویندوز 11 رمز عبور تمام شبکه‌های وای فای که به آن‌ها متصل شده‌اید را ذخیره می‌کنید. به این ترتیب، می‌توانید پسورد شبکه‌هایی که در گذشته به آن‌ها وصل شده‌اید را هم به راحتی مشاهده کنید.

برخلاف روش قبلی، برای پیدا کردن پسورد شبکه‌های قبلی وای فای، هیچ راه حل مستقیمی وجود ندارد. بنابراین شما برای این کار، باید از چند ترمینال ویندوز 11 استفاده کنید:

برای شروع، عبارت Windows Terminal را در نوار جستجوی ویندوز تایپ کرده و روی اولین نتیجه کلیک کنید تا وارد ترمینال ویندوز شوید.

ترمینال ویندوز را باز کنید

سپس در ادامه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در ترمینال ویندوز، مطمئن شوید که یک برگه Command Prompt باز است.
  • اگر اینطور نیست یا مطمئن نیستید، در بالای پنجره ترمینال ویندوز، روی نماد فلش رو به پایین کلیک کنید و “Command Prompt” را انتخاب کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید پوسته پیش فرض را به Command Prompt در ترمینال ویندوز تغییر دهید.پوسته پیش فرض را به Command Prompt در ترمینال ویندوز تغییر دهید.
  • در تب Command Prompt دستور netsh wlan show profiles را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.دستور netsh wlan show profiles را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.
  • این دستور لیستی از شبکه های Wi-Fi ذخیره شده در رایانه شخصی شما را نشان می‌دهد.
  • در لیست شبکه، شبکه Wi-Fi را که می‌خواهید رمز عبور آن را بدانید، پیدا کرده و نام کامل آن را یادداشت کنید.برای پیدا کردن رمز عبور وای فای نام کامل شبکه حود را یادداشت کنید
  • در همان تب Command Prompt دستور netsh wlan show profile name=”HTG” key=clear | find /I “Key Content”
    را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.دستور نمایش رمز عبور وای فای در ویندوز 11 را وارد کنید
  • در این دستور، نام کامل شبکه وای فای خود را جایگزین «HTG» (بدون نقل قول) کنید.
  • در خروجی نمایش داده شده در برگه Command Prompt، عبارت کنار «Key Content» رمز عبور شبکه Wi-Fi مشخص شده شما است.رمز وای فای برای شما نشان داده می شود

به این ترتیب می‌توانید رمز عبور تمامی شبکه‌های وای فای قبلی (که در گذشته به آن‌ها متصل شده‌اید) را از طریق قابلیت ترمینال ویندوز به راحتی پیدا کنید.

کلام آخر

اتصال به وای فای یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از اینترنت در رایانه‌های شخصی است. همان‌طور که می‌دانید اولین قدم برای متصل شده به این شبکه‌ها، دانستن رمز عبور یا همان پسورد است.

در این مقاله به آموزش پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز 11 پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//