کپی کردن متن از پی دی اف با دو روش ساده

کپی کردن متن از پی دی اف بسیار آسان است! تنها کافیست یک برنامه مناسب و سازگار پیدا کنید، فایل PDF خود را آپلود کنید، متن را انتخاب کرده و گزینه Copy را تایید نمایید. اما باز هم تاکید می‌کنیم که باید برنامه سازگار را به درستی انتخاب کنید.

خوشبختانه روش‌ها و برنامه‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی متن‌های دل‌خواه خود را از داخل فایل‌های PDF کپی کرده و در هر برنامه‌ دیگری که مایل بودید، Paste نمایید.

در این مقاله از ایده آل تک به بررسی دو روش آسان برای کپی کردن متن از پی دی اف می‌پردازیم. اگر شما هم قصد دارید قسمت‌هایی از فایل PDF خود را در یک برنامه دیگر داشته باشید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

استفاده از برنامه Adobe Acrobat Reader DC

برای استفاده از این روش، ابتدا باید برنامه رایگان و کاربردی Adobe Acrobat Reader DC را دانلود کرده و روی رایانه خود نصب کنید. برای این کار، تنها کافیست روی لینک زیر کلیک نمایید:

دانلود نسخه دسکتاپ

نکته بسیار مهم این است که باید بررسی کنید آیا سازنده فایل پی دی اف، اجازه کپی کردن متن را داده است یا خیر! در صورتی که این اجازه صادر نشده باشد، با این برنامه نمی‌توانید متن مورد نظر خود را کپی کنید.

برای بررسی مجاز بودن یا نبودن به کپی از یک فایل PDF باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا فایل پی دی اف خود را با برنامه Adobe Acrobat Reader DC اجرا کنید.
  • از نوار منو، ابتدا File و سپس Properties را انتخاب کنید. گزینه properties را انتخاب کنید
  • در پنجره “Document Properties” برگه “Security” را انتخاب کنید. برگه security را انتخاب کنید
  • در این برگه به نوشته مقابل “Content Copying” دقت کنید.
  • در صورتی که عبارت “Not Allowed” را مشاهده می‌کنید، یعنی‌ این‌‌که اجازه کپی از این فایل را ندارید. اجازه کپی از فایل پی دی اف را ندارید
  • در صورتی که عبارت “Allowed” را مشاهده می‌کنید، یعنی این‌که اجازه کپی از این فایل را دارید. اجازه کپی از این فایل را دارید

در صورتی که اجازه کپی متن از پی دی اف را داشتید، باید مراحل زیر را برای کپی کردن بخش‌های دلخواه فایل، دنبال کنید:

  • از نوار ابزار بالای برنامه، گزینه “ابزار انتخاب” که به شکل یک مکان‌نمای استاندارد است را انتخاب کنید. مکان‌نمای استاندارد را انتخاب کنید
  • متن مورد نظر خود را انتخاب کرده و با استفاده از این مکان‌نما، آن را برجسته کنید. متن مورد نظر خود را برجسته کنید
  • روی متن هایلایت شده کلیک راست کرده و گزینه “Copy” را انتخاب کنید. متن هایلایت شده را کپی کنید
  • می‌توانید در هر برنامه ویرایش‌گر یا فیلد متنی، کلیک راست کرده و متن کپی شده را Paste کنید.

استفاده از مرورگر گوگل کروم

خوشبختانه بسیاری از مرورگرهای اینترنت از جمله گوگل کروم، این اجازه را به شما می‌دهند که فایل‌های PDF خود را باز کرده و حتی متن آن‌ها را کپی کنید. مرورگرهای موزیلا و Edge هم این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

برای کپی کردن متن از پی دی اف در گوگل کروم، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • روی فایل PDF خود کلیک راست کرده و ابتدا Open With و سپس Google Chrome را انتخاب نمایید. فایل پی دی اف را با گوگل کروم باز کنید
  • اکنون با استفاده از مکان‌نما، متن را برای کپی کردن برجسته نمایید. متن مورد نظر خود را برجسته کنید
  • روی متن هایلایت شده کلیک راست کرده و گزینه Copy را انتخاب کنید. گزینه copy را انتخاب کنید
  • در هر ویرایشگر متن یا فیلد متنی دل‌خواه، کلیک راست کرده و متن کپی شده را Paste کنید.

مراحل انجام این کار در مرورگرهای فایرفاکس و Edge هم کاملا مشابه گوگل کروم است. بنابراین می‌توانید از هر سه ابزار برای کپی کردن متن‌های دل‌خواه از فایل‌های PDF استفاده کنید.

کلام آخر

برای این‌که بتوانید قسمتی از یک فایل PDF را در یک ویرایشگر متنی دیگر مانند برنامه Word کپی کنید، ابزارهای مختلفی در دسترس شما قرار دارند. نرم افزار تخصصی Adobe Acrobat Reader DC و مرورگر گوگل کروم، دو مورد از بهترین‌ها در این زمینه هستند.

در این مقاله به آموزش کپی کردن متن از پی دی اف پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

3.2 | (6)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//