باز کردن پی دی اف در اندروید [ آموزش خواندن PDF]

باز کردن پی دی اف در اندروید گاهی به آن سادگی که شما فکر می‌کنید نیست! اگر سر و کله زدن با یک فایل PDF را در دستگاه Android خود تجربه کرده باشید، احتمالا درک می‌کنید که ما در حال صحبت در رابطه با چه مشکل دردناکی هستیم.

البته از آن‌جایی که در دنیای تکنولوژی، برای هر مشکلی، یک راه حل پیدا می‌شود، امروزه برای باز کردن و خواندن فایل‌های پی دی اف در انواع دستگاه‌های اندرویدی نیز راهکارهای مختلفی ارائه شده است. احتمالا در اولین قدم، بتوانید با Google Drive اقدام به این کار نمایید؛ اما روش‌های ساده‌تری نیز وجود دارند.

ما در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم شما را با انواع روش‌های باز کردن پی دی اف در اندروید آشنا کنیم. اگر دوست دارید کار کردن با این فایل‌ها برایتان به یک تجربه لذت بخش تبدیل شود، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

برای اینکه بتوانید یک فایل PDF را به راحتی در دستگاه اندرویدی خود باز کنید، احتیاج به یک اپلیکیشن مخصوص دارید. ما در ادامه به معرفی چند نمونه از این برنامه‌ها می‌پردازیم.

باز کردن فایل PDF با Adobe PDF Reader 

اگر حتی یکبار تجربه کار کردن با فایل‌های پی دی اف در ویندوز را داشته باشید، به احتمال بسیار زیاد نام Adobe Reader را شنیده‌اید. این برنامه نزد کاربران کامپیوتر‌های شخصی بسیار محبوب است. خوشبختانه Adobe به فکر اندرویدی‌ها نیز بوده و هم اکنون Adobe Reader یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های موجود در گوگل پلی به شمار می‌رود.

Adobe PDF Reader 

استفاده از این برنامه بسیار آسان است و به شما اجازه می‌دهد با صرف تنها چند ثانیه، انواع فایل‌های PDF را در دستگاه اندرویدی خود باز کنید. البته قابلیت‌های اضافی Adobe Reader مانند قفل روشنایی و تنظیم حالت شب، محبوبیت این اپلیکیشن را دو چندان کرده است.

همچنین Adobe Reader به شما امکان می‌دهد فرم‌هایی را که در قالب PDF هستند پر کرده و از طریق Google Cloud Print چاپ کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه، این است که به شما امکان می‌دهد با انگشت خود فایل‌های PDF را امضا کنید.

برای استفاده از اپلیکیشن Adobe Reader ابتدا باید آن را از طریق لینک‌های زیر دانلود کنید:

دانلود برنامه از کافه بازار

دانلود برنامه از گوگل پلی

بعد از دانلود اپلیکیشن، نوبت به نصب آن می‌رسد. خوشبختانه این مرحله نیز بسیار آسان است و نیاز به هیچ دانش و تخصصی ندارد. اکنون برای باز کردن پی دی اف در اندروید با استفاده از Adobe Reader باید به صورت زیر عمل کنید:

  • به پوشه‌ای که فایل PDF در آن ذخیره شده است بروید.
  • بر روی فایل ضربه بزنید.
  • Adobe Reader به طور خودکار فایل PDF را در تلفن شما باز می‌کند.

به همین سادگی شما می‌توانید انواع فایل‌های پی دی اف رو را بر روی دستگاه Android خود به سادگی و در کمترین زمان ممکن باز کنید.

باز کردن فایل پی دی اف با Librera PDF Reader

همانند برنامه Adobe Reader، اپلیکیشن Librera نیز یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های باز کردن فایل‌های PDF در فروشگاه گوگل پلی محسوب می‌شود. خوشبختانه کار کردن با این اپلیکیشن بسیار آسان و قابل تنظیم است.

Librera PDF Reader

Librera امکاناتی نظیر حالت شب و بازکردن تمام صفحه را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین این امکان را فراهم می‌کند تا فایل‌های پی دی اف را با استفاده از دیکشنری آنلاین ترجمه کنید.

قبل از هر کاری، باید اپلیکیشن Librera را با استفاده از لینک‌های زیر دانلود کنید:

دانلود برنامه از کافه بازار

دانلود برنامه از گوگل پلی

بعد از دانلود و نصب برنامه، برای باز کردن پی دی اف در اندروید باید مطابق مراحل زیر جلو بروید:

  • فایل PDF مورد نظر خود را بر روی دستگاه اندرویدی انتخاب کنید.
  • روی فایل ضربه بزنید
  • اگر Librera تنها برنامه پی دی اف خوانی باشد که بر روی تلفن همراه خود نصب کرده‌اید، فایل به صورت اتوماتیک در این اپلیکیشن باز می‌شود.
  • در غیر اینصورت، در پنجره جدید، می‌توانید از میان برنامه‌های مختلف، اپلیکیشن Librera  را انتخاب کنید.

باز کردن فایل PDF با اپلیکیشن CamScanner

CamScanner یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن‌های ساخت و باز کردن فایل‌های پی دی اف است. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید به راحتی با تمامی فایل‌های PDF کار کنید، اسناد خود را به صورت پی دی اف اسکن کنید، فایل‌ها را برای دوستانتان ارسال کنید، حاشیه گذاری کنید و …

CamScanner

البته نسخه پولی CamScanner امکانات فوق‌العاده‌ای نظیر 10 گیگابایت فضای ابری را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. با این حال به نظر می‌رسد نسخه رایگان نیز می‌تواند به راحتی کار شما را راه بیندازد.

برای دانلود این اپلیکیشن محبوب، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از کافه بازار

دانلود برنامه از گوگل پلی

همانطور که گفتیم کار کردن با این اپلیکیشن بسیار ساده است؛ تنها کافیست فایل پی دی اف مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی آن ضربه بزنید، در لیست برنامه‌ها می‌توانید CamScanner را انتخاب کنید تا فایل در این اپلیکیشن برای شما باز شود.

باز کردن فایل پی دی اف با اپلیکیشن DocuSign

این اپلیکیشن بیشتر برای استفاده‌های تجاری مناسب است. DocuSign به شما اجازه می‌دهد انواع اسناد را باز کنید، آن‌ها را پر کرده و به مکان‌های مورد نیاز ارسال کنید. تمام قابلیت‌هایی که از یک برنامه پی دی اف خوان تجاری انتظار دارید را می‌توانید در نسخه رایگان DocuSign پیدا کنید.

DocuSign

با این‌حال می‌توانید اشتراک‌های 10، 25 و 40 دلاری این اپلیکیشن را نیز خریداری کرده و از امکانات اضافی آن لذت ببرید. اما به شما توصیه می‌کنیم به همان نسخه رایگان اکتفا کنید و از هزینه اضافی اجتناب نمایید.

برای دانلود نسخه رایگان اپلیکیشن DocuSign از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از کافه بازار

دانلود برنامه از گوگل پلی

بعد از اینکه این اپلیکیشن را با موفقیت دانلود و نصب کردید، باید یک حساب کاربری برای خود بسازید. سپس می‌توانید از طریق این حساب، به راحتی با انواع سندهای تجاری کار کنید.

باز کردن فایل PDF با اپلیکیشن Foxit PDF Reader

این اپلیکیشن محبوب بیش از 1 میلیون نصب در گوگل پلی را به نام خود ثبت کرده و از نمره عالی 4.6 نیز برخوردار است. تنها کافیست چند دقیقه با Foxit کار کنید تا متوجه شوید که دلیل این همه محبوبیت چیست! سرعت باز کردن پی دی اف در این اپلیکیشن حیرت انگیز است.

Foxit PDF Reader

علاوه بر اینف قابلیت‌های تغییر جهت متن، تنظیم میزان روشنایی صفحه، تغییر پس زمینه و … باعث می‌شوند تا Foxit به یک انتخاب عالی برای باز کردن پی دی اف در اندروید تبدیل شود.

برای دانلود این اپلیکیشن محبوب، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از کافه بازار

دانلود برنامه از گوگل پلی

این اپلیکیشن از رابط کاربری بسیار ساده‌ای برخوردار است و برای کار کردن با آن، به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد.

کلام پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین برنامه‌ها برای باز کردن پی دی اف در اندروید را به شما عزیزان معرفی کنیم. البته فراموش نکنید که تعداد بسیار زیادی از این اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی موجود هستند و می‌توانید هر کدام را که تمایل داشتید، دانلود و نصب کنید.

اگر شما برای باز کردن فایل‌های PDF در سیستم عامل Android از یک اپلیکیشن دیگر استفاده می‌کنید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات همین مقاله با ما و سایر خوانندگان مجله ایده آل تک در میان بگذارید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//