پخش جهانی موزیک در پلتفرم‌های بین المللی

این روزها کسب درآمد از موسیقی با توجه به بسترهای فوق‌العاده جذابی که راه‌اندازی شده‌، آسان‌تر شده است. درواقع پخش جهانی موزیک در سایت‌ها و یا مارکت‌های بین‌المللی دغدغه‌ی بسیاری از خوانندگان است که ما این مسئله را در این مقاله موردبررسی قرار داده‌ایم.

به‌طورکلی هنرمندان برای اینکه بتوانند از موسیقی‌شان کسب درآمد دلاری داشته باشند، به پلتفرم‌های خارجی نیاز خواهند داشت تا بتوانند با استفاده از این امکان، بدون کمترین مشکل درآمدزایی کنند، اما احتمالاً سوال یا ابهام شما عزیزان در این خصوص استفاده از یک بستر قابل اعتماد است.

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از بهترین پلتفرم‌های‌ پخش جهانی موزیک صحبت کنیم؛ لذا توصیه می‌کنیم اگر در موسیقی فعالیت دارید، تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

نحوه درآمدزایی از انتشار موزیک

گفتنی است که رفته‌رفته در ایران نیز پخش جهانی موزیک برای به شهرت رسیدن و همچنین کسب درآمد در حال افزایش است و شاید در آینده‌ای نزدیک کمتر بتوان به موزیک رایگان دسترسی پیدا کرد که این موضوع برای پیشرفت هنرمندان و خوانندگان، فوق‌العاده مطلوب است.

از طرفی وقتی هنرمندان موزیک دلخواهشان را منتشر می‌کنند، به‌طور حتم در پی درآمدزایی هستند که یکی از بهترین روش‌ها انتشار موزیک در مارکت‌های بین.المللی است که درآمد دلاری را به همراه خواهد داشت. البته باید برای برداشت کسب درآمد، بازدید موزیک هنرمندان حداقل به 1000 استریم برسد؛ چراکه فقط در این صورت است که قابلیت نقد شدن دارد.

بهترین پلتفرم‌های پخش جهانی موزیک

روشن است که برای کسب درآمد دلاری، باید انتشار موزیک در بهترین مارکت‌های پخش جهانی آهنگ در نظر گرفته شود که ما در این بخش به چند مورد جذاب اشاره می‌کنیم:

پخش آهنگ در اسپاتیفای

با ثبت‌نام در این سرویس پخش موزیک به‌راحتی می‌توان آهنگ‌های مدنظر را به اشتراک گذاشت و به کسب درآمد رسید. برای این منظور کافی است که پس از تکمیل فرم انتشار در این پلتفرم، به پرداخت هزینه به جهت منتشر شدن موزیک اقدام کرد.

پخش بین المللی آهنگ در اپل‌موزیک

این مارکت ازجمله محبوب‌ترین پلتفرم‌های پخش جهانی موزیک است که افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. البته باید در نظر داشته باشید که برای این منظور به مهارت نیاز خواهید داشت که در این صورت می‌توانید از لیبل‌ها درخواست راهنمایی کنید.

پخش موزیک در آی‌تیونز

این پلتفرم ازجمله بهترین بسترهای پخش بین المللی موزیک است که بسیاری از هنرمندان به جهت شناخته شدن و کسب درآمد از آن بهره‌مند می‌شوند. البته نحوه کار کردن با این بستر پخش موزیک ممکن است نیاز به آموزش داشته باشد که طبیعتاً استفاده از افراد باتجربه در این زمینه کمک‌کننده خواهد بود.

پخش آهنگ در آمازون

از دیگر بسترهای حرفه‌ای پخش موزیک آمازون است که البته کار کردن با آن مشکلات خاص خودش را دارد. درواقع به‌طورکلی پخش جهانی موزیک در چنین بسترهایی که اکثر کشور ایران را تحریم کرده‌اند، کار ساده‌ای نخواهد بود. با این حال برای حل این مشکلات راه‌حل جذابی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

پخش آهنگ در سرویس های جهانی

مشکلات انتشار موزیک در پلتفرم‌های معروف

در بخش قبلی به بهترین پلتفرم‌های انتشار موزیک اشاره کردیم، اما همان‌طور که می‌دانید، به دلایل مختلف کار کردن با چنین بسترهایی فوق‌العاده سخت است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

دارا بودن حساب بین‌المللی

پرواضح است برای اینکه هنرمندان بتوانند درآمدشان از انتشار و دیده شدن موزیک به‌دست آورند، نیاز به یک حساب بین‌المللی خواهند داشت که طبیعتاً این مهم برای همه‌ی افراد شدنی نیست.

تحریم

بیشتر این پلتفرم‌ها به ایرانی‌ها خدمات نمی‌دهند و بحث تحریم در این خصوص نیز وجود دارد؛ بنابراین برای دور زدن این مشکل به تخصص نیاز است که در این صورت نیز باید به شرکت‌ها و سایت‌های معتبر مراجعه شود.

پیچیده بودن مراحل

گفتنی است که احتمالاً به دلیل مشغله‌ی زیاد و همچنین پیچیدگی مراحل پخش جهانی موزیک در چنین بسترهایی، از این کار دلسرد شده باشید، اما جای نگرانی نیست؛ چراکه در ادامه به یک شرکت معتبر اشاره می‌کنیم که همه‌ی این مشکلات را برای شما رفع می‌کند و بهترین واسط برای پخش بین المللی آهنگ است.

معرفی توزیع‌کنندگان معتبر موسیقی

در حال حاضر توزیع‌کنندگان زیادی برای موزیک وجود دارد که اکثر آن‌ها خارجی هستند و همکاری با آن‌ها دردسرهای خاص خودش را دارد که ازجمله‌ی این بسترها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • DistroKid
  • TuneCore
  • CD Baby
  • Amuse
  • روبیت ( Robeat )

اما سوال اینجاست که باید از کدام مجموعه برای این منظور استفاده کرد تا پخش جهانی موزیک در بهترین حالت انجام شود؟ که ما پیشنهاد می‌کنیم از مجموعه‌ی روبیت استفاده کنید. این شرکت ایرانی بدون اینکه شما عزیزان را به زحمت بیندازد، به‌راحتی می‌تواند موزیک‌هایتان را در پلتفرم‌های نام‌برده به اشتراک بگذارد و درآمد حاصله از آن را نیز مستقیماً به حساب بانکی‌تان در ایران واریز کند. حال شاید برایتان سوال شده باشد که مزیت‌های اشتراک‌گذاری موزیک با استفاده از مجموعه روبیت چیست که در ادامه به آن می‌پردازیم:

افزایش اعتبار

واضح است که پخش جهانی موزیک به‌طور کلی باعث معروف شدن می‌شود و اگر به وسیله مجموعه‌ی روبیت در اکثر پلتفرم‌های موجود انجام شود، تأثیر بیشتری خواهد داشت.

هزینه معقول

اگر به شخصه برای اشتراک‌گذاری موزیک در پلتفرم‌های خارجی اقدام کنید، پرواضح است که باید هزینه‌های بیشتری در نظر بگیرید، به‌ خصوص برای تمدید ماهانه یا سالانه به اشتراک‌گذاری موزیک‌ها که طبیعتاً به‌صرفه نخواهد بود، اما مجموعه روبیت با کمترین هزینه این مشکل را رفع کرده است.

هزینه معقل پخش جهانی آهنگ

جمع‌بندی

پخش جهانی موزیک از مهم‌ترین اهداف هنرمندان است که برای این منظور باید از یک بستر مناسب استفاده شود. همان‌طور که می‌دانید، پخش موزیک در اسپاتیفای یا هر پلتفرم دیگری نیاز به تجربه و تخصص دارد؛ البته باید هزینه‌ها را نیز در نظر گرفت، اما در این خصوص استفاده از مجموعه روبیت کار ساده‌ای را جلوی راه هنرمندان خواهد گذاشت.

چرا‌که نه تنها همه‌ی کارها به وسیله‌ی مجموعه روبیت انجام می‌شود، بلکه هزینه‌ها و دریافت درآمد به حساب بانکی نیز در بهترین شرایط خواهد بود؛ بنابراین اگر در حال حاضر به فکر انتشار موزیک در پلتفرم‌های خارجی هستید، حتماً با مدیران مجموعه روبیت در ارتباط باشید.

همچنین اگر به دنبال یک پلی لیست اسپاتیفای با آهنگ های متنوع هستین میتوانید از لینک درج شده آن را دنبال کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
3.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//