ایده آل ترین روش ها برای تعیین هزینه سئو

بررسی فاکتورهای تأثیرگذار بر تعیین هزینه سئو به این سادگی‌ها نیست و نمی‌توانید تنها با استفاده از یک سری از ابزارها ایرانی یا خارجی آن‌ها را تعیین کنید. زیرا یک عامل وجود دارد که تمامی معادلات و حساب و کتاب‌ها را به هم می‌ریزد و آن «میزان موفقیت» است.

عاملی که موجب می‌شود تعیین هزینه برای پروژه سئو به این راحتی‌ها هم نباشد. ما قصد داریم در این مقاله، ایده آل ترین روش ها برای تعیین هزینه سئو را به شما آموزش دهیم.

به چند عامل توجه ویژه داشته باشید!

برای تعیین قیمت سئو سایت باید حتماً به چندین عامل توجه ویژه داشته باشید. سئو یک کالا نیست که بتوان برای آن یک قیمت واحد و مشخص تعیین کرد. شرایط و عوامل مختلفی می‌توانند قیمت یک پروژه سئو را دستخوش تغییر کند این عوامل عبارت‌اند از:

حوزه فعالیت

شاید به‌جرئت بتوان گفت یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر تعرفه سئو حوزه فعالیت کسب‌وکار موردنظر است. هرچقدر تعداد رقبا و میزان فعالیت آنها بیشتر باشد زحمت و البته هزینه بیشتری برای سئو سایت نیاز است تا کلیدواژه‌ها به صفحه اول برسند.

سئو سایت‌هایی که کلمات کلیدی آن سرچ بالاتری دارد سخت‌تر از سئو سایت‌هایی است که کلمات کلیدی آن میزان سرچ ماهیانه پایین‌تری دارد. زمان بیشتری نیاز است تا یک کلمه کلیدی که سرچ ماهیانه بالایی دارد به صفحه اول برسد و این مسئله موجب افزایش قیمت پروژه سئو می‌شود.

سایت طراحی شده

سئو سایت‌هایی که با  CMSهای آماده مثل وردپرس طراحی شده است ساده‌تر از سایت‌هایی است که به‌صورت شخصی کدنویسی شده است. زیرا برای سایت‌هایی که با CMSهای آماده طراحی شده‌اند تعداد زیادی افزونه و پلاگین برای بهینه‌سازی سرعت و دیگر موارد مؤثر بر سئو وجود دارد.

این افزونه‌ها سئو این سایت‌ها را آسان می‌کند و قیمت سئو را پایین می‌آورد. درحالی‌که سایت‌هایی که به‌صورت شخصی کدنویسی شده‌اند به این پلاگین و افزونه‌ها دسترسی ندارند.

شرکت ارائه دهنده خدمات

اینکه خدمات سئو توسط چه شرکتی با چه مهارت و تخصصی برای شما انجام می‌شود، بر هزینه سایت شما مؤثر است. اینکه آن شرکت سئو سایت چه رزومه‌ای دارد و چقدر در حوزه کاری شما تجربه دارد و پروژه انجام داده است می‌تواند تعرفه سئو سایت را تحت‌تأثیر قرار دهد.

نوع پروژه

اینکه قرارداد سئو شما برای انجام پروژه سئو به‌صورت ساعتی، ماهیانه، پروژه‌ای است و بر اساس میزان بازدید و یا بر اساس جایگاه کلمات کلیدی و یا افزایش میزان فروش باشد می‌تواند تعیین‌کننده هزینه سئو سایت باشد.

صحیح‌ترین روش‌ها برای تعیین هزینه سئو

رایج‌ترین راه برای تعیین قیمت پروژه

یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که وجود دارد تعیین جایگاه کلمات کلیدی است. کارفرماهای بسیاری هستند که موفقیت کسب‌وکار خود را در گرو رسیدن کلیدواژه‌های حوزه کسب‌وکارشان به جایگاه خاصی در صفحه نتایج گوگل می‌دانند.

آن‌ها لیستی از کلیدواژه‌های مدنظر خود را به شرکت سئو موردنظر ارائه می‌دهند و طبق توافقی که بین آنها و شرکت سئو صورت می‌گیرد در یک‌زمان مشخص و تعیین شده باید این کلیدواژه‌ها به صفحه اول گوگل برسند. درواقع ملاک قیمت‌گذاری سئو در این روش تعداد کلیدواژه‌ها، جایگاه کلیدواژه‌ها، مدت‌زمان رسیدن به نتیجه موردنظر و البته میزان فعالیت رقبا در حوزه کسب‌وکاری شما.

صحیح‌ترین روش برای تعیین قیمت پروژه

یکی از مزیت‌های سئو این است که به کمک آن می‌توانید کلیدواژه‌های مدنظر خود را به بهترین جایگاه‌ها در صفحه اول برسانید. اما این هدف نهایی سئو نیست. هدف سئو بهبود کسب‌وکار و افزایش میزان درآمد شماست. صرف اینکه یک کلیدواژه سخت به صفحه اول برسد میزان درآمد شما افزایش پیدا نمی‌کند.

تجربه نشان می‌دهد که اتفاقاً ورودی‌های هدفمند به‌ازای کلیدواژه‌های طولانی‌تر که راحت‌تر هم به صفحه اول می‌رسند بیشتر است. به‌علاوه از آن جایی که سئوکار تمرکز خود را معطوف به رسیدن کلیدواژه‌ها به صفحه اول کرده است، گاهی برای اینکه به هدف برسد از برخی از روش‌های سئو کلاه‌سیاه استفاده می‌کند که خب اگر گوگل سایت را شناسایی کند نتایج جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

بهترین استراتژی برای موفقیت در سئو

یکی از روش‌های سفارش پروژه سئو بر اساس میزان ورودی از گوگل به سایت است. زمانی که هدف کسب‌وکاری افزایش بازدید از سایت است، استراتژی سئو برای موفقیت این کسب‌وکار دیگر بر اساس رتبه کلیدواژه‌های محدودی چیده نمی‌شود. در استراتژِی سئو این کسب‌وکارها هدف رساندن تعداد بیشتری از کلیدواژه‌های طولانی به صفحه اول است.

اتفاقاً این کلمات ورودی‌های بیشتر و البته هدفمندتری دارند و می‌توانند شانس فروش را برای کسب‌وکار موردنظر افزایش دهند.

آیا به غیر از سئو، از روش های دیگر هم می‌توان کمک گرفت؟

ممکن است صاحب کسب‌وکار به‌غیراز سئو، از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ دیگری هم برای برندینگ و تبلیغات خود استفاده کرده باشد که خب موجب افزایش فروش خواهد شد و تفکیک مشتریان که از کدام کانال برای خرید وارد سایت شده‌اند کار ساده‌ای نیست.

تعیین قیمت پروژه های سئو، حدودی است و نه قطعی!

قیمت سئو همان‌طور که گفتیم باتوجه‌به یک سری از عوامل و مدل‌ها تعیین می‌شود. در این میان یک سری از ابزارها برای تعیین تعرفه سئو سایت وجود دارد که توانایی این را ندارد که فاکتورهای مؤثر بر قیمت سئو را تحلیل کند.

تنها بر اساس تعداد کلیدواژه‌ها و سختی آنها که البته این هم تنها بر اساس تعداد کوئری است و حوزه فعالیت کوئری موردنظر را در نظر نمی‌گیرد، قیمت سئو را تخمین می‌زند. این نوع تعیین قیمت تاکید می‌کنیم حدودی است و نه قطعی!

نباید به‌عنوان مشتری به این نوع قیمت‌گذاری اکتفا کنید. حتماً از شرکت موردنظر برای انجام خدمات سئو سایت استعلام قیمت بگیرید.

آنچه در این مقاله گفتیم …

برای تعیین قیمت سئو عوامل مختلفی تأثیر دارد. مدل‌های مختلفی هم برای تعیین قیمت سئو وجود دارد که با درنظرگرفتن عوامل مؤثر نسبت به ابزارهای تعیین قیمت سئو، تعرفه سئو سایت را با اطمینان بیشتری تخمین می‌زنند.

آژانس خلاقیت نبض مارکت

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک مشاور حرفه ای سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//