تجربه ایده آل با تکنولوژی هاست و سرور شتابان هاست

انواع مختلف تکنولوژی هاستینگ و میزبانی کانالهای ارتباطی نظیر سایت، اپلیکیشن و شبکه های اجتماعی امکان ایجاد یک تجربه ایده آل و سودآور را برای مشتریان کسب و کارهای فعال اینترنتی به وجود آورده اند.

فرقی نمی کند که در چه بخشی از فضای مجازی فعالیت کنید، از خدمات هوشمند با ربات های شبکه اجتماعی گرفته تا انواع میزبانی وب مناسب سایت پایتون و وردپرس شما، مدلهای مختلف هاست و سرور مناسب نیازها و اهداف شما بهینه سازی میشوند و حتی میتوانید با اتصال به فضای مجازی با شتابان هاست در قطعی اینترنت از بزرگترین مشکل امروز کسب و کارهای مجازی نیز عبور کنید.

در این مقاله جامع لحظه به لحظه با تکنولوژی هاست و سرور قصد داریم اطلاعات کاملی درباره انواع میزبانی وب شامل تفاوت هاست و سرور و همچنین راهنمای خرید سرور اختصاصی شتابان هاست را در اختیار شما همراهان عزیز بگذاریم.

آشنایی با تکنولوژی هاست و سرور

در ساده ترین زبان می بایست گفت که سرور (Server) در واقع یک کامپیوتر قدرتمند است که وظیفه خدمات رسانی به مصرف کنندگان یا کلاینت (Client) ها را بر عهده دارد. در دنیای میزبانی وب منظور از کلاینت ها، هاست و وب سایت یا اپلیکیشن هایی هستند که سرور به آنها پاسخ می دهد.

برای مثال زمان که برای خرید هاست ارزان یک ساله به shetabanhost.com مراجعه میکنید، کامپیوتر متصل به اینترنت شما درخواستی را برای سرورهای ما ارسال میکند. سرور شتابان هاست نیز در چند ثانیه بعد از بررسی امنیت درخواست، با باز کردن وب سایت به شما پاسخ میدهد.

نکته مهم اینجاست که سرور هاستی که برای سایت خود خریداری میکنید باید از قدرت و سرعت کافی برخوردار باشد تا سایت شما را در حداکثر 2 ثانیه بارگذاری کند.

سرعت بارگذاری سایت نه تنها یک عامل بسیار مهم برای کسب امتیاز و نمرات مثبت از سوی موتور جستجوی گوگل می باشد، بلکه کندی بیش از حد سایت یکی از عوامل مهمی است که باعث میشود بازدیدکنندگان به سرعت خسته شده و سایت را ترک کنند.

دو نکته مهم درباره عملکرد سرور وجود دارد:

  1. کیفیت تجهیزات و قطعات سرور – یکی اینکه این کامپیوترها برای ارائه بهترین سرویس باید از منابع کافی پردازشی رم و CPU و همچنین فضای ذخیره سازی هارد برخوردار باشند تا در پردازش اطلاعات سریع عمل کنند؛ ضعیف بودن این تجهیزات و قدیمی بودن آنها دو مشکل بزرگ در ارائه میزبانی وب هستند که کیفیت سایت و اپلیکیشن را به شدت پایین میاورند.
  2. در دسترس بودن سرور  از آنجایی که قطعی و خرابی سرورها به معنای از دسترس خارج شدن هاست و سایت است، این کامپیوترها باید همیشه روشن بوده و اتصالشان با اینترنت برقرار باشد.

* هاست چیست و چه کاری انجام میدهد

بعد از معرفی سرور که اصلی ترین بخش هر شبکه ای است، میپردازیم به اینکه هاست یا میزبانی وب چیست. همانطور که گفتیم، سرورها کامپیوترهای قدرتمندی هستند که سرشار از منابع پردازشی و ذخیره سازی می باشند.

در شرکت ارائه خدمات هاستینگ شتابان هاست، این سرورها را با روش های اشتراک گذاری و مجازی سازی به بخش های کوچک تری تقسیم می کنند و به هرکدام میزان مشخصی از این 3 منابع را اختصاصی میدهند. هرکدام از این بخش های کوچک، میزبان یا Host سایت یا وب اپلیکیشن ما می باشد.

منظور از میزبانی سایت نگه داری اطلاعات مختلف شامل محتوا و فایل های اصلی یا اطلاعات کاربران شامل آدرس ایمیل یا نشانی آنهاست که باید بصورت ایمن در هاست نگه داری شود؛ بنابراین هر هاست میزبان اطلاعات و فایلها مثل عکس ها، فایلهای HTML و CSS سایت، ویدیوها و سایر محتواهایی است که با مخاطبان سایت به اشتراک میگذاریم.

روش های مختلف میزبانی وب کدامند

اساسا کلمه میزبانی وب اشاره به خدماتی دارد که شرکت های ارائه دهنده با استفاده از روش های مختلف آن را در اختیار ما قرار می دهند. 3 روش اصلی برای اینکار که توسط شرکتهای هاستینگ ارائه میشود شامل مواردی است که در ادامه بطور خلاصه معرفی می کنیم.

1.هاست اشتراکی (Shared Hosting)

هاست اشتراکی شتابان هاست یکی از انواع هاست ارزان باکیفیت و مخصوص کسب و کارهایی است که مایلند با هزینه کمتر، یک سرویس کاربردی دریافت کنند که میتوان از آن برای مدیریت بهینه سایت های مختلف استفاده کرد.

در این نوع میزبانی همانطور که از نامش مشخص است، از روش اشتراک گذاری برای جداسازی هاست از سرور استفاده می کنند و همچنین منابع پردازشی و ذخیره سازی آن بین تمام هاست ها به اشتراک گذاشته میشود.

یکی از بزرگترین مزایای خرید هاست اشتراکی ارزان و حرفه ای از شتابان هاست، امکان استفاده از کنترل پنل یا پنل مدیریتی از جمله دایرکت ادمین و سی پنل است که جلوتر به آنها خواهیم پرداخت.

2.سرور مجازی (VPS)

سرور مجازی یک روش پیشرفته تر میزبانی است. این روش به دلیل اقتصادی بودن، یکی از جایگزین های خرید سرور اختصاصی فیزیکی به شمار میرود. برای ایجاد این نوع هاست، یک سرور اصلی با روش مجازی به بخش های کوچکتر تبدیل میشود و خبری از اشتراک گذاری نیست.

یک نمونه از فرق هاست با سرور مجازی نیز همین روش جداسازی است که باعث میشود منابع سرور بصورت کاملا اختصاصی در اختیار هر VPS قرار بگیرد و دیگران در استفاده شما از منابع تاثیری نداشته باشند.

3.سرور اختصاصی (Dedicated Server)

با خرید سرور اختصاصی بر خلاف دو روش قبلی میزبانی که در آنها سرور برای خدمات رسانی به بخش های کوچکتر تقسیم میشوند، یک سرور با تمام امکانات و قدرت پردازشی که دارد در اختیار شما قرار می گیرید.

این روش، حرفه ای ترین روش میزبانی وب است و شما می توانید با دسترسی به تنظیمات اصلی یا روت آن، هر نوع تغییری که برای بهبود کارکرد آن نیاز دارید را روی آن پیاده کنید. توجه داشته باشید که قیمت خرید سرور اختصاصی نسبت به دو نوع دیگر بیشتر است و دلیلش قدرت و امکاناتی است که تکنولوژی سرور اختصاصی در اختیار شما قرار می دهند.

تفاوت هاست با سرور مجازی

در تکمیل فرق هاست و سرور مجازی باید گفت با خرید هاست ارزان سی پنل یا دایرکت ادمین، ما صاحب یک فضای حاضر و آماده برای مدیریت سایت و اطلاعاتش می شویم؛ خصوصا با وجود کنترل پنل ها محیط هاست کاملا شبیه نرم افزاری با قابلیت های حرفه ای اما با کارایی آسان برای مبتدی و متوسط است.

اما این استفاده آسان از قابلیت های ساده مثل مدیریت محتوا گرفته تا امور بازاریابی و ایمیل مارکتینگ یک بها دارد و آن هم عدم امکان ایجاد یکسری تغییرات حرفه ای تر در کانفیگ هاست و دسترسی به روت آن است.

به زبان ساده، دسترسی به روت به معنای دسترسی داشتن به همه چیز یک سرور است. یک کاربر root بدون اهمیت به نوع سرور (اختصاصی یا مجازی) بودن آن میتواند به تمام فایلها از جمله فایلهای مهم و حیاتی سیستم دسترسی داشته و آنها را ویرایش یا حذف کند. زمانی که به روت سرور دسترسی داشته باشید میتوانید از سرور خود برای انجام هرکاری مثل نصب نرم افزارهای ثالث، میزبانی چندین سایت و… استفاده کنید.

همین ویژگی باعث شده تا کاربران حرفه ای تر وب برای ایجاد تغییرات شخصی خود، قید کنترل پنل ها را زده و به سرور مجازی یا خرید سرور اختصاصی آلمان یا لوکیشن های دیگر روی بیاورند.

خرید هاست و دامنه از شتابان هاست

انتخاب کنترل پنل و سیستم عامل در خرید هاست

دو عامل مهمی که هنگام خرید هاست ارزان ماهانه یا سالانه خود از شتابان هاست باید به آنها توجه داشته باشید و میتوانند روی کاربرد هاست تاثیرگذار باشند، سیستم عامل و کنترل پنلی است که برای هاست خود انتخاب میکنید. خرید هاست مناسب از آنجایی اهمیت دارد که سازگاری سیستم عامل و دیگر اجزای آن با سایتتان میتواند هم سرعت آن را بهبود ببخشد و هم امکان نصب ماژول های مختلف را به شما بدهد.

کدام کنترل پنل هاست را انتخاب کنیم؟

دو کنترل پنل اصلی برای خرید هاست ارزان ایران یا اروپا وجود دارد:

  • هاست سی پنل (cPanel Host)
  • هاست دایرکت ادمین (Direct Admin Host)

این دو برند، بزرگترین ارائه دهندگان کنترل پنل هاست در دنیا هستند که سالیان سال است رقابت سرسختی با یکدیگر دارند. البته انتخاب بین این دو کنترل پنل امروزه تا حد زیادی بستگی به سلیقه شما دارد، چرا که هردوی این برندها سعی کرده اند با حفظ رقابت در ارائه خدمات و امکانات، چیزی از دیگری کم نداشته باشند.

بطور کلی خرید هاست ارزان cPanel به دلیل پشیبانی کامل از مسائل گرافیکی سایت معروف است، درحالی که برخی دیگر از افراد به دلیل پلاگین ها و امکانات جانبی بسیاری که DirectAdmin ارائه میکند، انتخاب اولشان خرید هاست دایرکت ادمین ارزان است.

پیش تر این مسئله نیز مطرح بود که هاست سی پنل امکان نصب روی سرورها و هاست های ویندوز را ندارد، که خوشبختانه امروزه این مسئله نیز برطرف شده و هردو سیستم عامل از جفت این کنترل پنل ها پشتیبانی میکنند، کافیست برای خرید به وب سایت شتابان هاست مراجعه کنید.

کدام سیستم عامل هاست بهتر است؟

عامل مهم بعدی برای انتخاب هاست و خرید سرور اختصاصی ایران سیستم عاملی است که انتخاب می کنید. البته هاست ها سیستم عامل خود را از سرور مادر دریافت میکنند و سرور هر سیستم عاملی که داشته باشد هاست ها نیز آن را به ارث میبرند.

دو نوع اصلی و رایج Operating System در شتابان هاست شامل:

  • هاست لینوکس (Linux Hosting)
  • هاست ویندوز (Windows Hosting)

اصلی ترین عاملی که سیستم عامل یا OS هاست شما را تعیین میکند، زبانی است که با استفاده از آن سایت و پلتفرم خود را برنامه نویسی کرده اید. در صورتی که سایت شما از زبان PHP استفاده میکند خرید هاست ارزان لینوکس گزینه ای است که باید در شتابان هاست جستجو کنید.

همچنین اگر سایت شما از زبان های وابسته به PHP استفاده میکند نیز میتوانید با خرید هاست پایتون ارزان یا هاست وردپرس لینوکس، سرویسی در اختیار داشته باشید که به بهترین شکل برای نصب ماژول ها، سرعت و بهره وری بهتر تنظیم شده است.

از طرف دیگر هاست ویندوز مناسب برای سایت هایی است که در آن از زبان ASP که مخصوص ویندوز و مایکروسافت است استفاده شده است. اگر سایت شما هم از این زبان استفاده میکند میبایست به دنبال خرید هاست ارزان ویندوز برای میزبانی وب خود باشید.

تاثیر و اهمیت لوکیشن در خرید هاست و سرور

یکی دیگر از سوالاتی که برای تهیه هاست و خرید سرور اختصاصی ارزان به وجود می آید، زمانی است که با اسم کشورهای مختلف مثل ایران و آلمان برای سرویس ها مواجه میشویم و نمیدانیم سرور اختصاصی ایران بهتر است یا سرورهای اروپایی.

در ابتدای مقاله گفتیم که سرورها مهم ترین دستگاه هایی هستند که اتصال ما به سایت ها و در کل اینترنت را فراهم می کنند؛ پس رسیدگی و نگه داری از آنها بسیار مهم است و نباید هیچ مشکلی باعث خرابی یا قطعی اینترنت آنها شود.

به همین دلیل سرور را در مکان هایی به نام دیتاسنتر (Datacenter) نگه داری می کنند تا هر زمان که مشکلی برای آنها به وجود آمد، متخصصان بتوانند فورا آن را برطرف کنند. هر زمان که این دیتاسنتر در کشورهای خارجی مثل آلمان قرار داشته باشد، طبیعتا از اینترنت همان کشور نیز استفاده می کند و اینگونه است که سرور اختصاصی آلمان و ایران و کشورهای دیگر به وجود می آیند، یعنی با دسترسی به اینترنت این کشورها.

حال اینکه کدام یک از این لوکیشن ها را انتخاب کنیم بستگی به موارد مختلفی دارد که در ادامه شتابان هاست آنها را بررسی می کند.

لوکیشن کلاینت و بازدید کنندگان

یک فاکتور مهم در عملکرد تکنولوژی هاست و سرور پینگ تایم، به معنای مدت زمانی است که طول میکشد تا دو دستگاه شبکه (در اینجا سرور شما و کامپیوتر بازدیدکنندگان) با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

اگر کلاینت ها و بازدیدکنندگان سایت شما و اصطلاحا مشتریان هدفتان در ایران قرار دارند، خرید سرور ایران به دلیل کمتر بودن فاصله سرور با بازدیدکنندگان باعث کاهش پینگ شما میشود و بارگذاری اولیه سایت سرعت بیشتری خواهد داشت.

اما درصورتی مشتریان و مخاطبان هدف کسب و کار مجازی شما در خارج از ایران، مثلا در کشور آلمان یا سایر کشورهای اروپایی باشند، تهیه هاست یا سرور اختصاصی آلمان برای وب سایت شما بهتر است چراکه فاصله ای که باید از سرور تا کلاینت طی شود کمتر خواهد بود.

میزان پایداری و دسترسی به سرور

بطور کلی بسیاری از کارشناسان معتقدند که سرورهای اروپایی به دلیل برخورداری از کیفیت بالاتر ممکن است نرخ در دسترس بودن و پایداری آنها بالاتر باشد.

اما با توجه به شرایط خاصی که کشور ما دارد، بخصوص محدودسازی اینترنت بین الملل از اواخر شهریور ماه 1401، استفاده از سرورهای خارجی ممکن است ریسک مشکلاتی مثل اختلال به دلیل محدودیت های بیشتر سرویسهای خارجی را به همراه داشته باشد.

خدمات پشتیبانی پس از فروش

خدمات پس از فروش و پشتیبانی از مهم ترین عواملی هستند که هنگام خرید ارزان ترین هاست و سرور باید به آن توجه کنید. فرقی نمیکند که از هاست اشتراکی استفاده کنید یا سرورهای مجازی، طبیعتا در هنگام استفاده از آنها ممکن است مشکلات یا سوالاتی برای شما به وجود بیاید که نتوانید به تنهایی آنها را برطرف کنید.

در چنین مواقعی استفاده از یک تیم حرفه ای پشتیبانی برای برطرف کردن مشکلات می تواند یک اولویت و ضرورت اساسی برای عملکرد صحیح سرویس میزبانی شما باشد. زمانی که از سرویس های ایرانی مثل شتابان هاست استفاده کنید، میتوانید به راحتی با استفاده از تیکت یا پشتیبانی تلفنی 24 ساعته این مجموعه (02491311031) به سرعت این مشکل را برطرف کنید.

تاثیر لوکیشن در سئو سایت

یکی دیگر از مواردی که بسیاری از افراد در آن دچار ابهام میشوند این است که آیا خرید سرور اختصاصی آلمان تاثیر مثبتی در سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو خواهد داشت یا خیر.

پاسخ این سوال منفی است، چرا که امروزه گوگل دیگر لوکیشن هاست و سرور را عاملی برای امتیازدهی به سایت ها نمیداند، اما آنچه از همیشه مهم تر است پایداری و سرعت بارگذاری سایت شماست. به این ترتیب ایرانی یا اروپایی بودن سرور و هاست را باید بسته به موقعیت کسب و کار و مشتریان خود که بازدیدکنندگان هستند بسنجید.

خرید هاست ارزان ایده آل از شتابان هاست

خرید هاست ارزان ایده آل از شتابان هاست

یکی از تجربه های ایده آل شتابان هاست، اتصال به فضای مجازی در قطعی اینترنت است و تجربه ایده‌ آل دیگر، تخفیف ویژه خرید هاست ایران از شتابان هاست با کد تخفیف host-iran است که با همکاری ایده آل تک و شتابان هاست برای شما درنظر گرفته شده است.

ضمن قدردانی از همراهی شما عزیزان تا انتهای این مقاله، موضوعات و موارد مهم تکنولوژی هاست و سرور را در چند جمله خلاصه میکنیم:

  • هاست مناسب در سرعت، کیفیت سایت و تعداد بازدیدکنندگان تاثیر اساسی دارد.
  • هاست اشتراکی، سرور مجازی و سرور اختصاصی سه راهکار اصلی میزبانی وب هستند.
  • سرورمجازی دسترسی بیشتری در اختیار ما میگذارد ولی راحتی استفاده از کنترل پنل را ندارد.
  • مهم ترین عامل انتخاب لوکیشن، موقعیت مکانی مشتریان احتمالی شماست.

در آخر شما عزیزان میتوانید جهت دریافت بهترین خدمات هاستینگ و خرید سرور اختصاصی ایران و آلمان به شتابان هاست مراجعه کرده و ضمن دریافت مشاوره رایگان، از خدمات هاستینگ آزمایشی این مجموعه برای اطمینان از کیفیت خدمات استفاده کنید. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
3.7 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//