بررسی قیمت تلویزیون های سونی بازار ایران

قیمت تلویزیون‌های سونی بازار ایران به دلیل عدم حضور نمایندگی‌های مستقیم از سوی این شرکت عموما کمی با نرخ جهانی متفاوت است اما سونی همیشه از ویژگی‌های اختصاصی برای برجسته‌سازی محصولات خود استفاده کرده و به همین منوال در خانه سونی قصد بررسی چند مورد از محبوب‌ترین تولیدات این شرکت در نسل‌های مختلف قیمتی را خواهیم داشت.

سونی یکی از سهام‌داران عمده بازار تلویزیون های هوشمند است و در طول چند دهه فعالیت خود، توانسته بخش عظیمی از بازار کشورهای اروپایی، آمریکا و آسیا را احاطه کند. علاقه ایرانیان نیز به این برند به دوره واکمن‌های جذاب و کنسول پلی‌استیشن‌های محبوب و باکیفیت این شرکت بازمی‌گردد.

مقایسه و بررسی قیمت تلویزیون های سونی بازار ایران

درصورتی‌که قصد خرید و استعلام قیمت تلویزیون های سونی بازار ایران را دارید، چند مدل مناسب بر اساس مشخصات فنی به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید. البته اگر فکر می‌کنید که مدل‌های عرضه شده بازار، ارزش خرید را بر مبنای قیمت ندارند، ما از بین بیش از سی مدل، این گزینه‌ها را انتخاب کردیم.

مقایسه قیمت مدل های مختلف تلویزیون سونی در ایران

تلویزیون سونی Sony XR-55A95K

در بررسی اولیه قیمت تلویزیون های سونی به سراغ  یک مدل محبوب خواهیم رفت که البته مشخصات فنی عالی در خود جای‌ داده است. در دسته‌بندی تلویزیون های 4K این شرکت قرار می‌گیرد که از چهار پورت ورودی HDMI و همین‌طور سیستم پخش ویژه دالبی استفاده می‌کند. این محصول نیز دارای یک مدل دیگر است، شما می‌توانید تلویزیون سونی 65 اینچ تحت همین نسخه را تهیه کنید.

طراحی مینیمالیستی است و پایه تاشو را می‌توان در جلوی صفحه‌نمایش قرارداد، به این معنی که تلویزیون را می‌توان کم‌وبیش روی دیوار نصب کرد. فناوری Acoustic Surface Audio+ سونی که در این مورد با دو ساب ووفر ترکیب می‌شود، صدای بسیار خوبی را با استانداردهای تلویزیون تولید می‌کند.

Google TV پرطرفدار برنامه‌های زیادی از جمله برنامه Netflix با پشتیبانی از Dolby Vision و Dolby Atmos را ارائه می‌دهد. A95K همچنین به Sony Bravia Core، سرویس پخش باکیفیت بالا این شرکت دسترسی دارد.

تلویزیون سونی مدل Sony XR-55A80K

تلویزیون Sony XR-55A80K

A80K دارای مشخصات بسیار عالی است که شامل یک پنل OLED نسل جدید است که روشنایی را بدون خطر سوختن پیکسل‌ها که در تلویزیون‌ها رایج است را افزایش می‌دهد. قابلیت کنتراست XR سونی را که از مدیریت توان پیشرفته برای تقویت رنگ و کنتراست بدون خراب‌کردن سطوح سیاه استفاده می‌کند و تصویری واقعاً خیره‌کننده خواهید داشت.

از جلو، A80K یک مستطیل تقریباً بدون حاشیه است که روی پایه‌های ساده، باریک و نقره‌ای «تیغه اسکیت» قرار گرفته و تمام تلاش خود را می‌کند تا چشم شما را از صحنه نمایش دور نکند. صدا توسط سیستم صوتی همیشه چشمگیر Acoustic Surface سونی ارائه می‌شود که از خود صفحه‌نمایش برای تولید صدا استفاده می‌کند.

اتصالات A80K به‌اندازه کافی خوب هستند، البته ایده‌آل سال 2023 میلادی نخواهد بود. منظور ما این است درحالی‌که دارای چهار HDMI است، تنها دو عدد از آن‌ها قادر به مدیریت ویژگی‌های 4K/120Hz و VRR هستند که دارندگان Xbox Series X و PS5 این روزها به دنبال آن هستند. یکی از آن دو HDMI با قابلیت 4K/120Hz نیز باید به‌عنوان درگاه eARC تلویزیون دوبرابر شود. قیمت تلویزیون‌های سونی در این رنج نیز تقریباً طیف میانی را در برمی‌گیرد.

بااین‌حال، اگر به دنبال یک تلویزیون OLED سونی هستید که تصاویر طبیعی و زیبا را با صدای رضایت‌بخش ترکیب کند این محصول عالی است.

تلویزیون Sony XR-48A90K سونی

از نظر طراحی، سونی تصمیم گرفته است تا A90K 48 اینچی را تا حدامکان جمع‌وجور نگه دارد. خود صفحه‌نمایش توسط یک قاب سیاه‌رنگ احاطه شده که ضخامت آن فقط 8 میلی‌متر در بالا و حدود 12 میلی‌متر در طرفین و پایین است. پایة کم‌حجم فقط 50 سانتی‌متر عرض و 23 سانتی‌متر عمق دارد و پیداکردن مبلمان با سطح لازم برای تلویزیون را آسان می‌کند.

کیفیت تصویر تقریباً بی‌عیب‌ونقص است. این بدون شک یکی از بهترین تلویزیون های 48 اینچی است که ما روی کیفیت تصویر خالص آزمایش کرده‌ایم. فناوری Acoustic Surface Audio+ به این معنی است که A90K مطابق با استانداردهای تلویزیون های نسبتاً کوچک صدای خوبی دارد، اما توصیه می‌کنیم یک نوار صوتی اضافه کنید.

گیمرهای سخت‌گیر ممکن است از نبود حالت HGiG ناامید شوند، اما سیست نمایش خودکار HDR Tone مخصوص PS5 به این معنی است که گیمرهای کنسول سونی به طور خودکار عملکرد نسبتاً دقیقی از تصویر خواهند داشت.

در مجموع، Sony XR-48A90K – پرچمدار OLED سونی برای کسانی که فضای لازم برای A95K QD-OLED جدید آن را ندارند – یک خرید فوق‌العاده است.

تلویزیون محبوب سونی مدل Sony XR-55A80J

سونی همیشه به ساخت تلویزیون های بسیار لوکس و بالارده معروف است و برخلاف آن، شرکت‌های چینی در زمینه‌های میانی و رده‌های اقتصادی بازار، هوشمندانه‌تر عمل می‌کنند. این بار هم قصد داریم در مورد یکی از مدل‌های پرفروش بازار صحبت کنیم که هنوز هم در ایران عرضه می‌شود.

A80J کم‌وبیش با پرچمدار 2021 سونی، A90J مطابقت دارد که آن را در این زمینه بالاتر از اکثر رقبا قرار می‌دهد. کیفیت تصاویر در این محصول به طرز باشکوهی واضح است. صدا به همان اندازه چشمگیر است. OLEDهای سونی از فناوری صوتی سطحی آکوستیک استفاده می‌کنند که کل صفحه را به‌جای درایورهای بلندگوهای سنتی است. سیستم A80J دارای نصف قدرت (در مجموع 30 وات به‌جای 60 وات) نسبت به A90J است، اما باز هم بهتر از آن چیزی است که بسیاری از مارک‌های دیگر ارائه می‌دهند.

اگر به دنبال بهترین تلویزیون سونی با قیمت مناسب هستید، این همان چیزی است که توجه شما را جلب می‌کند.

جمع‌بندی نهایی

قیمت تلویزیون های سونی شاید سوال برانگیزترین موضوع و چالش در مورد خرید محصولات این شرکت باشد. مشتریان در هر رده‌ای از بازار و برای هر محصولی به دنبال انتخاب یک دستگاه باارزش خرید در مقابل قیمت هستند.

در این مقاله در خصوص قیمت تلویزیون های سونی به نکاتی اشاره کردیم و همین‌طور چند مدل از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات این شرکت را به شما معرفی نمودیم. درصورتی‌که قصد خرید تلویزیونی کامل، با تمام مشخصات فنی موردنیاز در یک رنج قیمتی را دارید، می‌توانید روی هرکدام از پرفروش‌های لیست بالا حساب ویژه‌ای بازکرده و البته آن‌ها را با گزینه‌هایی که خودتان ممکن است انتخاب کرده باشید، مقایسه کنید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//