معرفی بهترین تلویزیون 8K بازار ایران در سال 2023

تلویزیون‌های 8k که جدیدترین نسل تلویزیون‌های با کیفیت بالا هستند، 4 برابر بیشتر از تلویزیون‌های 4K، پیکسل دارند. این نزدیکی پیکسل‌ها، جزئیات تصویر را بالا برده و باعث می‌شود تا تصاویر کیفیت بسیار بهتری داشته باشند.

این کیفیت و وضوح بالا، در کیفیت گیمینگ یا تماشای فیلم تاثیر بسیار زیادی دارد. امروزه بسیاری از برندهای مختلف و شناخته شده جهان مانند سامسونگ و ال جی از تکنولوژی 8K در ساخت تلویزیون‌های جدید خود استفاده می‌کنند.

اگر شما هم قصد دارید تا تلویزیون منزل خود را ارتقا دهید؛ در ادامه این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک با ما همراه باشید تا با بهترین تلویزیون 8K آشنا شوید.

فناوری 8K چیست؟

تکنولوژی یا فناوری 8k امروزه یکی از بهترین فناوری‌ها در ساخت تلویزیون‌های باکیفیت است. تلویزیون‌هایی که با فناوری 8k ساخته می‌شوند، دارای 7،680 پیکسل افقی و 4،320 پیکسل عمودی و در کل تقریبا 33 میلیون پیکسل هستند.

فناوری 8K چیست ؟

پیکسل‌های تلویزیون‌های 8k در واقع 4 برابر تلویزیون‌های 4k هستند. این موضوع باعث می‌شود تا پیکسل‌ها تا حدی به یکدیگر نزدیک باشند که حتی با زوم کردن روی تصویر، تفاوت و فاصله بین پیکسل‌ها مشخص نشود.

این مساله باعث واضح‌تر شدن تصویر و بیشتر به چشم آمدن جزئیات شده و در نتیجه کیفیت و وضوح بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهد.

کیفیت تصویر با پیکسل‌های بیشتر تنها زمانی کاملا مشخص می‌شود که اندازه تلویزیون بزرگ‌تر شده باشد. به طور مثال در یک تلویزیون 65 اینچی، به راحتی می‌توان تفاوت کیفیت 8k با 4k را مشاهده کرد.

در صفحات بزرگ‌تر، پیکسل‌ها و فواصل بین آن‌ها با وضوح بیشتری دیده شده و هرچه تعداد پیکسل‌ها کمتر باشد، سایز آن‌ها بزرگ‌تر می‌شود. این بزرگ‌تر بودن سایز باعث شده تا مرز بین پیکسل‌ها با دقت بیشتری نمایش داده شده و در نتیجه از کیفیت تصویر کاسته می‌شود.

رزولوشن 8k به این معنی است که تلویزیون حدود 8 هزار پیکسل دارد. کیفیت آلترا اچ دی یا Ultra HD معمولا برای تلویزیون‌های 4k به کار می‌رود. اما برخی از افراد از این اصطلاح برای اشاره به تلویزیون‌های 8k هم استفاده می‌کنند.

آشنایی با فناوری 8K در تلویزیون ها

اما در واقع تمامی تلویزیون‌هایی که روی لیبل اطلاعات آن‌ها کلمه Ultra HD مشاهده می‌شود به تلویزیون‌های 4k اشاره دارند. روی برچسب اطلاعات تلویزیون‌های 8k، روی برچسب اطلاعات آن‌ها کلمه 8K Super Hi-Vision ثبت شده است.

این میزان از تفاوت پیکسل در ساخت تلویزیون‌ها در واقع انقلابی در صنعت ساخت تلویزیون‌های باکیفیت محسوب می‌شود. تصاویری که از تلویزیون‌های 8k پخش می‌شوند؛ به قدری باکیفیت هستند که می‌توانند با عکس‌های گرفته شده یا تصاویر پخش شده در گوشی‌های هوشمند بسیار قوی برابری کنند.

به دلیل این که اندازه صفحه گوشی‌های هوشمند کوچک است، پیکسل‌های آن به سختی مشاهده شده و باعث می‌شود تا تصاویر با کیفیت و وضوح بالاتری را مشاهده کنیم. تلویزیون‌های 8k هم کیفیتی در همین اندازه برای کاربران به ارمغان آورده و باعث بهبود تجربه کاربران هنگام تماشای فیلم یا بازی می‌شود.

معیارهای مهم برای انتخاب یک تلویزیون 8K کدامند؟

تکنولوژی 8k، تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای در ساخت تلویزیون‌های باکیفیت بوده و بی‌شک همه افراد، مخصوصا کسانی که به تماشای فیلم علاقه دارند را وسوسه می‌کند تا به سراغ خرید آن‌ها بروند.

مهم ترین معیارها برای انتخاب تلویزیون 8K

اما هنگام خرید بهترین تلویزیون 8k باید چند نکته را در نظر داشت. در ادامه این بخش قصد داریم تا درباره معیارهای مهم برای انتخاب یک تلویزیون 8k بیشتر صحبت کنیم.

اولین نکته این است که سایز تلویزیون را در نظر بگیریم. اگر بودجه شما محدود است و نمی‌توانید تلویزیونی بزرگ‌تر از 50 اینچ بخرید، به احتمال زیاد بهتر است که از همان تلویزیون‌های 4k استفاده کنید؛ چرا که تفاوت کیفیت تصویر بیشتر هنگامی مشخص می‌شود که اندازه تلویزیون بزرگ‌تر باشد.

برای مثال در یک تلویزیون 65 اینچی، تا فاصله 60 سانتی متری نمی‌توانید تفاوت بین پیکسل‌ها را مشاهده کنید. در حالتی که در تلویزیون‌های 4k در همین اندازه، این فاصله به 120 سانتی متر افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که هنگام خرید تلویزیون‌های 8k، هرچه اندازه تلویزیون بیشتر باشد، تفاوت کیفیت آن با تلویزیون‌های 4k بیشتر مشاهده می‌شود.

دومین نکته بسیار مهم هنگام خرید بهترین تلویزیون 8k، انتخاب برند سازنده آن است. برای خرید بهترین تلویزیون باید توجه داشته باشید که این فناوری نسبتا جدید است و شاید تمامی برندها نتوانند به راحتی از پس ساخت تلویزیون‌های 8k بر بیایند.

برای همین ضروری است که ابتدا درباره برند سازنده آن اطلاعات کامل را کسب کنید و بهترین برند ممکن را با توجه به بودجه خرید خود انتخاب کنید. دو مورد از بهترین کمپانی‌های ساخت این دستگاه‌ها، شرکت سامسونگ و شرکت ال جی هستند.

تلویزیون های 8K سامسونگ

برندهای دیگر هم تلویزیون‌های 8k باکیفیتی را ارائه می‌دهند؛ اما برای انتخاب آن‌ها ابتدا باید به طور کامل درباره تلویزیون‌های 8k این شرکت اطلاعات کسب کرد.

نکته قابل توجه دیگر، توجه به برنامه‌ها و محتواهایی که در تلویزیون تماشا می‌کنید است. باید در نظر داشت که تمامی برنامه‌ها و فیلم‌های ساخته شده، از کیفیت 8k پشتیبانی نمی‌کنند. در همین راستا باید ابتدا نحوه و مقدار مصرف از تلویزیون 8k را در نظر گرفت.

اگر بیشتر علاقه به تماشای فیلم و سریال‌های کلاسیک یا فیلم و سریال‌هایی که در شبکه‌های داخلی پخش می‌شوند دارید؛ باید گفت که تلویزیون 8k خیلی برای شما تفاوت مهمی ایجاد نخواهد کرد؛ چرا که اکثر این برنامه‌ها هنوز از کیفیت 8k پشتیبانی نمی‌کنند.

اما اگر از تلویزیون برای گیمینگ و تماشای فیلم‌های باکیفیت روز 8k استفاده می‌کنید؛ انتخاب بهترین تلویزیون 8k می‌تواند تغییر بسیار زیادی در تجربه شما در استفاده از تلویزیون ایجاد کند.

آخرین نکته مهم هنگام خرید تلویزیون‌های 8k، توجه به فناوری تلویزیون است. پنل‌های تلویزیون می‌توانند OLED، QLED، QNED و… باشند. فناوری پنل تلویزیون تاثیر بسیار زیادی در وضوح رنگ و کیفیت تصویر آن خواهد گذاشت.

به همین دلیل یکی از اولین نکاتی که افراد باید هنگام خرید تلویزیون 8k بررسی کنند؛ فناوری پنل تلویزیون آن است. در حال حاضر جدیدترین فناوری پنل تلویزیون به کار رفته در تلویزیون‌های 8k، فناوری پنل Neo QLED است.

بهترین تلویزیون 8K در بازار ایران

تلویزیون‌های 8k از سال 2021 و 2022 در بازار ایران به فراوانی یافت می‌شوند. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، توجه به برند و کمپانی سازنده تلویزیون هنگام انتخاب بهترین تلویزیون 8k بسیار مهم است.

در حال حاضر شرکت‌های سونی، ال جی و سامسونگ، پرچم داران ساخت تلویزیون‌های 8k در ایران هستند. این کمپانی‌ها از سال 2020 ساخت تلویزیون‌های خود را شروع کردند و تا به امروز موفق به ساخت بهترین محصولات بوده‌اند.

در ادامه این بخش قصد داریم تا 3 مورد از بهترین تلویزیون‌های 8k را که توسط این 3 پرچمدار ساخته شده‌اند را معرفی کنیم:

بهترین تلویزیون 8k سامسونگ

بهترین تلویزیون 8k سامسونگ، تلویزیون‌های مدل QN900A هستند. این تلویزیون‌ها پرچمدار تلویزیون‌های 8k سامسونگ هستند که یک طراحی بسیار شیک و تکنولوژی عالی را به کاربران هدیه می‌دهد.

تلویزیون سامسونگ QN900A

این تلویزیون دارای آخرین تکنولوژی تلویزیون‌های سامسونگ یعنی پنل تصویر Neo QLED بوده و با استفاده از تکنولوژی quantum-dot وضوح تصویر و رنگ‌ها را تا حد بسیار زیادی بالا می‌برد. در این تلویزیون از پردازنده نئو کوانتوم استفاده شده است که باعث می‌شود تصاویر بدون کوچک‌ترین تاری و تاخیری پردازش شوند.

یکی از تکنولوژی‌های بسیار فوق‌العاده‌ای که در این تلویزیون 8k به کار رفته و می‌تواند آن را تبدیل به بهترین تلویزیون 8k بکند؛ سیستم صوتی سه بعدی است.

صدای صحبت کردن بازیگران یا جا به جا شدن آن‌ها در فیلم، بازی یا هنگام مسابقات ورزشی، با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی شده و به همراه حرکت کردن آن‌ها، صدای آن‌ها هم حرکت کرده و به نظر می‌رسد که انگار فرد دارد صدا را به صورت سه بعدی می‌شنود.

طراحی این تلویزیون 8k هم جزو بهترین طراحی‌های روز بوده و این تلویزیون یک تلویزیون فوق ظریف است که زیبایی خاصی به منزل شما می‌دهد.

تلویزیون QN900A سامسونگ در یک نگاه

  • تکنولوژی نمایشگر Neo QLED
  • دارای تکنولوژی Ultra Viewing Angle
  • دارای بک لایت Mini LED
  • توان صوتی 80 وات
  • دارای منوی فارسی
  • دارای سیستم عامل Tizen
  • شروع قیمت از 90.000.000 تومان

بررسی مزایا و معایب تلویزیون 8k QN900A سامسونگ

این تلویزیون در سال 2022، بهترین تلویزیون 8k سامسونگ است و برخی از مزایای آن شامل موارد زیر می‌شود:

  • کیفیت تصویر و عمق رنگ بسیار عالی
  • توان خروجی صدای بالا
  • قابلیت اتصال به اینترنت و بلوتوث
  • تصاویر از تمامی زوایا باکیفیت و وضوح بالایی دیده می‌شوند.

در کنار مزایای بسیار، این تلویزیون معایبی نیز دارند. برخی از معایب این تلویزیون شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تفاوت کیفیت تصویر نسبت به سایر تلویزیون‌های 8k دیگر تنها در سایز بزرگ معلوم می‌شود.
  • روشنایی و کنتراست تصویر در برخی از برنامه‌ها پایین به نظر می‌رسد.

بهترین تلویزیون 8K ال جی

بهترین تلویزیون 8k ال جی و پرچمدار این برند، تلویزیون مدل LG Z2 OLED است. تصاویر در این تلویزیون کیفیت و وضوح بسیار بالایی داشته و عمق رنگ‌ها شما را شگفت زده خواهند کرد.

تلویزیون ال جی LG Z2 OLED

در ساخت این تلویزیون نمایشگر White OLED و پردازنده آلفا 9 به کار رفته است. این پردازنده یکی از بهترین پردازنده‌های موجود در بازار است که کمک می‌کند تا تصاویر بدون کوچک‌ترین تاری و تاخیری پردازش شوند. همین موضوع به بیشتر شدن کیفیت تصاویر پخش شده در تلویزیون مدل LG Z2 OLED کمک می‌کند.

کیفیت صدا و توان خروجی تلویزیون LG Z2 OLED برابر با 80 وات بوده که صدایی عالی، رسا و با وضوح بالا را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. تاخیر دریافت صدا نسبت به تصویر در این تلویزیون بسیار پایین بوده که خود باعث می‌شود تا تلویزیون LG Z2 OLED تبدیل به بهترین تلویزیون 8k برای گیمینگ شود.

همچنین این تلویزیون از سیستم AI یا هوش مصنوعی برای افزایش وضوح تصویر و کیفیت صدا استفاده می‌کند. این تلویزیون 8k یکی از پرچمداران ال‌جی بوده و برای تمامی مصارف مانند تماشای فیلم و گیمینگ کاملا مناسب است.

تلویزیون 8k LG Z2 OLED در یک نگاه

  • دارای پنل WOLED
  • توان صوتی 80 وات
  • تکنولوژی صفحه OLED
  • رفرش ریت 120 هرتز
  • مجهز به پردازنده a9 Gen5 AI Processor 8K
  • دارای 4 پورت HDMI و 3 پورت USB
  • مجهز به دستیار صوتی

بررسی مزایا و معایب تلویزیون 8k LG Z2 OLED

برخی از نکات و مزایایی که تلویزیون LG Z2 OLED را به بهترین تلویزیون 8k ال جی تبدیل کرده است شامل موارد زیر می‌شوند:

  • عمق بالای رنگ مشکی وضوح تصاویر را بالا می‌برد.
  • تصاویر از تمامی زوایا واضح به نظر می‌رسد.
  • روشنایی و وضوح تصویر در مقایسه با سایر تلویزیون‌های OLED بسیار بالاتر است.
  • توان خروجی صدای بالا با تاخیر دریافتی پایین
  • مناسب برای گیمینگ

این تلویزیون با وجود این که بهترین تلویزیون 8k ال جی است؛ اما باز هم معایبی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

  • میزان بالای ABL ممکن است نور صفحه در برخی از نقاط را بسیار زیاد کند.
  • امکان افتادن سایه روی صفحه نمایش وجود دارد.
  • در برخی از زوایا تصویر کمی تار می‌شود.

بهترین تلویزیون 8k سونی

پرچمدار سری تلویزیون‌های 8k سونی، تلویزیون Sony Z9K است. این محصول بهترین تلویزیون 8k ساخت شرکت سونی بوده که با کیفیت تصویر و کنتراست بالای خود به افراد کمک می‌کند تا تجربه بهتری در تماشای فیلم و گیمینگ داشته باشند.

تلویزیون Sony Z9K

برخی از بارزترین ویژگی‌های این تلویزیون که آن را به بهترین تلویزیون 8k سونی تبدیل کرده‌اند شامل XR Contrast Booster 5 ،XR Clarity ،8K Upscaling و فناوری رنگ XR COLOR می‌شوند.

عمق رنگ‌ها، به ویژه رنگ مشکی در این تلویزیون بسیار زیاد بوده و حتی در فاصله نزدیک هم جویی به نظر می‌رسد که گویا تصاویر به صورت واقعی دیده می‌شوند.

توان خروجی صدای تلویزیون Sony Z9K 85 وات است که یعنی از توان خروجی صدای پرچمداران دو برند دیگر بیشتر است. صدای خروجی این تلویزیون به قدری واضح و سه بعدی است که حتی برای گیمینگ نیازی به استفاده از هدفون نخواهید داشت.

اما بهترین ویژگی پرچمدار تلویزیون‌های 8k شرکت سونی، استفاده از پردازنده مخصوص شرکت سونی است. این پردازنده به خودی خود یک انقلاب در صنعت ساخت تلویزیون محسوب شده و سرعت و دقت پردازش تصاویر را در تلویزیون به مراتب بالاتر می‌برد.

طراحی این محصول بسیار زیبا و ظریف بوده و برای مصارف خانگی مانند تماشای فیلم و گیمینگ آن را بسیار مناسب می‌کند.

تلویزیون 8k Sony Z9K در یک نگاه

  • دارای نور پس زمینه Full Array LED
  • تصویر از تمامی زوایا بسیار عالی به نظر می‌رسد.
  • توان خروجی 85 وات و صدای سه بعدی
  • قابلیت اتصال به وای فای و بلوتوث
  • رفرش ریت 120 هرتز
  • مجهز به سیستم عامل اندروید
  • مجهز به دستیار صوتی
  • مجهز به پردازنده تصویری Cognitive Processor XR

بررسی مزایا و معایب تلویزیون 8k Sony Z9K

برخی از نکات مثبت و مزایایی که تلویزیون Sony Z9K را تبدیل به بهترین تلویزیون 8k موجود در بازار می‌کنند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تنظیم کنتراست عالی و عمق زیاد رنگ‌ها به ویژه رنگ مشکی
  • توان خروجی صدای بالا
  • دارای زاویه دید بسیار عالی
  • مناسب برای گیمینگ
  • دارای کنترل و پردازنده مخصوص سونی

در کنار مزایای این تلویزیون، می‌توان به برخی از نکات زیر به عنوان معایب آن اشاره کرد:

  • هنگام زیاد بودن نور تصویر کمی مات می‌شود.
  • در برخی از زاویه های تصویر کمی تار به نظر می‌رسد.

تلویزیون 8K ارزان قیمت

تلویزیون‌های 8k که در بخش قبلی بررسی شدند؛ همگی می‌توانند بهترین تلویزیون 8k در ایران یا حتی جهان باشند؛ اما به تبع قیمت این تلویزیون‌ها هم بسیار بالا بوده و شاید بسیاری از افراد توانایی خرید آن‌ها را نداشته باشند.

خبر خوب این‌که برای افرادی که به دنبال خرید یک تلویزیون 8k باکیفیت و مقرون به صرفه هستند؛ تلویزیون‌های 8k ارزان قیمت نسبت به پرچمداران این برندها نیز وجود دارد.

کیفیت و عمر مفید این تلویزیون‌ها نسبت به پرچمداران تلویزیون 8k پایین‌تر است؛ اما قیمت آن‌ها تقریبا قابل پرداخت بوده و اکثر افراد می‌توانند آن‌ها را تهیه کنند. در ادامه 3 مورد از کاندیداهای بهترین تلویزیون 8K ارزان قیمت برای شما معرفی شده‌اند:

بهترین تلویزیون 8k ارزان قیمت سامسونگ

یکی از بهترین تلویزیون‌های 8k سامسونگ که در سال 2022 روانه بازار شد؛ تلویزیون QN700B است. این تلویزیون علاوه بر تراکم پیکسلی 8k و کیفیت بسیار عالی، از پنل تصویری نئو QLED استفاده کرده که تا اندازه بسیار زیادی کیفیت تصویر را بالا می‌برد.

QN700B بهترین تلویزیون 8K ارزان سامسونگ

پردازشگر تصویری Neural Quantum 8K و نرخ رفرش ریت 120 هرتزی به کار رفته در این تلویزیون باعث می‌شود تا محتوا و تصاویر را با سرعت بالایی پردازش کرده و تمامی آن‌ها را بدون تاخیر یا تاری برای شما پخش کند.

این تلویزیون در سه اندازه 55، 65 و 75 اینچ قابل خرید است. علاوه بر این که QN700B یکی از بهترین تلویزیون‌های 8k در بازار است؛ از لحاظ صوتی هم یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود؛ چرا که صدای خروجی از این تلویزیون هم کیفیت بسیار خوبی داشته و تجربه عالی را هنگام تماشای فیلم برای کاربران به همراه خواهد داشت.

طراحی تلویزیون QN700B هم به گونه‌ای است که می‌تواند آن را تبدیل به بهترین تلویزیون 8k در بازار بکند. طراحی این تلویزیون بسیار شیک بوده و ضخامت فوق اعاده نازکی دارد. این تلویزیون 8k برای استفاده خانگی، گیمینگ و تماشای فیلم به صورت حرفه‌ای مناسب است.

تلویزیون 8k QN700B سامسونگ در یک نگاه

  • زبان طراحی infinite one
  • پنل تصویری Neo QLED
  • رنگ بنده مشکی و رنگ پایه نقره‌ای
  • توان صدای خروجی 60 وات
  • دارای سیستم عامل Tizen
  • رفرش ریت 120 هرتز
  • پردازشگر تصویر Neural Quantum Processor Lite 8K
  • دارای طراحی تخت
  • شروع قیمت از 47.000.000 تومان

بررسی مزایا و معایب تلویزیون 8k QN700B سامسونگ

برخی از مزایای تلویزیون QN700B سامسونگ که می‌تواند آن را تبدیل به بهترین تلویزیون 8k بکنند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • طراحی بسیار زیبا
  • مناسب برای گیمینگ
  • دارای USB-C
  • دارای فرمت HDR
  • دارای دستیار صوتی
  • دارای اتصال وای فای، بلوتوث و DNLA
  • دارای کیفیت صدای بسیار عالی

در کنار مزایای این تلویزیون، می‌توان به برخی از معایب آن هم اشاره کرد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فاقد پورت HDMI 2.1
  • عدم پشتیبانی از USB 3.0

بهترین تلویزیون 8k ارزان قیمت ال جی

جدیدترین و بهترین تلویزیون 8k ال جی که در سال 2022 روانه بازار شد؛ تلویزیون QNED99 است. پنل تصویری به کار رفته در این تلویزیون 8k ال جی، پنل MiniLED است که وضوح تصویر و عمق رنگ‌ها را برای تماشاگران تا حدود زیادی بیشتر می‌کند.

QNED99 بهترین تلویزیون 8K ارزان ال جی

وضوح تصویر به دلیل به کار رفتن فناوری HDR و HDR10PRO و Dolby vision در تلویزیون 8k ال جی به همراه فناوری AI 8K یا هوش مصنوعی باعث می‌شود تا کیفیت تصاویر به مراتب بالاتر رفته و تصاویر بهتری را ارائه بدهد.

پردازنده نسل 4 آلفا 9 به کار رفته در این تلویزیون هم باعث می‌شود تا سرعت پردازش آن تا حدود بسیار زیادی بالا برود.

بلندگوهای 60 واتی به کار رفته در تلویزیون QNED99 ال جی باعث می‌شود تا این تلویزیون علاوه بر تصاویر باکیفیت، صدای بسیار باکیفیتی هم داشته باشد. می‌توان به راحتی و بدون نیاز به اسپیکرهای خارجی از بلندگوهای داخلی این تلویزیون برای تماشای فیلم به صورت حرفه‌ای و با صدای بسیار بلند و واضح استفاده کرد.

طراحی این تلویزیون هم بسیار زیبا بوده و ضخامت فوق‌العاده نازک آن باعث می‌شود تا تلویزیون ظاهری بسیار زیبا به منزل شما بدهد. این تلویزیون می‌تواند بهترین تلویزیون 8k برای تماشای فیلم به صورت حرفه‌ای و گیمینگ حرفه‌ای باشد.

تلویزیون 8k QNED99 ال جی در یک نگاه

  • دارای پنل نوع IPS
  • پنل تصویری MiniLED
  • رنگ بنده مشکی و رنگ پایه نقره‌ای
  • توان صدای خروجی 60 وات
  • دارای سیستم عامل webOS
  • رفرش ریت 120 هرتز
  • مجهز به DOLBY ATMOS
  • دارای طراحی تخت
  • شروع قیمت از 35.000.000 تومان

بررسی مزایا و معایب تلویزیون 8k QNED99 ال جی

برخی از مواردی که می‌توانند تلویزیون QNED99 ال جی را تبدیل به بهترین تلویزیون 8k در بازار بکنند؛ شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کیفیت تصویر و عمق رنگ بسیار عالی
  • مناسب برای گیمینگ
  • خروجی صدای بسیار عالی
  • طراحی زیبا
  • مجهز به سیستم DOLBY ATMOS
  • دارای چندین پورت HDMI 2.1

در کنار مزایای تلویزیون 8k QNED99، می‌توان به موارد زیر به عنوان معایب آن اشاره کرد:

  • برای بهره‌مند شدن از بیشترین میزان کیفیت تصویر به فضای بزرگی نیاز است.
  • کار با کنترل و سیستم تنظیمات آن می‌تواند کمی سخت باشد.

بهترین تلویزیون 8k ارزان قیمت سونی

یکی از بهترین تلویزیون‌های 8k، تلویزیون‌های سری A90J BRAVIA XR MASTER سونی است که در سال 2021 به عنوان اولین تلویزیون با هوش شناختی معرفی شد.

A90J BRAVIA XR MASTER بهترین تلویزیون ارزان سونی

رنگ‌های به کار رفته در این تلویزیون OLED عمق بسیاری داشته و کاملا خاص و باکیفیت هستند. در واقع می‌توان گفت که عمق رنگ و کیفیت تصاویر این سری از تلویزیون‌های سونی به اندازه‌ای عالی است که گویا تصاویر را در واقعیت مشاهده می‌کنید.

سیستم صوتی تلویزیون 8k A90J BRAVIA XR MASTER بهترین سیستم صوتی و اسپیکر به کار رفته در بین پرچمداران ساخت تلویزیون 8k است. سیستم هوش مصنوعی به کار رفته در این سری از تلویزیون‌های 8k سونی، به شما اجازه می‌دهد تا کنترل تلویزیون را کنار گذاشته و با استفاده از دستیار صوتی آن را کنترل کنید.

پردازنده استفاده شده در این تلویزیون بسیار عالی بوده و باعث می‌شود تا تصاویر را بدون تاری و با سرعت بالا پردازش کند. این تلویزیون 8k سامسونگ می‌تواند بهترین تلویزیون 8k برای تماشای فیلم و گیمینگ حرفه‌ای باشد.

البته باید در نظر داشت که قیمت تلویزیون‌های سونی بسیار بالا بوده و این رده قیمت برای تلویزیون‌های 8k سونی بسیار مناسب محسوب می‌شود.

تلویزیون 8k A90J BRAVIA XR MASTER سونی در یک نگاه

  • دارای نمایشگر OLED
  • فناوری تصویر XR Triluminos Pro
  • مجهز به سیستم عامل اندروید
  • توان صوتی 60 وات
  • درگاه های ارتباطی HDMI:4 – USB:3
  • دارای حالت مخصوص نتف4k
  • رفرش ریت 120 هرتز
  • دارای طراحی تخت
  • شروع قیمت از 91.000.000 تومان

بررسی مزایا و معایب تلویزیون 8k A90J BRAVIA XR MASTER سونی

برخی از مزایای تلویزیون 8k A90J BRAVIA XR MASTER سونی که می‌تواند آن را تبدیل به بهترین تلویزیون 8k مدل OLED بکند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • رنگ سیاه در این تلویزیون 8k بهتر از هر تلویزیون دیگری است.
  • تصاویر از تمامی زوایا با وضوح کامل قابل رویت هستند.
  • پردازنده تصاویر بهترین عملکرد ممکن را دارد.
  • دارای سیستم صوتی با توان بالا و عمق صدای بی نظیر

در کنار مزایای ذکر شده، این تلویزیون 8k برخی معایب هم داشته که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

  • امکان سایه افتادن روی زمینه تلویزیون
  • نور صفحه ممکن است برای برخی از افراد کم به نظر برسد.

بهترین تلویزیون 8k برای بازی

تلویزیون‌های 8k برای گیمینگ و بازی، همان‌طور که از نامشان پیداست؛ مناسب بازی کردن هستند و حالت gaming دارند. برای انتخاب بهترین تلویزیون 8k برای بازی، باید به ابعاد صفحه، نرخ رفرش ریت، سرعت پردازش تصویر، کیفیت و میزان تاخیر صدا و بسیاری نکات دیگر توجه کرد.

در ادامه این بخش از مقاله، به بررسی دو مورد از بهترین تلویزیون‌های 8k برای گیمینگ خواهیم پرداخت. این تلویزیون تاخیر زیادی در ارسال صدا و یا پردازش تصویر نداشته و بسیار مناسب گیمرهاست.

تلویزیون 8k LG NANO96 برای بازی

یکی از مناسب‌ترین تلویزیون‌های 8k برای بازی، تلویزیون LG NANO96 است. حالت گیمینگ در این تلویزیون عملکرد بسیار خوبی داشته و تمامی پورت‌های لازم برای وصل کردن کنسول بازی هم در این تلویزیون دیده می‌شود.

LG NANO96 تلویزیون 8K گیمینگ

پردازنده به کار رفته در این تلویزیون یکی از بهترین پردازنده‌های سری آلفا بوده که باعث می‌شود سرعت پردازش تصویر به مراتب بالاتر رفته و تاخیر در دریافت و ارسال آن‌ها به حداقل برسد.

با وجود این که این تلویزیون از تکنولوژی Mini LED استفاده نمی‌کند؛ اما دارای full array backlight بوده که عمق رنگ‌ها به ویژه رنگ مشکی را به خوبی کنترل می‌کند.

قدرت خروجی صدای این تلویزیون 40 وات است و برای گیمینگ کاملا مناسب است. صدای دریافتی تاخیر زیادی نداشته و همه می‌توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی با استفاده از این تلویزیون به بازی کردن بپردازند.

تلویزیون 8k NANO96 ال جی طراحی بسیار زیبایی هم داشته و در کنار بهترین تلویزیون 8k برای بازی، می‌تواند بهترین تلویزیون 8k برای تماشای فیلم و… هم باشد.

تلویزیون 8k NANO96 ال جی در یک نگاه

  • نوع صفحه نمایش NanoCell
  • دارای پنل IPS
  • نور صفحه Slim Direct Full Array LED
  • رفرش ریت 120 هرتز
  • مجهز به نسل 4 پردازنده آلفا 9
  • دارای 9 حالت تصویر شامل حالت gaming
  • توان خروجی صدای 40 وات
  • دارای پورت خروجی هدفون
  • شروع قیمت از 33.000.000 تومان

بررسی مزایا و معایب تلویزیون 8k NANO96 ال جی

برخی از نکاتی که تلویزیون 8k NANO96 را تبدیل به بهترین تلویزیون 8k برای بازی می‌کنند؛ شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دارای حالت گیمینگ
  • پردازنده قوی برای بالاتر بردن سرعت پردازش تصاویر
  • دارای 4 پورت خروجی HDMI 2.1
  • قابل اتصال به وای فای و بلوتوث
  • دارای قابلیت HID برای اتصال موس و کیبورد با استفاده از بلوتوث

در کنار این مزایا، از برخی از معایب این تلویزیون 8k هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توان خروجی صدا بالاست اما شاید برای همه بازی‌ها مناسب نباشد.
  • از تکنولوژی Dolby Atoms پشتیبانی نمی‌شود.

تلویزیون 8k Z9J سونی برای بازی

سونی یکی از بهترین کمپانی‌های ساخت تلویزیون‌های 8k بوده و تقریبا تمامی تلویزیون‌های ساخت این کمپانی مناسب گیمینگ هستند. اما تلویزیون Z9J سونی بی شک می‌تواند بهترین تلویزیون 8k برای بازی باشد.

تلویزیون سونی Z9J

در ساخت این تلویزیون از هوش مصنوعی به همراه یک پردازنده بسیار قوی استفاده شده است که سرعت و کیفیت پردازش تصاویر را تا حدود بسیار زیادی بالا می‌برد.

همین موضوع باعث می‌شود تا افراد بتوانند بی هیچ مشکلی در تلویزیون 8k Z9J سونی بازی کنند. وضوح و عمق رنگ‌ها، به ویژگی رنگ مشکی یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای گیمینگ است که در این تلویزیون بسیار عالی بوده.

قدرت خروجی صدای این تلویزیون 85 وات بوده که آن را برای گیمینگ بسیار مناسب می‌کند. این میزان توان خروجی صدا، حتی از توان خروجی صدا در تلویزیون‌های پرچمدار سایر برندها هم بیشتر است.

صدای دریافتی تاخیر زیادی نداشته و حتی بدون استفاده از هدفون هم می‌توان به راحتی به گیمینگ حرفه‌ای پرداخت. در ساخت این تلویزیون از تکنولوژی صدای سه بعدی استفاده شده است که خود به بهبود تجربه کاربران هنگام گیمینگ کمک خواهد کرد.

علاوه بر تمامی این ها، تلویزیون 8k Z9J طراحی بسیار مناسبی هم داشته و برای تماشای فیلم هم مناسب است.

تلویزیون 8k Z9J سونی در یک نگاه

  • دارای سیستم عامل اندروید
  • دارای نور پس زمینه Direct Full Array LED
  • دارای عمق رنگ 10 بیت
  • دارای 11 حالت تصویر شامل حالت gaming
  • قدرت خروجی صدای 85 وات
  • دارای پردازنده مخصوص سونی با نام Cognitive Processor XR
  • رفرش ریت 120 هرتز
  • شروع قیمت از 200.000.000 تومان

بررسی مزایای و معایب تلویزیون 8k Z9J سونی

موارد زیر برخی از نکات مثبت و مزایای تلویزیون 8k Z9J سونی هستند که آن را تبدیل به بهترین تلویزیون 8k برای بازی می‌کنند:

  • پردازنده قوی که سرعت پردازش تصاویر را تا حدود زیادی بالا می‌برد
  • دارای تکنولوژی Room & User Position Compensation
  • دارای تکنولوژی مخصوص برای جلوگیری از افتادن نور محیط در صفحه نمایش
  • عمق و وضوح بالای رنگ‌ها به ویژه رنگ مشکی
  • دارای پورت‌های خروجی متعدد برای وصل کردن کنسول بازی

در کنار مزایای این تلویزیون، می‌توان به برخی از معایب آن هم اشاره کرد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • عدم پشتیبانی از HDR10+
  • قیمت بالای تلویزیون

کلام آخر

در این مقاله به بررسی 8 مورد از کاندیداهای بهترین تلویزیون 8k پرداختیم. این تلویزیون‌ها طبق آخرین تکنولوژی ساخت تلویزیون‌های باکیفیت ساخته شده‌اند و در حال حاضر بهترین کیفیت را در بازار دارند.

تعداد تلویزیون‌های 8k ارزان متاسفانه زیاد نیست و برای خرید این تلویزیون‌ها باید هزینه نسبتا زیادی را پرداخت کرد. اما می‌توان گفت که با توجه به ویژگی‌های کلی این تلویزیون‌ها، همگی آن‌ها ارزش هزینه‌ای که می‌شود را دارند.

در حال حاضر پرچمدار ساخت تلویزیون‌های 8k در بین برندهای معروف 8k، شرکت سونی است. اگر شما هم تجربه استفاده از تلویزیون‌های 8k را داشته‌اید؛ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین تلویزیون 8k مال کدام شرکت است؟

در حال حاضر بهترین تلویزیون‌های 8k متعلق به شرکت سونی هستند. در این مطلب می‌توانید با بهترین تلویزیون 8k سونی آشنا بشوید.

بهترین تلویزیون 8k برای بازی کدام است؟

در حال حاضر بهترین تلویزیون 8k برای بازی، تلویزیون Z9J سونی و NANO96 ال جی هستند. سایر تلویزیون‌های معرفی شده در این مقاله هم برای گیمینگ مناسب هستند.

تفاوت تکنولوژی 8k با 4k چیست؟

تلویزیون‌های ساخته شده با تکنولوژی 8k 4 برابر بیشتر از تکنولوژی 4k پیکسل داشته که باعث بالا رفتن وضوح و کیفیت تصاویر می‌شود. در این مطلب به طور کامل درباره تکنولوژی 8k توضیح داده شده است.

1.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//