7 ویژگی آیفون 15 که جایشان در گوشی‌های اندرویدی خالی است!

اندروید و iOS که دو سیستم عامل محبوب موبایل در سطح جهانی هستند، سال‌هاست که برای ارائه بهترین ویژگی‌ها و تجربه کاربری عالی برای طرفداران وفادار خود، با یکدیگر رقابت می‌کنند. با این حال، مهم نیست که چقدر نوآوری داشته باشند؛ چون در هر صورت، همیشه فضایی برای ایده گرفتن از یکدیگر وجود دارد.

در این مقاله به هفت ویژگی که گوشی‌های اندرویدی باید از آیفون 15 الهام بگیرد، خواهیم پرداخت. این ویژگی‌ها از سخت‌افزار تا نرم‌افزار را شامل می‌شوند و می‌توانند دستگاه‌های Android را قدرتمندتر، راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند. پس اگر می‌خواهید با این ویژگی‌ها آشنا شوید، تا آخر مقاله همراه ما باشید.

1. صدای سفارشی سیری

ویژگی های برتر آیفون نسبت به اندروید

این ویژگی در واقع مربوط به‌روزرسانی iOS 17 بوده، اما برای آیفون 15 هم قابل استفاده است؛ زیرا آیفون 15، با iOS 17 نصب شده خارج از جعبه عرضه می‌شود. در این ویژگی، iOS 17 از شما می‌خواهد که چندین فرمان را برای حدود 15 دقیقه بخوانید و سپس از صدای شما استفاده می‌کند و صدای سیری شبیه صدای شما می‌شود.

بدون شک، این یک ویژگی جالب و شاید هم کمی خنده‎‌دار باشد؛ اما اندروید باید حتما آن را از آیفون الهام بگیرد.

صدای شخصی‌سازی‌شده‌ای که شبیه به صدای صاحب گوشی باشد ممکن است به مزاج همه خوش نیاید، اما شکی نیست که چنین ویژگی در گوگل اسیستنت بسیار جالب و جذاب خواهد بود. دستیار صوتی گوگل از زمان آغاز به کار، صدای بسیار طبیعی‌تری نسبت به سیری اپل داشته است، پس منطقی است این ویژگی را نیز در خود بگنجاند.

2. اتصال ماهواره‌ای

ارتباط ماهواره‌ای آیفون 15

اتصال ماهواره‌ای یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدیدی است که از زمان پیدایش این مفهوم در گوشی‌های هوشمند شاهد آن بوده‌ایم.

درست است که پوشش عالی 5G هم یک ویژگی فوق‌العاده محسوب می‌شود، اما اتصال ماهواره‌ای تضمین می‌کند که در همه شرایط و مکان‌ها قادر خواهید بود در مواقع اضطراری پیامی را که می‌خواهید، ارسال کنید.

این ویژگی نیز باید به گوشی‌های اندرویدی اضافه شود. هر دو سری آیفون 14 و آیفون 15 به کاربران خود این امکان را می‌دهند که در سخت‌ترین شرایط به ماهواره‌ها متصل شوند، یعنی چه خارج از محدوده دسترسی شبکه باشید چه شبکه برق قطع باشد، خیالتان راحت است که همیشه گوشی‌تان قادر به برقراری ارتباط خواهد بود.

3. پیدا کردن دوستان با ویژگی UWB

دوستان من را با UWB پیدا کنید ویژگی که اندروید باید از آیفون 15 بدزذد

در این ویژگیِ جذاب، کاربران آیفون که دوست هم هستند، زمانی که در نزدیکی یکدیگر قرار می‌گیرند می‌توانند همدیگر را پیدا کنند. این ویژگی با مجموعه قوانین حفظ حریم خصوصی انجام می‌شود. این قوانین از زمانی که از Apple AirTags برای تعقیب افراد استفاده می‌شد اعمال شده‌اند.

این نیز یک ویژگی جذاب دیگری است که می‌توانیم تصور کنیم در آینده به گوشی‌های اندرویدی اضافه شود.

4. حالت پرتره خودکار

حالت پرتره خودکار در آیفون 15

آیفون 15 زمانی که انسان‌ها را در یک عکس تشخیص می‌دهد، می‌تواند به طور خودکار حالت پرتره را شناسایی کرده و به حالت عمودی تغییر دهد. این ویژگی حالت پرتره را یک مرحله ارتقا می‌دهد و برای عاشقان عکاسی یک ویژگی بسیار جذاب محسوب می‌شود.

کاربران اندروید مشتاقانه منتظر هستند که گوگل و دیگر سازندگان اندروید، ویژگی‌های بیشتری در تصاویر اضافه کنند تا بتوانند پس از گرفتن عکس تنظیمات دلخواه را انجام دهند.

با این قابلیت، نه تنها می‌توانید تاری پس‌زمینه مانند حالت پرتره را به تصاویر موجود اضافه کنید، بلکه داده‌های عمقی را برای تنظیم مؤثرتر ویژگی‌هایی مانند برجسته‌سازی و سایه‌ها نیز فراهم کنید.

5. ویدیو سه بعدی

ویدیو سه بعدی

درست است که تلویزیون‌های سه بعدی مدت‌هاست که منسوخ شده‌اند، اما اپل فیلمبرداری سه بعدی را در آیفون 15 به عنوان راهی برای تبلیغ هدست گران قیمت خود یعنی Apple Vision Pro VR قرار داده است.

از ویدیوی سه بعدی فقط برای ضبط خاطرات به صورت واقعی‌تر نباید استفاده شود، بلکه این ویژگی کاربردهای بسیار بیشتری می‌تواند داشته باشد. در واقع این ویژگی‌ است که آیفون 15 از اندروید برداشته است، زیرا یک گوشی اندرویدی وجود دارد که می‌تواند فیلم‌های سه بعدی را ضبط و یا حتی نمایش دهد، اما اگر اندروید آن را به شکلی بهتر و ارتقایافته‌تر بازگرداند، خیلی خوب می‌شود و مسلما کاربران زیادی از این ویژگی استقبال خواهند کرد.

همانطور که اشاره کردیم، با افزوده شدن داده بیشتر به عکس یا ویدیو، می‌توانید کیفیت و ویژگی‌های آن را آسان‌تر تنظیم کنید. اگر متادیتای سه بعدی توسط گوشی ارائه شود، توانایی تنظیم زاویه یا افزودن جلوه‌های جالب به یک ویدیو از طریق هوش مصنوعی حتی موثرتر خواهد بود.

اساسا، این روزها هر گوشی حداقل دو دوربین دارد و به راحتی میتوان از یکی از آن‌ها برای گرفتن اطلاعات اضافی استفاده کرد.

6. کلید تعویض صدا

کلید تعویض حلقه در آیفون 15

آیفون‌ها یک سوئیچ در قسمت کناری خود دارند که جابجایی فوری بین حالت‌های صدادار و ویبره را آسان می‌نماید. وان پلاس تنها شرکتی می‌باشد که از کلید تغییر وضعیت زنگ در تلفن‌های خود استفاده کرده است.

این ویژگی یکی دیگر از موارد بسیار خوبی است که سازندگان اندروید باید به طور انبوه از آن استفاده کنند.

7. قاب تیتانیومی و پشت سرامیکی

قاب تیتانیومی و پشت سرامیکی گوشی های آیفون

سال‌ها پیش، یک شرکت کوچک به نام Essential تلفنی را روانه بازار کرد که با استقبال کاربران رو به رو شد. این گوشیِ افسانه‌ای، نه تنها اولین گوشی بدون حاشیه‌ بود که در بازار عرضه می‌شد، بلکه اولین گوشی بود که قاب تیتانیومی و پشت سرامیکی داشت.

این گوشی نسبت به گوشی‌های قبلی برتری داشت، اما از آن زمان تاکنون، تعداد کمی از شرکت‌های دیگر زحمت استفاده از این ویژگی‌های فوق‌العاده را به خود داده‌اند. اکنون که گران‌ترین مدل‌های آیفون 15 پرو دارای قاب‌های تیتانیومی هستند، گوشی‌های پیشرفته اندرویدی هم بهتر است از این قاب استفاده کنند.

به‌علاوه، پشتی‌های سرامیکی به مراتب بهتر از شیشه، فشارها را تحمل می‌کنند و همچنان می‌توان از آن‌ها برای مواردی مانند شارژ بی‌سیم و پرداخت‌های NFC استفاده کرد. می‌توان یک گوشی با قاب تیتانیومی و پشتی سرامیکی را از پله‌ها پایین انداخت بدون اینکه بشکند. ممکن است صفحه نمایش آسیب ببیند، اما حداقل بقیه اجزای گوشی سالم خواهند ماند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//