32 ترفند مخفی تلگرام که شما را شگفت زده خواهند کرد!

تلگرام به عنوان یک سرویس پیام‌رسان مبتنی بر فضای ابری، دارای بیش از 500 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان است. این شبکه اجتماعی نه تنها سریع، امن و ساده است، بلکه نسبت به رقبای خود، مزایای منحصر‌به‌فردی دارد.

به عنوان مثال، می‌توانید گروه‌هایی با حداکثر 200 هزار عضو ایجاد کنید، از چندین دستگاه به چت‌های خود دسترسی داشته باشید و از ربات‌ها برای خودکارسازی وظایف و بهبود تجربه کاربری استفاده کنید.

در این مقاله، قصد داریم برخی از بهترین نکات و ترفندهای تلگرام را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید از آن، بیشترین بهره را ببرید.

چه یک کاربر جدید باشید و چه فردی باتجربه‌ای که چند سال عضو این شبکه اجتماعی بوده، در این راهنما با ترفندهای مفید و بسیار جالب آشنا خواهید شد؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

فهرست مطالب

1. برای چت‌های خود پوشه ایجاد کنید

پوشه‌های چت، یکی از بهترین ترفندهای تلگرامی است که باید بدانید و از آن نهایت استفاده را ببرید. به‌طور‌کلی، بسیاری از ما کانال‌ها و گروه‌های زیادی را دنبال می‌کنیم. داشتن همه این چت‌ها در یک پنل، باعث می‌شود همه چیز به هم ریخته شود؛ بنابراین برای حل این مشکل، تلگرام ویژگی جالبی به نام «پوشه‌های چت» ایجاد کرده است.

ایجاد پوشه چت در تلگرام

این ویژگی، به شما امکان می‌دهد تا چت‌های خود را در برچسب‌های مختلف دسته‌بندی و مرتب کنید. در نتیجه این کار، تلگرام فوق‌العاده تمیز شده و مدیریت آن بسیار آسان‌تر می‌شود.

اگر می‌خواهید پوشه‌های چت مختلفی در تلگرام ایجاد کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. روی تنظیمات ضربه بزنید.
  2. پوشه‌های گفتگو را انتخاب کنید.
  3. روی گزینه ایجاد پوشه جدید بزنید.
  4. نامی مانند شخصی، کاری، سرگرم کننده، خوانده نشده و … برای پوشه خود بنویسید .
  5. افزودن گفتگوها را انتخاب کنید و موارد مورد نظر را اضافه کنید.
  6. به طور مشابه، می‌توانید چت‌هایی را که نمی‌خواهید در این پوشه، گروه‌بندی شوند، اضافه کنید.
  7. دکمه ذخیره در قسمت بالا را بزنید.
  8. در نهایت می‌توانید از گزینه لینک‌های دعوت برای اشتراک‌گذاری پوشه‌ها، نیز استفاده کنید.

2. افراد و گروه‌های اطرافتان را پیدا کنید

تلگرام یک ویژگی منحصربه‌فرد ارائه کرده است که به شما امکان می‌دهد، کاربران و گروه‌های تلگرام را بر‌اساس موقعیت مکانی خود کشف کنید.

این ویژگی هنگامی که می‌خواهید شخصی را بدون به اشتراک گذاشتن شماره موبایل خود به تلگرام خود اضافه کنید، بسیار مفید خواهد بود.

جستجوی افراد نزدیک در تلگرام

همچنین، اگر به کنفرانس‌ها یا جشنواره‌ها می‌روید، می‌توانید چندین گروه مرتبط با مکان و رویداد را پیدا کنید.

برای افزودن افراد نزدیک، منوی تلگرام را باز کرده و به «افراد نزدیک» بروید. در اینجا، هم افراد و هم گروه‌های نزدیک را خواهید دید.

نکته قابل توجه اینجاست که اگر می‌خواهید اکانت شما هم برای دیگران قابل نمایش باشد، باید روی گزینه قابل مشاهده کردن من و تایید آن ضربه بزنید.

3. پیام‌های ارسال شده را ویرایش کنید

آیا تابه‌حال پیش آمده که پیامی بفرستید و در عرض چند ثانیه متوجه اشتباه تایپی فاحشی شوید؟ خب، خوشبختانه یک دکمه ویرایش پیام برای شما در تلگرام وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی پیام یک ضربه بزنید و سپس گزینه ویرایش (نماد قلم) را انتخاب کنید.

بااین‌حال، پس از ایجاد تغییرات، یک برچسب ویرایش شده، روی پیام شما درج می‌شود. دقت کنید که یک محدودیت زمانی 48 ساعته برای امکان ویرایش پیام‌ها در تلگرام وجود دارد؛ اما مدیران گروه‌ها و کانال‌ها می‌توانند در هر زمانی پیام‌هایشان را ویرایش کنند.

4. پیام‌های بی صدا ارسال کنید

مواقعی وجود دارد که نزدیکان ما را در حال مطالعه، خواب یا شرکت در جلسات هستند؛ اما می‌خواهیم بدون ایجاد مزاحمت برای آن‌ها، پیامی ارسال کنیم.

ارسال متن به صورت بی صدا در تلگرام

خب خوشبختانه قابلیتی به نام پیام‌های بی صدا در تلگرام وجود دارد. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید پیام ارسال کنید و مخاطب شما بدون هیچگونه صدا یا لرزشی آن را دریافت کند. برای استفاده از این قابلیت، پیام خود را تایپ کرده و سپس دکمه «ارسال» را نگه دارید و «ارسال بی صدا» را انتخاب کنید.

5. پیام‌ها را برنامه‌ریزی کنید

برای کاربران دقیق و اهل زمان‌بندی، برنامه‌ریزی یک راه عالی برای دستیابی به بسیاری از وظایف در یک زمان معین است. ما در حال حاضر از زمان‌بندی ایمیل، زیاد استفاده می‌کنیم؛ اما دیدن اینکه تلگرام این ویژگی را برای پیام‌ها نیز به ارمغان می‌آورد، بسیار عالی است.

همان‌طور که در بالا دیدید، فقط با فشار دادن و نگه داشتن دکمه ارسال می‌توانید یک پیام را برنامه‌ریزی کنید. در اینجا هم طبق همان مراحل پیش بروید ولی به جای ارسال بی‌صدا، «زمان‌بندی پیام» را انتخاب کرده و تاریخ و زمان را انتخاب کنید. پیام در زمان دلخواه شما ارسال خواهد شد.

6. پیام فرستنده را برای هر دو طرف حذف کنید

مطمئنا می‌توانید پیام‌هایی را که ارسال کرده‌اید حذف کنید، اما آیا می‌دانستید که یکی از ترفندهای تلگرام ویژگی جدیدی است که به شما امکان می‌دهد پیام‌های ارسال شده توسط سایر کاربران را نیز حذف کنید؟

پیام را مخاطب را در تلگرام پاک کنید

این ویژگی برای کاربرانی ایجاد شده که حریم خصوصی را بر همه چیز ترجیح می‌دهند. برای استفاده از این قابلیت، کافیست پیام دریافتی را انتخاب کرده و بر روی دکمه حذف ضربه بزنید. اکنون گزینه «همچنین حذف برای ….» را علامت زده و روی «حذف» ضربه بزنید. پیام از هر دو طرف بدون باقی ماندن هیچ ردی ناپدید می‌شود.

7. از بین بردن رسانه‌ در چت‌های معمولی

از بین بردن رسانه‌ها یکی از محبوب‌ترین ترفندهای تلگرام است، اما تنها به گزینه جداگانه «چت مخفی» محدود شده است.

بااین‌حال، با به‌روزرسانی اخیر، اکنون می‌توانید رسانه‌هایی مانند عکس‌ها و ویدیوها را در چت‌های معمولی نیز از بین ببرید. فقط یک عکس یا ویدیو را انتخاب کنید و سپس روی دکمه تایمر ضربه بزنید. اکنون می‌توانید زمانی را انتخاب کنید که پس از آن، رسانه حذف شود.

تنظیم مدت زمان نمایش رسانه در تلگرام

 

8. فیلم‌ها را ویرایش کنید

پس از آپدیت اخیر، به نظر می‌رسد تلگرام فقط یک سرویس پیام‌رسان نیست، بلکه یک ابزار جامع برای حل تمام مشکلات شماست. قبلا دارای یک ویرایشگر عکس قدرتمند بود و اکنون این شرکت ابزارهای پیشرفته‌ای را برای ویرایش فیلم‌ها نیز آورده است.

فقط کافی است یک چت را باز کنید و ویدیوی مورد نظر را انتخاب کنید. پس از آن، روی نماد قلم ضربه بزنید تا ویرایشگر ویدیو باز شود. در اینجا می‌توانید به مواردی مثل استفاده از قلم، تنظیم کنتراست، نوردهی و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

ادیت ویدیو و کشیدن شکل روی آن ها با ادیتور فیلم تلگرام

حتی یک منحنی RGB وجود دارد که بسیار شگفت‌انگیز است. اگر یک ویرایشگر ویدیویی برای اصلاح رنگ و بهبود ظاهر می‌خواهید، تلگرام شما را با این ترفند عالی شگفت‌زده خواهد کرد.

9. استیکرهای متحرک را به تصاویر یا فیلم‌ها اضافه کنید

شما می‌توانید استیکرهای متحرک تلگرام را، هم روی تصاویر و هم بر روی ویدیوها اضافه کنید. شما می‌توانید با استفاده از این استیکرهای متحرک محبوب، به تصاویر ثابت جان ببخشید.

بااین‌حال، به خاطر داشته باشید، پس از افزودن استیکر، تصاویر به GIF تبدیل می‌شوند و ممکن است کمی کیفیت را از دست بدهند.

برای استفاده از این ویژگی، فقط تصویر و ویدئوی خود را انتخاب کنید و روی نماد «قلمو» در پایین ضربه بزنید. پس از آن، روی نماد استیکر ضربه زده و استیکرهای متحرک را به رسانه خود اضافه کنید.

10. یادآوری‌ها را تنظیم کنید

یادآوری در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان یکی از پرطرفدارترین قابلیت‌ها بوده است و شما هم می‌توانید از آن در تلگرام استفاده کنید. اخیرا واتس‌اپ با Any.do همکاری کرد تا Reminders را به این پلتفرم بیاورد، اما تلگرام این ویژگی را به‌صورت بومی پیاده‌سازی کرده است.

تنظیم یادآور در تلگرام

گر‌چه یک مسئله وجود دارد؛ فقط می‌توانید در بخش «پیام‌های ذخیره‌ شده» یادآور تنظیم کنید. در قسمت پیام‌های ذخیره شده، متن خود را تایپ کنید و دکمه «ارسال» را نگه دارید. در اینجا، «تنظیم یادآور» را انتخاب کرده و تاریخ و زمان خود را انتخاب کنید. تلگرام مانند تقویم گوگل یا سایر برنامه‌های مدیریت وظایف، برایتان اعلان یادآوری ارسال می‌کند.

11. گیف سریع و جستجوی YouTube

آیا می‌خواهید بدون خروج از برنامه تلگرام، به سرعت یک GIF یا یک لینک YouTube ارسال کنید؟

فقط کافی است gif@ یا youtube@ را تایپ کرده، یک اسپیس بزنید و عبارت جستجوی خود را وارد کنید. سپس فورا نتایج دلخواه را در خود صفحه چت، خواهید دید.

نحوه ارسال گیف و ویدیو با استفاده از @

12. از زمان‌بندی حالت آرام به عنوان یک ترفند تلگرام عالی استفاده کنید

اگر یک ادمین گروه در تلگرام هستید، حالت آهسته چیزی است که برای جلوگیری از اسپم‌های غیرضروری و منظم‌تر کردن مکالمه به آن نیاز دارید. پس‌ازاینکه حالت آهسته را روشن کرده و بازه زمانی را انتخاب کردید، اعضای گروه محدودیتی برای ارسال یک پیام در بازه زمانی تعریف شده خواهند داشت.

به عنوان مثال، اگر فاصله زمانی را 15 ثانیه انتخاب کنید، پس از ارسال یک پیام، عضو گروه باید 15 ثانیه صبر کند تا پیام دیگری ارسال کند. می‌توانید با ضربه زدن روی نام یک گروه، سپس گزینه ویرایش (نماد قلم)، اختیارات، حالت آرام؛ زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

13. بخشی از متن یک پیام را کپی کنید

یکی از مشکلات آزار دهنده‌ای که ما با واتس‌اپ داریم، ویژگی‌های بسیار محدود ویرایش متن آن است. برای مثال، اگر شخصی پیامی ارسال کند، نمی‌توانید بخشی از متن را از پیام انتخاب کنید؛ اما تلگرام یک راه عالی برای انتخاب و کپی بخشی از یک پیام ارائه کرده است و این یکی از محبوب‌ترین ترفندهای تلگرام به شمار می‌رود.

برای استفاده از این قابلیت، فقط کافیست روی یک پیام نگه دارید، رها کنید و سپس دوباره نگه دارید تا بخشی از پیام خود را برای کپی کردن انتخاب کنید.

14. نظرسنجی و حالت مسابقه

اگر به نظرسنجی نیاز داشته باشید، می‌توانید این ویژگی را در گروه‌ها و کانال‌های تلگرام نیز دریافت کنید. شما می‌توانید نظرسنجی‌های ناشناس و قابل مشاهده ایجاد کرده و همچنین آن‌ها را بر اساس آن زمان‌بندی کنید.

به غیر از آن، یک حالت مسابقه نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد ببینید چه کسی به چه چیزی رای داده است. بهترین بخش این است که می‌توانید آزمون‌هایی با چندین پاسخ تنظیم کنید. برای ایجاد نظرسنجی، به سادگی روی نماد ضمیمه ضربه بزنید و منو، نظرسنجی را انتخاب کنید.

ایجاد رای و نظرسنجی در تلگرام

15. مشخص کردن موقعیت پخش ویدیو‌ها از نظر زمانی

همان‌طور که می‌توانیم ویدیوهای یوتیوب را از نظر موقعیت زمانی پخش، از پیش تعریف کنیم و به اشتراک بگذاریم، می‌توانیم همین کار را در تلگرام نیز انجام دهیم. به عنوان مثال، اگر یک ویدیوی طولانی ارسال می‌کنید و می‌خواهید کاربر آن را از یک موقعیت زمانی خاص مثلا 00:10 پخش کند، می‌توانید متن خود را در قسمت ادیت نوشته و جلوی آن، 00:10 را اضافه کنید.

قرار دادن مهر زمانی روی ویدیو در تلگرام

اکنون وقتی کاربر روی پیوند آبی رنگ 00:10 ضربه می‌زند، ویدیو از آن مهر زمانی خاص پخش می‌شود. این یک نکته مفید برای کاربرانی است که به طور مرتب در تلگرام ویدیو ارسال می‌کنند.

16. ارسال رسانه غیر فشرده بدون تغییر پسوند فایل

در واتس‌اپ و سایر برنامه‌های پیام‌رسان، می‌توانید با تغییر پسوند رسانه، رسانه غیر فشرده ارسال کنید. بااین‌حال، در تلگرام، برای ارسال فایل‌های رسانه‌ای غیر فشرده، نیازی به این مسیر ندارید. فقط رسانه خود را انتخاب کنید و روی منوی سه نقطه ضربه بزنید. پس از آن، گزینه ارسال به صورت فایل را انتخاب کنید.

17. از اضافه شدن به گروه‌های تصادفی خودداری کنید

یکی از بدترین بخش‌های برنامه‌های پیام‌رسان این است که هر کسی می‌تواند شما را بدون اجازه به گروه‌های تصادفی اضافه کند. بااین‌حال، یکی از ترفندهای تلگرام این است که به شما این امکان را می‌دهد که آن را به‌طورکلی غیرفعال کنید. می‌توانید تنظیمات مورد نظر را از منو -> تنظیمات -> حریم خصوصی و امنیت -> گروه‌ها و کانال‌ها -> و انتخاب گزینه مخاطبین من یا هیچ‌کس، تغییر دهید.

19. اعلان برخی افراد را خاموش کنید

همه ما یک نفر را داریم که با ارسال پیام‌های زیاد ما را آزار می‌دهد. خوشبختانه تلگرام خاموش کردن چنین مخاطبی را واقعا آسان کرده است. فقط چت را باز کنید و روی عکس نمایه مخاطب ضربه بزنید. اکنون Notifications را انتخاب کرده و مخاطب را برای یک دوره زمانی یا برای همیشه قطع کنید.

اگر می‌خواهید تلگرام را روی رایانه نیز استفاده کنید، آموزش دانلود تلگرام برای کامپیوتر را از دست ندهید. 

20. تغییر شماره تلفن

یکی از چیزهایی که در مورد تلگرام دوست داریم، این است که این سرویس یک راه آسان برای تغییر شماره تلفن متصل به حساب، بدون اینکه باعث شود تمام چت‌های قبلی‌مان را از دست بدهیم، ارائه می‌دهد. اگر شما هم می‌خواهید شماره تلگرام خود را تغییر دهید، انجام این کار بسیار آسان است.

تغییر شماره تلفن در تلگرام

ابتدا منو را باز کرده، تنظیمات را انتخاب کرده و سپس روی شماره موبایل خود ضربه بزنید. در اینجا، تلگرام به شما اطلاعاتی در مورد اتفاقاتی که هنگام تغییر شماره می‌افتد، در اختیارتان قرار می‌دهد. اساسا تمام پیام‌های شما به شماره جدید منتقل می‌شود و شماره جدید شما به طور خودکار به تمام مخاطبین تلگرام فعلی شما اضافه خواهد شد و مخاطبین مسدود شده را مسدود می‌کند. برای تغییر شماره، روی «تغییر شماره» ضربه بزنید، شماره جدید را وارد کرده و ادامه مراحل را روی صفحه خود دنبال کنید.

21. تم سفارشی تلگرام

این واقعیت که تلگرام به کاربران امکان ایجاد و نصب تم سفارشی خود را می‌دهد، استفاده از این سرویس را لذت‌بخش می‌کند. شما می‌توانید برنامه تلگرام خود را به شکلی سفارشی کنید که هر طور می‌خواهید به نظر برسد. برای ایجاد تم خود، به منو -> تنظیمات -> تنظیمات گفتگو، بروید. در اینجا، به انواع تم و تنظیمات آن دسترسی خواهید داشت.

22. Auto-Night Mode را فعال کنید

اگر دوست دارید از تم‌های تاریک فقط در شب استفاده کنید، فعال کردن حالت شب خودکار می‌تواند به شما کمک کند. هنگامی که حالت شب خودکار را روشن می‌کنید، برنامه به طور خودکار در زمان برنامه‌ریزی شده به حالت تاریک می‌رود. برای فعال کردن حالت شب خودکار به تنظیمات-> تنظیمات گفتگو -> تم‌ها بروید و روی حالت شب خودکار ضربه بزنید.

حالت شب خودکار در تلگرام

در اینجا می‌توانید بین تطبیقی و برنامه‌ریزی شده انتخاب کنید. اگر گزینه زمان‌بندی را انتخاب کنید، حالت شب خودکار در یک زمان از پیش تعیین شده فعال می‌شود که می‌توانید آن را تغییر دهید. اگر حالت خودکار را انتخاب کنید، بسته به نور محیط، حالت شب خودکار شروع می‌شود. می‌توانید نوار لغزنده را تنظیم کنید تا انتخاب کنید که می‌خواهید حالت شب، با تشخیص چه میزان نور محیط شروع شود.

23. چت‌های خود را قفل کنید

این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که بخشی از محبوبیت تلگرام، به دلیل تمرکز بر حریم خصوصی کاربران است. این سرویس نه تنها رمزگذاری را در سرور ارائه می‌دهد، بلکه به کاربران اجازه می‌دهد تا چت‌های خود را قفل کنند.

این برای محافظت از چت‌های شخصی شما زمانی که دستگاه خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهید عالی است. برای قفل کردن چت به بخش تنظیمات رفته، حریم خصوصی و امنیت را انتخاب کرده، قفل با گذرواژه را باز و آن را فعال کنید. پس از ایجاد رمز عبور و فعال کردن آن، می‌توانید با ضربه زدن بر روی نماد قفل در سمت راست بالای برنامه، چت‌های خود را قفل و باز کنید.

24. از هشتگ‌ها برای سازماندهی چت‌های خود استفاده کنید

یک راه عالی برای سازماندهی چت‌های خود در یک گروه یا کانال، استفاده از هشتگ است. وقتی از یک هشتگ در یک پیام استفاده می‌کنید، آن کلمه قابل جستجو می‌شود و به شما امکان می‌دهد تمام پیام‌های مربوط به آن موضوع را ببینید.

به عنوان مثال، اگر گروه در مورد فیلم Avengers بحث می‌کند، همه می‌توانند از هشتگ Avengers استفاده کنند. اگر می‌خواهید همه پیام‌ها را در یک مکان ببینید، فقط کافی است که روی هشتگ ضربه بزنید؛ سپس همه پیام‌های دارای آن هشتگ، ظاهر می‌شوند.

25. Live Location را به اشتراک بگذارید

درست مانند واتس اپ، تلگرام نیز به شما امکان می‌دهد مکان زنده را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. این یک ویژگی بسیار مفید است. برای اشتراک‌گذاری مکان زنده خود با یک شخص، ابتدا چت را باز کنید و روی دکمه پیوست ضربه بزنید و سپس روی موقعیت مکانی ضربه بزنید.

به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی به صورت لحظه ای

در اینجا گزینه‌ای برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی لحظه‌ای و ارسال موقعیت مکانی انتخاب شده خواهید داشت. گزینه اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی لحظه‌ای را انتخاب کنید و سپس میزان زمانی که مکان شما با آن شخص به اشتراک گذاشته می‌شود را انتخاب کنید. اکنون، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه به اشتراک گذاشتن را فشار دهید.

26. چت مخفی را فعال کنید

اگر ترجیح می‌دهید محتوای حساس چت‌های خود را محدود به خود نگه دارید و از رهگیری آن توسط هکرها جلوگیری کنید، این ترفند تلگرام برای شما مناسب است. درحالی‌که چت‌های معمولی در تلگرام از طریق کاربر به سرور رمزگذاری می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را خواند مگر اینکه شخصی به سرورهای تلگرام نفوذ کند، چت‌های مخفی با ارائه رمزگذاری کاربربه‌کاربر، آن را به سطح جدیدی می‌برد.

قرار است این چت‌ها کوتاه مدت باشند و در سرورهای تلگرام ذخیره نشوند. علاوه بر این پیشرفت‌های امنیتی، می‌توانید یک تایمر از بین برنده پیام با مدت زمان متفاوت از یک ثانیه تا یک هفته تنظیم کنید. همچنین شما یا شخص دیگری، نمی‌توانید پیام‌هایی را که در چت مخفی دریافت می‌کنید فوروارد کنید و همچنین گرفتن اسکرین شات (ضبط صفحه) به طور کامل مسدود می‌شود.

برای شروع یک گفتگوی مخفی، می‌توانید روی گزینه مخاطبین در منوی اصلی ضربه بزنید و با انتخاب گفتگوی محرمانه جدید، یک مخاطب را برای شروع چت انتخاب کنید. از طرف دیگر، می‌توانید به یک چت موجود بروید، روی نوار بالایی کاربر ضربه بزنید و سپس گزینه سه نقطه را انتخاب کنید؛ در این قسمت، شروع گفتگوی محرمانه را خواهید دید. پس از ضربه زدن بر روی گزینه، طرف مقابل باید دعوت شما را برای شروع گفتگوی مخفی بپذیرد.

گفتگوی محرمانه

27. صداهای اعلان سفارشی

این قابلیت، شناسایی هشدار یک چت تلگرامی خاص را کمی برای شما راحت‌تر می‌کند. به خاطر داشته باشید که کلیپ صوتی باید کمتر از 5 ثانیه و حداکثر حجم 300 کیلوبایت باشد. اگر تابه‌حال در تلگرام هر کلیپ صوتی جالبی دریافت کرده‌اید و می‌خواهید به عنوان اعلان از آن استفاده کنید؛ فقط کافی است آن را نگه دارید و گزینه «ذخیره برای اعلان‌ها» را در پنجره بازشو انتخاب کنید.

بعد اضافه شدن، تأییدیه‌ای دریافت خواهید کرد که می‌گوید اکنون می‌توانید از این صدا به عنوان آهنگ اعلان در تنظیمات اعلان سفارشی خود استفاده کنید. فقط روی این هشدار تأیید، ضربه بزنید یا به تنظیمات -> اعلان‌ها و صداها بروید. پس از آن، روی گفتگوهای خصوصی ضربه بزنید. در مرحله بعد، روی صدا ضربه بزنید و سپس صدای اعلان سفارشی خود را که در قسمت زنگ‌های تلگرام قرار دارد، انتخاب کنید.

28. برخی چت‌های تلگرام را بی صدا کنید

برای مواقعی که ممکن است بخواهید روی کار خود تمرکز کنید، می‌توانید چت‌ها را بی‌صدا کنید. بله این دقیقا همان چیزی است که باید برای صفحه چت کسانی که پیام زیادی ارسال می‌کنند اعمال کنید. بسته به نیازتان، می‌توانید گپ‌های فردی را برای مدت زمان مشخصی مانند 1 ساعت، 8 ساعت، 1 روز، 7 روز یا تاریخ و زمان دلخواه، بی‌صدا کنید.

برای بی صدا کردن یک چت در تلگرام، به چت مورد نظر بروید. بعد، روی نام در بالا ضربه بزنید و سپس با زدن روی بخش اعلان‌ها، روی «بی صدا کردن اعلان‌ها به مدت…» در منو ضربه بزنید و مدت زمان مورد نظر را در منوی پاپ آپ انتخاب کنید.

29. تایمر حذف خودکار را برای چت تلگرام تنظیم کنید

اگر نمی‌خواهید به چت‌های اضافی اجازه دهید که فضای ذخیره‌سازی گران‌بهای دستگاه شما را سنگین کنند، تایمر حذف خودکار برای شما مناسب است.

هنگامی که یک تایمر حذف خودکار را برای یک چت تلگرامی خاص تنظیم می‌کنید، پس از انقضای زمان‌سنج، تمام محتوای آن از جمله تصاویر، ویدیوها و اسناد، به طور خودکار حذف می‌شود.

برای شروع، برنامه تلگرام را در دستگاه خود باز کنید. سپس، به یک چت بروید و روی نام چت در بالا ضربه بزنید. پس از آن، دکمه More (آیکون سه نقطه) را فشار دهید و در منوی بازشو گزینه حذف خودکار را انتخاب کنید؛ بعد، بازه زمانی مورد نظر را مانند 1 روز، 1 هفته، 1 ماه یا دلخواه  انتخاب کنید.

حذف گفتگو به صورت خودکار

30. آیکون‌های برنامه تلگرام را سفارشی کنید

آیا می‌دانید که یکی از ترفندهای تلگرام این است که این برنامه تعدادی آیکون برنامه آماده ارائه می‌دهد تا بتوانید ظاهر آیکون را بسته به طرح صفحه اصلی خود تغییر دهید؟ برای شروع، اپلیکیشن تلگرام را باز کنید. سپس به تنظیمات بروید و تنظیمات گفتگو را انتخاب کنید. کمی پایین بیایید و در بخش آیکون برنامه، یکی از سه مورد آیکون پیش‌فرض، کلاسیک یا اقیانوس را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید اقدام به ساخت تلگرام بدون شماره در آیفون و اندروید کنید، مطالعه مقاله آن را از دست ندهید.

31. عکس پروفایل خود را مخفی کنید

درحالی‌که تنظیم یک عکس پروفایل جذاب و زیبا بسیار خوب است، اما مواقعی وجود دارد که ممکن است بخواهید نمایه خود را از افراد خاصی پنهان کنید. خوشبختانه، تلگرام کنترل لازم را بر روی نمایان بودن نمایه شما ارائه می‌دهد. فقط کافیست به برنامه تلگرام بروید؛ تنظیمات را انتخاب کنید؛ روی حریم خصوصی و امنیت ضربه بزنید و بعد عکس‌های پروفایل را باز کنید. اکنون، شما سه گزینه دارید:

  • همه (پیش‌فرض): به همه اجازه دهید نمایه شما را ببینند.
  • مخاطبین من: فقط به مخاطبین خود اجازه دهید نمایه شما را مشاهده کنند.
  • هیچ‌کس: برای همه افراد غیر قابل نمایش خواهد شد.

در قسمت مخاطبین من، حتی می‌توانید باز هم افراد خاص‌تر را انتخاب کنید.

مخفی کردن عکس پروفایل

32. لینک‌های تلگرام را در مرورگر مورد علاقه خود باز کنید

در iOS، تلگرام به شما این امکان را می‌دهد که یک مرورگر پیش‌فرض را برای باز شدن لینک‌ها انتخاب کنید. اگرچه Safari به عنوان گزینه پیش‌فرض تنظیم شده است، اما می‌توانید مرورگرهای دیگری مانند Chrome ،Firefox یا Microsoft Edge را به عنوان گزینه ترجیحی تنظیم کنید.

برای انجام این کار، برنامه تلگرام را در دستگاه خود راه‌اندازی کنید و به تنظیمات -> داده و ذخیره‌سازی بروید؛ روی Open Links in ضربه بزنید و سپس یک مرورگر ترجیحی را از لیست انتخاب کنید.

کلام آخر

در ابن مقاله درباره ترفندهای تلگرام صحبت کردیم. تلگرام ابزاری عالی است که بر ایجاد ارتباط بهتر و ایمن‌تر تمرکز دارد. تلگرام نه تنها امنیت بیشتری را از طریق ویژگی‌هایی مانند رمزگذاری سراسری و خود تخریبی تضمین می‌کند، بلکه به شما امکان می‌دهد رابط کاربری و تجربه را به میزان قابل توجهی سفارشی کنید. با استفاده از این نکات و ترفندهایی که در بالا ذکر کردیم، امیدواریم تلگرام را برای خودتان به یک سطح جدیدتر و جذاب‌تر تبدیل کنید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//