بهترین خدمات پشتیبان گیری آنلاین در سال 2024

با استفاده از خدمات پشتیبان‌ گیری ابری آنلاین در سال 2024 می‌توانید نسخه پشتیبان از داده‌های خود را مستقیما در فضای آنلاین قرار دهید و از هر دستگاهی که می‌خواهید، به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین، همیشه خیالتان راحت خواهد بود که هیچوقت این داده‌ها را از دست نمی‌دهید.

اکنون بیشتر از همیشه داده تولید می‌کنیم و دائما این احتمال وجود دارد که تحت هر شرایطی آن‌ها را از دست بدهیم. اگر تا به حال تصادفا اطلاعات خود را حذف کرده‌اید و یا اینکه هارد دیسک کامپیوترتان خراب شده، به این حقیقت رسیده‌اید که پشتیبان‌گیری اهمیت زیادی دارد.

در این مقاله، بهترین خدمات بکاپ گیری آنلاین در سال 2024 را به شما معرفی می‌کنیم. با استفاده از این لیست، مناسب‌ترین خدمات را برای خود انتخاب نمایید و با پشتیبان‌گیری، اطلاعات ارزشمندتان را امن نگه دارید.

1. خدمات پشتیبان گیری ابری آنلاین IDrive

پشتیبان گیری IDrive

iDrive یک سرویس پشتیبان ابری کاربر پسند و از بهترین گزینه‌ها برای استفاده شخصی و تجاری است. این سرویس از پشتیبان گیری عکس در تلفن همراه و اشتراک گذاری فایل‌ها در شبکه‌ها گرفته تا محافظت از SQL، Exchange، SharePoint و بسیاری از سرورهای دیگر را برایتان انجام می‌دهد.

از پلتفرم‌های گسترده ویندوز، مک، اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند و یک پورتال مرورگر نیز دارد. برای کاربران با تجربه تر، سیستم عامل لینوکس نیز از طریق اسکریپت های مختلف و طیف وسیعی از دستگاه های ذخیره سازی متصل به شبکه مانند QNAP، Synology، Netgear و Asustor در آن دسترس خواهد بود. در این سرویس، با یک حساب کاربری می توانید از اطلاعات هر تعداد دستگاهی که دوست دارید محافظت نمایید.

لیست طولانی گزینه های پشتیبان گیری با محافظت ساده از فایل ها و پوشه ها شروع می شود، اما همچنین می توانید از عکس ها، فیلم ها، مخاطبین و تقویم آیفون خود نیز نسخه پشتیبان بگیرید. استفاده از برنامه‌های iDrive بسیار است و عملکرد پشتیبان‌گیری مناسبی نسبت به Google Drive و رقبای برتر خود دارد.

استفاده از این سیستم نیازمند خرید اشتراک است. طرح شخصی اولیه از 5 ترابایت با کمتر از 60 دلار در سال شروع می شود و طرح تجاری آن 250 گیگابایت برای 75 دلار در سال است.

سرعت بالای همگام سازی در این سرویس عملکرد فوق العاده‌ای دارد. همچنین، با کلیک کردن بر روی پوشه «cloud-drive» می توانید پیشرفت آپلود هر فایل را مشاهده نمایید.

امکان بازیابی داده ها با استفاده از سرویس گیرنده دسکتاپ امکان پذیر نیست، اما وقتی رابط وب را باز کنید، می‌توانید پوشه را بدون مشکل از سطل زباله بازیابی نمایید.

در کل این سرویس برای پلتفرمی که گستره وسیعی از خدمات را در همه پلتفرم‌ها با قیمت مناسب ارائه می‌کند، عملکرد بی نظیری ارائه می‌دهد.

مزایا:

  • تقریبا روی هر دستگاهی کار می‌کند
  • استفاده از آن آسان است
  • نسبت به قیمت عملکرد گسترده‌ای ارائه می‌دهد
  • رمزگذاری شده است

معایب:

  •  گزینه «ذخیره سازی نامحدود» ندارد
  • پیدا کردن برخی گزینه ها دشوار است

2. سرویس پشتیان‌گیری Dropbox Backup

سرویس پشتیان‌گیری Dropbox Backup

Dropbox در حال حاضر یکی از بزرگترین نام ها در فضای ذخیره سازی ابری است و مطئنا قبلا نام آن را شنیده‌اید. پشتیبان‌گیری Dropbox Backup نیز فقط برای کاربران Dropbox که از دسکتاپ استفاده می‌کنند در دسترس است.

پنجره اختصاصی Dropbox Backup وضعیت آخرین نسخه پشتیبان را به شما نشان می دهد و می توانید در هر زمان بر روی  «View Contents» کلیک کنید تا به پورتال وب Dropbox Backup برای دیدن فایل های خود دسترسی داشته باشید.

اگر نسخه پشتیبان در حال اجرا است، می‌توانید برای بررسی وضعیت پشتیبان‌گیری هر فایل، «View Progress» را انتخاب نمایید. همچنین مقدار درصد را در بالای پنجره نمایش می‌توانید ببینید.

در این سرویس برای بازیابی یک پوشه حذف شده با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید شد. Dropbox Backup همچنین می‌تواند نسخه اصلی فایل اصلاح شده را تنها با چند کلیک ماوس بازیابی کند.

طرح انفرادی ذخیره‌سازی 2 ترابایتی به صورت ماهیانه 11.99 دلار و سالانه 119.88 دلار هزینه دارد. طرح حرفه ای 3 ترابایت با قیمت 19.99 دلار در ماه و 198.96 دلار در سال به شما ارائه می‌شود.

مزایا:

  • زمان پشتیبان گیری سریع
  • بدون هزینه اضافی برای کاربران موجود Dropbox
  •  پشتیبانی از پشتیبان گیری در درایوهای خارجی

معایب:

  • هنوز در حال آزمایش بتا است

3. خدمات پشتیبان گیری آنلاین CrashPlan

خدمات پشتیبان گیری آنلاین CrashPlan

سرویس پشتیبان گیری آنلاین CrashPlan یک سرویس جامع پشتیبان گیری برای کسب و کارها است که به سادگی و بدون محدودیت اندازه فایل می‌توانید از آن استفاده نمایید.

این سرویس برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس بوده و به سادگی راه اندازی می‌شود. پس از راه‌اندازی دیگر لازم نیست کاری انجام دهید و CrashPlan بقیه کار را برایتان انجام خواهد داد.

علاوه بر امکان آپلود فایل ها بدون محدودیت، هیچ محدودیتی در ورژن نسخه‌ای که استفاده می‌کنید نیز وجود ندارد. در صورت لزوم می توانید نسخه های قبلی فایل ها را برای سال ها نگه دارید. سرویس گیرنده دسکتاپ حتی می تواند استفاده از CPU را در زمانی که کاربر فعال است محدود کند تا عملکرد سیستم کاهش نیابد.

دو طرح اشتراک ماهانه ساده به شما ارائه می‌دهد: کسب و کار کوچک و کسب و کاری شرکتی. هزینه ها از 10 دلار در ماه شروع می شوند.

مزایا:

  • ذخیره سازی نامحدود و نسخه سازی
  • پشتیبان گیری مداوم یا برنامه ریزی شده
  • پشتیبان گیری از هارد دیسک های ابری و فیزیکی
  • قیمت های منصفانه

معایب:

  • برنامه موبایل ندارد
  • سرعت آپلود کمتر از حد انتظار است

4. پشتیبان گیری Backblaze Business

پشتیبان گیری Backblaze Business

Backblaze یکی از بهترین سرویس های پشتیبان گیری ابری است که تمرکز زیادی روی سادگی دارد. کافیست برنامه را روی ویندوز یا مک نصب کنید، تا تمام فایل های شما روی هارد دیسک و درایوهای خارجی پشتیبان گیری شوند. همچنین، فایل های جدید یا تغییر یافته به صورت خودکار آپلود می کند. سرعت آپلود چشمگیر Backblaze در مقایسه با بسیاری از رقبا، تاخیر را به حداقل می رساند.

مانند CrashPlan، هیچ محدودیتی در فضای ذخیره سازی یا اندازه فایل نخواهید داشت، بنابراین چیزی از قلم نمی افتد. یکپارچه‌سازی سیستم هوشمند و برنامه‌های ساده، راه‌اندازی Backblaze را آسان می‌کند، و رابط وب برای مرور فایل‌های خود و بازیابی هر آنچه که نیاز دارید را فراهم نمی‌نماید.

اشتراک Backblaze  از 7 دلار شروع می شود و کاربران تجاری می‌توانند از سرورها و دستگاه‌های NAS در سرویس ذخیره‌سازی ابری B2 BackBlaze با قیمت 5 دلار به ازای هر ترابایت در ماه، استفاده نمایند.

مزایا:

  • پشتیبان گیری ابری و پهنای باند نامحدود
  • قیمت اولیه پایین
  • چند روش بازیابی

معایب:

  • فاقد ابزارهای پیشرفته همگام سازی، اشتراک گذاری، همکاری است
  • بدون پشتیبان‌گیری کامل تصویر دیسک یا پشتیبانی از درایوهای شبکه

5. سرویس بک آپ pCloud

سرویس بک آپ pCloud

pCloud یک ابزار پشتیبان گیری همه کاره است که با مزایای ابری اضافی، مانند همگام سازی و اشتراک گذاری فایل و مقرون به صرفه‌ترین قیمت ها یکی بهترین گزینه‌ها برای پشتیبان گیری از اطلاعات شما محسوب می‌شود.

راه‌اندازی این سرویس در دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ بسیار بسیار آسان است. برنامه‌های این سرویس در Windows و Mac یک پوشه مانند Dropbox به سیستم اضافه می‌کنند که امکان پشتیبان‌گیری ساده را با کشیدن و رها کردن فراهم می‌نماید. برنامه‌ گوشی نیز می‌توانند به‌طور خودکار از عکس‌ها و ویدیوهای جدید نسخه پشتیبان تهیه کنند، و همچنین از پشتیبان‌گیری از فیس‌بوک، اینستاگرام و سایر محتواها پشتیبانی می‌نمایند.

می توانید صفحات دانلود سفارشی برای هر فایل ایجاد کنید، از تصاویر به اشتراک گذاشته شده نمایش اسلاید بسازید، حتی فایل های رسانه ای را مستقیماً از فضای ذخیره سازی خود پخش کنید.

قیمت سالانه 49.99 دلار برای 500 گیگابایت یا 99.99 دلار برای 2 گیگابایت است. اما چیزی که واقعاً این سرویس را متمایز می کند، اشتراک مادام العمر آن است.  طرح 2 ترابایتی می تواند برای همیشه با 399 دلار مال شما باشد: Dropbox برای 2 ترابایت سالانه 120 دلار دریافت می کند، بنابراین اگر برای چهار سال یا بیشتر از pCloud استفاده کنید، به نظر می رسد معامله بسیار خوبی باشد.

مزایا:

  •  پشتیبانی داخلی برای پشتیبان گیری از محتوای رسانه های اجتماعی
  • ویژگی های به اشتراک گذاری فایل پیشرفته و پخش کننده رسانه داخلی
  • اشتراک مادام العمر با قیمت نسبتاً پایین
  •  همگام سازی در سطح بلوک

معایب:

  • برنامه های اصلی دسکتاپ
  • بدون ویرایشگر سند یا خدمات افزودنی

6. مایکروسافت وان درایو

مایکروسافت وان درایومایکروسافت OneDrive بیشتز از اینکه یک سرویس پشتیبان گیری کامل باشد یک فضای ذخیره سازی ابری است، اما به دلیل سادگی و راحتی، جایگاه خود را در این زمینه به دست آورده است.

اگر از ویندوز استفاده می‌کنید، OneDrive را به صورت پیش فرض خواهید داشت و نیازی به نصب نیست. فایل‌هایی را که می‌خواهید از آن‌ها محافظت کنید، بکشید و در پوشه OneDrive رها کنید، و آنها به سرعت در فضای ابری همگام‌سازی می‌شوند و در دستگاه‌های دیگر شما در دسترس قرار می‌گیرند.

همچنین می‌توانید به فایل‌ها از پلتفرم‌های دیگر دسترسی داشته باشید، هرچند با اشکال متفاوت. به عنوان مثال، رابط وب اصول اولیه را پوشش می دهد، اما سادگی Google Drive یا Dropbox را ندارد.

تا 5 گیگابایت ظرفیت را به صورت رایگان دریافت می کنید. با ثبت نام در Microsoft 365، تا یک ترابایت فضای ذخیره سازی همراه با مجموعه کامل آفیس خواهید داشت- همه برنامه ها کاملاً با OneDrive یکپارچه شده اند. می‌توانید روی اسناد کار کنید و آنها را به‌طور خودکار در ابر ذخیره نمایید تا حداکثر محافظت را داشته باشید.

OneDrive دارای ویژگی های پشتیبان گیری بسیار محدودی است. برای ذخیره اسناد و عکس‌های شما خوب است، اما نمی‌تواند بازیابی اطلاعات را انجام دهد. با این حال، 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی مایکروسافت 365 به خصوص نسبت به قیمت، بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. اگر نیازهای پشتیبان‌گیری ساده دارید، OneDrive می‌تواند به خوبی به شما خدمت کند.

مزایا:

  • یکپارچه سازی دقیق با ویندوز و مایکروسافت 365
  • برنامه های موبایل بسیار نرم و روان
  • محدودیت حجم فایل +100 گیگابایت

معایب:

  • یک سرویس پشتیبان کامل نیست
  • اگر از Word، Excel و سایر برنامه‌های Office استفاده نمی‌کنید، بهترین گزینه شما نیست
  • برنامه کلاینت macOS می توانست بهتر باشد

در این مقاله، 6 مورد از بهترین خدمات پشتیبان گیری آنلاین در سال 2024 را به شما معرفی کردیم. پشتیبان گیری برای یک کسب و کار و حتی استفاده شخصی مانند یک بیمه نامه برای داده های شما است، بنابراین انتخاب ارائه دهنده مناسب چیزی نیست که بتوان آن را ساده گرفت. محصولات ارزان قیمت مصرف کننده ممکن است وسوسه انگیز باشند، اما اگر کسب و کار شما به داده های شما بستگی دارد، قابلیت اطمینان ضروری است.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//