بهترین اپلیکیشن پادکست برای ایفون + معرفی پادکست ایرانی

حتما شما هم متوجه شده‌اید که تعداد شنونده‌های پادکست در این روز‌ها و در واقع از زمان همه‌گیری ویروس کرونا رشد بسیار زیادی داشته و دارد. و به همان اندازه نیز به کیفیت و تعداد پادکست‌های اضافه شده است. به همین دلیل قرار است در این مقاله تعدادی از بهترین اپلیکیشن‌های پادکست برای ایفون را معرفی کنیم تا لذت گوش دادن به پادکست‌های مورد علاقه‌تان بیش از پیش ارتقا دهید.

همچنین گلچینی از بهترین پادکست‌های ایرانی را نیز در این مقاله معرفی خواهیم کرد که روی این اپلیکیشن‌های پادکست آیفون قابل دسترس هستند.

معرفی اپلیکیشن‌های پادکست اختصاصی برای IOS

بدون مقدمه به سراغ معرفی بهترین اپلیکیشن‌های پادکست ایفون می‌رویم. اپلیکیشن‌هایی که در زیر معرفی می‌شوند رایگان هستند و نیازی به هزینه برای نصب کردن آن‌ها نیست به جز آخرین گزینه.

ولی ممکن است برخی از آن‌ها ویژگی‌های اختصاصی داشته باشند که برای کاربران پرمیوم (پولی) فعال باشد (اکثرا این حالت اجرا شده است و پلن درآمدی چنین اپلیکیشن‌هایی اغلب از همین سیستم پیروی می‌کند) که درباره‌ی آن‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اپلیکیشن Apple Podcasts

اپلیکیشن Apple Podcasts

مطمئنا اولین پیشنهاد ما در لیست بهترین اپلیکیشن پادکست آیفون، Apple Podcast خواهد بود که به‌صورت پیش‌فرض در تمام دستگاه‌های IOS وجود دارد و نیازی به دانلود و نصب جداگانه نیست. به همین دلیل تمام پادکست‌های فارسی زبان، اپیزود‌ها را در این پلتفرم آپلود می‌کنند و تقریبا جامعه کاملی از پادکست‌های فارسی و ایرانی را پوشش می‌دهد.

البته جدیدا پیش از شروع پادکست تبلیغاتی پخش می‌شود که خوشبختانه در حدی نیست که اذیت کننده باشد و امیدواریم که در همین حد بماند.

مزایا اپلیکیشن اپل پادکست

  • به‌صورت پیش‌فرض نصب شده است.
  • قابلیت تنظیم پخش قبل از خواب دارد که به عنوان مثال پس از ۱۵ دقیقه قطع شود.
  • پادکست‌هایی که شنیده‌اید را با عنوان “Played” نمایش می‌دهد و امکان انجام دستی این کار نیز وجود دارد.
  • اکثر پادکسترهای داخلی در این پلفترم فعالیت می‌کنند
  • اشتراک‌گذاری Library (همان پلی لیست) با دوستان و آشنایان‌تان امکان پذیر است

معایب اپلیکیشن اپل پادکست

  • ممکن است در بازه‌های زمانی خاص، برای شروع پخش نیاز به سرویس تغییر IP داشته باشد.

اپلیکیشن Castbox

اپلیکیشن Castbox

اگر از سمت دستگاه‌های اندرویدی به IOS و در واقع آیفون مهاجرت کرده‌اید، قطعا با کست‌باکس آشنا هستید. کست‌باکس حداقل در کشور ایران بیشترین کاربر را در میان شنوندگان پادکست دارد و با وجود گوگل پادکست که روی دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد، کاربران این اپلیکیشن را انتخاب کرده‌اند (حکم اپل پادکست را در دستگاه‌های اندرویدی دارد).

خبر خوب این که این اپلیکیشن در IOS و از طریق اپ استور قابل دانلود و نصب است و به‌سادگی می‌توانید تمام اطلاعات خود را از اندروید به IOS منتقل کنید. در این اپلیکیشن نیز تقریبا تمامی پادکستر‌های فارسی زبان و ایرانی حضور دارند و جزو اصلی‌ترین اپلیکیشن‌ها در ایران به شمار می‌رود.

محیط کاربری بسیار ساده و امکان دسترسی به پادکست‌ها و کتار‌های صوتی، ترکیب جذابی برای این اپلیکیشن پادکست ایجاد کرده است.

اپلیکیشن Spotify

اپلیکیشن Spotify

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های جذاب و همه‌فن‌حریف در صنعت موزیک که اتفاقا پادکست‌های جذابی را میزبانی می‌کند. البته اگر از این اپلیکیشن برای موزیک استفاده نمی‌کنید، برای گوش دادن به پادکست، اپلیکیشن اسپاتیفای را پیشنهاد نمی‌کنیم. چرا که نسبت به ۲ اپلیکیشن پادکست آیفون که در بالا معرفی شد، تبلیغات نسبتا بیشتری دارد و همچنین برای دسترسی و اجرای آن نیاز به اپلیکیشن‌های تغییر آی پی دارد.

دلیل انتخاب آن در لیست بهترین اپلیکیشن‌های پادکست ایفون، برای آن دسته افرادی است که نسخه پرمیوم اسپاتیفای را تهیه کرده باشند و در واقع بتوانند تمام فعالیت‌های صوتی خود را در یک محیط مدیریت کنند.

اپلیکیشن Downcast

اپلیکیشنی غیر رایگان اما عالی برای افرادی که به هدف یادگیری زبان، پادکست گوش می‌دهند. علاوه بر آن، این اپلیکیشن پادکست سازگاری به شدت عالی با محصولات اپل دارد و شما به راحتی می‌توانید آن را روی آیفون، مک، اپل واچ و به حالت CarPlay اجرا کنید. هایتاکی درباره‌ی یادگیری زبان به کمک پادکست می‌گوید:

تقویت زبان انگلیسی با پادکست به این دلیل خوب است که میتوانید با توجه به سلایق خودتان، پادکستی را انتخاب کنید. بسیاری از افراد از تجربه هایشان در یادگیری زبان انگلیسی با شنیدن پادکست گفته اند و این‌که با داشتن یک روتین پادکست، سطح زبانشان چه جهش بزرگی داشته است! ما در این مقاله سعی میکنیم هرآنچه که باید در انتخاب یک پادکست خوب توجه کنید را به شما بگوییم و در انتخاب آن به شما کمک کنیم.

البته DownCast با وجود اینکه رایگان نیست اما قیمتی مناسب حتی برای ساکنین ایران دارد و در مقابل شخصی‌سازی‌ها و تنظیمات ویژه‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد، به نظر می‌رسد که ارزش خرید داشته باشد و به همین دلیل است که در لیست بهترین اپلیکیشن‌های پادکست آیفون قرار گرفته است. هزینه این اپلیکیشن در اپ استور برای آیفون 2.99$ و برای مک 4.99$ است که به سادگی می‌توانید از طریق گیفت کارت اپل آن را بدون هیچ مشکلی پرداخت کنید.

برای این کار کافی است وارد سایت‌های ارائه دهنده گیفت کارت اپل مثل این لینک شده و گیفت کارت خود را بر اساس ریجن انتخاب کنید. اگر بخواهیم این اپلیکیشن را بر اساس قیمت سایت گیفت برگ و ریجن آمریکا محاسبه کنیم، شما تنها با خرید یک گیفت کارت ۳ دلاری اپل که تعرفه‌ای در حدود ۱۸۰ هزار تومان دارد، می‌توانید این اپلیکیشن را برای همیشه در دستگاه خود داشته باشید.

سایت p30download درباره وجه تمایز این اپلیکیشن در نسخه‌ی مک می‌گوید:

رابط کاربری ساده و آسان به همراه حجم کم نرم افزار سبب شده است تا کاربران زیادی در سرتاسر دنیا جهت ذخیره و سازماندهی پادکست از این نرم افزار کاربردی استفاده کنند. همچنین شما می توانید با استفاده از این نرم افزار امکان سینک اطلاعات با ای کلود و مک مورد نظر خود را انجام دهید.

بهترین پادکست‌های فارسی و ایرانی

از آنجایی که تا به این لحظه در حال معرفی بهترین اپلیکیشن‌های پادکست برای ایفون بودیم، نوبتی هم که باشد، نوبت معرفی بهترین پادکست‌های فارسی زبان است که بتوانید با این اپلیکیشن‌های معرفی شده به آن‌ها دسترسی داشته باشید. لیست زیر بر اساس سلیقه‌ی نویسنده می‌باشد و ممکن است با برخی از آن‌ها موافق و با برخی مخالف باشید.

  • طبقه ۱۶ (Tabaghe 16) – پادکست متعلق به آقای سهیل علوی که بیشتر در حوزه استارتاپ و کسب‌و‌کار فعالیت می‌کند و اگر به این حوزه علاقه‌مند هستید، قطعا بهترین انتخاب شما خواهد بود.
  • اکوتوپیا | Ecotopia – پادکستی در حوزه‌ی مالی و اقتصادی که در قالب داستان‌های زیبا توسط آقای پوریا بختیاری مدیریت می‌شود و برای افرادی که به می‌خواهد در حوزه مالی و اقتصادی اطلاعات کسب کنند، شدیدا پیشنهاد می‌شود.
  • هلی تاک (Hellitalk) – اگر به دنبال پادکستی با محتوای توسعه فردی هستید، گزینه‌ی مناسبی است.
  • Amifar ( امیر حسین فرزانه) – پادکسی با محوریت دعوت از میهمانانی ارزنده در حوزه‌های مختلف و موضوع‌‌های اصلی گفتگو در راستای توسعه فردی، افزایش بهره‌وری و … می‌باشد.

امیدوارم از لیست ارائه شده به عنوان بهترین اپلیکیشن‌های پادکست آیفون و همچنین پادکست‌های فارسی رضایت داشته باشید و خیلی خوشحال می‌شویم که اگر اپلیکیشن یا پادکستی می‌شناسید و در لیست بالا معرفی نشده باشد را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//