5 راه ساده برای افزایش سرعت فلش مموری

فلش مموری‌های ابزارهایی پرکاربرد برای جابه‌جایی یا ذخیره انواع فایل‌ها هستند که کند شدن آن‌ها می‌تواند یک چالش بزرگ باشد! زمانی که فلش مموری کند می‌شود، ممکن است انتقال یک فایل ساعت‌ها طول بکشد که مساوی است با اتلاف زمان ارزشمندتان. از‌همین‌رو مهم است که نسبت به افزایش سرعت فلش مموری اقدام کنید. فلش مموری‌ها ممکن است به‌خاطر آپدیت نبودن درایور کامپیوتر یا فعالیت‌های ویندوز Security کند شده باشند، شاید هم عمر مفید فلش به پایان رسیده است.

برای بررسی 5 راه ساده و سریع برای افزایش سرعت فلش مموری در کمتر از 5 دقیقه، فقط کافی است این مقاله را مطالعه کنید.

1. فعالیت‌های ویندوز Security را محدود یا متوقف کنید!

ویندوز Security مسئولیت حفظ امنیت کامپیوتر را بر عهده دارد، اما در برخی موارد فایروال‌های امنیتی کارکرد برخی از بخش‌های سیستم را مختل می‌کنند. برای مثال زمانی که یک فایل کرکی روی سیستم نصب می‌کنید اما از امنیت آن مطمئن هستید، ویندوز Security اجازه فعالیت به نرم‌افزار را نمی‌دهد؛ زیرا آن را به‌عنوان یک خطر برای امنیت شناسایی می‌کند.

زمانی که یک فلش مموری به کامپیوتر وصل می‌شود، فایروال‌های امنیتی فلش مموری را بررسی می‌کنند. طی این فرایند کلیه فایل‌های فلش مموری در حال بررسی امنیتی است که بخشی از حافظه پردازشی را به خود اختصاص می‌دهد. اگر از امنیت فلش مموری اطمینان خاطر کافی را دارید، کافی است وارد بخش تنظیمات ویندوز Security شوید و بررسی درایو‌های فلش را خاموش کنید. توجه داشته باشید که برای حفظ امنیت فایل‌‌ها، مهم است خرید فلش مموری را از نمایندگی‌های معتبر انجام دهید؛ زیرا قیمت فلش مموری عمده و تکی در این نمایندگی‌ها با قیمت اصلی برابر است و حاشیه سود کمتری برای فروشنده دارد.

فعالیت‌های ویندوز Security را محدود یا متوقف کنید

2. حذف و نصب درایور USB؛ برای افزایش سرعت فلش مموری

کلیه لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی، به 1 الی 3 درایو USB مجهز هستند که امکان اتصال فلش مموری به کامپیوتر را فراهم می‌کند. زمانی که به‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری درایور لپ‌تاپ حذف یا ناخوانا شود، با کاهش سرعت فلش مموری مواجه خواهید شد. البته ممکن است مشکل از فلش مموری باشد و قبل از حذف و نصب مجدد درایور USB، ابتدا باید از سلامت فلش مموری مطمئن شوید. برای حذف و نصب درایو فلش در لپ‌تاپ، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی دکمه Start کلیک کنید، سپس عبارت Device Manager را تایپ کرده و اینتر را بزنید.
  • در Device Manager، به دنبال گزینه‌ای با نام Universal Serial Bus controllers بگردید. روی آن دابل کلیک کنید تا لیست دستگاه‌های USB نمایش داده شود.
  • روی هر یک از موارد موجود در زیرشاخه Universal Serial Bus controllers راست‌کلیک کنید. گزینه Uninstall device را انتخاب کنید. تایید کنید که می‌خواهید دستگاه را حذف کنید.
  • پس از حذف همه درایورهای مورد نظر، کامپیوتر را ریستارت کنید. ویندوز به طور خودکار سعی در شناسایی و نصب مجدد درایورهای USB خواهد کرد.

برای نصب مجدد درایور نیز باید مجددا وارد Device Manager شوید و سپس از نوار منوی بالا، روی Action کلیک کرده و سپس گزینه Scan for hardware changes را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که ویندوز دوباره دستگاه‌های USB را جستجو کرده و درایورهای لازم usb را نصب کند. اگر از سلامت مموری درایو اطمینان کافی را ندارید، توصیه می‌کنیم قبل از حذف و نصب درایور، نسبت به خرید فلش مموری باکیفیت از نمایندگی فلش مموری لوتوس اقدام کنید؛ زیرا ممکن است مشکل از فلش مموری باشد.

3. به‌روزرسانی درایورهای USB؛ با آپدیت فناوری سرعت فلش مموری را افزایش دهید

درایورهای قدیمی یا ناسازگار با فناوری‌های جدید، ممکن است باعث کاهش سرعت فلش مموری شوند. برای بروزرسانی درایورهای فلش شما می‌توانید از طریق Device Manager ویندوز به‌روزرسانی‌های لازم را انجام دهید. هم‌چنین ممکن است به‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری فلش مموری، سرعت پردازش فایل‌ها کاهش یابند. در این زمان شما می‌توانید تنظیمات فلش را تغییر دهید تا به‌صورت بهینه‌تر و سریع‌تری پردازش شود. فقط کافی است وارد بخش Policy در Device Manager شوید. سپس زبانه USB را پیدا کرده و روی گزینه Better performance کلیک کنید تا پردازش فلش با سرعت بهتری انجام شود.

4. فرمت و پاکسازی فایل‌‌های کش از فلش مموری

فرمت کردن فلش یکی از ساده‌ترین راهکارها برای افزایش سرعت فلش مموری است. البته حتما قبل از فرمت کردن فلش یک نسخه پشتیبان از فایل‌های مورد نظر خود تهیه کنید. سپس با دنبال کردن مراحل زیر، می‌توانید فرمت فلش مموری را انجام دهید:

  • فلش مموری را به یکی از درگاه‌های USB کامپیوتر وصل کنید.
  • در دسکتاپ ویندوز روی آیکون This PC یا My Computer دابل کلیک کرده و سپس فلش مموری خود را در بخش “Devices and drives” پیدا کنید.
  • روی نماد فلش مموری راست‌کلیک کرده و Format را انتخاب کنید.
  • داخل پنجره جدیدی که باز شده است، روی دکمه Ok کلیک کنید.

پس از مدتی فلش مموری فرمت می‌‌شود و کلیه اطلاعات داخل آن پاک خواهند شد. با فرمت کردن فلش مموری، فایل‌های کش و پنهان داخل فلش پاک می‌شوند که افزایش سرعت فلش مموری را به همراه خواهد داشت.

فرمت و پاکسازی فایل‌‌های کش از فلش مموری

پوشه بندی اطلاعات داخل USB؛ برای بهبود سرعت فلش مموری

هنگامی که برای مدت طولانی از فلش مموری استفاده کنید، ممکن است پوشه‌های خالی بسیاری روی فلش مموری ایجاد شوند. به‌عنوان مثال شما برای فایل‌های درسی خود، پوشه‌های متنوعی ساخته‌اید که پس از مدتی فایل‌های داخل آن‌ها را پاک می‌‌کنید. نگهداری پوشه خالی روی فلش مموری، باعث می‌شود بخشی از حافظه به پردازش اطلاعات بیهوده usb اختصاص داده شود. برای افزایش سرعت فلش مموری، شما می‌توانید اطلاعات را بخش بندی کنید یا به‌صورت هفته‌ای، پوشه‌‌های خالی را پاک کنید.

انجام فرمت دوره‌ای برای جلوگیری از کند شدن سرعت فلش مموری

در این مقاله 5 راهکار برای افزایش سرعت فلش مموری را آموزش دادیم. با استفاده از راهکارهای گفته شده در این مقاله، شما می‌توانید شاهد افزایش سرعت فلش مموری باشید. البته که سرعت فلش مموری فقط به عوامل نرم‌افزاری مربوط نیست و ممکن است مشکل از سخت‌افزار فلش باشد. در این صورت شما باید نسبت به خرید یک فلش مموری نو اقدام کنید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//