بنیانگذار سابق OpenAI برای هوش مصنوعی ایمن، پیشگام شد!

«ایلیا سوتسکیور» یکی از بنیانگذاران و دانشمند ارشد سابق شرکت OpenAI، در حال راه اندازی یک شرکت جدید با تمرکز بر حفظ امنیت و ایمنی هوش مصنوعی است.

سوتسکیور در پست روز چهارشنبه خود، استارتاپی با نام Safe Superintelligence معرفی کرد که تنها یک هدف و یک محصول دارد و آن، ایجاد یک محیط ایمن هوش مصنوعی است.

این شرکت جدید، طی یک اطلاعیه، خود را به عنوان یک استارت‌آپ توصیف می‌کند که در آن «ایمنی و قابلیت‌ها در کنار هم قرار خواهند گرفت».

Safe Superintelligence، در میان رقابت شدید شرکت‌های بزرگ در عرصه هوش مصنوعی، با استراتژی منحصر به فرد خود پا به عرصه گذاشته است.

این شرکت با اعلام اینکه از هرگونه حواس‌پرتی ناشی از فرآیندهای مدیریتی یا توسعه محصولات جلوگیری می‌کند، اعلام داشته که تمرکز خود را کاملا روی امنیت و بهبود مستمر قرار داده است. سوتسکیور، با اتخاذ این موضع، اطمینان دارد که می‌تواند به طور مستقل از فشارهای بازار، به چشم‌اندازهای بلندمدت خود برسد.

OpenAI در حال راه اندازی یک شرکت جدید هوش مصنوعی استایلیا سوتسکیور و همکارانش در Safe Superintelligence بر این باورند که آینده هوش مصنوعی باید با دقت و توجه بیشتری به مسائل ایمنی توسعه یابد. آنها قصد دارند با ایجاد یک سیستم هوش مصنوعی قدرتمند و ایمن، استانداردهای جدیدی را در این حوزه تعیین کنند و از مخاطرات احتمالی جلوگیری کنند.

ایلیا سوتسکیور در اردیبهشت ماه، روابط خود را با OpenAI قطع کرد. او در تغییرات مدیریتی این شرکت که در آبان سال گذشته منجر به برکناری و بازگرداندن سم آلتمن به عنوان مدیرعامل در آبان سال قبل شد، نقش مهمی ایفا کرد.

با بازگشت آلتمن، سوتسکیور از عضویت در هیئت مدیره کناره‌گیری کرد. او در پاسخ به این تغییرات، تصمیم گرفت تا یک شرکت جدید در حوزه هوش مصنوعی با تمرکز بر امنیت و توسعه پایدار راه‌اندازی کند.

منبع: the verge

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//