۸ نکته هوش مصنوعی بینگ برای دریافت پاسخ بهتر

با وارد شدن هوش مصنوعی به موتور جستجوی بینگ، مایکروسافت به طور قابل ملاحظه‌ای انتظارات افراد از نتایج جستجو در این موتورها را تغییر داده است. با ورود این هوش مصنوعی به موتور جستجوی بینگ و همچنین روی کار آمدن چت‌بات‌های هوش مصنوعی، دیگر تنها وارد کردن یک کلمه کلیدی برای جستجو کارساز نبوده و پاسخ مفیدی به ما نمی‌دهد.

همه ما باید با این موضوع کنار آمده و خود را با آن وفق بدهیم. برای این که بتوانید از هوش مصنوعی جواب درستی بگیرید، باید حتما با روشی مناسب جستجو را انجام بدهید. با وجود این که انتظار می‌رود این تغییرات در بهتر کردن تجربه کاربر از موتورهای جستجو تاثیر مثبت داشته باشد، اما رسیدن به پاسخ دقیق، از چیزی که فکرش را می‌کنید سخت‌تر شده است.

در ادامه این مطلب ۸ نکته برای دستیابی به نتایج بهتر هنگام جستجو در هوش مصنوعی جدید موتور Bing ارائه شده است.

1. سبک مورد نظرتان را انتخاب کنید

هنگام کار با چت بات هوش مصنوعی بینگ باید یک شیوه مکالمه متنی را انتخاب کنید. سه گزینه در پیش روی شما وجود دارد که شامل گزینه‌های «More Creative» ،«More Balanced» و «More Precise» است.

  • More Creative
    با انتخاب این گزینه می‌توانید جواب‌های منطقی اما خلاقانه‌ای دریافت کنید. انتخاب این گزینه به هوش مصنوعی آزادی عمل می‌دهد تا جواب‌های خلاقانه‌تری را به شما بدهد.
  • More Balanced
    گزینه متعادل‌ترین پاسخ، گزینه پیش فرضی است که برای هوش مصنوعی بینگ در نظر گرفته شده است. این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا تعادلی در بین خلاقیت پاسخ دریافت شده و دقیق بودن آن برقرار کنید.
  • More Precise
    ربات چت هنگام ارسال پاسخ‌های سوال در این حالت، سعی دارد تا پاسخ‌ها کوتاه، مختصر و دقیق باشند. میزان خلاقیت ربات در این گزینه بسیار پایین است.

ترفندهای هوش مصنوعی بینگ

بهتر است که با توجه به شرایط و کاری که قصد انجام آن را دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در صورتی که پاسخ دریافت شده را پسندیده نباشید، می‌توانید مدل چت با ربات را تغییر داده و دوباره سوال خود را مطرح کنید.

2. سوالات خود را دقیق و با جزئیات کامل بپرسید

صحبت کردن و ایجاد یک مکالمه با هوش مصنوعی ، فلسفه‌ای کاملا متفاوت از جستجو با یک کلمه کلیدی دارد. هنگام برقراری ارتباط با هوش مصنوعی Bing باید حتما روی گرامر، نگارش و زبان خود دقت داشته باشید.

هر چه جزئیات بیشتر و دقیق‌تری را وارد کنید، نتایج بهتری هم دریافت خواهید کرد. به طور مثال در جستجو بر پایه کلمه کلیدی، اگر می‌خواستید نتایج فوتبال شب گذشته را دریافت کنید، کافی بود تا اسم یکی از تیم‌ها را جستجو کرده و سپس در بین نتایج جدید به دنبال بازی شب قبل باشید.

اما با استفاده از چت بات هوش مصنوعی Bing باید سوال خود را به صورت کامل بپرسید. به طور مثال باید بپرسید «برنده آخرین بازی بین استقلال و پرسپولیس چه تیمی بود؟» اگر تنها کلمه استقلال یا پرسپولیس را سرچ کنید، تاریخچه‌ای از باشگاه این تیم خواهید گرفت. بنابراین هر چه جزئیات بیشتر باشد، نتایج به دست آمده دقیق‌تر خواهد بود.

برای مکالمه با هوش مصنوعی ماکروسافت ، سعی کنید از زبان انگلیسی استفاده کنید. چت‌بات‌ها در زبان انگلیسی نتایج بسیار بهتری ارائه می‎‌دهند. 

3. منابع پاسخ هوش مصنوعی بینگ را بررسی کنید

مهم نیست که چه پاسخی از هوش مصنوعی دریافت کرده باشید، همیشه باید منبع نتایج به دست آمده را چک کرده و از درست بودن جواب دریافتی مطمئن شوید. لازم است یادآوری کنیم که هنوز در بستر اینترنت قرار دارید و منابع ممکن است دستکاری شده باشند، درست نباشند یا طبق الگوریتم‌ها بهترین منبع انتخاب نشده باشد.

به طور مثال اگر به دنبال خودآموز فرانسوی هستید، منبع را چک کرده و اگر پاسخ دریافتی از سایت‌هایی که معتبر نیستند بود، باز هم به دنبال منابع بیشتری برای پیدا کردن بهترین خودآموز فرانسوی باشید.

4. یک موضوع جدید را شروع کنید

نحوه کار هوش مصنوعی جدید بینگ به صورت کاملا ارجاعی است. یعنی جواب سوال دوم شما در راستای سوال اول و جواب سوال سوم شما در راستای سوال دوم خواهد بود. مکالمات با چت بات این هوش مصنوعی به همین صورت پیش می‌رود.

بنابراین اگر می‌خواهید دقیق‌ترین نتیجه را دریافت کنید، قبل از این که از موضوع خارج شوید و یک سوال بی‌ربط به سوالات قبلی بپرسید، یک موضوع جدید را شروع کنید. این کار به شما یک صفحه چت جدید با هوش مصنوعی داده و تمامی جزئیات ارجاعی را کاملا پاک می‌کند. در نتیجه پاسخ‌های دریافت شده هم دقیق‌تر خواهند بود.

5. پاسخ‌های خوب را به محض دریافت کپی کنید

اطلاعات و محتوای داخل اینترنت مدام در حال تغییر است. شاید باورتان نشود اما در عرض یک دقیقه بسیاری از اطلاعات داخل اینترنت به کلی تغییر پیدا می‌کنند. مخصوصا اگر مخاطب شما یک هوش مصنوعی با عملکرد چت بات باشد.

همیشه یک فایل نوت یا ورد باز داشته باشید و پاسخ‌های مناسبی که از بینگ دریافت می‌کنید را کپی کرده و در این فایل جایگذاری کنید. در صورتی که روز بعد یا حتی چند ساعت بعد همین سوال را دوباره از هوش مصنوعی بپرسید، احتمال این وجود دارد که همان پاسخ را دریافت نکنید. به همین دلیل بهتر است که پاسخ‌های خوب را کپی کنید.

6. به پاسخ‌های خوب و درست امتیاز مثبت بدهید

در صورتی که یک پاسخ خوب دریافت کرده‌اید و حتی آن را کپی کرده اید، بهتر است تا چند لحظه وقت گذاشته و پاسخ را لایک کنید. هوش مصنوعی به گونه‌ای ساخته شده است که به طور دائم می‌تواند از اطلاعات جدید و پاسخ‌هایی که ساخته است چیزهای جدید یاد بگیرد.

ترفندهای هوش مصنوعی بینگ

اگر شما به هوش مصنوعی بگویید که پاسخ ارسالی خوبی داشته است، این اطلاعات را ذخیره کرده و به طور مداوم پاسخ‌های خود را بهتر و دقیق‌تر می‌کند. هوش مصنوعی یا AI با توجه به فیدبک‌های دریافتی رشد می‌کند. بنابراین حتما پاسخ‌ها را لایک یا دیس لایک کرده و به آن فیدبک بدهید.

7. نتایج به دست آمده را با همکاران خود به اشتراک بگذارید

اگر در یک محیط کاری صمیمی کار می‌کنید، اشتراک گذاشتن نتایج به دست آمده با همکارانتان می‌تواند بسیار مفید باشد.

چه بخواهید لینک یک وبسایت را به اشتراک بگذارید، اطلاعات را در یک فایل PDF ارسال کنید، یا نتایج به دست آمده را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، این اشتراک گذاشتن می‌تواند جرقه‌ای باشد تا اطلاعات گسترش پیدا کرده و در نتیجه علاوه بر آگاهی بیشتر همکاران شما، هوش مصنوعی هم پاسخ‌های بهتری ارائه بدهد.

8. با هوش مصنوعی تصویرسازی کنید

عملکرد DALL-E ۲ به صورت مستقیم به هوش مصنوعی موتور جستجوی Bing افزوده شده است. به لطف این عملکرد، هوش مصنوعی بینگ قابلیت ساخت تصاویر را دارد. برای استفاده از این قابلیت باید حتما هنگام انتخاب لحن صحبت، مدل خلاقیت بیشتر را انتخاب کرده باشید.

برای گرفتن نتایج بهتر می‌توانید یک سوال پرسیده و در آخر بپرسید که با رسم تصویر نشانم بده. به طور مثال می‌توانید از هوش مصنوعی بپرسید که گربه‌ها در حال بازی پوکر چه شکلی می‌شوند؟ با رسم تصویر نشانم بده.

پس از آن می‌توانید حتی جزئیات بیشتری را به تصویر اضافه کنید. به طور مثال می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید که کراوات یا کت و شلوار برای گربه‌ها ترسیم کند.

کلام آخر

باید قبول کرد که فلسفه و روش جستجو تغییر کرده و دیگر نمی‌توان تنها با استفاده از یک کلمه کلیدی تمام مطالب مورد نظر را به دست آورد. افرادی که بتوانند با این تغییرات کنار بیایند و خود را با شیوه‌ها و متدهای جدید جستجو تطبیق دهند، می‌توانند نتایج بهتری از هوش مصنوعی دریافت کنند.

امتیازی به این نوشته بدهید
منبع techrepublic.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//