سایز تصاویر مناسب در شبکه‌های اجتماعی محبوب

باید قبول کنیم که این روزها بیشتر از هرچیزی به دنبال روش‌های جدید و خارق‌العاده‌ای هستیم تا بتوانیم بهترین عکس‌ها و فیلم‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم. درست است که انتخاب سایز تصویرمناسب کمی دشوار است، اما به هرحال ضروری است؛ چون با استفاده از سایز اشتباه در پلتفرم‌های مختلف، تصاویر بریده یا تحریف می‌شوند که می‌تواند کل وجهه اجتماعی شما را از بین ببرد.

برای همین، واجب است که این مقاله را برای رمزگشایی از همه موارد مرتبط با سایز تصویر برای بارگذاری در شبکه‌های اجتماعی محبوب تا انتها مطالعه کنید. فقط در صورت امکان برای پیگیری همه سایزها یک ورق و کاغذ کنار دست خود بگذارید، چون راستش را بخواهید موارد زیادی برای ارائه وجود دارد! با ایده آل تک همراه باشید.

سایز تصویر در اینستاگرام

اینستاگرام در چند سال گذشته به یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است و بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. عکس‌های پرتره، منظره، استوری، فیلم‌های IGTV و پست‌های داخل پروفایل، روش‌های باورنکردنی بسیاری هستند که با استفاده از آنها می‌توانید با دنبال کننده‌های خود در ارتباط باشید و محتوای چشم‌نوازی را ارائه دهید. کسی چه می‌داند، شاید با انتخاب سایز تصویر مناسب و محتوای جذاب، در آینده آن تیک آبی را هم دریافت کنید!

راهنمای گذاشتن عکس و ویدیو در اینستاگرام

راهنمای عکس و ویدئو در اینستاگرام

 

سایز عکس و ویدئو در اینستاگرام بسته به جهت عکس و ابزاری که با آن ارسال می‌شود، ابعاد مختلفی دارد. در اینجا لیستی سریع از رایج‌ترین سایزهای عکس و فیلم در اینستاگرام گرد‌آوری شده است:

نوع پست در اینستاگرام

نسبت ابعاد سایز پست در اینستاگرام
عکس پروفایل 1:1 110 پیکسل در 110 پیکسل
عکس مربع 1:1 1080 پیکسل در 1080 پیکسل
عکس منظره 1.91:1 1080 پیکسل در 608 پیکسل
عکس پرتره 4:5 1080 پیکسل در 1350 پیکسل
استوری‌ 9:16 1080 پیکسل در 1920 پیکسل
عکس کاور IGTV 1:1.55 420 پیکسل در  654 پیکسل
ویدئو مربع 1:1 1080 پیکسل در 1080 پیکسل
ویدئو منظره 1.91:1 1080 پیکسل در 608 پیکسل
ویدئو پرتره 4:5 1080 پیکسل در 1350 پیکسل

سایز پست‌های عکس در اینستاگرام

هنگامی که اینستاگرام برای اولین بار در سال 2012 راه‌اندازی شد، (انگار همین دیروز بود!) کاربران فقط می‌توانستند عکس‌ها را با ابعاد 1:1 بارگذاری کنند. کاربرانی که می‌خواستند عکس‌های زیبای منظره و پرتره خود را به نمایش بگذارند، مجبور می‌شدند تا عکس‌های خود را به اندازه یک مربع برش دهند یا از برنامه‌های ویرایش عکس کمک بگیرند. چقدر کار وقت‌گیری بود! خوشبختانه اینستاگرام به نظرات کاربران خود گوش داد و در سال 2015  قابلیت عکس‌های منظره (افقی) و پرتره (عمودی) را معرفی کرد.

آیا عکس‌ها در اینستاگرام حتما باید مربع باشند؟

خیر، لزومی ندارد که عکس‌های شما حتما مربع باشد. شما می‌توانید پرتره‌های مستطیلی و عکس‌های منظره افقی را بدون نیاز به بریدن در صفحه خود بارگذاری کنید. تنها ترفند این کار این است که عکس شما حداقل تا 1080 پیکسل باشد. البته به خاطر داشته باشید که محدودیت‌هایی هم وجود دارد؛ مثلا اگر عکسی که بارگذاری می‌کنید از نسبت ابعاد (نسبت عرض به طول) بیشتر باشد، باید عکس خود را برش دهید. با این تفاسیر، بیایید درمورد بهترین سایز عکس برای به اشتراک گذاشتن در اینستاگرام (مربع، پرتره، منظره) صحبت کنیم.

سایز تصویر مربع در اینستاگرام

سایز یک عکس مربع سنتی ایده‌آل 1080 پیکسل در 1080 پیکسل و نسبت ابعاد 1:1 است. این سایز معمولاً به دلیل عملکرد برشخودکار در اکثر برنامه‌های ویرایش عکس و همین طور خود اینستاگرام، ساده‌ترین سایز عکس است که در اولین تلاش درست می‌شود. نیازی به گفتن نیست، شما می‌توانید مستقیماً در دوربین iOS یک عکس مربعی بگیرید.  برای به دست آوردن بهترین نتیجه، عکس شما باید بین 320 پیکسل در 320 پیکسل تا 1080 پیکسل در 1080 پیکسل باشد.

آیا اینستاگرام کیفیت عکس را پایین می‌آورد؟

تا به حال حتما متوجه شده‌اید که عکس‌های شما در اینستاگرام به صورت مبهم بارگذاری می‌شوند؟ ممکن است به خاطر بارگذاری فایل‌های بزرگ‌تر از1080 پیکسل باشد. اگر تصویری را بزرگ‌تر از این اندازه بارگذاری کنید، اینستاگرام به صورت خودکار تصویر را برای نمایش فشرده می‌کند. فشرده سازی زیاد عکس می‌تواند جزئیات تصویر را منحرف کند و کیفیت را تحت تأثیر قرار دهد. هنگام بارگذاری تصویری که کوچک‌تر از 320 پیکسل در 320 پیکسل است هم همین امر صادق است. اینستاگرام با بزرگ کردن تصویر، باعث ایجاد پیکسل و ابهام می‌‌شود.

برای به دست آوردن بهترین عکس، سایز عکس‌های مربع 1080 پیکسل در 1080 پیکسل را هدف قرار دهید. نسخه فشرده شده دراینستاگرام حدود 600 پیکسل در 600 پیکسل خواهد بود که بدون تأثیر بر کیفیت، در موبایل و دسکتاپ بی نقص به نظر می‌رسد! اگر به نظرتان هیچ کدام از این موارد مشکلات فشرده سازی شما را حل نمی‌کند، سعی کنید از طریق دسکتاپ (کامپیوتر یا لپ تاپ) فایل خود را بارگذاری کنید. برنامه وب اینستاگرام کیفیت عکس را بسیار بهتر از برنامه موبایل حفظ می‌کند.

اینستاگرام از چه رزولوشنی استفاده می‌کند؟

طبق گفته اینستاگرام، شما می‌توانید عکس‌هایتان را با بهترین کیفیت ممکن تا عرض 1080 پیکسل بارگذاری می‌کند. تا زمانی که عرض عکس شما بین 320 تا 1080 پیکسل باشد، برنامه اینستاگرام کیفیت اصلی عکس را حفظ می‌کند (به شرطی که نسبت تصویر عکس نیز صحیح باشد). اگر نسبت ابعاد عکس شما مناسب نباشد، به طور خودکار برش داده می‌شود و ممکن است بر کیفیت عکس شما تأثیربگذارد. اگر می‌خواهید هر بار این کار را درست انجام دهید، مطمئن شوید که قبل از بارگذاری تصویر، اندازه تصویر خود را حداکثر تا1080 پیکسل تغییر داده‌اید تا از تغییر سایز یا فشرده سازی خودکار عکس جلوگیری کنید.

چگونه سایز عکس‌ها را برای اینستاگرام تغییر دهیم؟

برای جلوگیری از مشکلات کیفیت عکس خود در اینستاگرام، همیشه باید سعی کنید قبل از بارگذاری عکس، سایز آن را به سایز مناسب تغییر دهید. با انواع ویرایشگرهای عکس در دسکتاپ و برنامه‌های گوشی مانند: Adobe Photoshop ، LightRoom و موارد دیگر می‌توانید سایز عکس اینستاگرام خود را تغییر دهید!پ

قبل از آپلود عکس در اینستاگرام سایز آن را تغییر دهید

سایز تصویر پرتره (عمودی) در اینستاگرام

نسبت ابعاد تصویر پرتره در اینستاگرام 4:5  و سایز عکس ایده آل هم  1080 پیکسل در 1350 پیکسل است؛ اما اگر نمی‌دانید چگونه می‌توان بدون برش دادن، یک تصویر کامل را در اینستاگرام قرار داد، به راحتی می‌توانید این کار را با عکس‌های پرتره (عمودی) و منظره (افقی) انجام دهید. عکس‌های پرتره در اولین تلاش خیلی راحت درست می‌شوند.

البته توجه کنید که برای قرار گرفتن در سایز مناسب اینستاگرام، باید عکس‌های عمودی بزرگ را حتما برش دهید. اگر بخواهید یک تصویر پرتره بزرگ‌تر را بارگذاری کنید، مثلاً یک عکس 4:6 یا 9:16 (به اندازه عکس برنامه اسنپ چت)، از شما خواسته می‌شود که بخشی از عکس را متناسب با آن برش دهید.

چگونه یک تصویر کامل را در اینستاگرام جای دهید؟

اگر می‌خواهید پرتره کامل خود را بدون برش در یک مربع در اینستاگرام بارگذاری کنید، می‌توانید هنگام بارگذاری عکس خود از دکمه دستی در اندازه کامل استفاده کنید تا به صورت خودکار پرتره (یا عکس منظره) خود را به حداکثر نسبت ابعاد موجود تنظیم کنید. فقط کافیست روی پیکان‌های بازشو در گوشه پایین سمت چپ عکس خود ضربه بزنید تا متناسب با تصویر کل اینستاگرام شود!

البته درمورد جزئیات باید بگوییم که در اینجا هم همان قوانین مربوط به فشرده سازی و بزرگنمایی عکس اعمال می‌شود. برای به دست آوردن بهترین کیفیت عکس برای اینستاگرام، عکس پرتره خود را در حدود 1080 پیکسل در 1350 پیکسل اندازه بگیرید. به این ترتیب، فشرده سازی خودکار تاثیری در کیفیت عکس عمودی شما نخواهد داشت!

سایز تصویر منظره (افقی) در اینستاگرام

سایز تصویر منظره ایده آل 1080 پیکسل در 1350 پیکسل است. البته صادقانه می‌گوییم، به دست آوردن ابعاد عکس منظره (افقی) مناسب در اینستاگرام می‌تواند کمی مشکل باشد. دلیل آن هم این است که نسبت مناسب عکس منظره در اینستاگرام 1.91:1 است. بااین ابعاد، عکس منظره شما بدون حاشیه در اینستاگرام به زیبایی نمایش داده می‌شود. با این حال، می‌توانید عکس‌های منظره را بانسبت ابعاد 16:9 بارگذاری کنید و اینستاگرام به طور خودکار حاشیه ای را در اطراف عکس اضافه می‌کند.

چگونه در اینستاگرام تصویر منظره بارگذاری کنیم؟

اینستاگرام افزودن عکس‌های منظره به پروفایل شما را بیش از هر زمان دیگری آسان کرده است. در اینجا نحوه انجام این کار توضیح داده شده است:

  1. اینستاگرام را باز کنید.
  2. روی دکمه افزودن پست (مربع با علامت بعلاوه) ضربه بزنید.
  3. عکس یا فیلم خود را برای بارگذاری انتخاب کنید.
  4. روی دکمه اندازه کامل در پایین سمت چپ نمایش عکس ضربه بزنید (به نظر می‌رسد دو گوش است). این به طور خودکار عکسشما را به نسبت منظره تنظیم می‌کند. (یا پرتره، اگر جهت عکس عمودی باشد)
  5. با بزرگ و کوچک کردن، می‌توانید برش عکس را بیشتر تنظیم کنید.
  6. برای ادامه بارگذاری، روی Next ضربه بزنید!

اگر مرتباً از عکس‌های منظره در پروفایل خود استفاده می‌کنید، بهتر است همه را با سایز و ابعاد یکسان بارگذاری کنید. در غیر اینصورت، ممکن است فالوور‌های شما هنگام گشتن در عکس‌های شما بی دلیل گیج شوند! برای ایجاد کردن بهترین سایز عکس افقی دراینستاگرام با اولین تلاش، مطمئن شوید که طول عکس شما حداقل 1080 پیکسل باشد. این کار باعث می‌شود کیفیت عکس شما در موبایل و دسکتاپ بالا باشد.

جمع بندی سایز پست‌های عکس در اینستاگرام

اینستاگرام برای عکس‌ها و فیلم‌های شما 3 نسبت ابعادی در دسترس دارد. پیش ازاین، نسبت ابعاد 1:1 (مربع) تنها گزینه موجود بود؛اما اکنون اینستاگرام امکان عکس‌های عمودی و افقی را فراهم می‌کند! نسبت ابعاد برای تصاویر پرتره 4:5 است، در حالی که نسبت تصویر برای عکس‌های منظره 1.91:1 است.

بهترین اندازه تصویر اینستاگرام برای پست‌ها:

  • 1080 پیکسل در 1080 پیکسل (مربع)
  • 1080 پیکسل در 1350 پیکسل (پرتره)
  • 1080 پیکسل در 608 پیکسل (منظره)

سایز پست‌های ویدیو در اینستاگرام

اگر برای ارتباط با فالوور‌ها دوست دارید که ویدئو پست کنید، مهم است که برای بارگذاری و ارسال محتوای خود سایز مناسب را درنظرداشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید فیلم‌های درحال حرکت را مثل بلاگرهای سفر بارگذاری کنید! درست مثل پست‌های عکس، (به جز ابعاد منظره) شما می‌توانید از ویدیوهای مربع، پرتره یا منظره در پروفایل خود استفاده کنید. سایز و نسبت ابعاد ایده آل برای هر کدام به صورت زیر است:

  • سایز ویدئو آلبوم مربع:  1080 پیکسل در 1080 پیکسل
  • سایز ویدئو پرتره:  1080 پیکسل در 1350 پیکسل
  • سایز ویدئو منظره:  1080 پیکسل در 608 پیکسل
  • نسبت ابعاد 1:1 برای ویدئو‌های مربع و آلبوم
  • نسبت ابعاد 4: 5  برای ویدئو‌های پرتره
  • نسبت ابعاد 16:9 برای ویدئوهای منظره

دلیل اینکه ما برای ویدئوهای منظره سایز 16:9 را توصیه می‌کنیم، این است که ویرایش ویدئو در سایز 1.91:1 که در پست‌های عکس هم استفاده می‌شود، به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. کاربران اینستاگرام عادت دارند ویدئوها را با سایز 16:9 مشاهده کنند، بنابراین زمان و تلاش برای برش و ویرایش ویدیوی و تغییر آن به سایز 16:9 احتمالاً ارزش ندارد. علاوه بر این‌ها، هنگام بارگذاری ویدئوهای اینستاگرام در پروفایل خود، یک سری موارد مورد نیاز لازم است که رعایت شود. پست ویدیویی اینستاگرام شما باید حداکثر دارای مواردزیر باشد:

  • 30 فریم در ثانیه
  • طول 60 ثانیه
  • حجم فایل 4 گیگابایت

اگر ویدیوی شما بیشتر از هر یک از این موارد باشد نمی‌توانید آن را بارگذاری کنید، بنابراین هنگام بارگذاری محتوای ویدیوی خود، این اعداد مهم را به خاطر بسپارید!

مانند پست‌های عکس اینستاگرام، جهت گیری شما در فیلمبرداری (مربع ، منظره یا پرتره) تعیین می‌کند که حداقل و حداکثر رزولوشن برای هر کدام چقدر است. حداقل رزولوشن‌ها:

  • حداقل رزولوشن ویدئو مربع: 600  پیکسل در 600 پیکسل
  • حداقل رزولوشن ویدئو پرتره: 600  پیکسل در 750 پیکسل
  • حداقل رزولوشن ویدئو منظره: 315  پیکسل در 600 پیکسل

از آنجا که هنگام بارگذاری فایل ویدیوی شما فشرده می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم از حداکثر وضوح مجاز استفاده کنید. حداکثر رزولوشن‌ها:

  • حداکثر رزولوشن ویدئو مربع: 1080   پیکسل در  1080 پیکسل
  • حداکثر رزولوشن ویدئو پرتره: 1080 پیکسل در 1350 پیکسل
  • حداکثر رزولوشن ویدئو منظره: 1080 پیکسل در  608 پیکسل
  • حداکثر رزولوشن ویدئو آلبوم: 1080  پیکسل در 1080 پیکسل

با استفاده از حداکثر رزولوشن در فیلم‌های خود می‌توانید وضوح بلوری را حفظ کنید، موضوعی که برای فیلمبرداران حرفه‌ای بسیار مهم است.

سایز استوری در اینستاگرام

سایز ایده آل در استوری 1080 پیکسل در 1920 پیکسل است و ابعاد 9:16 است. استوری‌ اینستاگرام سک ابزار شگفت انگیز دسگر برای برقراری ارتباط با فالوورها است و می‌توانید همه چیز را در آن به اشتراک بگذارید، از پست‌های متنی گرفته، تا لایو و بارگذاری عکس و فیلم روزانه. قرار است محتوای استوری‌های اینستاگرام در حالت پرتره مشاهده شود، گرچه می‌توانید عکس و ویدئوی منظره هم بارگذاری کنید؛ اما خیلی خوب در استوری نشان داده نمی‌شوند.

این هم یک دلیل دیگر برای اینکه نسبت ابعاد استوری‌های اینستاگرام با سایزهای پست که قبلاً مرور کردیم متفاوت است! شما می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌ها را در استوری با هر نسبت سایزی از1.91:1 تا 9:16 بارگذاری کنید. با این وجود، اگر کل صفحه استوری را بدون حاشیه پر کنید، بیشتر جلب توجه می‌کنید.

 سایز IGTV در اینستاگرام

سایز ایده آل برای کاور IGTV در اینستاگرام، 420 در 650 پیکسل است. IGTV یا همان یوتیوب برای اینستاگرام، در سال 2018 با یک گزینه، آن هم فقط پرتره آغاز به کار کرد. پیش از این، کاربران مجبور بودند محتوای خود را (حتی به چند ساعت هم می‌رسید!) با نسبت افقی 9:16 فیلم برداری کنند. با این حال، بعد از دریافت بازخورد و انتقاد از کاربرانی که برای فیلمبرداری از این طریق به سختی می‌توانند از محتوای طولانی مدت استفاده کنند، اینستاگرام تصمیم گرفت در ماه می سال 2019 ویدیوهای منظره را در IGTV مجاز کند.

با این وجود تعداد زیادی گزینه جدید برای عکسبرداری از محتوای IGTV و چند بعد پست وجود دارد که باید بخاطر بسپارید. در اینجا همه سایزهایی که می‌توانید هنگام درست کردن فیلم‌های IGTV خود به آنها فکر کنید وجود دارد!

  • ویدئوهای عمودی IGTV دارای حداقل نسبت سایز 4:5 (پرتره) و حداکثر9:16 (فکر کردن به استوری‌های اینستاگرام)
  • ویدئوهای افقی IGTV حداقل نسبت تصویر 5:4 و حداکثر 9:16 دارند.

گزینه پیش نمایش یک دقیقه ای برای IGTV (که قطعه پیش نمایش را در پروفایل شما قرار می‌دهد) برای کاربر به نسبت سایز 4:5 تقسیم می‌شود.

پیش نمایش یک دقیقه‌ای به یک مربع 1:1 در بین 9 پست اول شما قرار می‌گیرد.

عکس کاور IGTV شما (می‌توانید از فیلم خود یک عکس ثابت را انتخاب کنید یا یکی را بارگذاری کنید) باید دارای نسبت ابعاد 1:1:55 و وضوح 420 پیکسل در 654 پیکسل باشد.

نتیجه سایز تصویر مناسب در 9 پست اول پروفایل اینستاگرام

اگر دارید به این فکر می‌کنید که کدام سایز تصویر برای محتوای شما بیشتر منطقی است و اینکه آیا استفاده از ترکیبی از عکس‌های پرتره، منظره و مربع روی ظاهر شبکه 9 تایی از پست‌های صفحه اصلی شما تأثیر می‌گذارد یا خیر، نگران نباشید. چون محتوای شما به صورت منظره، پرتره یا مربع برای کاربران نشان داده می‌شود؛ اما در یک پیش نمایش مربع 1:1 درشبکه 9 تایی شما در قسمت پروفایل بریده می‌شود. کاربران شما برای دیدن تصویر کامل باید عکس شما را انتخاب کنند.

سایز تصاویر در فیس بوک

اندازه مناسب عکس در فیسبوک

 

فیس بوک با 2.23 میلیارد کاربر فعال ماهانه بزرگ‌ترین سایت اجتماعی است و تصاویر را به صورت RGB، JPG و PNG می پذیرد. انواع مختلفی از تصاویر در فیس بوک وجود دارد که ممکن است لازم باشد برای تجارت خود از آنها استفاده کنید، از جمله موارد زیر:

  • سایز تصویر پروفایل: سایز توصیه شده 180 پیکسل در 180 پیکسل است؛ اما حداقل آن 140 پیکسل در 140 پیکسل اشت. می‌توانید سایز بزرگ‌تر هم انتخاب کنید، فقط مطمئن شوید که مقیاس 1:1 را حفظ کرده اید.
  • سایز تصویر کاور: سایز توصیه شده 820 پیکسل در 312 پیکسل است؛ اما حداقل آن 640 پیکسل در 360 پیکسل است. حداکثر حجم فایل 100 کیلوبایت (KB) است.
  • سایز تصویر در پست‌های صفحه اصلی: اگر یک تصویر را در صفحه اصلی خود به اشتراک بگذارید (یک پست معمول در فیسبوک)، در حالت ایده آل باید 1200 پیکسل در 630 پیکسل باشد، در غیر این صورت بریده می‌شود.
  • سایز تصویر در پیش نمایش پیوندها: هنگامی که یک پیوند به اشتراک می‌گذارید، فیس بوک یک تصویر مناسب از آن می‌گیرد. اگر آن را کنترل کردید، سعی کنید بهترین تصویر را 1200 پیکسل در 630 پیکسل تهیه کنید.

سایز تصاویر و ویدئو در یوتیوب

سایز عکس در یوتیوب

 

یوتیوب با داشتن 1.9 میلیارد کاربر فعال ماهانه دومین شبکه اجتماعی بزرگ است. سایز ‌پیشنهادی تصویر پروفایل کانال یوتیوب 800 پیکسل در 800 پیکسل است. بینندگان از صفحه نمایش‌‌های متفاوت با اندازه‌های مختلف به کانال یوتیوب شما دسترسی خواهند داشت؛از کنسول‌های بازی دستی گرفته تا تلویزیون‌های صفحه عریض. برای همین، توجه به جزئیات سایز تصویر و ویدئو می‌تواند شما را ازبقیه متمایز کند.

  • سایز تصویر پروفایل: هدف 2560 پیکسل در 1440 پیکسل است و این اطمینان را می‌دهد که به خوبی در همه دستگاه‌ها (ازجمله تلویزیون) نشان داده می‌شود. اگر نگران کاربران تلویزیون نیستید، باید 2560 پیکسل در 423 پیکسل باشد.
  • ویدئوهای آپلود شده: آپلودهای ویدئو باید حداقل دارای رزولوشن 1280 پیکسل در 720 پیکسل باشند.

 سایز تصاویر در توییتر

سایز عکس در توئیتر

 

توییتر 335 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. در توییتر هم مانند فیس بوک و چندین رسانه اجتماعی دیگر، صفحه پروفایل دارای یک تصویر کوچک در سمت چپ و یک تصویر بزرگ‌تر است که عرض صفحه را پوشانده است.3  نوع تصویر اصلی در توییتر وجود دارد که همه با JPG ، PNG و GIF پشتیبانی می‌شوند.

  • سایز تصویر پروفایل: یک تصویر واضح 400 پیکسل در 400 پیکسل را انتخاب کنید، اگرچه حداقل سایز 200 پیکسل در 200 پیکسل است.
  • سایز تصویر صفحه اصلی: تصویر بزرگ در بالای پروفایل شما باید 1500 پیکسل در 500 پیکسل باشد. البته می‌تواند بزرگ‌تر هم باشد؛ اما نسبت ابعاد 3:1 را حفظ کنید.
  • سایز تصویر توییت شده: تمام تصاویر در توییت‌ها با عرض 405 پیکسل کوچک می‌شوند.  حداکثر طول در هنگام کوچک شدن هم 900 پیکسل است، بنابراین نسبت ابعاد 1:1 را (یا بیشتر) را انتخاب کنید.

سایز تصاویر در پینترست

سایز عکس در پینترست

 

پینترست تقریباً یک سایت مبتنی بر تصویر است و حدود 250 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. در اینجا انواع اصلی سایز تصویر موردنیاز شما در پینترست وجود دارد:

  • سایز تصویر پروفایل: باید 165 پیکسل در 165 پیکسل باشد.
  • سایز تصویر پین: در پینترست تصاویر کوچک پین را با عرض 236 پیکسل نشان می‌دهند، در حالی که پین‌‌‌های عریض‌تر، عرض600 پیکسل دارند و نباید بزرگ‌تر باشند.
  • سایز صفحه پین: هر صفحه ای که ایجاد می‌کنید، دارای عکس‌های بزرگ و کوچک است. بزرگ‌ترین‌ها 222 پیکسل در 150 پیکسل هستند، در حالی که کوچک‌ترها 55 پیکسل در 55 پیکسل هستند.

 سایز تصاویر در واتس اپ

واتساپ با داشتن  1.5 میلیارد کاربر فعال ماهانه تعداد کاربران چشمگیری دارد و برای انجام فعالیت‌های کاری بسیار محبوب است.

  • سایز تصویر پروفایل: باید حداقل 192 پیکسل در 192 پیکسل باشد و می‌تواند یک تصویر JPG یا PNG باشد. در حالت ایده آل، باید 500 پیکسل در 500 پیکسل باشد.
  • سایز تصاویر در پیام‌ها: این‌ها در پیش نمایش‌های کوچک به صورت مربع نشان داده می‌شوند. اندازه توصیه شده برای تصویر800 پیکسل در 800 پیکسل است.
  • سایز تصاویر استوری‌ها: با اینکه واتس اپ با هر سایز تصویری بهترین نتیجه را به شما می‌دهد؛ اما بااین حال مناسب‌ترین سایز تصویر برای استوری‌ها 750 پیکسل در 1334 پیکسل است.

سایز تصاویر در اسنپ چت

اسنپ چت 255 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که اکثرا عاشق محتوای ویدیویی هستند. اسنپ چت برای این ساخته شده است که اکثرتصاویر را به خوبی مدیریت کند.

  • سایز تصاویر مناسب باید 1080 پیکسل در 1920 پیکسل باشد و باید از فایل‌های MP4 ، MOV یا 264 باشند.

سایز تصاویر در تلگرام

تلگرام یکی دیگر از برنامه‌های محبوب برای چت در تلفن همراه است که 200 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

  • سایز تصاویر در چت‌های تلگرام بسیار سازگار هستند و هیچ سایز ایده آلی وجود ندارد. تنها تصویری که سایز آن باید مناسب باشد، تصویر پروفایل یا تصویر کانال شماست که باید 512 پیکسل در 512 پیکسل باشد.
4.2 | (4)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//