فعال سازی ضبط کننده صفحه گوشی هواوی به همراه آموزش تصویری

فیلم‌برداری و عکاسی، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های تلفن‌های همراه هوشمند محسوب می‌شود. همه ما ممکن است بارها و بارها از یک صحنه یا اتفاق، فیلم گرفته یا با یک عکس، آن را ثبت کرده باشیم. اما فیلم گرفتن از صفحه نمایش موبایل چطور؟ آیا این قابلیت نیز به سادگی در دسترس قرار دارد؟ اگر یکی از کاربران تلفن‌های همراه Huawei باشید، اسکرین رکوردر هواوی دقیقا به همین منظور در اختیارتان قرار خواهد داشت.

تلفن‌های همراه شرکت Huawei به واسطه قابلیت‌ها و البته قیمت نسبتا مناسب خود، این روزها در کشورمان طرفداران زیادی دارند. با این‌حال، بسیاری از ترفندهای این گوشی‎‌ها، از جمله ضبط اتفاقاتی که روی صفحه نمایش در حال رخ دادن هستند، هم‌چنان برای بسیاری از کاربران ناشناخته هستند.

اگر به دنبال فیلم گرفتن از صفحه نمایش تلفن همراه هواوی هستید، مقاله درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. امروز در مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم شما را با فعال سازی ضبط کننده صفحه گوشی هواوی آشنا کنیم. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما تا پایان با ما همراه باشید.

روش های فعال سازی ضبط کننده صفحه گوشی هواوی

خوشبختانه مدل‌های جدید و به روز تلفن‌های همراه هواوی، همراه با یک ابزار داخلی رایگان برای ضبط صفحه نمایش، به بازار ارائه می‌شوند. بنابراین کاربران این تلفن‌های همراه، نیاز به هیچ ابزار جانبی برای این کار نخواهند داشت. اما در صورتی که از مدل‌های قدیمی‌تر این شرکت استفاده می‌کنید، برای فیلم گرفتن از صفحه، می توانید از یک سری برنامه های فیلم برداری از صفحه اندرویدی یعنی اپلیکیشن‌های شخص ثالث استفاده کنید.

به طور کلی، دو روش برای فعال کردن اسکرین رکوردر هواوی وجود دارند که در ادامه، هر دو روش را به صورت مرحله به مرحله و همراه با آموزش تصویری، بررسی خواهیم کرد.

روش اول: ضربه زدن با انگشت

برای راه‌اندازی اسکرین رکوردر، دقیقا مانند تصویر زیر، ابتدا با انگشت خود دو بار روی صفحه نمایش، ضربه بزنید.

دو بار روی صفحه نمایش ضربه بزنید

اکنون قالبی که قصد دارید صفحه نمایش را در آن ضبط کنید انتخاب کنید. بلافاصله پس از این کار، اسکرین رکوردر هواوی فعال شده و تمام اتفاقات روی نمایش‌گر تلفن همراه شما ضبط می‌شوند.

فرمت قالب خروجی را انتخاب کنید

هر زمان که تمایل داشتید، می‌توانید با دو بار ضربه زدن روی صفحه نمایش و فشار دادن کلید افزایش صدا، فیلم‌برداری را متوقف کنید.

روش دوم: با استفاده از دکمه‌های سخت افزاری 

یک روش آسان‌تر نیز برای ضبط صفحه نمایش گوشی هواوی وجود دارد: ابتدا گوشی را در دستان خود قرار دهید و پس از آن، دکمه‌های پاور و افزایش صدا را به صورت همزمان فشار دهید. اکنون اسکرین رکوردر آماده راه‌اندازی است.

دکمه های افزایش صدا و پاور را همزمان فشار دهید

در این مرحله و بعد از انتخاب قالب فایل خروجی، ضبط صفحه نمایش آغاز می‌شود. در صورتی که تمایل دارید صدا نیز ضبط شود، باید روی آیکون میکروفون هم ضربه بزنید.

برای ضبط صدا روی آیکون میکروفون ضربه بزنید

هر زمان که تمایل داشتید، می‌توانید با دو بار ضربه زدن روی صفحه نمایش و فشار دادن کلید افزایش صدا، فیلم‌برداری را متوقف کنید.

آموزش فیلم گرفتن از صفحه در اندروید 11
بخوانید

ویدیوهای رکورد شده کجا ذخیره می‌شوند؟

اگرچه فیلم گرفتن از صفحه نمایش در تلفن‌های همراه هواوی بسیار آسان است؛ اما ممکن است در پیدا کردن محل ذخیره فیلم ضبط شده با مشکل مواجه شوید. برای دسترسی به ویدئوی گرفته شده توسط اسکرین رکوردر هواوی، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • فیلم‌های ضبط شده توسط اسکرین رکوردر، در قسمت گالری ذخیره می‌شوند. بنابراین ابتدا روی آیکون Gallery در صفحه اصلی ضربه بزنید.
  • در گالری، روی گزینه Albums ضربه زده و به دنبال پوشه Screen Recording بگردید.

محل ذخیره ویدیوی گرفته شده از صفحه نمایش

  • در این پوشه، می‌توانید فیلم ضبط شده از صفحه نمایش را پیدا کنید.

استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث

همان‌طور که اشاره شد، تلفن‌های همراه قدیمی هواوی، از قابلیت اسکرین رکوردر داخلی برخوردار نیستند. در نتیجه برای فیلم گرفتن از صفحه نمایش در این تلفن‌ها، راهی به جز نصب اپلیکیشن‌های شخص ثالث ندارید.

تذکر: برنامه‌های زیادی برای فیلم گرفتن از نمایش‌گر گوشی‌‎های اندروید در فروشگاه گوگل پلی قرار دارند. با این‌حال چون این قابلیت به طور رسمی توسط اندروید تایید نشده است، ممکن است برخی از آن‌ها به درستی کار نکنند.

برای آشنایی با بهترین اپلیکیشن‌های اسکرین رکوردر، توصیه می‌کنیم مقاله “بهترین برنامه های فیلم برداری از صفحه در اندروید” را مطالعه نمایید. در نهایت و برای یافتن بهترین اپلیکیشن،  باید تمام برنامه‌های معرفی شده را نصب کرده و عملکرد آن‌ها را تست کنید.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی اسکرین رکوردر هواوی پرداختیم و در کنار این موضوع، تمام مراحل فعال‌سازی آن را نیز همراه با تصاویر مرتبط معرفی کردیم. البته باز هم باید تاکید کنیم که این قابلیت، تنها در مدل‌های جدیدتر شرکت Huawei وجود دارد.

در صورتی که هم‌چنان در ارتباط با گرفتن فیلم از صفحه نمایش گوشی هواوی سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

آیا همه گوشی های هواوی اسکرین رکوردر داخلی دارند؟

خیر. گوشی‌اهای قدیمی ساخت شرکت هواوی از ابزار داخلی برای فیلم گرفتن از صفحه برخوردار نیستند. این قابلیت به تازگی در مدل‌های جدیدتر هواوی قرار گرفته است.

چگونه اسکرین رکوردر داخلی هواوی را فعال کنیم؟

این ابزار به دو صورت فعال می‌شود: در روش اول باید انگشت خود را دو بار روی صفحه بزنید و قالبی که قصد رکورد دارید را انتخاب کنید. در روش دوم باید دکمه های پاور و افزایش صدا را به صورت همزمان فشار دهید.

3.5 | (14)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

21 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
21
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//