روش های راه یابی به اکسپلور اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بهترینشبکه‌های اجتماعی حال حاضر جهان محسوب می‌شود. اگر به دنبال جذب فالوور و افزایش بازدید پست‌های خود در اینستاگرام هستید، حتماً باید با روش های راه یابی به اکسپلور اینستاگرام آشنایی داشته باشید.

شاید برایتان سوال باشد که ویدیو یا عکس برخی کاربران یا حتی دوستان شما، چطور در بخش Explore اینستاگرام نمایش داده می‌شود. اگر دوست دارید، شما هم جزو افرادی باشید که رفتن به اکسپلور اینستاگرام را بلد هستند، تا انتهای این مطلب، با ایده آل تک همراه باشید.

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟

صفحه اکسپلور اینستاگرام (Instagram Explore Page) شامل ویدیو، عکس، استوری و محصولات (Products) است. طبق گفته شرکت اینستاگرام، تمام محتوای موجود در صفحه اکسپلور، بر اساس فالوورها و پست‌هایی که لایک می‌کنید، برایتان نمایش داده می‌شود.

راه یابی به اکسپلور اینستاگرام

به عبارت دیگر، می‌توان گفت که این صفحه، زنجیره بی‌نهایتی از افراد، پست‌‌ها و محصولاتی است که شاید آن‌ها را دوست داشته باشید. تقریباً، نیمی از کاربران اینستاگرام (500 میلیون نفر)، در هر ماه به طور متوسط یک بار از صفحه اکسپلور اینستاگرام بازدید می‌کنند.

اما این بخش دقیقاً چه چیزی را به کاربران نشان می‌دهد؟ الگوریتم‌های اینستاگرام موارد زیر را برای نمایش محتوا در این بخش مد نظر قرار می‌دهند:

  • پست‌هایی که فالوورهای شما لایک کرده‌اند.
  • پست‌‌هایی که بیش‌ترین میزان درگیری یا همان Engagement را دارا هستند.
  • حساب‌هایی که به افرادی که از قبل دنبال کرده‌اید، شباهت دارند.

در سال 2019، اینستاگرام این بخش را برای راحتی بیش‌تر کاربران، مورد اصلاح و بازبینی قرار داد. مهم‌ترین تغییر در اکسپلور اینستاگرام مربوط به نوار جستجوی بالای صفحه بود. اینستاگرام برای تجربه کاربری بهتر، فیلترهای IGTV، خرید (Shopping) و میانبرهای دیگر را هم به این بخش اضافه کرد.

بهتر است، با نگاهی عمیق‌تر، هر کدام از ویژگی‌های ذکر شده را مورد بررسی قرار دهیم.

برای مطالعه بیشتر: برای آشنایی با ورود به حساب قبلی اینستاگرام، حتما مقاله “نصب اینستاگرام قبلی خودم” را مطالعه نمایید.

گزینه IGTV

بخش IGTV دارای ویدیوهای طولانی (بالای یک دقیقه) موجود در صفحه کاربران است. الگوریتم اینستاگرام در این بخش، ویدیوهایی از افرادی که دنبال می‌کنید (فالویینگ‌ها) و حساب‌های مشابه آن‌ها را به شما نمایش می‌دهند.

دستیابی به اکسپلور اینستاگرام

گزینه Shop

این بخش شامل محصولاتی است که برندهای معتبر برای خرید در اینستاگرام قرار داده‌اند. دو آیکون محصولات مورد علاقه (شکل روبان) و برندهای دنبال شده (شکل فروشگاه) در بالای این صفحه وجود دارند. شما با ضربه بر روی آیکون فروشگاه، می‌توانید برندهایی که اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌دهد را نیز مشاهده کنید.

فروشگاه اینستاگرام

فیلترهای موضوعی برای دستیابی به اکسپلور اینستاگرام

این فیلترها بر اساس موضوعات مختلف دسته‌بندی می‌شوند. برای مثال فیلترهایی نظیر طبیعت (Nature)، مد و فشن (Fashion)، حیوانات (Animals) و زیبایی (Beauty) در این بخش قرار گرفته‌اند.

استوری

استوری‌ها نیز در اکسپلور اینستاگرام قرار دارند. اما بیش‌تر کاربران هنوز هم از وجود آن‌ها نامطلع بوده و خیلی از این بخش بازدید نمی‌کنند. با رفتن به این بخش، استوری‌ها بر طبق فرمول الگوریتم‌های اینستاگرام به شما نمایش داده می‌شوند.

دستیابی به اکسپلور اینستاگرام چه فوایدی دارد؟

مزایای رفتن به اکسپلور اینستاگرام کاملاً واضح است؛ به گونه‌ای که از این طریق، افراد بیش‌تری محتوای صفحه شما را مشاهده خواهند کرد. به طور کلی راه یابی به اکسپلور اینستاگرام، فواید زیر را برای شما به ارمغان می‌آورد:

  • میزان درگیری پست یا استوری راه یافته به اکسپلور افزایش می‌یابد.
  • فالوورهای شما به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کنند.
  • نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به فالوور و سپس به خریدار بالا می‌رود.

روش‌ های رفتن به اکسپلور اینستاگرام

راه یابی به اکسپلور اینستاگرام راه‌حل خاصی ندارد. در واقع، اینستاگرام در هیچ منبع رسمی به روش‌های موجود برای این کار، اشاره نکرده است. اما شما  با رعایت موارد زیر، می‌توانید محتوای خود را به صورت موفقیت‌آمیز به این بخش ارسال کنید.

پست‌ها را در معرض دید فالوورهای خود قرار دهید:

اولین نکته برای دستیابی به اکسپلور اینستاگرام، این است که محتوای مورد نظر  را به فالوورهای خود نمایش دهید. در واقع، هرچه میزان درگیری با فالوورهای خود را افزایش دهید، به صفحه اکسپلور اینستاگرام نیز نزدیک‌تر می‌شوید.

پست‌های پرطرفدار صفحه اکسپلور را سرلوحه کار خود قرار دهید:

اگر صفحات شبیه به کسب و کار خود را فالو کرده‌اید، می‌توانید پست‌‌های محبوب صفحات رقیب را در صفحه اکسپلور مشاهده کنید. در حقیقت، با این کار به یک دیدگاه کلی درباره مخاطبان و نحوه اشتراک‌گذاری پست در صفحه اکسپلور، دست پیدا می‌کنید.

گاهی اوقات ممکن است، پست نامربوطی را در صفحه Explore مشاهده کنید. این موضوع نشان‌دهنده بالا بودن میزان درگیری آن پست است.

ابزار Insight را بررسی کنید:

اگر حساب کاربری خود را به Business Profile تبدیل کنید، اینستاگرام قابلیت استفاده از ابزار Insight را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما در این بخش، می‌‌توانید جزییات مربوط به پست‌‌های خود را مشاهده کنید.

برای مثال، فالوورها ممکن است، پست‌های ویدیویی شما را بیش‌تر از محتوای تصویری لایک کرده باشند. شما همچنین می‌توانید در این بخش، منبع بازدید‌های یک پست را نیز مشاهده کنید.

 اگر پست شما قبلاً به صفحه اکسپلور اینستاگرام راه یافته باشد، ابزار Insight تعداد بازدید از صفحه اکسپلور را در بخش Discovery به شما نمایش می‌دهد.

اگر کاری کنید تا فالوورها به صورت مداوم در زیر پست‌های صفحه‌ شما کامنت بگذارند، میزان درگیری محتوای شما افزایش پیدا کرده و در نتیجه، به صفحه اکسپلور راه پیدا می‌کنید.

نحوه استفاده از ابزار Insight:

  1. برای دسترسی به این ابزار باید ابتدا، نوع پروفایل کاربری خود در اینستاگرام را به بیزنس (Business Profile) تغییر دهید.
  2. به صفحه اصلی پروفایل خود رفته و بر روی آیکون موجود در بالای صفحه ضربه بزنید. یا این‌که در پایین هر پست، بر روی گزینه View Insight وارد شوید.

تجزیه و تحلیل insight

  1. با ورود به بخش Insight، گزینه‌های متعددی نظیر تعداد بازدید، میزان درگیری، تعامل، منبع بازدید، تعداد ذخیره‌سازی یا به اشتراک‌گذاری پست‌‌ها و … در اختیار شما قرار می‌گیرد.

استوری منتشر کنید:

بیش‌تر کاربران، هنوز هم از استوری‌های موجود در اکسپلور اینستاگرام بازدید نمی‌کنند. اما بد نیست بدانید که راه یابی استوری‌های شما به این بخش، تاثیر بسزایی در افزایش بازدید از صفحه‌تان دارد. میزان علاقه یک کاربر به استوری‌های مشابه، اولین فاکتور برای رتبه‌بندی یک استوری در صفحه اکسپلور آن کاربر به شمار می‌رود.

البته الگوریتم‌های اینستاگرام برای رتبه‌بندی استوری در صفحه Explore، موارد زیر را نیز در نظر می‌گیرند:

  • استوری‌هایی که به صورت ویدیو هستند. اگرچه، اینستاگرام، فایل‌های ویدیویی را ترجیح می‌دهد، اما یک عکس با کیفیت نیز توجه الگوریتم‌های آن را به خود جلب می‌کند.
  • استوری‌های که کمترین میزان نوشته یا همان Text را دارا باشند.
  • استوری‌هایی که شبیه یا بیان‌گر، پست‌های معمول درون صفحه شما باشند.

نکته: توجه داشته باشید که بازنشر کردن استوری‌های متعلق به فالوورها یا دیگر کاربران، به ندرت به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا می‌کنند.

استفاده از IGTV برای راه یابی به اکسپلور اینستاگرام  :

قابلیت IGTV، بخش مخصوص به خود را در صفحه اکسپلور اینستاگرام دارد. بنابراین، بهتر است که محتوای زیادی را در بخش IGTV حساب خود قرار دهید.

آی جی تی وی

اینستاگرام با جدیت بالایی در حال بروزرسانی این بخش است. اما آمار، نشان‌دهنده این است که ویدیوهای بلند مدت موجود در IGTV، محبوبیت استوری یا پست‌های معمولی را ندارند. با این‌حال، با کمی خلاقیت در IGTV، می‌توانید به راحتی به صفحه اکسپلور اینستاگرام را پیدا کنید.

از بخش فروشگاه یا همان Shop استفاده کنید:

بخش Shop نیز یکی دیگر از خصوصیات مورد توجه اینستاگرام است. شما با انتشار پست‌‌های خود در این بخش، هم می‌توانید به راحتی محصولات خود را به فروش برسانید و هم به سادگی به صفحه اکسپلور اینستاگرام راه بیابید.

نتیجه گیری

رفتن به اکسپلور اینستاگرام راه حل مشخص و واحدی ندارد. به عبارت دیگر، ممکن است شما با انجام تمام موارد ذکر شده، باز هم به این صفحه راه پیدا نکنید. اگر فکر می‌کنید، راه یابی به اکسپلور اینستاگرام از روش‌ دیگری نیز امکان‌پذیر است، حتماً آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

5 | (2)
منبع blog.hootsuite
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//