ابعاد استاندارد عکس و فیلم در اینستاگرام

در این مقاله قصد داریم راجع به ابعاد استاندارد اینستاگرام صحبت کنیم، همانطور که شما هم می‌دانید در حال حاضر اینستاگرام در بین سایر شبکه‌های اجتماعی حرف اول را می‌زند.

به علت پر مخاطب بودن این شبکه اجتماعی، اکثر کاربران، کسب و کار مجازی محور خود را به این محیط سوق داده‌اند. تنها کسانی می‌توانند کسب و کار موفقی در این فضا داشته باشند که بتوانند سلایق مختلف را پوشش دهند و تبلیغات خود را در چارچوب سلیقه‌ی اکثریت پیش ببرند.

یکی از مهم‌ترین این چارچوب‌ها، رعایت ابعاد استاندارد در  فیلم و عکس‌هایی است که در این محیط به اشتراک گذاشته می‌شوند. این پلتفرم بین المللی، در گذشته تنها عکس و تصاویر مربع شکل را پوشش می‌داد، یعنی از نظر اینساگرام فقط عکس و ویدیو های مربع شکل  استاندارد و البته قابل اشتراک بودند.

اما خوشبختانه نسخه‌ی جدید و آپدیت شده‌ی اینستاگرام از عکس و ویدیو‌های افقی (لنداسکیپ) و عمودی (پرتره ) شکل، نیز پشتیبانی ‌می، که در حال حاضر برای به اشتراک گذاشتن اینگونه تصاویر هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

کاربران از این قابلیت استقبال زیادی کردند، چرا که به راحتی می‌توانستند بدون هیچ مانعی عکس و ویدیوهای دلخواه خود را  منتشر کنند. در ادامه‌ی مطلب با ایده آل تک همراه باشید تا در رابطه با ابعاد استاندارد اینستاگرام با هم به طور مفصل صحبت کنیم.

ابعاد استاندارد اینستاگرام برای عکس‌ پروفایل و هایلایت

اینستاگرام برای نمایش بهتر عکس‌ها، عرض و طولی را به صورت بهینه در نظر گرفته‌است. این ابعاد عبارتند از:

اندازه عکس پروفایل در اینستاگرام: عکسی که ما در نهایت به عنوان عکس پروفایل اینستاگرام خود در نظر می‌گیریم باید فرمت 110 پیکسل در 110 پیکسل را داشته باشد، یا به عبارتی دیگر این عکس باید نسبت 1 به 1 را داشته باشد.

اندازه هایلایت اینستاگرام: اندازه‌ی هایلایت اینستاگرام مانند اندازه‌ عکس پروفایل باید نسبت 1 به 1 را حفظ کند، با این تفاوت که هایلایت با اندازه 200 در 200 پیکسل به نمایش گذاشته می‌شود.

ابعاد استاندارد عکس پست‌ها

عکس‌ها از نظر قالب در اینستاگرام به سه دسته‌ مستطیلی افقی، مستطیلی عمودی و مربعی تقسیم می‌شوند که هر کدام از این عکس‌ها باید در ابعاد و اندازه‌ی مخصوص به خود به نمایش گذاشته شوند.

ابعاد استاندارد عکس در اینستاگرام

سایز عکس برای استوری گذاشتن

سایز معقول و استاندارد عکس برای استوری گذاشتن نیز به صورت زیر تعریف شده است:

  • مستطیل افقی: نسبت استاندارد عکس در اینستاگرام در حالت اول 1: 1.91 است که با پیکسل 608*1080 نمایان می‌شود
  • مستطیل عمودی: نسبت عکس 9:16 است که در استوری با کیفیت  1920*1080 پیکسل دیده می‌شود.

سایز استوری در اینستاگرام

  • عکس‌های مستطیلی افقی: اندازه‌ی استاندارد برای این دسته از عکس‌ها 608* 1080 پیکسل است. یعنی این عکس‌ها  باید نسبت 1:1.91 را رعایت کنند.
  • عکس‌های مستطیلی عمودی: نسبت استاندارد برای این گونه عکس‌ها 4:5 است. که در نهایت در ابعاد 1350*1080 پیکسل منشر می‌شوند.
  • عکس‌های مربعی: نسبت به دو دسته‌ی مذکور زیباتر و البته محبوب‌تر هستند. این عکس‌ها در ابعاد استاندارد 1080*1080 پیکسل و همچنین با نسبت 1:1 به اشتراک گذاشته می‌شوند.

ابعاد ویدیو در اینستاگرام

فیلم‌ها در اینستاگرام در دو قالب کلی به اشتراک گذاشته می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • فیلم‌های مستطیل افقی: ابعاد استاندارد اینستاگرام برای این فلیم‌ها 608*1080  پیکسل همچنین نسبت 1:1.91 در نظر گرفته شده است.
  • نمای مستطیل عمودی: یکی دیگر از قالب‌های ویدیو اینستاگرام است. در این نما باید نسبت  4:5 در ویدیو حفظ شود، در نهایت این فیلم‌ها در سایز استاندارد 1350*1080 پیکسل منتشر می‌شوند.

ابعاد ویدیو در اینستاگرام

سایز IGTV اینستاگرام

IGTV مانند سایر امکانات مذکور باید در قالب یک چارچوب خاص و طبق یک سایز از قبل تعریف شده در اینستاگرام به نمایش گذاشته شود، که در زیر به شرح آن خواهیم پرداخت.

سایز igtv اینستاگرام

  • مستطیل افقی: ابعاد استاندارد برای نمای مستطیل افقی با نسبت 16:9 و با پیکسل 1080*1920 در نظر گرفته شده است.
  • مستطیل عمودی:رزولوشن IGTV اینستاگرام در نمای مستطیل عمودی دقیقا برعکس نمای مستطیل افقی است. یعنی قاب مستطیل عمودی پیرو نسبت  9:16 با پیکسل 1920 *1080 است.

جمع بندی

لازم است بدانید کاربران اینستاگرام به دنبال پیج‌هایی هستند که از همه نظر بتواند سلاق آنها پوشش دهد. از این رو کیفیت در ویدیو و تصاویر و در نظر گرفتن ابعاد استاندارد می‌تواند ترفندی کاربر پسندانه باشد.

و در آخر ما به شما توصیه می‌کنیم اگر بتوانید سایز و ابعاد استاندارد را در عکس، ویدیو و استوری‌های خود رعایت کنید و در این باره نهایت دقت و حساسیت را به خرج دهید مطمئن باشید گامی بلند به سوی تحقق اهداف خود برداشته‌اید.

 

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//