برنامه BeatFind | معرفی و آموزش کار با برنامه بیت فایند

حتما برای شما هم پیش آمده که آهنگی را در تاکسی، پاساژ یا جایی دیگر شنیده باشید و بسیار خوشتان آمده باشد، اما نتوانید نام خواننده یا نام موزیک را بیابید تا آن را دانلود کنید و مجددا گوش دهید. در اینجا یک برنامه شناسایی موسیقی می‌تواند به شما کمک کند.

چندین سال است که برنامه‌ Shazam در این زمینه مطرح است. این برنامه قادر به شنیدن، شناسایی و نمایش میلیون‌ها آهنگ به شما است. با این حال، یک رقیب بسیار شایسته نیز برای آن منتشر شده است: BeatFind.

برنامه beatFind یک برنامه تشخیص موسیقی برای اندروید است که می‌تواند موسیقی‌هایی که در اطراف شما پخش می‌شود را شناسایی کند. در ادامه این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم با این ابزار، بیشتر آشنا شویم.

معرفی برنامه beatFind

برنامه‌های موزیک‌یاب به یکی از بزرگترین سوالات ما پاسخ می‌دهند: این چه آهنگی است؟! یا خواننده این آهنگ کیست؟ اگر به دنبال برنامه‌ای هستید که بتواند هر آهنگی را تشخیص دهد، بیت فایند برای اندروید می‌تواند این کار را در عرض چند ثانیه انجام دهد و اطلاعات را در حافظه خود نگه دارد.

این برنامه تمام آهنگ‌هایی که در دیتابیس خود داشته باشد را می‌تواند پیدا کند. فقط کافیست چند ثانیه ار موزیک را بشنود، حتی اگر هیچ کلمه‌ای در آن وجود نداشته باشد باز هم می‌تواند آن را پیدا کند.

بیت فایند یک برنامه ساده و کاربردی است که تکه‌ای از موزیک را می‌گیرد و نام خواننده و لینک پخش موزیک از اسپاتیفای را برمی‌گرداند. رابط کاربری این برنامه کاملا ساده بوده و تنها شامل یک دکمه برای روشن شدن میکروفون گوشی برای شنیدن قسمتی از موزیک است.

دانلود برنامه BeatFind برای اندروید

برای دانلود این اپلیکیشن محبوب، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از کافه بازار

دانلود برنامه از گوگل پلی

اما یک مشکل قابل توجه در برنامه موسیقی‌یاب BeatFind وجود دارد و آن‌هم تبلیغات است. تبلیغات بعد از پیدا کردن و پخش یک آهنگ، موقعی که می‌خواهید از آن صفحه خارج شوید نمایش داده می‌شوند.

ویژگی های اصلی برنامه BeatFind

اگر فایل APK برنامه BeatFind برای شناسایی موسیقی و گوش دادن را دانلود و نصب کنید، از گزینه‌های زیر لذت خواهید برد:

  • شناسایی آهنگ‌ها در عرض چند ثانیه و تنها با انتخاب یک گزینه.
  • کاربران می‌توانند به تمام آهنگ‌هایی که قبلا جستجو کرده‌اند، دسترسی پیدا کنند.
  • این برنامه پروفایلی از هنرمند و بیوگرافی و آلبوم‌های او را نشان می‌دهد.
  • ‏می‌توانید به پیش نمایش آهنگ گوش دهید تا با آهنگ مد نظرتان مطابقت داشته باشد.
  • می‌توانید آهنگ را مستقیما در Spotify یا Deezer گوش دهید یا آن را در شبکه‌های اجتماعی یا از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید.
  • همچنین این برنامه شامل یک “حالت مهمانی” است. با این ویژگی فلش گوشی متناسب با ریتم موسیقی چشمک خواهد زد و رقص نور زیبایی را به نمایش خواهد گذاشت.

نحوه کار با برنامه BeatFind

بعد از نصب برنامه صفحه‌ای به شکل زیر مشاهده خواهید کرد:

صفحه ورود برنامه beatfind

در این صفحه چند گزینه اصلی وجود دارد:

  • اولین و مهم‌ترین این‌ گزینه‌هاT جستجوی موزیک است که در وسط صفحه قرار دارد.
  • گزینه حالت مهمانی در پایین گزینه جستجوی موزیک قرار گرفته است.
  • در بالا سمت راست نیز می‌توانید به تاریخچه جستجوی موزیک‌هایتان دست پیدا کنید.
  • ۳ نقطه بالا سمت راست نیز تنظیمات مربوط به برنامه را در اختیارتان خواهد گذاشت.

در شکل پایین این گزینه‌ها را به ترتیب نمایش داده‌ایم:

گزینه های برنامه beatfind

جستجوی موزیک

با انتخاب گزینه جستجوی موزیک(شماره ۱ در تصویر بالا) میکروفون گوشی روشن می‌شود تا موزیک در حال پخش را بشنود و شناسایی کند.

جستجوی موزیک در beatfind

در این صفحه شما با انتخاب گزینه Listening می‌توانید به موسیقی شناسایی شده در اسپاتیفای گوش دهید.  اما اگر اکانت این اپلیکیشن را ندارید جای نگرانی نیست؛ زیرا بیت فایند گزینه‌های مختلفی را برای گوش دادن به موزیک پیش بینی کرده است.

با انتخاب سه نقطه در بالا سمت راست، گزینه‌هایی را برای گوش دادن به موزیک در یوتیوب، اسپاتیفای، وب و… را مشاهده خواهید کرد.

پیدا کردن موزیک ها در بیت فایند

همچنین با انتخاب گزینه دیگری که در این صفحه قرار دارد اطلاعاتی راجع به خواننده و آلبوم‌های او مشاهده خواهید کرد.

همچنین شما می‌توانید با انتخاب گزینه اشتراک موزیک، این موزیک را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اگر علاقه دارید می‌توانید برای راه اندازی اسپاتیفای، مقاله نحوه دانلود موسیقی از اسپاتیفای در اندروید و IOS را مطالعه کنید.

حالت مهمانی (party mode)

همانطور که اشاره شد با انتخاب ویژگی حالت مهمانی فلش گوشی متناسب با ریتم موسیقی چشمک خواهد زد. یعنی شما موزیکی را از گوشی خود پخش می‌کنید، سپس وارد این صفحه می‌شوید. با توجه به ریتمی که این موسیقی دارد فلش گوشی روشن و خاموش خواهد شد.

کار کردن با برنامه beatfind

 

زمانیکه موزیک از خارج از گوشی خودتان پخش می‌شود نیز می‌توانید از این ویژگی جالب و زیبا استفاده کنید اما در این حالت این ویژگی بیت فایند اندکی ضعیف عمل می‌کند.

سخن آخر

پیدا کردن مویسقی‌هایی که اسم آن‌ها را نمی‌دانیم، کار سختی به نظر می‌رسید؛ تا اینکه برنامه‌هایی مانند BeatFind پا به عرصه گذاشتند. ما در این مقاله سعی کردیم اپلیکیشن مفید و کاربردی بیت فایند را به صورت کامل معرفی کرده و نحوه کار با آن را بررسی کنیم.

آیا شما هم از اپلیکیشن BeatFind برای پیدا کردن موزیک‌های مورد علاقه خود استفاده می‌کنید؟ اگر برنامه بهتری را برای این کار سراغ دارید، لطفا آن را در بخش نظرات همین مقاله به ما و خوانندگان مجله ایده آل تک معرفی کنید.

3.3 | (7)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//