بررسی انواع روش‌های تبدیل پاورپوینت به پی دی اف

اگر قصد دارید ارائه پاورپوینت خود را جهانی، با کیفیت بالا، سازگار با نسخه‌های چاپی و جمع و جور کنید، تبدیل پاورپوینت به پی دی اف می‌تواند یک ایده خوب و مناسب برای شما باشد. فایل‌های PDF با وضوح بالا، برای به اشتراک گذاری و چاپ اسلایدهای استاتیک و بدون انیمیشن، گزینه بسیار خوبی هستند.

ما در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم شما را با انواع روش‌های تبدیل پاورپوینت به پی دی اف آشنا کنیم. اگر شما هم یکی از کاربران این فایل‌های جذاب و چندرسانه‌ای هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

تبدیل پاورپوینت به پی دی اف با استفاده از نرم افزار PowerPoint

قبل از اینکه یک ارائه را به فایل PDF تبدیل کنید، توصیه می‌کنیم حتما آن را با فرمت PPT یا PPTX (خروجی‌های رایج نرم افزار PowerPoint) ذخیره کنید. این کار باعث می‌شود بعدا راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشید. با این‌حال، می‌توانید به صورت مستقیم از ارائه خود در برنامه پاورپوینت، خروجی PDF بگیرید.:

  • در تب File  روی گزینه Save As کلیک کنید.
  • از منوی کشویی Save as type گزینه PDF را انتخاب کنید.
  • روی Save کلیک کنید.

پاورپوینت 2013، پاورپوینت 2016 و پاورپوینت آنلاین، کنترل بیشتری بر روی فرآیند تبدیل، به کاربران می دهند. در صورتی که فایل پاورپوینت را از قبل و با فرمت PPT ذخیره کرده‌اید؛ می‌توانید از طریق خود نرم افزار PowerPoint عملیات تبدیل را انجام دهید:

  • به تب File  بروید و گزینه Export را انتخاب کنید.
  • روی ایجاد PDF/XPS Document کلیک کرده و سپس، گزینه Create PDF/XPS را انتخاب کنید.

روی گزینه Create PDF/XPS کلیک کنید

  • در پنجره باز شده بعدی، یک مکان را برای ذخیره فایل انتخاب کنید. برای تغییر نام فایل نیز می‌توانید روی File Name کلیک کنید.
  • به صورت پیش‌فرض یک اندازه استاندارد برای فایل خروجی انتخاب شده که برای نسخه چاپی مناسب است. برای تغییر اندازه، می‌توانید گزینه Minimum size را جایگزین کنید.

اندازه استاندارد فایل را انتخاب کنید

  • اکنون روی گزینه Options کلیک کنید.

گزینه Options را انتخاب کنید

در این قسمت می‌توانید با چند تغییر ساده، شکل کلی فایل را تغییر دهید:

  • در بخش Range  می‌توانید اسلایدهایی که قصد تبدیل آن‌ها را دارید، انتخاب کنید.

گزینه Range را انتخاب کنید

  • در بخش Publish options می‌توانید در ارتباط با فرم ارائه تصمیم بگیرید. منوی کشویی زیر Publish what را باز کنید: تصمیم بگیرید که اسلایدها، جزوات دستی، صفحات یادداشت‌ها یا نمای کلی را منتشر کنید.

تنظیمات کلی فایل ارائه را انتخاب کنید

  • اگر جزوات را منتشر می‌کنید، می‌توانید بیش از یک اسلاید را در یک صفحه نمایش دهید و ترتیب نمایش اسلایدها را در یک صفحه انتخاب کنید.

نمایش اسلایدها به صورت جزوه‌ای

  • در نهایت روی ok کلیک کنید تا فایل نهایی آماده شود.

تبدیل پاورپوینت به پی دی اف با استفاده از برنامه‌های تبدیل

مبدل‌های PPT به PDF رایگان و پولی زیادی وجود دارند که ویژگی‌های اضافی مانند شخصی‌سازی ظاهر PDF، ویرایش و محافظت از سند، تبدیل پرونده‌ها به صورت عمده و بسیاری موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اگر از نسخه‌های 2010 و قدیمی‌تر نرم افزار PowerPoint استفاده می‌کنید، باید به سراغ این مبدل‍‌ها بروید؛ زیرا این نسخه‌های پاورپوینت فاقد قابلیت تبدیل مستقیم هستند.

مبدل‌های پاورپوینت به پی دی اف را می‌توان به سه دسته زیر تقسیم کرد:

  1. پرینترهای PDF
  2. وب‌سایت‌های آنلاین
  3. برنامه‌های دسک‌تاپ

پرینترهای PDF

بسیاری از مبدل‌ها به عنوان پرینترهای مجازی PDF عمل می‌کنند. به این معنی که شما با انتخاب دستور print در پاورپوینت یا سایر برنامه‌ها، به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. این برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهند قبل از تبدیل پاورپوینت به پی دی اف تغییراتی در اندازه و جهت فایل بدهید.

از مهم‌ترین نمونه‌های این پرینترهای PDF می‌توان به برنامه‌های زیر اشاره کرد:

  • doPDF
  • bullzip
  • CutePDF

مبدل‌های آنلاین

وب‌سایت‌های آنلاین مستقل از نرم افزار هستند و همین عامل، این گزینه را برای کاربران مک و لینوکس، بسیار مناسب می‌کند. در عین حال، این ابزارها معمولا گزینه‌های کمتری نسبت به نرم‌افزارهای دسکتاپ دارند و محدودیت‌هایی را در اندازه پرونده ایجاد می‌کنند.

تذکر: بعد از اینکه فایل PPT را در یکی از این ابزارهای آنلاین بارگذاری کردید و عملیات تبدیل به PDF را انجام دادید، حتما فایل اولیه را حذف کنید؛ زیرا ممکن است در آینده، فایل محرمانه شما در دسترس دیگران نیز قرار بگیرد.

از بهترین نمونه‌های وب‌سایت آنلاین تبدیل PPT به PDF می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

ما به عنوان مثال، مراحل تبدیل پاورپوینت به پی دی اف را در برنامه آنلاین “freepdfconvert” بررسی می‌کنیم:

  • ابتدا وارد وب سایت شده و در صفحه اصلی قرار بگیرد. با تصویری مانند زیر، مواجه خواهید شد:

وب سایت آنلاین freepdfconvert را باز کنید

  • فایل خود را در وب سایت بکشید یا از طریق گزینه “Choose PowerPoint file” آن را در برنامه بارگذاری کنید.
  • بلافاصله بعد از لود کردن فایل، عملیات تبدیل شروع می‌شود و در انتها، گزینه “Download” برای شما ظاهر می‌شود.

فایل تبدیل شده را دانلود کنید

  • با کلیک روی گزینه “Download” می‌توانید فایل pdf را به راحتی دانلود کنید.

نرم افزارهای دسکتاپ

مبدل‌های دسکتاپ بیشتر پولی هستند؛ اما می‌توانید آن‌ها را برای مدت زمان مشخصی یا تعداد محدودی از تبدیل، به صورت رایگان امتحان کنید. این برنامه‌ها یا به صورت یک افزونه به نرم افزار PowerPoint اضافه می‌شوند؛ یا به صورت مستقل عمل می‌کنند.

برنامه‌هایی که به صورت مستقل عمل می‌کنند، معمولا گزینه‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما تسلط بر آن‌ها ممکن است مقداری از وقت و انرژی شما را مصرف کنید.

برنامه‌های دسکتاپ بسیاری برای تبدیل پاورپوینت به پی دی اف طراحی شده‌اند. شما می‌توانید بر اساس سلیقه و علاقه خود، یکی از آن‌ها را دانلود کرده و شروع به تبدیل فایل‌های خود نمایید. از مهم‌ترین نرم افزارهای دسکتاپ برای تبدیل PPT به PDF می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

DOC2PDF

یک برنامه بسیار مناسب برای تبدیل پاورپوینت به PDF که می‌‎توانید آن را از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود نسخه دسکتاپPrimoPDF

یک گزینه عالی دیگر برای تبدیل فرمت‌های PPT به PDF که می‌توانید از لینک زیر، آن را دانلود نمایید:

دانلود نسخه دسکتاپ

Adobe Acrobat DC

اگر به دنبال قدرتمندترین برنامه دسکتاپ برای تبدیل پاورپوینت به پی دی اف هستید، ما به شما Adobe Acrobat DC را پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه محبوب را می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

چه زمانی نباید پاورپوینت را به پی دی اف تبدیل کنیم؟

اگر به فایل PPT خود، انیمیشن یا فایل‌های صوتی، فیلم یا فلش اضافه کرده‌اید، به فکر تبدیل آن به PDF نباشید. زیرا این فرمت‌ها در فایل پی دی اف، قابل نمایش نیستند.

قالب PDF قابلیت ویرایش را می‌گیرد: به این معنی که افراد می‌توانند اسلایدها را مشاهده کنند، اما نمی‌توانند تغییری در آنها ایجاد کنند. البته بسته به هدف شما، این اتفاق می‌تواند یک مزیت یا ضرر محسوب شود. اگر ترجیح می‌دهید که گیرندگان ارائه نتوانند تغییراتی را در فایل شما ایجاد کنند، PDF یک انتخاب بسیار مناسب است.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی انواع روش‌های تبدیل پاورپوینت به پی دی اف پرداختیم. به صورت کلی شما از طریق 4 روش می‎‌توانید این کار را انجام دهید: استفاده از قابلیت‌های برنامه PowerPoint، استفاده از پرینترهای مجازی PDF، از طریق وب‌سایت‌های آنلاین یا نرم افزارهای دسکتاپ.

در صورتی که در ارتباط با انواع فرمت‌های PPT و PDF سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله مطرح کنید تا در اولین فرصت، پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول در ارتباط با تبدیل پاورپوینت به پی دی اف

چگونه بدون نصب نرم افزار، پاورپوینت را به پی دی اف تبدیل کنیم؟

برای این کار می‌توانید از وب سایت های آنلاین و رایگان استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از وب سایت smallpdf یا ilovepdf استفاده کنید.

ساده ترین راه برای تبدیل پاورپوینت به پی دی اف کدام است؟

شما می‌توانید بدون نصب نرم افزار یا اتصال به اینترنت و از طریق خود برنامه PowerPoint به صورت مستقیم، فایل با فرمت ppt را به pdf تبدیل کنید.

آیا تبدیل فایل ppt به pdf باعث کاهش کیفیت آن می‌شود؟

خیر. این کار هیچ تاثیری روی کیفیت فایل نهایی ندارد. اگر از نرم افزار PowerPoint برای این کار استفاده می‌کنید، می‌توانید در زمان تبدیل، کیفیت را روی Maximum تنظیم کنید.

چرا باید فایل پاورپوینت را به پی دی اف تبدیل کنیم؟

اگر قصد دارید یک ارائه باکیفیت داشته باشید یا دوست دارید فایل خود را چاپ کنید، بهترین راه‌کار، تبدیل فایل ppt به pdf است.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//