2 خودرویی که روی هوا فروش می‌روند

خرید خودرو؛ به دلایل مختلف از جمله نوسان در تولید و واردات خودرو، نرخ ارز و تورم، با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود. همچنین به‌دلیل عدم اطلاع افراد از مشخصات فنی و شرایط بازار و غیرمنطقی بودن نرخ‌های اعلامی، افراد تمایل کمتری به خرید و فروش ماشین از خود نشان می‌دهند. ازسویی تجربه‌ی ما در تمام این سال‌ها نشان می‌دهد که 72% خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ در چنین شرایطی نیاز به متخصصین خبره و مجرب احساس می‌شود تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش خودرو کارکرده با قیمت واقعی نیز به ما کمک کنند. در این مقاله به‌سراغ معرفی 2 ماشین خوش‌فروش تولید داخل رفتیم، امیدواریم برایتان مفید باشد.

پژو 207i

شرکت پژو فرانسه در سال 2009 یک فیس لیفت از پژو 206 به نام پژو 206 پلاس را روانه بازارهای جهانی کرد. ایران‌خودرو از سال 1391 مونتاژ این خودرو را در ایران آغاز کرد. اما پس‌ازآن به دلیل تحریم‌ها این فرایند تا سال 1395 به تعویق افتاد. در این سال ایران‌خودرو با اعمال تغییراتی، خودروی مذکور را تحت عنوان پژو 207i روانه بازار کرد. ظاهر نسبتاً اسپرت تر و جدیدتر این خودرو نسبت به پژو 206 باعث شد که پژو 207i نیز به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین خودروها چه در بازار خودروهای نو و چه در بازار خودروهای کارکرده تبدیل شود.

207I

پژو 207i در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به بازار آمد. نسخه دنده‌ای آن از نظر تاب‌گیری بهتر است. اما گیربکس و پیشرانه در آن هماهنگی چندانی نداشته و درنتیجه چالاکی خودرو را کم می‌کنند. اما این مشکل در نسخه اتوماتیک نیز وجود دارد و تأخیر در تعویض راننده رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم را با این خودرو دشوار و خطرآفرین می‌کند. گذشته از این‌ها نسخه اتوماتیک پژو 207i یک خودروی پرسروصدا است و مصرف سوخت بالایی نسبت به مدل دنده‌ای دارد. به همین دلیل فروش خودرو پژو 207i دنده‌ای نسبتاً راحت‌تر از نسخه اتوماتیک است.

دنا پلاس

دنا پلاس یکی از راه‌حل‌های ایران خودرو برای مقابله با خودروهای سرشار از امکانات چینی بود. امکانات مختلفی مانند سانروف، نمایشگر بزرگ، دوربین عقب و کروز کنترل در کنار طراحی ظاهری نسبتا زیبا ازجمله مواردی بودند که توانستند بازار فروش ماشین دنا پلاس را رونق ببخشند. البته حذف برخی از امکانات مانند کیسه هوای جانبی و سانروف در سال 97 تا حدی به بازار این خودرو لطمه وارد کرد. بااین‌حال هنوز هم بسیاری از ایرانیان از میان خودروهای چینی و دنا پلاس به دلیل دسترسی آسان به لوازم جانبی و خدمات پس از فروش آن، دنا پلاس را انتخاب می‌کنند.

دنا پلاس

این موضوع در شرایط بازار امروز و افزایش بیش‌ازحد قیمت خودروهای چینی و وارداتی شدت یافته است. دنا پلاس به طور قطع یکی از گزینه‌های اصلی خریدارانی است که به دنبال یک خودروی خانوادگی با ظاهر نسبتا لوکس و امکانات مناسب می‌گردند. هرچند این خودرو در دو مدل معمولی و توربوشارژ ارائه شده است، اما می‌توان گفت که تقریبا تفاوتی میان عملکرد فنی این دو خودرو در عمل وجود ندارد.

تنها می‌توان گفت که شتاب‌گیری آن نسبت به رقبای داخلی بهتر است. اما شروع حرکت نسخه توربو و پاسخگویی به فشردن پدال گاز در این نسخه با تاخیری همراه است که تقریبا در هیچ‌یک از رقبای چینی و کره‌ای دیده نمی‌شود. بنابراین رانندگانی که پیش از این تجربه رانندگی با سدان‌های وارداتی را داشته‌اند، ممکن است چندان رانندگی و عملکرد دنا پلاس را تایید نکنند.

سخن پایانی

در بازار امروز ایران سرعت در فروش ماشین به یکی از اصلی‌ترین فاکتورها تبدیل شده است. اما قدم گذاشتن در مسیر سنتی برای فروش خودرو نمی‌تواند این نکته مهم را مرتفع سازد. حتی انتشار آگهی در نیازمندی‌های اینترنتی نیز نتوانسته است عنصر سرعت را به این فرایند تزریق کند. همراه مکانیک با هفت سال تجربه کاری در زمینه خرید و فروش خودرو، توانسته است بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده را در ایران تاسیس کند. برای مشاهده این نمایشگاه اینجا  را کلیک کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پایان رپورتاژ آگهی

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//