دانلود افزونه‌ های پاورپوینت (30 افزونه برتر پاورپوینت)

دانشجویان کشورهای مختلف برای ارائه مقالاتشان از نرم افزار پرکاربرد پاورپوینت استفاده می‌کنند، به همین دلیل برای تفاوت در ارائه، از افزونه‌ های پاورپوینت بهره می‌برند.

پاورپوینت جزو بهترین نرم افزارهای آفیس است که در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است. بیشتر اساتید و متخصصان برای ارائه دروس و گزارش‌هایشان از پاورپوینت استفاده می‌کنند.

اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که به دنبال دانلود افزونه‌ های پاورپوینت هستید و نمی‌دانید از کدام منبع استفاده کنید، می‌توانید ما را تا انتهای این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک همراهی کنید؛ تا بگوییم بهترین انتخاب برای محیط کاری شما کدام است.

افزونه پاورپوینت چیست؟

جایگاه ویژه‌ای که نرم افزار پاورپوینت در بین دانش آموختگان دارد، باعث شده است افزونه‌های متنوعی از این نرم افزار، هر روزه وارد بازار شود. این نرم افزار نیز همانند برنامه‌های دیگر دارای نواقصی است که با اضافه کردن افزونه‌ها یا همان پلاگین‌ها، این نواقص برطرف می‌شود.

شاید برخی افراد این نظر را داشته باشند که نرم افزاری که دارای نقص است، پس برای استفاده به درد نمی‌خورد که باید گفت این نظر کاملا اشتباه است؛ زیرا اگر اینگونه بود باید افزونه‌ای نیز نمی‌شد به آن اضافه کرد.

برعکس اگر بتوان به نرم افزاری بعد از چند سال استفاده با اضافه کردن یک افزونه به امکانات آن اضافه کرد، باید آن را به عنوان یک نرم افزار کاربردی و مفید به حساب آورد. در ادامه به معرفی و دانلود افزونه‌های پاورپوینت پرداخته‌ایم که می‌توانید از آن استفاده کنید.

بهترین افزونه های پاورپوینت

خب به بخش هیجان‌انگیز ماجرا رسیدیم. در این بخش قصد داریم ضمن معرفی 30 مورد از افزونه های پاورپوینت برای کمک به ساخت و ارائه پاورپوینت خوب، لینک دانلود این پلاگین‌‌ها را هم برای دسترسی راحت شما عزیزان قرار داده‌ایم.

ابزارهای Flevy

اگر از فلوچارت‌ها و نمودارهای پاورپوینت خسته شده‌اید و به دنبال افزونه قوی در این زمینه هستید، ما به شما ابزارهای Flevy را پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از این ابزار در پاورپوینت به راحتی می‌توانید نمودارهای متنوعی بکشید.

ابزار flevy

برای دانلود این افزونه می‌توانید از لینک زیر به صورت کاملا رایگان استفاده کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

STAMP

یکی از پرکاربردترین افزونه‌ها، افزونه STAMP است. برای شما اتفاق افتاده است که بخواهید بر روی فیلم و یا فایل‌های صوتی خود زیرنویس اضافه کنید. این امکان در خود نرم افزار پاورپوینت به تنهایی وجود ندارد و برای بهره‌مندی از این امکان باید به دانلود افزونه‌ های پاورپوینت پناه بیاورید.

افزونه پاورپوینت STAMP

استفاده از این افزونه زمانی به شما پیشنهاد می‌شود که فیلم و فایل‌های صوتی خود را در صفحات مختلف جای داده‌اید، حال می‌خواهید بدون اینکه فرمت و قالب صفحات شما به هم بخورد زیرنویس و توضیحاتی به آنها اضافه کنید. برای دانلود این لاگین وارد لینک زیر شوید:

دانلود نسخه دسکتاپ

Tabs for PowerPoint

یکی از کارهای سخت در زمان ارائه، استفاده از چندین صفحه فایل پاورپوینت به طور همزمان است. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که چندین صفحه را به طور همزمان باز کنید و به راحتی در میان آنها در گردش باشید، بدون اینکه به مشکلی بربخورید.

Tabs for PowerPoint

این لاگین کار شما را در مدیریت فایل‌ها آسان می‌کند. برای دانلود آن به صورت رایگان کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

Perspector

یکی از بخش‌های جذاب پاورپوینت استفاده از تصاویر سه بعدی است. در خود نرم افزار تبی وجود دارد که می‌توانید از انواع فلوچارت‌ها به صورت سه بعدی استفاده کنید، ولی در برخی مواقع این فلوچارت‌ها نمی‌توان نیاز ارائه شما را برطرف کند.

افزونه پاورپوینت Perspector

به همین دلیل باید از افزونه مرتبط با آن استفاده کرد. با استفاده از افزونه Perspector می‌توانید تصاویر سه بعدی رسم کنید و حتی اگر لازم بود آنها را ویرایش کنید، سپس در صفحات خود قرار دهید.

برای اضافه کردن تصاویر سه بعدی به فایل ارائه خود باید از گزینه Perspector Library استفاده کنید. این افزونه پرکاربرد را می‌توانید از لینک پایین دانلود کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

Participoll

یکی از قابلیت‌های جذابی که در چند سال اخیر آفیس به مجموعه پلاگین‌های خود اضافه کرده است، افزونه نظرسنجی است. شاید در برخی از ارائه‌های خود نیاز به پرسیدن نظر حضار را داشته باشید. برای این کار می‌توانید، با دانلود افزونه پاورپوینت Participoll صفحه نظرسنجی را اضافه کنید.

Participoll

برای استفاده از آن باید حتما نسخه بالاتر از ۲۰۱۰ بر روی دستگاهتان نصب باشد و تنها بر روی pc انجام می‌شود. سایت Participoll این نرم افزار را کاملا رایگان در اختیارتان قرار داده است، همچنین می‌توانید آن را از لینک پایین دانلود کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

VisualBee

این نرم افزار به این صورت کار می‌کند که پیش نویس تحقیق شما را، در قالب یک تصویر گرافیکی و با جلوه‌های ویژه قرار می‌دهد. برای اینکه بتوانید از این افزونه استفاده کنی باید متن دلخواه خود را در یک اسلاید قرار دهید و از تبی که در پاورپوینت با نام VisualBee ایجاد شده است، جلوه دلخواه را انتخاب کنید.

افزونه پاورپوینت VisualBee

برای دانلود رایگان این افزونه، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

Office Timeline

آفیس تایم لاین یکی از پرکاربردترین، افزونه پاورپوینت است که به وسیله آن می‌توانید تایم لاین‌های متفاوتی رسم کنید. از این بخش بیشتر برای اهداف آموزشی و تجاری استفاده می‌کنند.

Office Timeline

جداول زمانی مختلفی را با این نرم افزار می‌توانیم ترسیم کنید و حتی داده‌ها را مستقیم از اکسل وارد این بخش کنید. مهم‌ترین تایم لاین هایی که می‌توان با استفاده از این افزونه کشید شامل؛ جدول زمانی مترو، قطار، اتوبوس و… است.

برای دانلود این افزونه مهم می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

Live Web

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید در یکی از اسلایدهای خود از یک صفحه وب به صورت آنلاین استفاده کنید. این افزونه به شما کمک می‌کند تا صفحات وب را در صفحه ارائه خود به اشتراک بگذارید.

افزونه پاورپوینت Live Web

برای دانلود آن لینک زیر را کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

PowerMockup

یکی از جذابیت‌های استفاده از پاورپوینت، درست کردن یک صفحه وب در اسلایدها است. برای اینکه بتوانید صفحه وب خود را با دکمه‌ها، جداول، منوها و جعبه متن و دیگر امکانات طراحی کنید؛ می‌توانید از ابزار PowerMockup استفاده کنید.

PowerMockup

این پلاگین تنها در نسخه‌های ۲۰۰۷ به بالا قابل نصب است. دکمه‌ها و جداولی که در این تب قرار می‌گیرد بسیار متنوع و پرکاربرد است؛ به طوری‌که با استفاده از آن جلوه زیبایی به صفحات ارائه خود می‌دهید.

دانلود نسخه دسکتاپ

Snagit

اگر به دنبال نرم افزاری هستید که از صفحه ارائه‌تان فیلم بگیرد، ما به شما لاگین Snagit را پیشنهاد می‌کنیم. اگر نمی‌خواهید از نرم افزارهای مختلف برای فیلم‌برداری از صفحه ارائه استفاده کنید، این افزونه بهترین گزینه است.

افزونه پاورپوینت Snagit

این گزینه برای دبیران و اساتید خیلی پرکاربرد است، زیرا می‌توانند در زمان ارائه از اسلایدها و توضیحات خود فیلمبرداری کند و آن را در اختیار دانش آموختگان خود قرار دهند.

برای استفاده و دانلود آن‌ می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

Power TOC

برای ایجاد دستور کار و یک خلاصه از ارائه می‌توانید از این افزونه استفاده کنید. این نرم افزار به فرد کمک می‌کند در کمترین زمان، فهرست و گزارش کار تهیه کند. زمانی که از این افزونه استفاده می‌کنید، مخاطب زیبایی کار شما را مشاهده می‌کند و جذب آن می‌شود.

Power TOC

همچنین می‌توانید از بخشی از آن برای یادداشت گذاری نیز استفاده کنید. این نسخه را می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

PPTools Resize

اگر از پاورپوینت به عنوان ابزاری برای ارائه و کنفرانس استفاده کرده‌اید، شاید به این مشکل برخورده‌اید که برای قرارگیری برخی از نمودارها و عکس‌ها احتیاج داشتید صفحه ارائه از فرمت استاندارد متفاوت باشد. افزونه PPTools Resize این مشکل را برطرف کرده است.

افزونه پاورپوینت PPTools Resize

با نصب این افزونه شما می‌توانید، سایز اسلایدها را از حالت استاندارد بیرون بیاورید و به حالت عریض تبدیل کنید.

دانلود نسخه دسکتاپ

Oomfo

اگر به دنبال استفاده از کلیپ آرت و قالب‌های جدید و به روز هستید، پس حتما این افزونه را بر روی پاورپوینت خود نصب کتید. این لاگین داری صدها قالب و عکس و کلیپ آرت هستند که می‌توانید در اسلایدهای خود از آن استفاده کنید.

Oomfo

با استفاده از این قالب‌ها هر شخصی را به ارائه خود میخکوب می‌کنید. استفاده از این افزونه برای زیبا کردن اسلایدها شاید کمتر از ۵ دقیقه زمان لازم داشته باشد؛ ولی نتیجه کار به طور حتم‌ قابل پسند است.

ما برای دانلود افزونه‌ های پاورپوینت از لینک‌های معتبر استفاده می‌کنیم، به همین دلیل برای دانلود این لاگین نیز می‌توانید لینک زیر انتخاب کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

PowerPoint Lab

اگر در اسلایدهای خود به دنبال این هستید که بخشی از مطالبتان بیشتر به چشم بخورد، می‌توانید از این افزونه استفاده کنید. حالت نورافکن یا spotlight بهترین انتخاب برای نشان دادن یک مطلبی است که بیشتر می‌خواهیم در ارائه دیده شود.

افزونه پاورپوینت PowerPoint Lab

قبل از استفاده از این افزونه برای این کار باید تنظیمات زیادی انجام می‌دادید؛ ولی با نصب این لاگین تنها احتیاج دارید یک کلیک کنید و فضای نورافکن خود را انتخاب کنید. به غیر از این امکان، امکانات دیگری نظیر اضافه کردن انیمیشن، حذف تصویر زمینه و… را دارا است‌.

برای استفاده از این افزونه می‌توانید از لینک زیر استفاده و آن را دانلود کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

PowerPoint to PDF

این افزونه پرکاربرد به شما کمک می‌کند تا تمام اسلایدهای خود را به فایل PDF تبدیل کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

iSpring Suite

این مجموعه دارای سه بخش iSpring Pro, iSpring QuizMaker و iSpring Kinetics است که دارای قابلیت‌های زیادی است. این مجموعه شما را در ساختن یک دوره آموزشی الکترونیکی در کمترین زمان همراهی می‌کند.

iSpring Suite

تمام چیزی‌هایی که برای ارائه یک دوره آموزشی نیاز دارید در این مجموعه گنجانده شده است:

دانلود نسخه دسکتاپ

iSpring Pro

این افزونه قابلیت‌های تصویری و صوتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ به همین دلیل فرد می‌تواند یک ارائه کاربردی و جذابی داشته باشد. این افزونه بدون اینکه محتوا شما را تغییر دهد، آن را به صورت کاملا سفارشی تغییر می‌دهد.

گزینه‌های که این افزونه در اختیار شما قرار می‌دهد، باعث سفارشی کردن مدل نمایش می‌شود؛ در نتیجه به عنوان بهترین افزونه‌های پاورپوینت شناخته شده است.

iSpring QuizMaker

در برخی مواقع احتیاج دارید برای ارائه، از سوالات تستی استفاده کنید که تهیه آن به صورت دستی کمی وقت گیر است. با استفاده از این افزونه در کمترین زمان؛ می‌توانید سوالات تستی طرح کنید و در صفحات خود قرار دهید.

با استفاده از این نرم افزار می‌توانید درجه بندی سوالات را نیز تعیین کنید. این بخش دارای گزینه‌های زیادی است که می‌توانید از بخش نظرسنجی آن در صفحات ارائه خود استفاده کنید.

iSpring Kinetics

یکی از گزینه‌هایی که دوست داریم در زمان ارائه از آن استفاده کنیم، برقراری تعامل با مخاطبان است. این افزونه به شما کمک می‌کند تا با استفاده از گزینه‌های پیش رو یک ارتباط مفید و جذابی با کاربران خود داشته باشید.

همچنین با تهیه تست‌هایی که در این افزونه وجود دارد، به راحتی می‌توانید تشخیص دهید آیا ارائه شما موردپسند مخاطبان بوده یا خیر.

Camtasia Studio

با دانلود افزونه‌های پاورپوینت می‌توانید امکانات بیشتری به نرم افزار خود بدهید. یکی از این امکانات که می‌توانید در حین ارائه از آن استفاده کنید؛ فیلم‌برداری مستقیم از صفحات پاورپوینت است.

افزونه پاورپوینت Camtasia Studio

این پلاگین همانند نرم افزار Snagit امکان تصویربرداری مستقیم را برای فرد فراهم می‌کند. برای دانلود این نسخه می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

Thor

این ویژگی فوق العاده توسط شرکت Microsoft MVP ساخته و وارد بازار رقابتی شد. شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید از یک اسلاید به اسلاید دیگر مطلب و یا عکسی را کپی کنید و بخواهید در همان موقعیت اسلاید قبلی قرار گیرد. این افزونه به شما کمک می‌کند بدون تغییر در موقعیت در همان موقعیت قبلی قرار گیرد.

افزونه پاورپوینت Thor

برای دانلود این افزونه قدرتمند، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

Pexels

یکی از مواردی که افراد در ارائه‌های خود استفاده می‌کنند، تصاویر است. شاید برای شما نیز پیش آمده است که به دنبال عکس مربوط با موضوع خود هستید ولی با گشت و گذار زیاد در سایت‌ها چیزی پیدا نکرده‌اید.

Pexels

این نرم افزار به شما کمک می‌کند به راحتی و در کمترین زمان عکس مربوط به موضوع خود را پیدا کنید. این برنامه پرکاربرد توسط شرکت OfficeConsult تولید شده است. برای دانلود نسخه به روز آن می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

The Motion Paths Tool

این افزونه جذاب و عالی توسط شرکت PowerPoint MVP تولید شده است. اگر در صفحات ارائه خود به دنبال استفاده از انیمیشن و حرکت‌های پیچیده هستید، ما به شما این افزونه را پیشنهاد می‌کنیم.

The Motion Paths Tool

زمانی که این لاگین را نصب کردید می‌توانید بر روی متن و یا تصاویر خود چند حرکت اضافه کنید و انتخاب مسیر حرکتی نیز به صورت دلخواه انجام می‌گیرد. زمانی که از این نرم افزار استفاده کنید متوجه خواهید شد که به چه اندازه می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کنید؛ زیرا استفاده از آن به سختی و وقت‌گیر بودن انیمیشن‌های موجود در پاورپوینت نیست.

این افزونه کاملا رایگان است و می‌توانید آن را از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

Power-user for PowerPoint

اگر در طراحی صفحات دارای زمان محدودی هستید و دوست دارید در زمان کم بهترین صفحات ارائه را تهیه کنید، ما به شما نصب این افزونه را پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا با استفاده از این رابط کاربری می‌توانید تمام کاراهای مربوط به قالب بندی همچون، اضافه و حذف کردن بلوک، طرح‌های ۳ بعدی، حذف تمام انیمیشن‌ها، تغییر رنگ و… را در زمان بسیار کمی انجام دهید.

افزونه پاورپوینت Power-user for PowerPoint

این نسخه برخلاف افزونه‌های دیگر دارای دو نسخه پولی و رایگان است که به طور حتم نسخه پولی آن دارای امکانات بیشتری است. در زیر لینک نسخه رایگان آن را در اختیار شما قرار داده‌ایم، با استفاده از آن می‌توانید بیشتر نیازات خود را در طراحی اسلایدها برطرف کنید؛ ولی اگر به امکانات بیشتر احتیاج داشتید نسخه پولی آن را نیز می‌توانید تهیه کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

MLC PowerPoint Addin

در طراحی اسلایدها اگر به دنبال راه‌های کوتاه و میانبرها هستید، می‌توانید این افزونه پرکاربرد را نصب کنید؛ زیرا تنها با یک کلیک می‌توانید در وقت خود صرفه جویی کنید.

- MLC PowerPoint Addin

یکی از وقت گیرترین قسمت‌های پاورپوینت طراحی جداول است که این مشکل با استفاده از این افزونه قابل حل است.

دانلود نسخه دسکتاپ

YouTube Video

اگر شما در ارائه کنفرانسی مجبور هستید از یک فیلم آموزشی در یوتیوب استفاده کنید که به طور آنلاین مخاطبان آن را مشاهده کنند، می‌توانید از این نرم افزار استفاده کنید. اگر مستقیما و بدون استفاده از این افزونه لینک URL را در اسلاید خود قرار دهید به طور حتم به مشکل برمی‌خورید.

افزونه پاورپوینت YouTube Video

در نتیجه بهتر است برای راحتی کار خودتان هم که شده، به نصب بهترین پلاگین های پاورپوینت اقدام کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

ispring Free

برای اینکه ارائه‌تان را به یک ارائه آنلاین تبدیل کنید، بهتر است از این امکان استفاده کنید. ispring Free به شما کمک می‌کند که فایل ارائه‌تان به فرمت html و flash تبدیل شود. با استفاده از این افزونه تمام اسلایدهای موجود در پاورپوینت به صورت یک فایل درمیاید و سپس می‌توانید آن را در وب به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید.

ispring Free PowerPoint

این عمل در تمام نسخه‌های ویندوز قابل اجرا است فقط کافی است پاورپوینت شما دارای نسخه ۲۰۰۷ به بالا باشد. برای دانلود این افزونه می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

CAVY

در بعضی مواقع لازم دارید یکی از اشکال طراحی شده در پاورپوینت را جابجا و یا کپی کنید، بدون اینکه مکان و سایز آن تغییر کند؛ ما در اینجا به شما نصب این افزونه پرکاربرد را پیشنهاد می‌کنیم. حتی می‌توانید یکی از اشکال را در تمام اسلایدهای خود تنها با چند کلیک کپی کنید.

افزونه پاورپوینت CAVY

به همین دلیل این پلاگین، به عنوان کاربردی‌ترین پلاگین های پاورپوینت شناخته شده است:

دانلود نسخه دسکتاپ

QR4Office

این افزونه برای کسانی که به دنبال ارائه یا آموزش به صورت آنلاین هستند، بسیار پرکاربرد است؛ زیرا می‌توانند برای فایل ارائه خود یک کد QR تولید کنند و آن را به اشتراک بگذارند و کاربران با استفاده از آن می‌توانند به فایل‌های اضافه و بیشتر دست پیدا کنند.

QR4Office

یا حتی این کد می‌تواند شامل یک نظرسنجی در پایان ارائه باشد. بر اساس نیاز خود می‌توان از این افزونه استفاده کرد:

دانلود نسخه دسکتاپ

LiveWeb

اگر می‌خواهید در اسلایدهای خود از صفحات وب استفاده کنید، بهتر است از این افزونه استفاده کنید زیرا اگر صفحه وبی که در اسلایدهای خود قرار داده‌اید تغییر کند؛ در صفحات شما نیز این تغییرات اعمال می‌شود.

افزونه پاورپوینت LiveWeb

برای دانلود این افزونه روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

سخن آخر

‌امروزه تمام نرم افزارها در حال تغییرند و روز به روز امکانات جدیدی به آنها افزوده می‌شود‌. نرم افزارهای آفیس به خصوص پاورپوینت از این قاعده مستثنی نیست.

به همین دلیل در این مقاله سعی شده در مورد دانلود افزونه‌ های پاورپوینت به طور کامل صحبت شود و لینک‌های دانلود آنها قرار داده شود تا با استفاده از آنها به بهتر شدن کارایی این نرم افزار کمک شود. هر یک از این افزونه‌ها را بنا بر نیاز خود می‌توانید نصب و استفاده کنید.

4.2 | (5)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//