بررسی مشخصات و ویژگی‌های رنو تلیسمان

کمپانی رنو طی سال‌های گذشته، سدان‌های جذاب و مشهوری را راهی بازار کرده است. یکی از این سدان‌ها رنو تلیسمان است که در سال ۲۰۱۵، رونمایی و مدتی بعد به بازارها عرضه شد. این سدان D سگمنت و محبوب که خودرویی دیفرانسیل جلو است، برروی پلتفرم CMF-CD طراحی شده است. این پلتفرم که محصول مشترک رنو و نیسان است، پیش‌تر در رنو اسپس به کار گرفته شده بود.

تالیسمان خصوصیات خوب و تحسین‌شده‌ زیادی دارد: از چهره‌ی فوق‌العاده جذابش گرفته تا کابین جادار و راحتش. ازجمله برتری‌های تلیسمان می‌توان به آپشن‌های رفاهی زیاد آن و تجهیزات ایمنی کاملش اشاره کرد. رنو یکی از وجوه نام این خودرو را این‌طور اعلام کرده که تالیسمان حاوی دو واژه‌ «قدرت و حفاظت» در کنار هم است. درواقع کمپانی سازنده از هرجهت بر اینکه خودرویی راحت، قوی و ایمن در اختیار خریدار گذاشته اطمینان دارد.

طراحی بدنه و کابین

طراحی تلیسمان به‌طور کامل به‌روز و چشم‌نواز است. رنو در این سدان خود از زبان طراحی جدیدش بهره برده است. درواقع تلیسمان با ال‌ای‌دی‌ها C شکل در نمای روبه‌رو که امضای جدید رنو محسوب می‌شود، ماحصل تلاش شخصی مدیر جدید تیم طراحی شرکت است. خطوط حجمی اعمال‌شده در کاپوت، نمای کناری و عقب این خودرو به تلیسمان چهره‌ای تلفیقی داده است. در این خودرو، هم‌زمان می‌توان المان‌های کلاسیک و مدرن را درکنار هم دید.

طراحی فضای داخل کابین نیز با آن داشبورد جدید و لوکس و چوبی‌ شکل خود، فضا را کاملاً شیک و گرم ساخته است. همچنین، بخش ایمنی خودرو با ۶ کیسه هوا و دیگر امکانات موردنیاز تبدیل به یکی از مزیت‌های این محصول رنو شده است تا این خودروساز فرانسوی در کنار زیبایی ظاهری چشم‌نواز این سدان، برگ برنده‌ای دیگر رو کرده باشد.

مشخصات فنی

رنو تلیسمان سدانی خانوادگی و کاملاً به‌روز محسوب می‌شود. این خودرو در خارج از ایران با پیشرانه‌های مختلفی عرضه شده است، اما پیشرانه مدلی که در ایران عرضه شده، ۱٫۶ لیتر توربوشارژ است. قدرت تولید شده توسط پیشرانه این خودرو ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور آن ۲۶۰ نیوتن‌‌متر در دور موتور ۲۵۰۰ دور در دقیقه است. همین عددها نشان می‌دهد که با چه مدل قدرتمندی روبه‌رو هستیم. این پیشرانه می‌تواند این سدان شیک و نیمه‌لوکس را به سرعت ۲۳۷ کیلومتر در ساعت هم برساند. شتاب ایجادشده توسط این پیشرانه نیز ۷٫۷ ثانیه است که عدد مطلوب و معناداری محسوب می‌شود. منبع: تلیسمان دیوار

رنو تلیسمان با جعبه‌دنده ۷ سرعته ۲ کلاچه عرضه شده است. مصرف سوخت این خودرو در جاده‌های شهری، خارج شهر و ترکیبی به‌ترتیب ۷٫۵، ۴٫۶ و ۵٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که به نسبت چنین خودروی قدرتمندی، کاملاً اقتصادی به شمار می‌رود. رنو تلیسمان توسط نگین‌خودرو و با شعار «چشم‌ها در تسخیر شما» عرضه شده است.

این خودروی به‌روز با برخورداری از امکاناتی همچون سیستم صوتی پریمیوم BOSE با صفحه LCD فول تاچ ۸٫۷اینچی، صندلی چرمی با گرمکن، سردکن، ماساژور و حافظه، هد آپ دیسپلی تاشو (نمایش‌دهنده اطلاعات خودرو روی شیشه جلو)، دوربین دنده‌عقب و… توقع مخاطبان ایرانی خود را از یک خودروی کلاس‌بالا تأمین کرده است. برای مقایسه تلیسمان با خودروهای هم‌سطح به اطلاعات ماشین های مختلف  مراجعه کنید.

بازار تلیسمان در ایران

تلیسمان در سال ۲۰۱۶، یعنی هم‌زمان با بازار جهانی در ایران عرضه شد. این خودرو در دو تیپ E3 و E2 تولید شد و تیپ E2 آن تنها در فروش اولش وارد ایران شد. در فروش سال ۲۰۱۷، فقط تیپ‌ E3 وارد شد. بنابراین تیپ E2 در بازار کمیاب است. نکته‌ مهم این است که تیپ E2 نسخه‌ محدود تلیسمان است و برخی آپشن‌ها مانند سیستم تشخیص صدا را ندارد. بنابراین اگر قصد خرید و فروش تلیسمان را دارید، به این نکته توجه داشته باشید. همچنین می‌توان به سیستم پیچیده موتور تلیسمان به عنوان یک هشدار اشاره کرد که درصورت خراب شدن برای تعمیرش باید زمان و هزینه زیادی را صرف کنید. درضمن استفاده از بنزین بی‌کیفیتی که در برخی پمپ‌بنزین‌ها عرضه می‌شود، می‌تواند در میان‌مدت به موتور این خودرو آسیب برساند.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//