بررسی لپ تاپ اقتصادی ایسوس X543MA – DM1098

وجود یک لپ تاپ جز جدایی ناپذیر این روز‌های هر فردی شده است. هر فردی با هر نوع فعالیت، خواه ناخواه به طور مستقیم و یا غیر مستقیم نیاز به یک لپ تاپ دارد. یکی از مشکلاتی که مخصوصا در شروع به کار یک کسب و کار وجود دارد، بحث بودجه است. شروع یک فعالیت استارتاپی معمولا با بودجه‌های محدود همراه است. از این رو تهیه‌ی یک لپ تاپ اقتصادی با توجه به بودجه‌ی کم کاربر، یکی مسئله‌ی مهم و جدی است.

ایسوس غول تکنولوژی و سازنده‌ی انواع لپ تاپ در جهان است. این شرکت انبوهی از مدل‌های لپ تاپ را با کانفیگ‌ها و قیمت‌های مختلفی طراحی و عرضه می‌کند. لپ تاپ ایسوس X543MA – DM1098 یک لپ تاپ اقتصادی است که می‌تواند طیف وسیعی از فعالیت‌های روزمره و ساده را انجام دهد. این لپ تاپ ایسوس با قیمتی بسیار پایین می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای کسب و کار‌های کوچک و نوپا، دانش‌آموزان، دانش‌جویان، حسابداران، برنامه‌نویسان، کارمندان و کاربران خانگی باشد.

فروشگاه اینترنتی هدیش به آدرس www.ehadish.com مرجعی معتبر برای خرید لپ تاپ با تنوع قیمتی بالا در بازار ایران است. با تیم تحریریه‌ی هدیش همرا باشید تا به بررسی لپ تاپ اقتصادی ایسوس X543MA – DM1098 بپردازیم.

طراحی و کیفیت ساخت ایسوس X543MA – DM1098

وقتی که به X543MA – DM1098 نگاه می‌کنیم با یک طراحی کاملا ساده و شاید کمی قدیمی رو به رو شویم. حاشیه‌ی دور صفحه نمایش کمی زیاد‌ است و طراحی کلی دستگاه کاملا یکنواخت ولی در حین حال ساده و شیک است و در دراز مدت کمتر باعث خستگی کاربر از طراحی آن می‌شود. بر روی در پشت لوگوی Asus در وسط و با رنگ نقره‌ای قرار دارد. رنگ این دستگاه خاکستری ستاره‌ای (Star Grey) است که بسیار چشم‌نواز می‌باشد.

این دستگاه ابعادی معادل 27.2×251×381 میلی‌متر با وزنی 1.9 کیلوگرمی دارد که کمی قطور و سنگین به نظر می‌رسد. در مجموع با توجه به برچسب قیمتی که این لپ تاپ دارد، متریال و طراحی به کار رفته در این دستگاه طبیعی و قابل قبول است.

مشخصات سخت‌افزاری ایسوس X543MA – DM1098

این لپ تاپ اقتصادی ایسوس از سخت‌افزاری رده پایین بهره می‌برد. قلب تپنده‌ی این لپ تاپ ساخت شرکت اینتل مدل Celeron N4020 می‌باشد. این پردازنده سرعتی معادل 1.1 گیگاهرتز دارد که در بیشترین حالت خود و به صورت Turbo به 2.8 گیگاهرتز می‌رسد. این CPU دارای تنها دو هسته است که 2 رشته دارد و ظرفیت حافظه کش (Cache) آن 4 مگابایت است. این چیپست پردازشی به پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه اینتل UHD Graphics 600 مجهز است که تا حدودی می‌تواند نیاز کاربر به پردازش‌های گرافیکی را برطرف سازد.

X543MA – DM1098 دارای یک حافظه‌ی HDD با ظرفیت 1 ترابایت است که سرعت گردشی معادل 5400 دور در دقیقه می‌باشد. در کنار این‌ها یک حافظه‌ی رم 4 گیگابایتی را مشاهده می‌کنیم که از نوع LPDDR4 است.

در مجموع ما با یک سخت‌افزار نه چندان قدرتمند سروکار داریم که قاعدتا با توجه به بهایی که برای این لپ تاپ می‌پردازیم کاملا متناسب است. با این حال این دستگاه برای فعالیت‌های روزانه مانند وبگردی، تماشای فیلم و عکس، استفاده از نرم‌افزار‌های حسابداری، مجموعه نرم‌افزار‌های آفیس و کار‌های روتین مناسب است.

صفحه نمایش ایسوس X543MA – DM1098

این لپ تاپ با توجه به رده‌ی قیمتی خود، خوشبختانه از یک نمایشگر 15.6 اینچی با وضوح 1080 × 1920 پیکسل و به صورت Full HD برخوردار است. این نمایشگر از نوع USLIM می‌باشد و به صورت مات عرضه شده. وجود پوشش مات در این صفحه نمایش باعث می‌شود که در محیط‌های پر نور انعکاس نور کمتری را تجربه کنید. حداکثر روشنایی این نمایشگر به 200 نیت می‌رسد که عدد بالایی نیست ولی برای این این رده‌ی قیمتی قابل قبول است. نسبت تصویر در این نمایشگر به مانند اکثر لپ تاپ‌‌ها 16 به 9 است. با توجه به نبود پنل ips در این نمایشگر زاویه‌ی دید محدودی را در این لپ تاپ مشاهده می‌کنیم. همچنین این صفحه نمایش در نمایش رنگ‌ها اصلا دقیق نیست و به هیچ عنوان برای فعالیت‌هایی که به نمایش دقیق رنگ‌ها نیاز دارند مانند طراحی مناسب نیست.

درگاه‌های اتصال، باتری و دیگر امکانات

در این لپ تاپ پورت‌ها و اتصالات بی سیم نسبتا خوب و کاربردی را مشاهده می‌کنیم. مجموعا 3 عدد پورت USB تایپ A را داریم که یکی از آن‌ها نسخه‌ی 3.0 و دو پورت دیگر نسخه‌ی 2.0 هستند و خبری از USB تایپ C نیست. یک عدد پورت HDMI، جک 3.5 میلی‌متری صدا و یک کارت خوان دیگر اتصالات این لپ تاپ را تشکیل می‌دهند. این لپ تاپ همچنین دارای وای فای با استاندارد 802.11ac و بلوتوث داخلی می‌باشد.

ایسوس X543MA – DM1098 از یک باتری 3 سلولی لیتیوم یونی (Li-ion) با ظرفیت 33 وات ساعت برخوردار است که شارژدهی خوبی را برای این لپ تاپ به ارمغان می‌آورد. این لپ تاپ همچنین از یک وبکم VGA برخوردار است که آنچنان کیفیت مطلوبی را ارائه نمی‌کند. این لپ تاپ فاقد درایو نوری و حسگر اثر انگشت می‌باشد و سیستم عاملی در این دستگاه نمی‌بینیم و به صورت ENDLESS می‌باشد.

با توجه به سایز لپ تاپ شاهد یک کیبورد فول سایز به همراه قسمت اعداد یا به اصلاح نامبرپد (Number Pad) هستیم. کیفیت کلید‌ها مطلوب است و برای تایپ حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند همچنین تاچ‌پد تقریبا بزرگی را می‌بینیم که جنس خوبی دارد و کار کردن با آن بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

نتیجه‌گیری

ایسوس X543MA – DM1098 یک لپ تاپ اقتصادی است که کاربران می‌توانند با بودجه‌ای بسیار پایین این دستگاه را تهیه کنند. این لپ تاپ مشخصات عالی و جذابی ندارد و تمامی قسمت‌ها به نحوی هستند تا قیمت را در پایین‌ترین سطح ممکن نگه دارند. با این حال نقطه قوت اصلی این لپ تاپ قیمت پایین آن است! طراحی ساده و شیک، استفاده از متریال به نسبت خوب، اتصالات کاربردی و صفحه نمایش Full HD از دیگر نقاط قوت این دستگاه می‌باشد.

فروشگاه اینترنتی هدیش با ارائه‌ی لپ تاپ اقتصادی ایسوس X543MA – DM1098 بر آن است تا بتواند نیاز طیف وسیعی از کاربرانی که نیازمند یک لپ تاپ خوش قیمت هستند را برآورده سازد. با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی هدیش می‌توانید به صد‌ها مدل لپ تاپ از برند‌های معتبر جهانی و با رنج قیمتی متفاوت دسترسی داشته باشید.

نقاط قوت:

  • قیمت پایین
  • صفحه نمایش Full HD
  • طراحی ساده و شیک
  • کیبورد و تاچ‌پد با کیفیت و راحت
  • پورت‌های کاربردی

نقاط ضعف:

  • پردازنده‌ی نه چندان قدرتمند
  • حاشیه‌ی زیاد صفحه نمایش
  • روشنایی کم و دقت رنگ پایین نمایشگر
5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//