علت تمیز نشدن البسه در ماشین لباسشویی

لباس هایی که ماشین لباسشویی آنهارا تمیز شست و شو نمیدهد باعث ایجاد کار اضافی برای ما میشوند. مقاله ای که برای شما آماده کرده ایم رایج ترین دلیل های تمیز نشدن البسه در ماشین لباسشویی را برای شما بررسی کرده است.

تنظیم کردن به اشتباه برنامه شستن لباس

تنظیم کردن اشتباه ماشین لباسشویی میتواند منجر به این شود که لباس ها به خوبی تمیز شوند.حتما ابتدا به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید تا با برنامه ها ماشین لباسشویی آشنا بشید. شما در دفترچه میتوانید همه برنامه هایی که در ماشین لباسشویی شما قابل انجام است را یاد بگیرید و استفاده کنید. سپس باید به راهنمای شست و شو البسه خودتان مراجعه کنید تا برنامه را متناسب با شرایط لباس تنظیم کنید، بعضی از لباس ها باید با آب گرم شست و شو بشوند و بعضب هم  با آب سرد. اگر مشخصات ماده شوینده را چک کنید خیلی بهتر است،‌ برای بعضی از شوینده‌ها  آب سرد و بعضی دیگر نیز  آب گرم مناسب میباشد .

مناسبترین برنامه برای شست و شو لباس های روزانه  برنامه synthetic یا mix با درجه آب ۴۰ درجه است، اگر لباس هایتان خیلی کثیف شده است ویا شما خیلی حساس هستید میتوانید درجه آب را تا 60 درجه بالا ببرید ولی باید توجه باشید که ممکن است لباس هایتان در این دما دچار مشکل بشوند. توجه داشته باشید به ویژه در لباسشویی های کنوود در صورتی که با مشکلی مواجه شدید حتما با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی کنوود در تهران تماس بگیرید.

بارگیری بیش از حد

ماشین لباسشویی شما دارای سنسوربه منظور فهمیدن سطح آب میباشد که از بارگیری  بیش از اندازه مجاز ماشین لباسشویی منع میکند. اگر داخل مخزن لباس حجم بالا قرار گرفته باشد، آب به اندازه در آن برای شستشو و تمیزشدن درست قرار نمیگیرد. تمیز شدن لباس‌ها در هنگامی ایجاد میشود که لباس‌ها توانایی حرکت راحت را در داخل مخزن را داشته باشند. در یک ماشین لباسشویی که بیش از حد بارگیری شده است، لباس‌ها درهم گره میخورند و یا به‌طور دائمی در کف مخزن قرار میگیرند.

اهمیتی ندارد  که لباسشویی شما چند کیلو برای بارگیری مجاز است  زیرا شما نمیتوانید هر بار لباس ها را وزن کنید و داخل لباسشویی قرار بدهید، بنابراین به منظور شستشوی لباس های روزانه تان حتما  مخزن لباسشویی را به اندازه ای بارگیری کنید که یک دست در بالای مخزن قرار بگیرد. این مورد را حتما باید در لباسشویی های ال جی مورد توجه قرار دهید و در صورتی که نیاز به راهنمایی داشتید با نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشویی ال جی در محل تماس حاصل فرمایید.

ایجاد مشکل به علت ماده شوینده بی کیفیت

ماده شوینده ای که استفاده میکنید باید متناسب با دستگاه شما باشد. در دفترچه راهنمایی که توسط کارخانه منتشر شده است، مدل ماده شوینده‌ای که مناسب دستگاه میباشد نوشته شده‌ است. اگر از ماده شوینده ی معمولی در دستگاه خود میریزیدو ماشین لباسشویی شما بازخوردی خوبی ندارد و یا ماده شوینده بیش از اندازه  در دستگاه کف میسازد. به‌جای ان که لباسشویی به تمیز شدن لباس‌هایتان منجر شود ، کف اضافی باعث می‌شود که اصطکاک بین لباس‌ها از بین برود. سایش لباس‌ها روی یکدیگر  باعث  تمیز شدن لباس ها میشود. علاوه براین کف بیش از حد موجب به نشتی آب نیز خواهد شد. مناسب ترین پودر ماشین لباسشویی پودری میباشد که کف کمتری تولید میکند از پودر هایی کمک بگیرید که آنزیم دارشده اند.

نمایندگی ماشین لباسشویی

صابون‌های پودری به تایم بالاتری برای حل‌شدن در آب نیاز خواهند داشت. بنابر این این مدل شوینده ها حتما باید قبل از بارگیری لباسشویی و قبل از روشن‌شدن لباسشویی، وارد خود مخزن بشن. با این کار این شوینده زمان مناسب برای حل‌شدن را دارد. اگر از صابون‌های پودری به اندازه زیادی ریخته شود، روی لباس‌ها باقی میماند.

در اکثر مدل‌های ماشین لباسشویی یک المنت برای گرم کردن آب در درون خود لباسشویی قرار دارد، تا از رفتن دما به اندازه استاندارد مطمئن شود. اگر آب گرم موجود نباشد، لباس‌هایی که برای تمیز شدن آب گرم یا داغ میخواهند در حد معمولی تمیز نخواهند شد. اطمینان حاصل کنید که در صفحه کنترل دستگاه، تنظیمات مربوط به دمای شستشو را رعایت کرده اید. بعد تایمی که آب شروع به پرکردن مخزن خواهد کرد، و زمان شستشو با دقت دمای آب را بررسی کنید.

چرا لباس ها در لباسشویی تمیز نمی شوند

خرابی المنت لباسشویی

به منظور چک کردن دمای آب در ماشین لباسشویی با درب جلو باز شو  کار سختی میباشد. با این شرایط، اگر با لمس کردن درب جلویی و شیشه لباسشویی تان احساس گرما در آب نشد، امکان دارد که المنت لباسشویی از کار افتاده باشد.

شما برای رفع این مشکل خرابی المنت مخصوصا در لباسشویی های مابه mabe حتما باید با نمایندگی رسمی تعمیرات ماشین لباسشویی مابه تماس حاصل کنید تا آنها برای چک و یا تعویض المنت ماشین لباسشویی یک تکنسین ماهر برای شما ارسال کنند.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//