راهنمای خرید هارد اکسترنال

چند سال قبل که حجم اطلاعات هر فرد به سختی به چند گیگ می‌رسید، داشتن یک هارد اینترنال 500 گیگابایت می‌توانست تا حد قابل قبولی پاسخگوی نیازهای فرد یا حتی یک خانواده باشد. اما امروزه که هر عکس حداقل 5 مگابایت حجم دارد و حجم هر فیلم سینمایی با کیفیت متوسط کمتر از یک گیگابایت نیست، خرید هارد اکسترنال کاملاً ضروری محسوب می‌شود.

خرید وسایل و قطعات الکترونیکی نکات و ترفندهای خاص خود را دارد که آشنایی با آن‌ها لازم و ضروری است. برای خرید هارد اکسترنال هم نیاز است که به یک سری نکات توجه داشته باشید تا در نهایت محصول مناسبی را انتخاب کنید. امروز در  ایده آل تک مهم‌ترین نکات خرید هارد اکسترنال را با هم بررسی خواهیم کرد.

هارد اکسترنال چیست؟

اکثر افراد با هارد دیسک آشنایی کافی دارند. اما برای آن دسته از دوستانی که اطلاعات کافی درباره آن ندارند، به صورت مختصر توضیحاتی ارائه خواهیم داد. هارد اکسترنال یک فضای ذخیره سازی است که در بیرون از مجموعه کامپیوتر شما قرار دارد و توسط یک محفظه از آن محافظت می‌شود.

این قطعه می‌تواند فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی فایل‌های مختلف را برای شما به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. ویژگی اصلی هارد اکسترنال این است که به راحتی می‌توانید آن را از یک کامپیوتر جدا کرده و آن را به سیستم دیگری متصل کنید. همچنین قابلیت حمل، یک ویژگی مهم است که می‌تواند بسیاری از مشکلات شما را رفع کند.

هارد اکسترنال چیست؟

چرا باید هارد اکسترنال بخریم؟

استفاده از هارد اکسترنال مزایای بسیار زیادی دارد که خرید آن را توجیه می‌کند. موارد زیر مهم‌ترین دلایل این کار محسوب می‌شوند:

افزایش حافظه مورد نیاز؛ مهم‌ترین قابلیت برای خرید هارد اکسترنال

استفاده از هارد اکسترنال کمک می‌کند که حافظه مورد نیاز خودتان را افزایش دهید، بدون اینکه کامپیوتر یا لب‌تاپ خودتان را باز کنید. علاوه بر آن، در بسیاری از موارد نیاز است که علاوه به هارد سیستم، برخی از اطلاعات را روی هارد دیگری ذخیره کنید.

دلیل این کار هم ممکن است، کاهش فضای خالی هارد اینترنال باشد یا ممکن است بخواهید برخی از اطلاعات خودتان را بایگانی کنید. برخی از افراد هم نمی‌خواهند اطلاعات مهم را روی گوشی یا لب‌تاپ خودشان ذخیره کنند، چرا که امکان دزدیده شدن آن‌ها وجود دارد. از طرفی دیگر، ذخیره اطلاعات زیاد روی هارد اینترنال باعث می‌شود که سرعت سیستم شما به صورت چشمگیری کاهش پیدا کند.

استفاده آسان

یکی از مزیت‌های بسیار مهم هارد اکسترنال که در بسیاری از موارد به آن توجه نمی‌شود، امکان استفاده راحت و آسان آن است. فرایند اتصال و جدا کردن هارد اکسترنال مانند یک فلش است و به راحتی می‌توانید آن را به سیستم های مختلف متصل کنید.

 حمل آسان

حمل هارد اکسترنال مانند حمل گوشی تلفن همراه ساده است؛ به گونه‌ای که می‌توانید آن را به راحتی همراه خود جابجا کنید. هاردهای بسیار سبکی در بازار وجود دارند که اندازه آن‌ها بسیار کم بوده و به راحتی قابل جابجایی هستند.

برای خرید بهترین هارد اکسترنال به چه مواردی باید توجه داشته باشیم؟

برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین هارد اکسترنال را برای خودتان انتخاب کنید باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

قیمت

همان‌طور که در مطلب راهنمای خرید کارت گرافیک اشاره کردیم، قیمت قطعات سخت‌افزاری و میزان بودجه شما، روی انتخاب گزینه نهایی تاثیر بسزایی دارد. در واقع هر چه بودجه بیشتری داشته باشید، می‌توانید هارد اکسترنال بهتر و با حجم بیشتری خریداری کنید.

ظرفیت هارد اکسترنال

هاردهای اکسترنال در مدل‌ها و حجم‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که هر کاربر با توجه به نیاز خود، می‌تواند بهترین حجم را انتخاب و خریداری کند. خرید هاردهای 128 یا 240 و حتی 320 گیگابایت، به جز در موارد خاص، خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد.

اگر تعداد زیادی فایل با حجم بالا دارید، استفاده از هاردهای بیشتر از دو ترابایت برای شما پیشنهاد می‌شود. اما اگر به خاطر پر شدن هارد اینترنال سیستم خودتان تصمیم به خرید هارد اکسترنال گرفته‌اید، نیاز به هزینه زیادی ندارید و به احتمال زیاد، یک هارد یک ترابایت می‌تواند برای مدت طولانی مشکلات شما را حل کند.

هارد با ظرفیت‌های متفاوت

SSD یا HDD؟ مسئله این است!

یکی از مسائل مهم که هنگام خرید هارد اکسترنال باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب نوع هارد است. هاردها به صورت کلی در دو نوع SSD و HDD تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

‌HDD یا همان Hard Drive Disk یک قطعه الکترومکانیکی است که با استفاده از روش مغناطیسی و به کمک یک یا چند صفحه سخت، فرایند ذخیره و بازیابی اطلاعات را انجام می‌دهد. اما SSD مخفف عبارت Solid State Drive است که در آن خبری از دیسک‌های چرخان نیست.

در واقع می توان گفت که نحوه عملکرد هارد ‌HDD مانند سی‌دی‌های قدیمی است. در حالی‌که عملکرد SSD، شبیه فلاش مموری‌هایی است که روزانه از آن ها استفاده می‌کنیم.

هاردهای ssd و hdd

در حالت کلی، هاردهای SSD سرعت بالاتر، وزن کمتر و دوام بیشتری دارند. اما به طبع آن، قیمت بالاتری هم دارند و گاهی برای خرید یک هارد مناسب مجبور می‌شوید که چندین برابر یک هارد HDD هزینه کنید.

سرعت چرخش

اگر چه هاردهای SSD، سرعت بالاتری دارند اما در بین هاردهای HDD هم می‌توانید گزینه‌هایی را پیدا کنید که از سرعت مناسبی برخوردار هستند. سرعت چرخش در واقع نشان دهنده این است که دیسک درون هارد در هر دقیقه چند بار به طور کامل می‌چرخد. هر چه تعداد این دورها بیشتر باشد، سرعت انتقال اطلاعات بالاتر خواهد بود.

نکته: اگر می‌خواهید هارد HDD خریداری کنید، حتماً به سرعت چرخش دیسک آن توجه کنید.

امنیت؛ فاکتوری مهم در خرید هارد اکسترنال

بهترین هاردهای اکسترنال همواره برای بحث امنیت، اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و سعی می‌کنند در سطح بالایی از اطلاعات شما محافظت کنند. برای مثال شرکت سیلیکون پاور برای حفاظت از اطلاعات کاربران نرم‌افزار SP HDD Lock را معرفی کرده است.

شما با کمک این نرم افزار، می‌توانید به راحتی بر روی هارد خودتان رمز بگذارید. این کار کمک می‌کند تا دیگران نتوانند از محتویات هارد شما سو استفاده کنند. برخی از مدل‌های هارد از رمزگذاری سخت افزاری برخوردار هستند. به کمک این هاردها، می‌توانید امنیت بیشتری را برای اطلاعات خودتان فراهم کنید.

سرعت انتقال اطلاعات

سرعت انتقال اطلاعات همواره یکی از معیارهای مهم افراد برای انتخاب و خرید هارد اکسترنال به شمار می‌‌رود. همان‌طور که در بالا اشاره شد، هاردهای SSD معمولا در مقایسه با HHD سرعت بیشتری را ابرای شما به ارمغان می‌آورند.

البته هاردهای SSD هم با سرعت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. توجه داشته باشید که هاردهای HDD هم برای فایل‌های مورد نظر را در سرعت‌های متفاوتی منتقل می‌کنند. قاعدتا هر جه سرعت انتقال اطلاعات بیشتر باشد، قیمت هارد هم بیشتر خواهد بود.

سرعت انتقال اطلاعات

نوع کاربری هم مهم است

معمولا در خرید هارد اکسترنال، با این سوال فروشنده مواجه خواهید شد: برای چه کاری می خواهی؟ در واقع، آن‌‌ها با این سوال می‌فهمند که شما از هارد اکسترنال چه استفاده ای می‌کنید.

اگر گیمر هستید و می‌خواهید برخی از بازهای را روی هارد جانبی نصب کنید، به احتمال زیاد یک هارد SSD با سرعت بالا می‌تواند نیازهای شما را رفع کند. اما اگر می‌خواهید یک هارد اضافی داشته باشید و فیلم‌های خودتان را روی آن ذخیره کنید، احتمالا استفاده از یک هارد HDD برای شما مناسب‌تر است.

پس قبل از خرید هارد اکسترنال به این موضوع توجه داشته باشید که از آن برای چه کاری استفاده می‌کنید.

راه‌ها و پورت‌های ارتباطی

هاردهای اکسترنال از پورت‌های مختلفی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند. استفاده از پورت‌های USB 2.0 و USB 3.0 در این محصولات بسیار رایج است و به ندرت هاردی را پیدا خواهید کرد که از این امکانات برخوردار نباشد.

استفاده از این پورت‌ها بسیار راحت است و در همه کامپیوترهای امروزی می‌توانید از آن ها استفاده کنید. پورت‌های این محصولات روی دو جنبه سرعت انتقال و کاربری راحت‌تر تاثیر گذار می‌باشند.

برای مثال USB 3.0 سرعت بیشتری نسبت به USB 2.0 ارائه می‌کند در حالیکه استفاده از هر دوی آن ها به یک اندازه راحت و فراگیر است.

USB Type-C یکی دیگر از انواع رابط است که در برخی از هاردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که تمامی کامپیوترها از این هارد پشتیبانی نمی‌کنند، در نتیجه ممکن است برای استفاده از آن مجبور شوید از یک رابط تبدیل استفاده کنید.

داشتن یک هارد که  از استاندارد USB Type-C استفاده می‌کند، می‌تواند برخی از مشکلات شما را رفع کند. برای مثال دیگر نگران این نخواهید بود که از کدام سمت کابل USB را به سیستم متصل خواهید کرد. توانایی انتقال دو طرفه اطلاعات و انرژی یکی از موارد بسیار مهم است که به کمک USB Type-C قابل دستیابی است.

Thunderbolt نوع دیگری از پورت ارتباطی می‌باشد که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاندربولت سرعت بسیار بیشتری از سایر روش‌های ارتباطی دارد و می‌تواند با سرعت 20 گیگ بر ثانیه اطلاعات را منتقل کند.

پورت های ارتباطی مختلف در هارد اکسترنال

هاردهای بی‌سیم

هاردهای اکسترنال به مرور زمان به امکانات بسیار زیادی مجهز می‌شوند. در این میان، امکان اتصال بی‌سیم می‌تواند بسیاری از مشکلات روزانه ما را حل کند.

یکی از مشکلات هارد اکسترنال دست و پا گیر بودن آن در موقع استفاده است. همچنین سیم آن‌ها می‌تواند در جابجایی مشکلاتی را برای ما به وجود بیاورد.

به کمک اتصال بی‌سیم دیگر از این مشکلات خبری نخواهد بود. به کمک وایفای می‌توانید هارد را به دستگاه‌های مختلف از جمله تلفن همراه متصل کنید و از محتویات آن استفاده کنید. در ضمن، هر سیستم عاملی با فرمت خاصی از پیکربندی هارد همخوانی دارد که در هاردهایی که قابلیت اتصال بی‌سیم دارند، با چنین مشکلی روبرو نخواهید شد. این مورد در بخش‌های بعدی به صورت کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هاردهای بی‌سیم

وزن و اندازه

وزن و اندازه موارد دیگری هستند که در هنگام خرید هارد اکسترنال باید به آن توجه داشته باشید. هر چه وزن آن کمتر باشد، جابجایی و حمل راحت‌تری دارد. این مورد مخصوصا برای کسانی که زیاد سفر می‌‌روند، اهمیت دارد. نیاز به گفتن نیست که هر چه که سایز و وزن آن کمتر باشد برای جابجایی دردسر کمتری خواهید داشت.

قابل حمل بودن

شاید با دیدن این سرتیتر متعجب شده باشید. اما برخی از هاردهای اکسترنال رومیزی هستند و می‌توانید آن را کنار میز سیستم خودتان قرار دهید. البته این نوع بیشتر برای اداره و محل کار مناسب است. اما هیچ منعی برای استفاه از آن در خانه هم وجود ندارد. این هاردها در مواردی که به فضای ذخیره سازی بیشتری احتیاج دارید ولی نمی‌توانید به سیستمتان هارد جدیدی اضافه کنید، کاربرد دارد. اگر چه نمی‌توان مزایای هاردهای قابل حمل را نادیده گرفت، اما هاردهای رومیزی هم علاوه بر امنیت و راحتی در استفاده، ظاهری زیبا و شیک را به میز کار شما اضافه خواهند کرد.

هارد اکسترنال رومیزی

سازگاری با انواع سیستم عامل و کنسول بازی

حافظه‌های مورد استفاده در کامپیوترها از فرمت‌های مختلفی برای پیکربندی داده‌ها استفاده می‌کنند. هر سیستم عاملی با نوع خاصی از این فرمت‌ها سازگاری دارد. بنابراین باید در نظر داشته باشید که در چه سیستم عاملی از آن بهره می‌برید.

برای مثال در سیستم عامل ویندوز باید از هاردهایی با فرمت NTFS استفاده کنید. در حالیکه سیستم عامل مک از فرمت +HFS پشتیبانی می‌کند. اگر تمایل به استفاده از این هارد برای هر دو سیستم‌عامل مک و ویندوز را دارید، باید هاردی با فرمت exFAT داشته باشید.

اگرچه فرمت بسیاری از هاردها قابل تغییر است و شما می‌توانید متناسب با نیاز خود آن‌ها را تغییر دهید؛ اما قبل از خرید به این نکته توجه داشته باشید که سیستمی که هارد را به آن متصل می‌کنید از چه فرمت‌هایی پشتیبانی می‌کند. مخصوصا اگر برای کنسول بازی یا تلویزیون از آن استفاده می‌کنید.

مقاومت هارد هم حائز اهمیت است

عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند روی دوام قطعات سخت افزار تاثیر مخربی به جای بگذارند. آب، دشمن درجه یک این قطعات محسوب می‌شود. در حالی‌که ضربه و شوک هم می‌توانند صدمات جبران‌ناپذیری را به جای بگذارند.

گرد و غبار هم ممکن است تا ریزترین منافذ سیستم شما نفوذ کند و خرابی به بار آورد. در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های سازنده قطعات اهمیت ویژه‌ای برای مقاومت در برابر عوامل خارجی قائل شده‌ و تلاش کرده‌اند تا محصولاتی با دوام بالا را تولید کنند. پس قبل از خرید هارد اکسترنال به این نکات هم توجه داشته باشید.

جنس بدنه

یکی دیگر از معیارهایی که برای انتخاب هارد اکسترنال باید به مورد توجه قرار گیرد، جنس بدنه آن است. پلاستیک و فلز رایج‌ترین موادی هستند که بدنه این محصولات را شکل می‌دهند.

چسن بدنه هاردهای اکسترنال

استفاده از فلز مقاومت در برابر ضربه را به شدت افزایش خواهد داد.  از طرف دیگر، پلاستیک معمولا وزن کمتری دارد و گرمای کمتری تولید می‌کند. شما می‌توانید متناسب با نیازتان، محصول مناسبی را برای خودتان خریداری کنید.

تعمیرپذیری

تعمیرپذیری جزو مواردی است که اهمیت بسیار بالایی دارد اما کمتر به آن پرداخته می‌شود. بررسی میزان تعمیرپذیری در مواقعی است که هارد دچار آسیب شده است.

افراد معمولا با خودشان می‌گویند: وقتی که خراب شد، فکری به حالش می‌کنیم. همین تفکر باعث می‌شود که امکان تعمیرپذیری هارد را بررسی نکنند.

برای مثال، در برخی از مواقع، تعمیر و بازیابی اطلاعات پس از خراب شدن هارد، هزینه‌ای معادل خرید یک هارد اکسترنال جدید را بر روی دست شما می‌گذارد. پس قبل از اینکه بخواهید احساسی رفتار کنید، حتما به این مورد هم توجه کافی داشته باشید.

گارانتی

گارانتی نمی‌تواند اطلاعات از دست رفته شما را بازگرداند، اما حداقل، می‌تواند هارد جدیدی را به شما بدهد. اکثر هاردهای اکسترنال، از گارانتی دو ساله بهره می‌برند.

برخی از شرکت‌ها، حتی برای مدتی هم کار بازیابی اطلاعات از دست رفته را به صورت رایگان انجام می‌دهند. پس سعی کنید، از فروشگاه‌هایی که گارانتی معتبر ارائه می‌کنند، هارد خودتان را خریداری کنید.

اگرچه در این حالت، کمی هزینه‌هایتان بیشتر می‌شود، اما خیالتان راحت است که محصول مناسب و با کیفیتی را خریداری کرده‌اید.

 تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

در بسیاری از موارد ممکن است بخواهید یک هارد اینترنال SSD به لپ‌تاپ خودتان اضافه کنید. با این کار، فضای مورد نیاز برای فایل‌های سیستمی و برنامه‌ها را در اختیار خواهید داشت.

از طرف دیگر ممکن است اطلاعات مهمی داشته باشید که نیاز باشد، همیشه به آن‌ها دسترسی داشته باشید. در چنین حالتی، می‌توانید هارد فعلی را با استفاده از یک تبدیل، در درگاه دی‌وی‌دی رایتر لپ‌تاپ جایگذاری کنید.

اما اگر دی‌وی‌دی رایتر را نیاز دارید یا لب‌تاپتان دی‌وی‌دی رایتر ندارد، مجبور می‌شوید که هارد اینترنال را به اکسترنال تبدیل کنید. برای این کار فرایند پیچیده‌ای مورد نیاز نیست، بلکه با خرید یک باکس می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. با این کار هم سرعت سیستم شما افزایش پیدا کرده است و هم به راحتی به اطلاعات مورد نیازتان دسترسی دارید.

معرفی بهترین برندهای تولید کننده هارد اکسترنال

شرکت‌های زیادی در حوزه تولید هارد و سایر قطعات سخت افزاری، فعالیت دارند. اما مهم‌ترین شرکت‌های موجود در بازار عبارتند از:

وسترن دیجیتال (Western Digital)، ای دیتا‌ (ADATA)، سیلیکون پاور (silicon power)، سیگیت (Seagate) و سامسونگ (samsung). مارک‌های بسیار بیشتری وجود دارند که محصولات با کیفیت و مناسبی را به بازار عرضه می‌کنند اما بررسی همه آن‌ها در این مقوله نمی‌گنجد.

معرفی بهترین هاردهای اکسترنال موجود در بازار

در این بخش از نوشته به بررسی و معرفی بهترین هاردهای اکسترنال موجود در بازار خواهیم پرداخت تا بتوانید با خیالت راحت هارد مناسب خودتان را شناسایی و خریداری کنید.

از آنجایی که تعریف بهترین برای هر فرد متفاوت است، ارائه یک نسخه واحد برای همه، کار درستی نیست و نمی‌تواند رضایت همه را جلب نماید. در نتیجه تصمیم گرفتیم لیستی از بهترین هاردها تهیه کنیم تا هر کس متناسب با نیازهای خود، هارد اکسترنال مناسبی را انتخاب کند:

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements

اگر به دنبال یک هارد اکسترنال ارزان، سبک و سریع هستید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما قطعا هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements است.

این هارد در ظرفیت‌های 1،2،3،4 و 5 ترابایتی عرضه می‌شود. وزن مدل یک ترابایت این هارد 134 گرم است که برای جابجایی بسیار مناسب است و به راحتی می‌توانید آن را با خودتان حمل کنید.

طول، عرض و ارتفاع این هارد به ترتیب برابر با 10.44، 7.8 و 1.5 سانتیمتر است. مشکل اصلی این هارد نیز این است که در برابر آب، شوک، گرد و غبار و ضربه مقاوم نیست و ممکن است به راحتی دچار آسیب شود. البته با تهیه یک کاور برای آن، می‌توانید تا حد زیادی مقاومت آن را بالاتر ببرید.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت نقاط ضعف

قیمت مناسب

مقاومت پایین

ظرفیت‌های مختلف

وزن پایین

سرعت مناسب

سازگار با انواع ویندوزها و سیستم عامل مک 10.6.5 به بالا

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G؛ بهترین هارد ضد ضربه

محال است به دنبال خرید هارد اکسترنال باشید و نام برند محبوب ADATA، به گوشتان نخورده باشد. این برند هاردهای مناسب در ظرفیت‌های مختلف تولید می‌کند.

یکی از مهم‌ترین محصولات این شرکت هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G است. اگر به دنبال بهترین هارد ضد آب و ضد شوک هستید، قطعا یکی از اولین انتخاب‌ها هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G است.

ابعاد این محصول 139×98×26 میلی‌متر است و هنگامی که با وزن 270 گرمی آن ترکیب شود، یک هارد بزرگ و سنگین را شکل می‌دهد. اما اگر بخواهیم هاردی با چنین مقاومتی تولید کنیم، به ناچار باید ابعاد و وزن آن افزایش پیدا کند.

پس اگر به دنبال هاردی ارزان و سبک هستید، بهتر است به سراغ مدل‌های دیگر بروید. ظاهر زیبای این هارد هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. سرعت بالا در انتقال اطلاعات نیز یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این هارد زیبا محسوب می‌شود.

 

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت نقاط ضعف

مقاوم در برابر آب

وزن زیاد

مقاوم در برابر شوک

قیمت بالا

مقاوم در برابر لغزش

مقاوم در برابر خش

مقاوم در برابر گرد و غبار

زیبا و خوش ساخت

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80؛ بهترین گزینه برای خرید هارد اکسترنال

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80، قطعا یکی از گزینه‌هایی است که هنگام خرید هارد اکسترنال باید به آن توجه داشته باشید. کلمه Armor  به معنای زره‌پوش است و سیلیکون پاور خواسته تا با این نام‌گذاری به مقاومت بالای آن در برابر ضربه و سایر عوامل محیطی اشاره کند.

ابعاد این هارد 139.5*94*18.1 میلی‌متر است. وزن آن بسته به ظرفیت هارد، بین 270 گرم تا 293 گرم متغیر است این هارد می‌تواند در عمق یک متری به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کند. همچنین توانایی تحمل 300 کیلوگرم فشار را دارد. به نظر می‌رسد که پرداخت هزینه بالا برای چنین هاردی منطقی به نظر می‌رسد.

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت نقاط ضعف

مقاوم در برابر آب

وزن زیاد

مقاوم در برابر ضربه

قیمت بالا

مقاوم در برابر شوک

مقاوم در برابر لغزش

مقاوم در برابر گرد و غبار

اگر چه می‌توان گزینه‌های بیشتری را به لیست بالا اضافه کرد، اما همین گزینه‌های ذکرشده در این مطلب، انتخاب‌ شما را تا حد زیادی آسان می‌کنند. اکنون شما می‌توانید متناسب با نیاز خود، بهترین هارد اکسترنال موجود در بازار را خریداری کنید.

اگر فکر می‌کنید نکاتی وجود دارد که برای خرید هارد اکسترنال باید به آن‌ها توجه شود اما در این نوشته به آن‌ها اشاره ای نشده است، خوشحال می‌شویم این نکات را در بخش کامنت ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//