آموزش تصویری حذف گروه در واتساپ به روشی ساده

حذف گروه در واتساپ یکی از کارهایی است که دیر یا زود به آن نیاز پیدا خواهید کرد. هر گروه با یک هدفی ساخته می‌شود و ممکن است بعد از مدتی، دیگر به آن نیاز نداشته باشید. در این شرایط، باید با گروه و همه اعضای آن، برای همیشه خداحافظی کنید.

واتساپ محبوب‌ترین پیام رسان حال حاضر جهان است که قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. گروه‌های واتساپ معمولا با هدف دور هم جمع شدن دوستان، خانواده، همکاران و … ساخته می‌شوند. اما آیا هر گروهی که ساخته شد، باید برای همیشه برقرار باشد؟ قطعا خیر!

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به بررسی حذف گروه در واتساپ بپردازیم. اگر شما هم قصد دارید از دست یکی از گروه‌های خود در این شبکه اجتماعی راحت شوید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

نکات مهم قبل از پاک کردن یک گروه در واتساپ

اگر نصب واتساپ روی کامپیوتر یا موبایل را انجام داده و آماده استفاده از این برنامه هستید، قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشته باشید که حذف گروه در واتساپ تنها برای مدیر گروه در دسترس است. به عبارتی دیگر، تنها کسی می‌تواند یک گروه را در WhatsApp حذف کند که خودش آن را ایجاد کرده باشد.

قبل از این‌که یک گروه را در این پیام رسان پاک کنید، باید همه اعضای آن را به صورت دستی حذف کنید. به خاطر داشته باشید که سابقه چت‌های گروه همچنان برای اعضا در دسترس خواهد بود؛ اما آن‌ها نمی‌توانند پیام جدید ارسال کنند.

خوشبختانه هم سیستم عامل اندروید و هم iOS به کاربران واتساپ اجازه می‌دهند که گروه‌های خود را حذف کنند. البته این کار، فقط توسط مدیران انجام می‌‎شود. اگر می‌خواهید از شر یک گروه که خودتان ایجاد نکرده‌اید خلاص شوید؛ تنها کافیست از آن خارج شوید!

آموزش حذف گروه در واتساپ

همان‌طور که اشاره شد، اولین قدم برای پاک کردن یک گروه در واتساپ، این است که همه اعضای آن را حذف کنید. سپس خودتان هم به عنوان مدیر از گروه خارج شده و به سادگی گروه را حذف می‌کنید. در ادامه به بررسی مراحل حذف گروه واتساپ در سیستم عامل اندروید می‌پردازیم.

نکته: مراحل حذف گروه واتساپ در سیستم عامل iOS هم تا حد زیادی، شبیه به مراحل انجام این کار در اندروید است. بنابراین با مطالعه این مقاله، به راحتی می‌توانید گروه‌های خود را در دستگاه‌های آیفون هم پاک کنید.

مرحله اول: اعضای گروه را حذف کنید

روی آیکون WhatsApp در صفحه اصلی تلفن همراه خود ضربه زده و این اپلیکیشن را راه‌اندازی کنید. اکنون روی گروهی که قرار است آن را حذف کنید ضربه زده و وارد آن شوید. سپس، روی نام گروه در بالای صفحه ضربه بزنید.

روی نام گروه ضربه بزنید

برای حذف اعضای گروه، وارد بخش “Participants” شده و روی یکی از اعضا ضربه بزنید.

روی نام اعضا ضربه بزنید

در منوی باز شده، روی “Remove” ضربه بزنید تا عضو مورد نظر، از گروه شما حذف شود.

برای حذف گروه از وانساپ روی remove ضربه بزنید تا عضو مورد نظر پاک شود

یک اعلان برای شما باز می‌شود که برای تایید حذف عضو، روی “OK” ضربه بزنید.

برای تایید روی ok ضربه بزنید

اکنون یک عضو از گروه شما حذف شده است. مراحل بالا را برای تمامی اعضای دیگر گروه هم تکرار کنید تا به جز خودتان، هیچ کس در گروه باقی نماند.

مرحله دوم: از گروه خارج شوید

بعد از این‌که همه اعضای گروه را با موفقیت حذف کردید، اکنون زمان آن است که خودتان هم از گروه خارج شوید. با انجام این کار، قابلیت جابه‌جایی و حذف، به گروه شما اضافه خواهد شد. برای شروع، دوباره روی نام گروه ضربه بزنید.

روی نام گروه ضربه بزنید

در صفحه‌ای که باز می‌شود به سمت پایین اسکرول کرده و روی “Exit Group” ضربه بزنید.

برای حذف گروه از واتساپ روی exit group ضربه بزنید

یک اعلان برای شما باز می‌شود؛ روی “Exit” ضربه بزنید.

روی exit ضربه بزنید

اکنون شما با موفقیت خارج شده‌اید.

مرحله سوم: گروه را حذف کنید

بعد از این‌که با موفقیت از گروه خارج شدید، گزینه حذف گروه برای شما فعال می‎‌شود. برای حذف گروه در واتساپ کافیست روی “Delete Group” ضربه بزنید.

روی delete group ضربه بزنید

اکنون اعلان “Delete Group” برای شما ظاهر می‌شود. اگر می‌خواهید همه فایل‌های رسانه‌ای گروه (فیلم‌ها، تصاویر، اسناد متنی و … که در گروه به اشتراک گذاشته شده‌اند) را هم حذف کنید، تیک گزینه “Delete Media in This Chat” را فعال کنید. در نهایت، روی “Delete” ضربه بزنید.

روی delete ضربه بزنید تا گروه واتساپ حذف شود

قبل از این‌که روی Delete ضربه بزنید، مطمئن شوید که واقعا قصد حذف گروه را دارید؛ زیرا هیچ راهی برای بازگرداندن گروه در آینده وجود ندارد.

کلام آخر

گروه‌های واتساپ برای دور هم جمع شدن دوستان، خانواده، همکاران و … ایجاد می‌شوند. ممکن است به هر دلیلی و بعد از گذشت مدت زمان مشخصی، دیگر به گروه نیاز نداشته باشید و تصمیم به پاک کردن آن بگیرید. خوشبختانه انجام این کار در اپلیکیشن WhatsApp بسیار ساده است.

در این مقاله به آموزش حذف گروه در واتساپ پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

3 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//