آموزش مخفی کردن چت، کانال و گروه در تلگرام (آپدیت 2024)

هر کسی برای مخفی کردن چت در تلگرام و یا هر پلتفرم دیگری ممکن است دلایل شخصی خودش را داشته باشد. با این‌حال به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل برای انجام این کار، حفظ حریم خصوصی است. اپلیکیشن تلگرام یکی از قوی‌ترین و امن‌ترین پلتفرم‌هایی است که این بستر را برای کاربرانش فراهم کرده است.

اگر شما هم از کاربران اپلیکیشن تلگرام هستید و دوست دارید به هر دلیلی برخی کانال‌ها، گروه‌ها یا چت‌های خود را پنهان کنید، در ادامه‌ی این مقاله از ایده آل تک با ما همراه باشید تا این ترفندهای ساده ولی کاربردی را بیاموزید.

چرا باید چت های تلگرام را مخفی کنیم؟

بالا بردن و امنیت و حفظ حریم خصوصی، یکی از عمده نگرانی‌های افرادی است که ساعات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند. به همین خاطر اپلیکیشن تلگرام که در دنیا طرفداران زیادی هم دارد، مخفی کردن چت در تلگرام را به ویژگی‌ها و قابلیت‌های خود اضافه کرده است.

از آن‌جایی که بحث حفظ حریم خصوصی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، یکی از مفیدترین قابلیت‌هایی که این اپلیکیشن برای کاربران فراهم کرده، گزینه‌ی مخفی کردن چت‌ها، کانال‌ها و گروه‌ها بدون حذف آنها است.

مخفی کردن چت در تلگرام اصلا کار سختی نیست. با استفاده از این ویژگی می‌توان چت‌ها، گروه‌ها و یا برخی کانال‌ها را از دسترسی هر کسی مخفی کرد. اگر دوست دارید این ترفند خیلی ساده را بیاموزید و به واسطه‌ی آن حریم شخصی و امنیت خود را بالا ببرید، راه‌کارهایی که در ادامه آموزش داده‌ایم را انجام دهید.

3 روش برای مخفی کردن چت در تلگرام

به صورت کلی برای پنهان‌سازی چت، گروه یا کانال در تلگرام، سه روش وجود دارد:

  • آرشیو کردن چتها
  • پوشهبندی چتها
  • استفاده از گزینهی Saved Messages برای مخفی کردن چتها

در ادامه تمامی این روش‌ها و نحوه‌ی پیدا کردن این چت‌های مخفی شده را آموزش خواهیم داد.

آرشیو کردن چت‌ها

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌های پنهان کردن چت در تلگرام، آرشیو کردن آنها است. استفاده از این روش دو مزیت دارد:

  • با آرشیو کردن چتها میتوانید آنها را از دید افراد مختلف پنهان کنید.
  • با انجام دادن این کار، میتوانید تمامی پیامها، گروهها و یا کانالها را دستهبندی و سازماندهی کنید تا صفحهی تلگرام نظم داشته باشد.

به دو روش می‌توان آرشیو کردن چت‌ها در تلگرام را انجام داد. در ادامه این دو روش را قدم به قدم آموزش خواهیم داد:

  1. روی چت، گروه و یا کانال مورد نظر، انگشت‌تان را نگه دارید تا سه گزینه در بالای صفحه ظاهر شود.نگه داشتن روی گروه برای باز شدن گزینه آرشیو
  2. گزینه‌ی Archive را انتخاب کنید.ارشیو کردن چت ها

به همین راحتی چت مورد نظر در تلگرام، به آرشیو تبدیل خواهد شد.

این اولین روشی بود که به واسطه‌ آن می‌توانید مخفی کردن چت در تلگرام را انجام دهید. ولی روش دیگری هم برای انجام این کار وجود دارد که از روش اول کمی سریع‌تر و راحت‌تر است. از این گذشته با استفاده از روش دوم، امکان آرشیو کردن چندین چت مختلف به صورت همزمان، وجود دارد:

  1. در صفحه‌ی اصلی که تمامی چت‌ها در آن قرار دارد، چت‌ها، گروه‌ها یا کانال‌هایی که قصد آرشیو کردن آنها را دارید انتخاب کنید.آرشیو کردن چند گروه و کانال به صورت همزمان
  2. روی گزینه‌ی Archive در بالای صفحه ضربه بزنید.

به همین صورت چت‌هایی که انتخاب کرده بودید، به حالت آرشیو در می‌آیند و از صفحه‌ی اصلی چت‌ها پنهان خواهند شد.

پوشه بندی چت‌ها

دومین روشی که با استفاده از آن می‌توانید مخفی کردن گروه‌ های تلگرام را انجام دهید، پوشه بندی کردن چت‌ها است. با استفاده از این روش علاوه بر مخفی کردن چت‌ها، گروه‌ها و یا کانال‌های خصوصی، امکان مرتب و سازماندهی کردن پیام‌ها را نیز خواهید داشت. به این صورت که می‌توان پیام‌های کاری را از شخصی و… جدا کرد.

برای استفاده از این ویژگی، کافیست مراحلی که در ادامه توضیح داده‌ایم را دنبال کنید:

    1. اپلیکیشن تلگرام را باز کنید و روی گزینه‌‌ سمت چپ در بالای صفحه بزنید.باز کردن تنظیمات در تلگرام
    2. سپس وارد بخش «Settings» یا تنظیمات شده و به سمت پایین اسکرول کنید تا به بخش «Folders» یا پوشه‌های گفتگو برسید.
      بخش تنظیمات در تلگرام بخش پوشه بندی در تلگرام

 

  1. حالا گزینه‌ «Create New Folder» یا ایجاد پوشه جدید را باز کنید.ایجاد پوشه در تلگرام
  2. با زدن بر روی گزینه‌ «Add Chats» یا افزودن گفتگوها، می‌توانید تمامی چت‌هایی که قصد پنهان کردن یا پوشه بندی آنها را دارید، انتخاب کنید. لازم به ذکر است که با این روش می‌توانید تا 100 چت خصوصی را در پوشه‌ای که ایجاد می‌کنید، مخفی کنید.اضافه کردن گفتگو به پوشه در تلگرام
  3. سپس روی تیک سبز رنگی که در انتهای صفحه قرار دارد ضربه بزنید تا تمامی تغییراتی که ایجاد کرده‌اید، ذخیره شود.انتخاب گروه ها و چت ها
  4. حالا می‌توانید اسم پوشه‌ای که درست کرده‌اید را به راحتی تغییر دهید.تغییر نام فایل در تلگرام
  5. حالا با ضربه زدن بر روی گزینه‌ «Save» یا ذخیره، در گوشه سمت راست صفحه، می‌توانید پوشه‌ای که درست کرده‌اید را ذخیره کنید.
  6. با انجام دادن این کار در صفحه‌ی اصلی تلگرام، یک پوشه جدید ایجاد شده است.پوشه جدید در تلگرام

استفاده از Saved Messages برای مخفی کردن چت

استفاده از Saved Messages برای مخفی کردن چت هم یکی دیگر از ویژگی‌های شگفت‌انگیز تلگرام است. با استفاده از این قابلیت، این امکان را خواهید داشت که تمامی چت‌ها را در یک پوشه جداگانه ذخیره کنید. به این ترتیب بعدا خیلی راحت می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

از این ویژگی می‌توان برای ذخیره کردن تمامی چت‌های خصوصی یا محرمانه استفاده کرد. مزیتی که استفاده از این روش برای مخفی کردن چت در تلگرام دارد، این است که پس از ذخیره کردن چت مورد نظر در بخش Saved Messages، می‌توانید چت اصلی را حذف کنید!

برای استفاده از این گزینه، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن تلگرام را باز کنید و اکانتی که قصد دارید پیام‌هایش را در بخش Saved Messages ذخیره شود را انتخاب کنید.ذخیره یک چت در تلگرام
  2. پیام یا گروه‌هایی که قصد انتقال آنها به «Saved messages» یا پیام‌های ذخیره شده را دارید، انتخاب کنید و به بخش «Saved messages» هدایت کنید.فوروارد کردن پیام در تلگرام
  3. حالا به سراغ اکانتی که پیام‌هایش را به بخش «Saved Messages» انتقال داده‌اید می‌روید و چت اصلی را پاک می‌کنید. برای دسترسی مجدد به پیام‌هایی که پاک کرده‌اید، باید به بخش «Save Messages» بروید.پیام های ذخیره شده در تلگرام

پیدا کردن چت های مخفی شده در تلگرام

تا به اینجای این مقاله سه روشی که با استفاده از آنها می‌توان مخفی کردن چت در تلگرام را انجام داد آموختید. ولی به نظر شما چطور می‌توان به چت‌های مخفی شده دسترسی پیدا کرد؟

در مورد روش اول که آرشیو کردن پیام‌های بود، خیلی راحت می‌توان به چت‌ها، گروه‌ها و یا کانال‌های آرشیو شده دسترسی پیدا کرد.

برای انجام این کار به صفحه‌‌ اول در تلگرام بروید. سپس صفحه را به سمت پایین بکشید.

پیدا کردن چت های مخفی شده در تلگرام

با انجام دادن این کار، گزینه‌ای در ابتدای صفحه به نمایش در خواهد آمد که می‌توان از آن طریق به تمامی چت‌های آرشیو شده دسترسی پیدا کرد.

برای خارج شدن از این صفحه و برگشت به صفحه‌ی قبل، کافیست که این بار صفحه را به سمت بالا بکشید تا بخش پیام‌های آرشیو شده پنهان شوند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تمام روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توان مخفی کردن گروه‌ها، کانا‌ها و چت‌های تلگرامی را انجام داد، برای شما توضیح دهیم. حفظ حریم شخصی و در اختیار نگذاشتن برخی اطلاعات و پیام‌های محرمانه از جمله کارهای بسیار مهمی است که در انجام دادن‌شان، باید نهایت دقت و وسواس را داشته باشید.

با انجام دادن همین چند روش ساده می‌توانید امنیت خود را در شبکه‌های مجازی چند برابر کنید و اجازه ندهید که پیام‌های شخصی‌تان به دست افراد غریبه بیوفتد.

سوالات متداول

دلیل به نمایش در آمدن پیغام خطای too many communities در تلگرام چیست؟

زمانی شما این پیغام خطا را مشاهده خواهید کرد که تعداد چت‌هایی که صفحه‌ی اصلی دارید، بیشتر از حد مجاز باشد. وقتی که این اتفاق افتاده باشد، امکان عضویت در گروه و یا کانال جدیدی را نخواهید داشت. بهترین کار برای رفع این مشکل، پاک کردن گروه‌ها و چت‌ها می‌توان استفاده کرد.

دلیل وارد نشدن به برخی کانال‌های تلگرامی چیست؟

به دلایل مختلفی ممکن است این اختلال برای اکانت تلگرام شما به وجود بیاید. دلایلی مثل ریپورت شدن، استفاده کردن از نسخه‌های غیررسمی تلگرام، تغییر لینک و… .

آیا امکان استفاده از چت خصوصی در تلگرام وجود دارد؟

بله – برای انجام این کار کافیست مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید و وارد پروفایل آن شوید. آخرین گزینه یعنی Start Secret Chat را انتخاب می‌کنید. سپس در صفحه‌ی جدید می‌توانید چت خصوصی داشته باشید.

3.2 | (10)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//