چگونه در کامپیوتر کلیپ بسازیم؟ بهترین نرم افزار های ساخت کلیپ و ویدئو

این روزها دیگر ادیت کردن و ویرایش فیلم اصلا کار سختی نیست و خیلی راحت می‌توانید با داشتن یک نرم افزار ساخت کلیپ قدرتمند، یک ویدیوی زیبا و جذاب درست کنید. در ادامه‌ی این مقاله از ایده‌آل تک قصد داریم 5 مورد از بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ و ویدیو را به شما معرفی کنیم.

قبل از اینکه به معرفی این 5 نرم ‌افزارساخت فیلم بپردازیم، این نکته را باید اضافه کنیم که هر یک از این نرم افزارها بسته به مهارت و نوع ادیتی که می‌خواهید روی فیلم‌های خود اجرا کنید متفاوت هستند و بهتر است با توجه به مهارت و خواسته‌ی خود، از بین این 5 نرم‌افزار یکی را انتخاب کنید. حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نرم افزار ساخت ویدئو حرفه‌‎ای Adobe Premier

وقتی که صحبت از کاربر پسند بودن، ویژگی‌های خاص و پیچیده و بهترین و بالاترین کیفیت خروجی می‌شود، نرم افزاری بهتر و حرفه‌ای‌تر از Adobe Premiere نیست! این نرم افزار ساخت کلیپ از فناوری هوش مصنوعی Sense.ai Adobe استفاده کرده تا ادیت کردن ویدیوها ساده‌تر شود.

نرم افزار ساخت کلیپ Adobe Premier

علاوه بر این، قابلیت Guided Edits این امکان را فراهم کرده تا افرادی که دانش کافی برای انجام این کار را ندارند، بتوانند با خواندن راهنمایی‌هایی که سازندگان این نرم افزار، آموزش ساخت کلیپ را به ساده‌ترین روش ممکن بیاموزند.

در آخرین ورژنی که از این نرم افزار ساخت فیلم ارائه شده، امکان پشتیبانی و ادیت ویدیوهای 4k و یک‌سری جلوه‌های سینمایی خاص، امکان خروجی گرفتن برای شبکه‌های اجتماعی مختلف، قالب بندی مجدد ویدیو و پشتیبانی از ویدیوهایی که به صورت عمودی، امکان پشتیبانی از تمامی فرمت‌های صوتی و تصویری، درست کردن جلوه‌های ویژه و خاص روی فیلم، ایجاد زیرنویس بر روی فیلم، سازگاری کامل با سایر نرم‌افزارهای Abode، امکان قرار دادن لوگو (واترمارک) بر روی فیلم و … به ویژگی‌های آن اضافه شده‌اند.

این نرم افزار ساخت ویدئو بی‌شک یکی از بهترین و کامل‌ترین اپلیکیشن‌های موجود محسوب می‌شود.

آموزش استفاده از ویرایشگر ویدیویی (فیلم) ویندوز 10
بخوانید

نرم افزار ساخت فیلم CyberLink PowerDirector 365

CyberLink PowerDirector هم یک برنامه ساخت کلیپ در کامپیوتر هم برای سیستم عامل iOS و هم ویندوز است که کلی قابلیت‌های جذاب و حرفه‌ای را درخود دارد.

CyberLink PowerDirector 365

در صورتی که بخواهید به طور کامل و بدون محدودیت از تمامی امکانات این نرم‌افزار بهره‌مند شوید و امکاناتی نظیر PowerDirector و PowerDirector Ultimate و PowerDirector 365  را به صورت نامحدود در اختیار داشته باشید، باید مبلغی را به صورت حق اشتراک پرداخت کنید و به تمامی قابلی‎ها و پلاگین‌ها دسترسی داشته باشید.

در مورد نرم‌افزار  CyberLink PowerDirector 365 جالب است که بدانید در ورژن ویندوز این نرم‌افزار، امکانات به نسبت بیشتری در مقایسه با ورژن مک خواهید داشت و شاید کاربران مک استفاده از نرم‌افزارهای دیگر را به این برنامه ترجیح دهند!

از جمله ویژگی‌هایی که در این برنامه در اختیار خواهید داشت می‌توان به قابلیت‌هایی مثل: کپچر کردن از همه‎ی انواع دستگاه‌های قابل حمل و دوربین‌های فیلم برداری با بهترین کیفیت، امکان ساپورت از صدای بسیار با کیفیت دالبی دیجیتال، بالاترین سرعت برای رندن کردن فیلم‌ها، ساپورت از همه‌ی انواع فرمت‌های صوتی و تصویری، ویرایش و ایجاد افکت‌های صوتی، سازگاری با NVIDIA CUDA و… اشاره کرد.

نرم افزار ساخت ویدئو Corel VideoStudio Ultimate

در مورد نرم افزار Corel VideoStudio Ultimate خیلی راحت می‌توانیم این نظر را بدهیم که می‌تواند رقابت خیلی نزدیک با نرم‌افزار Adobe Primier دارد. کار کردن با این نرم افزار ساخت کلیپ بسیار ساده است و خیلی سریع و راحت می‌توانید کلیپ‌هایی بسیار زیبا و حرفه‌ای بسازید.

نرم افزار ساخت کلیپ Corel VideoStudio Ultimate

از جمله ویژگی‌های قابل توجه این نرم‌افزار می‌توان به امکاناتی نظیر ساپورت انواع فرمت‌های صوتی و تصویری، اعمال افکت‌های خیلی زیاد و متنوع، ضبط صدا با انواع فرمت‌های رایج، امکان ساپورت از دالبی دیجیتال و Blu-ray، امکان ساخت فیلم های سه بعدی و… اشاره کرد.

یکی از بزرگترین نقطه ضعف‌هایی که در مورد این نرم‌افزار این است که فقط در سیستم عامل ویندوز قابل اجرا است و کابران مک امکان استفاده از آن را ندارد و این امکان که بتوانید فضای کاری خود را به راحتی با سایر برنامه‌ها شخصی‌سازی کنید وجود ندارد.

آموزش ویرایش ویدیو با برنامه inshot
بخوانید

  نرم افزار ساخت کلیپ Apple iMovie

Apple iMovie هم یکی دیگر از نرم‌افزارهای حرفه‌ای ساخت کلیپ برای کاربران سیستم عامل iOS است که با آن می‌توان تریلرها و کلیپ‌های خیلی حرفه‌ای همراه با جلوه‌های ویژه ایجاد کرد.

Apple iMovie

یکی از نکات مثبت این نرم افزار این است که این نرم افزار کاملا رایگان است و امکانات بی‌نظیری مثل ساخت و ادیت حرفه‌ای فیلم با کیفیت 4k، امکان ساخت ویدیوهای Full HD 1080P با 60FPS و به اشتراک گذاشتن آن در سایر پلتفرم‌ها، وارد کردن ویدیوها از iMovie به همه‌ی دستگاه‌های سیستم عامل iOS، امکان استفاده از کلی افکت و فیلترهای حرفه‌ای و زیبا اشاره کرد.

یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب iMovie این است که به راحتی می‌توانید در هنگام ویرایش یک فیلم روی لپ‌تاپ مک، آن را به iPad انتقال دهید و ادامه‌ی ادیت را در آن انجام دهید!

نرم افزار ساخت کلیپ HitFilm Express

Hitfilm Express هم بی‌شک یکی دیگر از بهترین نرم‌افزاهای ساخت کلیپ در کامپیوتر است. از این نرم‌افزار می‌‎توانید هم در سیستم عامل ویندوز و هم در سیستم عامل iOS استفاده کنید.

HitFilm Express

یکی از قابلیت‌های قابل توجه این نرم‌افزار این است که از پردازنده‌های گرافیکی Nvidia و AMD برای رندرینگ پشتیبانی می‌کند و خیلی راحت و بی‌دردسر می‌توانید ویدیوهای خود را ادیت کنید.

از جمله ویژگی‌های بارز این نرم‌افزار می‌توان به قابلیت‌هایی مثل استفاده از جلوه‎های بصری فیلم‌های پرفروش به صورت رایگان، استفاده و ترکیب افکت‎های از پیش ساخته شده‌ی سه بعدی، امکان درجه‎بندی رنگ حرفه‎ای، پشتیبانی از رزولوشن 4K و… اشاره کرد.

حرف آخر

در این مقاله ما به معرفی 5 مورد از بهترین نرم افزار های ساخت کلیپ و ویدئو پرداختیم و این نرم‌افزارها را به شما معرفی کردیم. همان‌طور که در بالا اشاره شد؛ به نسبت نیاز و مهارتی که در ساخت فیلم در کامپیوتر دارید، می‌توانید یکی از این 5 نرم‎افزار را دانلود و استفاده کنید.

پیشنهاد ما در ایده آل تک به شما عزیزان استفاده از نرم‌افزار Adobe Premier است. دلیلش هم این است که می‌توانید پروژه‌های دیگری که در سایر نرم‌افزارهای Adobe مثل فوتوشاپ، افترافکت و… ساخته‌اید را به راحتی به این نرم افزار وارد کنید و به صورت ترکیبی از آنها استفاده کنید.

4.3 | (9)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//