آموزش استفاده از لینکدین به صورت کامل و مرحله به مرحله

امروزه شبکه‌های اجتماعی در زندگی انسان نقش بزرگی را ایفا می‌کنند که نمی‌توان از تاثیر آن چشم پوشی کرد. روز به روز بر تعداد کاربران و کارایی این شبکه‌ها افزوده می‌شود؛ در نتیجه برای اینکه از تکنولوژی عقب نمانیم باید بدانیم چگونه از این امکانات به نفع خود استفاده کنیم.

یکی از این شبکه‌های اجتماعی که می‌توان از آن برای رونق کسب و کار خود استفاده کنیم، لینکدین است. هر فردی دوست دارد کسب و کار خود را به شکل جذاب و دیدنی به دیگران نشان دهد که ما برای این کار، لینکدین را پیشنهاد می‌کنیم.

برای آموزش استفاده از لینکدین می‌توانید ما را در ادامه مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک همراهی کنید تا به سوالاتی از این قبیل که چگونه در لینکدین اکانت بسازیم؟ شبکه اجتماعی لینکدین چیست؟ تنظیمات استفاده از لینکدین چگونه است؟ پاسخ دهیم.

لینکدین چیست؟

در ابتدا باید بدانیم شبکه اجتماعی لینکدین چیست و چرا باید برای کسب و کار خود از آن استفاده کنیم. تمام کسانی که دارای کسب کاری هستند، در تلاش‌اند که بتواند به نحوی کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنند تا با استفاده از آن فروش خود را افزایش دهند.

لینکدین چیست؟

لینکدین یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند شما را در این مسیر همراهی کند. این فضا ارتباط بین فروشنده و خریدار را بسیار راحت کرده است، به همین دلیل افراد زیادی به فراگیری آن علاقه دارند. در ابتدا بیابید بررسی کنیم لینکدین چیست و چه فوایدی برای ما دارد؛ سپس به آموزش استفاده از لینکدین بپردازیم.

با بررسی‌هایی که بر روی تبلیغات کسب و کارها صورت گرفته، مشخص شده 85 درصد مشاغل توسط شبکه‌های اجتماعی به مردم معرفی شده است که در اینجا شبکه‌های مجازی اهمیت خود را نشان داده است. لینکدین نیز یکی از این ابزارهاست که توسط آن افراد می‌توانند کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنند.

این شبکه اجتماعی برخلاف اینستاگرام و توییتر که هدف آن‌ها به اشتراک گذاشتن زندگی شخصی‌مان است، به اشتراک گذاشتن و معرفی کسب و کارمان می‌پردازد. در این فضا افراد می‌توانند به صورت حرفه‌ای در مورد شغل خود تبلیغات انجام دهند و از تجربیات همکاران خود استفاده کنند. همچنین از این شبکه می‌توانید به عنوان فضایی برای کاریابی نیز استفاده کنید؛ در هر دو صورت این فضا دارای دو سر برد است.

چرا باید از لینکدین استفاده کنیم؟

برای استفاده از لینکدین دلایلی زیادی می‌توان نام برد که مهمترین آن‌ها، رسیدن به شغل ایده آل است. این فضا برای کسانی که دارای کسب وکاری هستند بهترین گزینه است تا مشتریان خود را از این طریق به دست بیاورند.

چرا باید از لینکدین استفاده کنیم؟

همچنین شرکت‌ها می‌تواند از این فضا برای انتخاب افراد متخصص و باتجربه استفاده کنند. افرادی که در زمینه خاصی دارای تخصص هستند، می‌توانند در این فضا برای خود پروفایلی آماده کنند و اطلاعات کاملی از تخصص خود به اشتراک بگذارند و شرکت‌ها از این طریق افرادی که احتیاج دارند به راحتی پیدا می‌کنند.

برخی از کاربردهای لینکدین عبارتند از:

ارائه رزومه

لینکدین دارای گزینه‌های زیادی برای افرادی است که می‌خواهند رزومه کاملی از خود به اشتراک بگذارند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به دنبال کار متخصص رشته خود هستید، این فضا بهترین گزینه است؛ زیرا شرکت‌های معروف و مطرح جهان در اینجا به دنبال افراد با رزومه پرباری هستند. در نتیجه هرچه رزومه عالی فراهم کنید، احتمال پیدا کردن کار افزایش می‌یابد.

استخدام و جستجوی شغل

لینکدین دارای بخش‌های زیادی است که می‌توانید بر اساس نیاز خود از آن استفاده کنید. یکی از این بخش‌ها مربوط به افرادی است که به دنبال کار هستند. شما برای اینکار احتیاج دارید برای خود پروفایلی درست کنید که با استفاده از آن رزومه خود را به اشتراک بگذارید.

استفاده از لینکدین برای استخدام و جستجوی شغل

یکی دیگر از بخش‌های اصلی لینکدین مربوط به کسب و کارها می‌شود که به وسیله آن، افراد متخصص در زمینه کاری خود را جذب کنند.

برندینگ

با آموزش استفاده از لینکدین می‌توانید برندینگ خود را در آنجا تولید کنید و از این طریق با هزینه پایینی برند خود را به دیگران معرفی کنید. هدف اصلی این فضای مجازی، آشنایی کاربران با برندهای تازه کار و کسب وکارها جدید است. همچنین از این طریق افراد متخصص و ماهر می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند و از این طریق تبادل اطلاعات داشته باشند.

آموزش حدف فالوورها در توییتر بدون بلاک کردن آن‌ها
بخوانید

روش دسترسی به لینکدین

برای وارد شدن به لینکدین، همانند بسیاری از اپلیکشن ها و سایت‌ها، شما می‌توانید از راه‌های مختلفی استفاده کنید. برای ورود به این فضا شما می‌توانید، همانند دیگر اپلیکشن ها از گوشی استفاده کنید.

روش های دسترسی به linkedin

حتی اگر بیشتر کارهای خود را با سیستم انجام می‌دهید، می‌توانید از طریق وب‌سایت اصلی این شبکه وارد لینکدین شوید. حال برای شروع به کار باید بدانید چگونه یک اکانت بسازید، در ادامه آموزش استفاده از لینکدین و ساخت اکانت را توضیح داده‌ایم.

ساختن اکانت در لینکدین

برای ساختن اکانت لینکدین در ابتدا به یک ایمیل معتبر احتیاج دارید. بهتر است برای ساختن اکانت از ایمیلی استفاده کنید که رمز ورود آن را بدانید و بعد از مدتی آن را فراموش نکنید. مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • وارد سایت اصلی لینکدین (linkedin) شوید.
  • سپس Join now را از نوار بالا انتخاب کنید.
  • صفحه‌ای باز می‌شود که باید اطلاعات هویتی خود شامل نام، نام خانوادگی و ایمیل را در آن وارد کنید.
  • بعد از تکمیل اطلاعات نیاز به تایید ایمیل دارید. برای این‌کار لینکدین به آدرس ایمیلی که داده‌اید، ایمیلی ارسال می‌کند که دارای یک کد و لینک تاییدیه است. بر روی لینک کلیک کنید تا گزینه confirm برای شما نمایش داده شود.

ساخت اکانت کاربری در لینکدین

بعد از تایید ایمیل لینکدین برای شما پیامی نمایش می‌دهد که از شما سوال می‌پرسد آیا می‌خواهید مخاطبین ایمیلتان نمایش داده شود یا خیر؟ اگر می‌خواهید مخاطبانتان پیدا شود گزینه continue را بزنید در غیر این صورت برای ادامه کار گزینه skip را انتخاب کنید.

اضافه کردن مخاطبین به کاربری برای استفاده از لینکدین

در این مرحله باید نوع اکانتتان را انتخاب کنید. در لینکدین دو نوع اکانت free و premium داریم. برای استفاده از اکانت premium (پیشرفته) باید هزینه‌ای برای اشتراک پرداخت کنید. این اشتراک امکان ارسال پیام و مشاهده جزئیات موقعیت‌های شغلی را برای فرد فراهم می‌کند.

برای شروع کار بهتر است از حالت رایگان یا همان free استفاده کنید. در ادامه کار اگر به حالت پیشرفته احتیاج داشتید، می‌توانید در هر زمانی اشتراک تهیه کنید. مشاهده کردید که آموزش کار با لینکدین چقدر آسان است، به طوری‌که در چند دقیقه یک اکانت ساختیم.

شما نیز می‌توانید با راهنمای استفاده از لینکدین یک اکانت بسازید. در ادامه طرز ساختن پروفایل را توضیح می‌دهیم تا یاد بگیریم چگونه از لینکدین استفاده کنیم.

آموزش تبدیل پیج به بیزینس اکانت اینستاگرام + مزایا و معایب
بخوانید

ساختن پروفایل در لینکدین

همان‌طور که می‌دانیم اطلاعاتی که در پروفایل قرار دارد، حکم رزومه شما را دارد؛ در نتیجه باید برای ساخت آن کمی وسواس به خرج دهید. در ابتدا با راهنمای روش کار با لینکدین اکانت خود را بسازید، سپس اقدام به ساخت پروفایل کنید.

برای این بخش بهتر است زمانی بیشتری صرف کنید؛ زیرا چهره اصلی شما از این طریق به دیگران معرفی می‌شود. آموزش استفاده از لینکدین برخلاف ظاهر ترسناک و پیچیده‌ی آن، بسیار راحت و آسان است.

بخش‌هایی که باید در ایجاد پروفایل حرفه‌ای بدانیم شامل موارد زیر هستند:

اضافه کردن اطلاعات پروفایل

برای اینکه برای پروفایل خود عکس و اطلاعات کاملی درج کنید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • وارد بخش پروفایل شوید.
  • بر روی آیکون مدادی شکل کلیک کنید.
  • در این بخش می‌توانید اطلاعات خود (نوشتن بیو، زمینه فعالیت و…) را تکمیل کنید. بیو در لینکدین با عبارت headline مشخص شده است. در این بخش بهتر است در مورد شغل و یا مهارت خود توضیح مختصری بدهید.
  • اگر به گزینه‌های بیشتری برای پروفایل خود نیاز دارید، بر روی گزینه add profile section کلیک کنید.
  • این بخش شامل گزینه‌های زیادی است که بر اساس نیاز خود می‌توانید اضافه کنید. به طور مثال با انتخاب گزینه about و انتخاب summary  می‌توانید خلاصه‌ای از تجارب و انگیزه‌های خود را یادداشت کنید.
  • بخش accomplishments برای اضافه نمودن دستاوردهای شغلی و حتی مهارت‌هایی که دارید، استفاده می‌شود.
  • برای اضافه نمودن تجربه‌های کاری خود می‌توانید از گزینه experience استفاده کنید. 
  • بعد از اینکه تمام اطلاعات کاری خود را یادداشت کردید، می‌توانید اطلاعات خود را ذخیره کنید.

کاربری خود را در لینکدین ذخیره کنید

بهتر است در این مرحله تمام اطلاعات خود را به طور کامل وارد کنید؛ زیرا این اطلاعات برای همه نمایش داده می‌شود و به عنوان رزومه شما دیده می‌شود. در نتیجه بهتر است برای یک‌بار وقت زیادی برای کامل شدن آن بگذارید تا این‌که هر دفعه به فکر ویرایش آن باشید.

اضافه کردن عکس پروفایل

یکی از مواردی که در ابتدا به چشم می‌خورد، عکس پروفایل است؛ در نتیجه بهتر است از یک تصویر مناسب و باکیفیت استفاده کنیم. آن چیزی که در ابتدا باعث می‌شود کارفرمایان وارد پرتال شما شوند، عکس پروفایل لینکدین است. برای اضافه کردن عکس پروفایل باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش پروفایل خود شوید.
  • بر روی نماد دوربین کلیک راست کنید.
  • در صفحه‌ای که باز می‌شود، می‌توانید یکی از عکس‌های گالری خود را انتخاب کنید یا اینکه همان لحظه با دوربین گوشی و یا سیستم از خود عکس بگیرید. ولی بهتر است از قبل یک عکس حرفه‌ای آماده کنید.

برای اینکه عکس پروفایل مناسب انتخاب کنید، باید ابتدا به این سؤال‌ها پاسخ دهید که اگر خواستید به مصاحبه کاری بروید چه لباسی می‌پوشید؟ در حرفه خود می‌خواهید با چه تصویری شناخته شوید؟ همچنین یک عکس پروفایل باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • دارای پس زمینه مناسب و باکیفیت باشد.
  • در عکس فقط خودتان حضور داشته باشید.
  • بهتر است به صورت رسمی باشد.

اضافه کردن تصویر کاور

برای اضافه کردن تصویر کاور نیز باید مشابه، اضافه کردن تصویر پروفایل عمل کنید؛ بر روی علامت دوربین در بالاترین نقطه پروفایل کلیک راست کنید. تنها تفاوت آن با عکس پروفایل این است که برای انتخاب عکس کاور باید به این توجه کنید عکسی که انتخاب می‌کنید بیان‌گر زمینه کاری شما باشد.

استفاده از لینکدین ؛ اضافه کردن تصویر کاور

انتخاب اسم

همان‌طور که می‌دانید این شبکه مجازی برای آشنایی شما با حرفه‌های کاری است؛ در نتیجه بهتر است با اسم خود فعالیت کنید. باید از استفاده اسم‌های نامفهوم و عنوان‌های بی معنی بپرهیزید.

اطلاعات تماس

برای اینکه کارفرمایان بتوانند با شما در ارتباط باشند، بهتر است فیلدهای مربوط به اطلاعات تماس را پر کنید. برای اینکار مراحل زیرا را انجام دهید:

  • در بخش پروفایل خود بر روی گزینه contact info کلیک کنید.
  • برای اضافه کردن بخش‌های مختلف بر روی شکل مداد کلیک کنید.
  • با انتخاب شکل مداد صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید اطلاعات تماس خود را وارد کنید.
  • بخش add website برای اضافه نمودن آدرس وب‌سایت شما است. اگر دارای وب‌سایتی هستید بهتر است این فیلد را پرکنید، زیرا برای شما یک پوئن مثبت محسوب می‌شود.

اطلاعات تماس را در لینکدین وارد کنید

ایجاد URL

امکان جذابی که لینکدین دارد، این است که می‌توانید URL خود را تغییر دهید و آدرس دلخواهی به آن بدهید. در ابتدا آدرس ابتدایی شما شامل حروف و اعداد است که می‌توانید به طور مثال به LinkedIn.com/in/abdce تغییر دهید. با این‌کار به راحتی می‌توانید آدرس صفحه خود را در شبکه‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

اضافه کردن گواهی‌ها و مدارک به لینکدین

آموزش گام به گام لینکدین می‌تواند شما را در ساختن اکانت پربازده کمک کند. یک اکانت تخصصی دارای گزینه‌های بی‌شماری است که باید تمام آن‌ها را رعایت کنید. یکی از گزینه‌هایی که به شما در بهتر شدن ساخت اکانت کمک می‌کند، ضمیمه کردن گواهی مهارت‌ها است.

به همین دلیل در بعضی موارد بهتر است به جای اینکه بنویسید دارای چه مهارت‌هایی هستید از تصاویر آن‌ها استفاده کنید. با این‌کار اعتماد طرف مقابل را بهتر جلب می‌کنید، زیرا با مدرک شما به راحتی می‌توانند ارتباط برقرار کنند. هر مدرک و گواهی که کسب کردید می‌توانید در لینکدین ضمیمه کنید.

سخن آخر

لینکدین فضای مجازی بسیار پرکاربرد برای تمام افرادی است که به دنبال نیرو ماهرو یا دنبال شغل هستند، می‌باشد. این شبه بر اساس و حول محور کسب و کار می‌چرخد، به همین دلیل افراد ماهر و متخصص در آن عضو هستند.

این شبکه مجازی برخلاف دیگر شبکه‌های مجازی که برای سرگرمی هستند، برای کار و فعالیت‌های اقتصادی کار می‌کند. اگر می‌خواهید در این شبکه دیده شوید باید از پروفایل پرمحتوا و پرباری استفاده کنید تا از آن نتیجه بگیرید.

در این مقاله آموزش استفاده از لینکدین به طور کامل توضیح داده شده است تا با استفاده از آن هر فردی بتواند کسب و کار خود را در این فضای مجازی معرفی کند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//