با 5 نرم افزار حرفه ای ساخت فیلم آشنا شوید

این روزها به لطف نرم­افزارهای مختلف، ساخت و ادیت کردن فیلم کار سختی نیست و خیلی راحت می‌توانید با بهترین نرم‌افزار ساخت فیلم، یک ویدئوی زیبا و جذاب طراحی و تولید کنید.

در بیشتر موارد جوانان به دلیل علاقه و استعدادی که در این زمینه دارند، از برنامه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. اگر این افراد به طور حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای بتوانند از چنین نرم‌افزارهایی استفاده کنند بی‌شک در مدتی کوتاه فیلم‌ها و انیمیشن‌های بسیاری زیباتری ساخته می‌شود.

اگر علاقه‌مند به آشنایی با نرم­افزارهای فیلم‌سازی و ادیت فیلم هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک را از دست ندهید.

قبل از اینکه به معرفی این ۵ نرم‌ افزار حرفه‌ ای ساخت فیلم بپردازیم، این نکته را باید در نظر داشته باشید که هر یک از این نرم‌افزارها متناسب به مهارت و نوع ادیتی که می‌خواهید روی فیلم‌های خود اجرا کنید متفاوت هستند. به همین دلیل بهتر است با توجه‌ به مهارت و نیاز خود، از میان این نرم‌افزارها، یک مورد را انتخاب کنید.

نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم Filmora

فیلمورا یکی از چندین نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم است که بدون هیچ محدودیت زمانی و سخت‌افزاری، می‌توانید در گوشی‌های همراه خود هم از آن استفاده کنید.

نرم افزار ادیت فیلم filmora

این برنامه به‌صورت رایگان توسط شرکت برنامه‌سازی  Wondershare Software (H.K.) Co., Ltd در گوگل‌پلی منتشر شده است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید فایل‌های موردنظر خود را در سه مرحله به بهترین شکل ویرایش کنید.

Filmora به دلیل داشتن افکت‌های زیبا و بامزه برای طراحی کلیپ‌های جذاب، مورد استقبال زیاد مدیران پیج‌های مختلف قرار گرفته است. روش کار با فیلمورا به این شکل است که می‌توانید مجموعه‌ای از عکس‌ها و کلیپ‌های خود را انتخاب کرده و به کمک این برنامه آنها را همراه با موسیقی با هم ترکیب کنید.

برای دانلود این نرم افزار، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

یکی از ویژگی‌های این نرم‌ا فزار حرفه‌ ای ادیت فیلم آن است که می‌توانید بدون ذخیره فایل، در هر لحظه پیش نمایشی از آنچه طراحی کرده‌اید را مشاهده کنید.

از دیگر ویژگی‌های این نرم‌ افزار حرفه‌ ای ساخت فیلم، می‌توان به معکوس کردن فیلم اشاره کرد. به این صورت که بدون نیاز به هیچ‌گونه سخت‌افزاری مانند دوربین و دستگاه‌های حرفه‌ای و در چند ثانیه، می‌تواند فایل‌ها را معکوس کنید.

از این برنامه برای ایجاد ویدئو در شبکه‌های مختلف اجتماعی استفاده می‌شود. به طور مثال بعد از ویرایش فیلم و ذخیره آن، در دو اندازه مختلف 1:1 و 16:9در دسترس شما قرار داده می‌شود. با انتخاب گزینه­ موردنظر خود، می‌توانید یکی از این دو حالت را انتخاب کنید.

ساخت و ادیت فیلم با برنامه فیلمورا

برای فیلمورا نمی‌توان ایرادی در نظر گرفت. به‌ طور کلی، بدون در نظر گرفتن نقص‌های فنی هر نرم‌افزار و عدم توانایی آن در اجرای خواسته‌های تدوین­‌گر، در صورتی مشکلات بروز می‌کنند که روش کار با برنامه را آموزش ندیده باشید. اگر روش کار با فیلمورا را به‌ درستی بیاموزید، مشکلی در استفاده از آن نخواهید داشت.

به‌ طور کلی، قابلیت‌های مختلفی برای این نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم در نظر گرفته شده است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • سه مرحله ویرایش ویدئو
  • دریافت فایل‌های خروجی باکیفیت بسیار بالا و اچ دی
  • توانایی ترکیب تصاویر با فایل‌های ویدئویی
  • مشاهده پیش‌نمایش به‌صورت زنده قبل از ذخیره‌سازی فایل‌ها
  • وجود ده فریم و قالب خاص برای قراردادن کلیپ‌ها
  • استفاده از موسیقی‌های دلخواه روی فایل‌های ویدئویی
  • امکان معکوس کردن فایل‌های ویدئویی
  • تنظیم سرعت پخش کلیپ ساخته شده به‌صورت تند و آهسته
  • افکت‌های متنوع و قابلیت زوم کردن بر روی تصاویر
  • استفاده از متن‌های زیبا به شکل‌های مختلف داخل کلیپ‌ها
  • فیلترهای مختلف ویرایشی برای دریافت فایل‌هایی با کیفیت بالا

نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم EDIUS

نرم‌افزار ادیوس در سال ۲۰۱۲ میلادی توسط شرکت کانپوس ژاپن ساخته شد. این شرکت در ابتدا در زمینه­ی تولید سخت‌افزار و دک‌های تدوین فعالیت داشت.

نرم افزار EDIUS

اولین نسخه نرم‌افزار ادیوس به نام ادیوس نئو (edius neo) ورژنی ساده­ای بود که زمینه­ی ایجاد نرم­افزار قدرتمند تدوین فیلم و عکس را ایجاد کرد. درواقع این برنامه فقط قادر به تدوین فیلم، عکس و صدا به روش ساده با استفاده از تعدادی ترانزیشن و افکت بود.

EDIUS در حال حاضر یک نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم است که به­صورت هوشمند عمل می­کند؛ به‌ طوری‌ که در ابتدا نوع پروژه مورد نظر را از کاربر درخواست می‌کند.

برای دانلود این نرم افزار، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

سپس بر اساس نوع پروژه تعریف شده، محیط کار مناسب به‌ صورت هوشمند طراحی می‌شود. در هر مرحله از ساخت فیلم، پیش نمایشی از تغییراتی که ایجاد کرده‌اید روی فیلم نمایش داده می‌شود. در صورتی‌ که تغییرات مورد تایید طراح باشد می‌تواند آن را ذخیره کند، در غیر این صورت با زدن دگمه لغو، تغییرات حذف خواهد شد.

برای طراحی هر فیلمی تنظیم دقیق کنتراست‌ها اهمیت فراوانی دارد. با استفاده از این برنامه نورپردازی و کنتراست به‌ دقت و هوشمندانه انجام می‌شود. علاوه بر اینکه به کمک ادیوس، در هر لحظه از طراحی فیلم، افکت‌های خلاقانه و زیبایی برای اضافه‌ کردن به فیلم‌ها در دسترس شما قرار می‌گیرد.

افراد مختلف متناسب با سطح توانایی خود در ساخت فیلم، با نرم‌افزار حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای یا ساده کار می‌کنند. هریک از این برنامه‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند و گزینه‌های متفاوتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

ساخت و ادیت فیلم با EDIUS

به همین دلیل کاربران در هنگام ارتقا از سطحی به سطح دیگر باید نرم‌افزار مختلفی تهیه کنید. برخی از این نرم‌افزارها رایگان و برخی هم نیاز به پرداخت هزینه‌های زیادی دارند.

یکی از قابلیت‌های ادیوس به‌عنوان یک نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم آن است که نیمه­ حرفه‌­ای یا حرفه‌ای بودن کاربر در زمان استفاده از آن اهمیتی ندارد. آنچه که مهم است خلاقیت و ایده او در طراحی فیلم است. با استفاده از این برنامه به‌ صورت کاملا رایگان و بدون پرداخت هزینه‌ای، می‌توانید فیلم خود را به‌ صورت کاملا حرفه‌ای بسازید.

بسیاری از شرکت‌های مختلف فیلم‌سازی برای میکس و مونتاژ ویدئوهای خود از برنامه edius استفاده می‌کنند. به‌ طور کلی، ادیوس نرم‌افزار حرفه‌ای ادیت فیلم است که صدا و تصاویر را به‌ صورت غیر‌ خطی  و حرفه‌ای بر اساس الگوریتم و استانداردهای رایج ادیت می‌کند.

نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم ادیوس چه امکانات و قابلیت‌هایی دارد؟

edius به‌ عنوان نرم‌ افزار حرفه‌ ای، محیط یکپارچه‌ای را فراهم می‌کند. به‌ طوری‌ که قابلیت پذیرش فرمت‌های ویدئویی مختلفی مانند SD ، HD ، Full HD ، 4K و k  را دارد.

امکانات و قابلیت های نرم افزار EDIUS

همچنین، امکان ويرايش هم‌زمان تمام فرمت‌ها و ويرايش فرمت‌های SD ,HD را به‌ صورت هم‌زمان‌ دارا است. علاوه بر اینکه نورپردازی‌های مختلف، افکت‌های گوناگون، ترازیشن­‌های دوبعدی و سه‌بعدی و همچنین، تنظیم کنتراست از نیازهای اصلی سازندگان فیلم است که به‌ راحتی به کمک این نرم‌افزار می‌توانید از آنها استفاده کند.

نرم‌افزار ادیوس چه برتری‌هایی نسبت به نرم‌افزارهای دیگر دارد؟

از اصلی‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم، عدم نیاز به رندر کردن پروژه است. یعنی هنگام کار با نرم‌افزار ادیوس نیازی به رندر کردن نیست و فقط برای گرفتن خروجی باید از آن استفاده کنید.

البته زمان رندر کردن یا خروجی گرفتن، بسیار بالا است. علاوه بر این، نرم‌افزار ادیوس با انواع مختلف کارت­‌های کپچر و سخت‌افزارهای تدوين مربوط به Canopus به‌ خوبی هم­خوانی دارد. با به‌ کار گیری این سخت‌افزارها، کیفیت و سرعت ويرايش به طور هم‌زمان افزایش پیدا می‌کند.

محیط کار نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم ادیوس به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هریک هدف خاصی دارند. در هنگام شروع کار با برنامه، نرم‌افزار از کاربر می­‌خواهد تا مشخصات یک پروژه مانند سایز و فرمت صدا را مشخص کند.

سپس نرم‌افزار به‌صورت پیشرفته بنا بر تنظیمات مشخص شده توسط کاربر، محیط را برای او آماده می‌کند. همچنین، تغییراتی که در فیلم صورت می‌گیرد به‌ صورت مستقیم قابل بازبینی است.

همچنین، در زمان ویرایش فیلم، ابزارهایی در نظر گرفته شده است که کاربر می‌تواند با این ابزارها، حالت و صحنه‌ی نمایش فیلم را به‌صورت کامل ویرایش کند.

در ادیوس، به‌ عنوان بهترین نرم‌افزار ادیت فیلم، با توجه‌ به اهمیتی که نورپردازی دارد، ابزارهای نورپردازی به‌ صورت پیشرفته در نظر گرفته شده است. با استفاده از این ابزارها و فیلترهای رنگی موجود، می‌توان جلوه‌های ویژه‌ی متعددی را به فیلم یا کلیپ خود اضافه کنید. میکس چند فایل ویدئویی هم به‌صورت هم‌زمان در نرم‌افزار امکان‌پذیر است.

به طور خلاصه ویژگی‌های نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم ادیوس را می‌توان به شکل زیر بیان کرد:

  • رابط کاربری مناسب با امکان دسترسی سریع به انواع ابزارهای ویرایشی
  • میکس، مونتاژ و انجام ویرایش‌های مختلف روی فرمت‌های مختلف ویدئویی با جدیدترین فناوری‌ها و استانداردهای کیفیتی
  • سازگاری کامل با آخرین سخت‌افزارها و سرعت عملکرد بسیار بالای نرم‌افزا
  • پشتیبانی از آخرین فناوری‌های به‌ کار رفته در انواع دوربین‌های تصویربرداری
  • قابلیت تثبیت‌ کننده‌ تصاویر
  • ویرایش پیشرفته صدا
  • پیاده‌سازی انواع افکت‌ها روی تصاویر
  • قابلیت ساخت منوهای حرفه‌ای برای دیسک‌های ویدئویی و رایت مستقیم روی DVD و Blu-Ray
  • امکان تبدیل فرمت‌های ویدئویی به یکدیگر

برنامه ویرایش فیلم Autodesk Smoke

نرم‌افزار Autodesk Smoke توسط شرکت اتودسک آی.ان.سی طراحی و ساخته شده است. این برنامه به‌ عنوان بهترین نرم‌افزار ادیت فیلم، یکی از ابزارهای مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه‌ برای همه افرادی است که در زمینه فیلم‌سازی فعالیت دارند. همچنین، این نرم‌افزار دارای ابزارهای حرفه‌ای برای اعمال جلوه‌های بصری سه‌ بعدی بر روی فیلم است.

نرم افزار ویرایش فیلم Autodesk Smoke

با استفاده از نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم Autodesk Smoke به‌ راحتی می‌توانید افکت‌های ویدئویی زیبایی را طراحی کنید. از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به افکت‌های سه‌ بعدی، ایجاد جلوه‌های سه‌ بعدی حرفه‌ای با ترکیب‌های زیبا، جدول زمانی ویرایش ویدئو، افکت‌های ویدئویی، استفاده از جدول زمانی FX و چندین ویژگی بسیار حرفه‌ای دیگر اشاره کرد.

برای دانلود این نرم افزار روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

به‌ طور کلی، نرم‌افزار Autodesk Smoke ویژگی‌های مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • افکت‌های سه‌بعدی
  • ایجاد جلوه‌های سه‌ بعدی با ابزار ترکیبی هماهنگ
  • برنامه­ حرفه‌ای ادیت فیلم به همراه جدول زمانی ویرایش ویدئو
  • استفاده از جدول زمانی FX در یک جدول زمانی و ویرایش ویدئو مبتنی بر ردیابی
  • افکت‌های ویدئویی به‌ صورت هم‌زمان
  • ایجاد ابزار قدرتمند افکت در پایپ لاین
  • قابلیت ویرایش فیلم و اعمال جلوه‌های ویژه
  • دسترسی تنظیمات سخت‌افزاری قابل انعطاف

نرم‌افزار حرفه‌ای Adobe Premiere Pro CC

بهترین نرم‌افزار ساخت فیلم، ادب پریمیر است. به دلیل ویژگی کاربرپسند بودن این نرم‌ افزار حرفه‌ ای ساخت فیلم و همچنین، قابلیت‌های خاص، پیچیده و بالا بودن کیفیت خروجی آن، می‌­توان ادب پریمیر را یک برنامه عالی برای ساخت و ادیت فیلم در نظر گرفت. این نرم‌افزار از فناوری هوش مصنوعی Sense.ai Adobe استفاده می‌کند تا ادیت ویدئوها ساده‌تر انجام شود.

نرم افزار حرفه ای ساخت فیلم Adobe Premiere Pro CC

علاوه بر این، قابلیت Guided Edits این امکان را فراهم کرده تا افرادی که دانش کافی برای انجام این کار را ندارند، بتوانند با خواندن راهنمایی‌هایی ارائه شده توسط سازندگان این نرم‌افزار، آموزش ساخت کلیپ را به ساده‌ترین روش ممکن بیاموزند.

در آخرین نسخه‌ای که از این نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم ارائه شده، امکان پشتیبانی و ادیت ویدئوهای 4K و برخی از جلوه‌های سینمایی خاص، امکان خروجی گرفتن برای شبکه‌های اجتماعی مختلف، قالب‌بندی مجدد ویدئو و پشتیبانی از ویدئوهایی به‌ صورت عمودی، امکان پشتیبانی از تمامی فرمت‌های صوتی و تصویری، درست‌ کردن جلوه‌های ویژه روی فیلم، ایجاد زیرنویس بر روی فیلم، سازگاری کامل با سایر نرم‌افزارهای Abode، امکان قراردادن لوگو بر روی فیلم و مواردی از این‌ قبیل به ویژگی‌های آن اضافه شده‌اند.

برای دانلود این برنامه، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

همچنین، در آخرین نسخه ارائه شده از Adobe Premiere که مربوط به سال 2022 است تغییرات بسیار زیادی ایجاد شده است. مواردی مانند قابلیت گریددهی قابل انتخاب برای رنگ‌ها، مدیریت رنگ تصویر، اضافه‌کردن و تغییر نام و ویرایش دسترسی‌هایLumetri، بازکردن پروژه‌های Premiere Rush در محیط Premiere Pro، بهبود کیفیت و رفع نویز صدای هوشمند، ویرایش و انتقال گرافیک‌های وکتور، بهبود در بخش واقعیت مجازی، حضور Work-Full برای VR 180، بهبود بخش همکاری در اجرای پروژه و موارد دیگر از جمله تغییرات اصلی این برنامه در نسخه 2022 هستند.

نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم ادبی پریمیر بخشی از Adobe Production Studio است که شامل مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای شنیداری و دیداری دیجیتال است. پریمیر سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی را به همراه دارد و در بیشتر موارد به‌ عنوان یک بسته به نام OEM با‌ کارت‌های ویرایش ویدئویی مانند Matrox RT.X۲ همراه است.

ویژگی‌های اصلی نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم ادبی پریمیر را می‌توان به‌ صورت زیر عنوان کرد:

  • تغییر در واسط کاربری برای افزایش سرعت در ویرایش و تدوین فیلم‌ها
  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف فیلم، تصاویر و فایل‌های صوتی
  • قابلیت تبدیل و پشتیبانی از فرمت SWF
  • سازگاری و قابلیت برقراری ارتباط میان انواع دوربین‌های فیلم‌برداری و عکاسی
  • قابلیت Import انواع فرمت‌های صوتی، تصویری و فیلم‌ها از لوح‌های فشرده سی­دی و دی‌وی‌دی
  • قابلیت Import انواع فایل‌ها با فرمت‌های مختلف از دستگاه‌های قابل‌حمل
  • برنامه حرفه‌ای ساخت فیلم باکیفیت بالا و فرمت Blu-Ray
  • افکت‌هایی بسیار زیبا و متعدد برای اهداف مختلف
  • قابلیت بازخوانی زیرنویس فیلم‌ها
  • سازگاری کامل با نرم‌افزار Adobe After Effects
  • قابلیت Export فایل‌ها به فرمت‌های مختلف از جمله AVI ، MPEG ، MPEG2 ، EPEG 2 DVD
  • قابلیت تنظیم با کیفیت‌های مختلف برای صوت و تصاویر
  • استفاده از Undo و Redo
  • سازگاری کامل با پردازنده اصلی سیستم و پردازنده‌های گرافیکی
  • قابلیت ‌نصب روی سیستم‌عامل ویندوز ۶۴ بیت
  • سازگاری کامل با دوربین‌های دیجیتالی
  • پشتیبانی از دوربین‌های دیجیتالی DSLR
  • آماده‌سازی فیلم‌ها برای انتشار در صفحات وب
  • برنامه حرفه‌ای ساخت فیلم باکیفیت DVD با منوهایی تعاملی
  • سازگاری کامل با Adobe Photoshop
  • قابلیت رایت فایل‌های مالتی مدیا بر روی انواع لوح فشرده
  • استفاده از پردازش موازی برای بهینه‌سازی استفاده از هسته‌های CPU
  • دارای برنامه حرفه‌ای ادیت فیلم و صداهای مختلف با میکسر بسیار قدرتمند

نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم HitFilm Pro

HitFilm Pro یک نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم است که همه ابزارها و افکت‌های لازم برای ایجاد فیلم‌های فوق‌العاده را دارد. افکت‌های بصری، ابزارهای ترکیب حرفه‌ای و ویرایش ویدئو، همه در این نرم‌افزار به طرز حرفه‌ای قرار داده شده‌اند.

نرم افزار حرفه ای ساخت فیلم HitFilm Pro

این برنامه به‌ عنوان بهترین نرم‌افزار ادیت فیلم، دارای یک رابط کاربرپسند بوده و طیف گسترده‌ای از امکانات را ارائه کرده است. رابط کاربری این نرم‌افزار این امکان را فراهم کرده که همه ابزارهای مورد نیاز، در بخش‌هایی قرار داده شوند که به‌ راحتی در دسترس کاربر قرار گیرند.

نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم هیت فیلم دارای ابزارهای ویرایش فیلم‌های ۳ بعدی، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف، کنترل صوتی، پردازش و بهتر و سریع‌تر افکت است.

برای دانلود این برنامه روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

این قابلیت‌ها HitFilm  را به نرم‌افزار حرفه‌ای ادیت فیلم تبدیل کرده است. از جمله قابلیت‌های اصلی این نرم‌افزار می‌توان به جلوه‌های بصری فیلم‌های پرفروش، افکت‌های از پیش‌ ساخته شده سه‌بعدی، درجه‌بندی رنگ حرفه‌ای، فیلتر رنگ خیره‌کننده و پشتیبانی از رزولوشن 4k اشاره کرد.

این نرم‌افزار در اصل Premiere Pro/Final Cut Pro و After Effects است که در یک پلتفرم با هم ترکیب شده‌اند. با استفاده از این نرم‌افزار کاربران می‌توانند فیلم‌های کوتاه را تدوین کرده و به افزودن جلوه‌های ویژه، ایجاد انیمیشن، استفاده از پرده سبز سینما و دیگر کارهای فیلم­سازی بپردازند.

یکی از ویژگی‌های اصلی این برنامه قابلیت روتوش پوست است. با استفاده از این ویژگی به‌ راحتی می‌توانید پوست مورد نظر را انتخاب کرده و آن را به شکلی طبیعی صاف کنید.

همچنین، می‌توانید از تنظیماتی مانند Saturation, exposure استفاده کنید. به دلیل دارا بودن این ویژگی از برنامه هیت­فیلم، در برنامه‌های تجاری و تبلیغات بسیار استفاده می‌شود.

به‌طورکلی، ویژگی‌های اصلی نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم HitFilm Pro را می‌توان به‌صورت زیر خلاصه کرد:

  • مجموعه حرفه‌ای از ابزارها در زمینه فیلم‌سازی و ویرایش فیلم
  • دارای قابلیت اضافه‌ کردن مواردی زیبا به‌ صورت 3 بعدی و اعمال افکت‌های حرکتی
  • دارا بودن ابزارهای اصلاح فریم‌ها، رنگ‌ها و استایل دهی به فیلم‌ها
  • دارا بودن ابزارهای حرفه‌ای برای کار با انیمیشن‌ها، افکت‌های حرکتی، فریم‌ها
  • ساخت عناوین گرافیکی و اعمال افکت‌های ذره‌ای قدرتمند Particle
  • دارا بودن مجموعه پلاگین‌ها و افکت‌های کم‌نظیر و حرفه‌ای
  • پشتیبانی از پردازنده‌های جدید و کارت گرافیک‌های قدرتمند
  • حذف پس‌زمینه و انجام عملیات ChromaKey
  • دارای برنامه حرفه‌­ای ادیت فیلم و افکت‌های نوری ایجاد جلوه‌های ویژه
  • دارای پلاگین‌های فوق حرفه‌ای مجزا سازگار با نرم افزار ادیوس

آیا از این نرم افزارها می‌توان در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد؟

برنامه حرفه‌ای ادیت فیلم و ویدئو به کاربران کمک می‌کند تا در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام، تیک تاک، یوتیوب و شبکه‌­های اجتماعی دیگر، کلیپ‌های حرفه‌ای بسازند.

در بسیاری از موارد از نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم برای ساخت کلیپ‌های طنز، تبلیغاتی، آموزشی و مواردی از این قبلی استفاده می‌شود. بسیاری از این نرم‌افزارها کاملا رایگان بوده و به‌راحتی می‌­توان از سایت‌های مختلف آنها را دانلود کنید. این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کنند در دنیای رقابت، از رقبای خودتان پیشی بگیرید.

در این مقاله بهترین نرم‌افزار ساخت فیلم و ویدئو آموزشی در گوشی و کامپیوتر را به همراه لینک دانلود آنها به شما معرفی کردیم. با استفاده از اطلاعات ارائه شده در این مقاله می­توانید متناسب با سطح تخصص و توانایی خود، یکی از نرم­افزارهای ساخت فیلم را دانلود کرده و فیلم‌­های مورد نظر خود را بسازید.

سوالات متداول

بهترین نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم آموزشی با کامپیوتر کدام برنامه‌ها هستند؟

از میان مواردی که در این مقاله به آنها اشاره شد، فیلمورا به دلیل سه مرحله‌­ای بودن ویرایش ویدئو و قابلیت معکوس کردن فیلم، گزینه مناسبی برای استفاده در ساخت فیلم‌های آموزشی در نظر گرفته می‌شود.

بهترین نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم برای طراحی کلیپ به‌صورت خودکار در اندروید چیست؟

همان‌طور که در متن مقاله گفته شد، نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم EDIUS برنامه‌ای هوشمند است. به این دلیل که متناسب با نوع پروژه موردنظر کاربر، محیط کار مناسب را ایجاد می‌کند. در هر مرحله از ساخت فیلم، پیش نمایشی از تغییراتی که ایجاد کرده‌اید بر روی فیلم نمایش داده می‌شود. در صورتی‌ که تغییرات مورد تایید طراح باشد می‌تواند آن را ذخیره کند، در غیر این صورت با زدن دگمه لغو، تغییرات حذف خواهد شد.

بهترین نرم‌افزار ساخت فیلم و کلیپ چیست؟

نرم‌افزار حرفه‌ای ساخت فیلم Filmora به دلیل داشتن افکت‌های زیبا و گوناگون برای طراحی کلیپ‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. روش کار با فیلمورا به این شکل است که می‌توانید مجموعه‌ای از عکس‌ها و کلیپ‌های خود را انتخاب کرده و به کمک این برنامه آنها را همراه با موسیقی با هم ترکیب کنید. البته اگر در زمینه­ی تبلیغاتی نیاز به برنامه خاصی دارید، بهترین گزینه HitFilm است که قابلیت روتوش پوست را داراست.

1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//