ساخت اکانت مهمان در ویندوز 11 {آموزش تصویری}

اکانت مهمان در ویندوز 11 یک راه آسان و سریع برای به اشتراک‌گذاری رایانه شخصی با سایر افراد است؛ بدون این‌که بتوانند به فایل‌های خصوصی و محرمانه ما دسترسی داشته باشند. خوشبختانه هنوز هم راه‌هایی برای ایجاد یک اکانت Guest در ویندوز 11 وجود دارند!

باید اعتراف کنیم که ساخت یک اکانت مهمان به آسانی گذاشته نیست! به عبارتی دیگر، شرکت مایکروسافت این قابلیت را به صورت رسمی از قابلیت‌های ویندوز 11 حذف کرده است؛ اما هنوز هم دو راه برای دور زدن این قانون و دسترسی به یک حساب مهمان در دسترس قرار دارند.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به بررسی روش‌های ساخت یک اکانت مهمان در ویندوز 11 بپردازیم. اگر شما هم نیاز دارید رایانه خود را به صورت امن با دیگران به اشتراک بگذارید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

حساب کاربری مهمان چیست؟

قبل از این‌که به آموزش ساخت این اکانت بپردازیم، بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که کاربری مهمان چیست و چه کاربردهایی دارد؟ حساب مهمان یک اکانت است که دسترسی محدودی به رایانه دارد. به عنوان مثال، کاربرانی که با این کاربری وارد ویندوز می‌شوند، حق حذف و نصب برنامه‌ها و تغییر تنظیمات سیستم را ندارند.

حساب کاربری مهمان چیست ؟

شرکت مایکروسافت در نسخه‌های ویندوز 7 و 8 ساخت این اکانت را بسیار آسان کرده بود و کاربران به راحتی می‌توانستند یک اکانت مهمان بسازند و آن را در اختیار دیگران قرار دهند. اما متاسفانه در ویندوز 10 و 11 خبری از این قابلیت نیست!

اگر فکر می‌کنید در ویندوز 10 و 11 می‌توانید یک اکانت مهمان بسازید که کاربران آن دسترسی محدودی به رایانه شما داشته باشند، اشتباه کرده‌اید! در این سیستم عامل‌ها فقط می‌توانید اکانت‌های محلی بدون رمز عبور ایجاد کنید و آن‌ها را در اختیار دیگران قرار دهید.

نکته: اکانت‌های محلی از محدودیت‌های حساب‌های مهمان برخوردار نیستند! به عبارتی دیگر، کاربرانی که با این حساب‌ها وارد رایانه شما می‌شوند، می‌توانند نرم افزارها را حذف و نصب کنند و تنظیمات سیستم را تغییر دهند؛ با این‌حال، هنوز به پروفایل کاربری شما دسترسی نخواهند داشت.

بنابراین شما در ویندوز 11 دیگر نمی‌توانید یک اکانت مهمان داشته باشید. ولی با دور زدن مایکروسافت و ایجاد کاربری‌های محلی بدون نیاز به رمز عبور، تا حدودی می‌شود این قابلیت مهم و کاربردی را شبیه‌سازی کرد.

ایجاد حساب مهمان از طریق تنظیمات

یکی از راه‌هایی که برای ساخت اکانت مهمان در ویندوز 11 پیش روی شما قرار دارد، استفاده از بخش تنظیمات یا همان Setting است:

  • ابتدا وارد بخش Setting ویندوز 11 شوید.
  • از قسمت Accounts گزینه Family & Other Users را انتخاب کنید.وارد بخش setting شوید
  • در بخش “Other Users” روی “Add Account” کلیک کنید.برای ساخت اکانت مهمان روی add account کلیک کنید
  • ویندوز 11 از شما می‌خواهد که با یک حساب کاربری وارد شوید. به جای آن، روی “I don’t have this person’s sign-in information” کلیک کنید.ویندوز 11 از شما می‌خواهد با حساب مایکروسافت وارد شوید
  • در این مرحله، روی “Add a user without a Microsoft account” کلیک کنید.روی ساخت اکانت مهمان بدون داشتن حساب مایکروسافت کلیک کنید
  • اکنون نام حساب مهمان را وارد کرده و بخش مربوط به تعیین رمز عبور را خالی بگذارید و روی “Next” کلیک کنید.فیلد مربوط به رمز عبور را خالی بگذارید

اکنون یک حساب کاربری در کنار دیگر اکانت‌های شما در قسمت ورود به ویندوز ظاهر شده است که نیازی به رمز عبور ندارد. این همان اکانت مهمان شبیه‌سازی شده است که می‌توانید آن را در اختیار دیگران قرار دهید.

ساخت اکانت مهمان از طریق خط فرمان

این روش کمی فنی‌تر است؛ اما در عوض به مراحل و زمان کمتری نیاز دارد:

  • Command Prompt را در منوی استارت پیدا کرده و آن‌ را به عنوان administrator اجرا کنید.برای ساخت اکانت مهمان خط فرمان را اجرا کنید
  • دستور net user Guest1 /add /active:yes را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید.ساخت اکانت مهمان از طریق خط فرمان
  • در دستور بالا به جای Guest1 می‌توانید از هر اسم دیگری به غیر از Guest استفاده کنید.
  • تمام شد! اکانت مهمان با موفقیت ساخته شد.
اکنون می‌توانید کاربری ساخته شده را در قسمت “Settings > Accounts > Family & Other Users > Other Users” مشاهده کنید.

باز هم باید به این نکته تاکید کنیم که این حساب‌ها محدودیت‌های اکانت مهمان واقعی که در نسخه‌های 7 و 8 ویندوز وجود داشت را ندارند. بنابراین به هیچ عنوان این اکانت‌ها را در اختیار افرادی که به آن‌ها اعتماد ندارید قرار ندهید.

کلام آخر

حساب کاربری مهمان یا Guest برای مواقعی کاربرد دارد که می‌خواهید رایانه خود را در اختیار فرد دیگری قرار دهید؛ بدون آن‌که بتواند به اطلاعات مهم شما دسترسی داشته باشد. اگرچه این قابلیت در ویندوز 11 از دسترس خارج شده است، اما همچنان روش‌هایی برای دور زدن مایکروسافت وجود دارند.

در این مقاله به آموزش دو روش برای ساخت اکانت مهمان در ویندوز 11 پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//