آموزش تصویری و مرحله به مرحله ساخت استیکر تلگرام

این روزها محبوبیت تلگرام رفته رفته در میان مردم افزایش یافته است و به عنوان یک شبکه مجازی محبوب شناخته شده است. این پیام رسان یکی از رقیب‌های اصلی و سرسخت واتساپ شناخته می‌شود. این برنامه دارای ویژگی‌هایی زیادی است مانند؛ ربات‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها است.

یکی از ویژگی‌هایی که نظر کاربران را به خود جلب کرده است، استیکرهای تلگرام است که افراد خود می‌تواند آنها را به صورت کاملا سفارشی بسازند و از آن در گروه‌ها و کانال‌های خود استفاده کنند. حتی می‌توانید بسته سفارشی خود را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش ساخت استیکر در تلگرام بپردازیم. اگر شما هم به این ویژگی جذاب تلگرام علاقمند شده‌اید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

استیکر تلگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

در ابتدا باید بدانیم استیکر تلگرام چیست و چه کاربردهایی دارد تا بتوانیم از آن به درستی استفاده کنیم. استیکرها شکلک‌هایی هستند که افراد برای بیان احساسات خود در این فضای مجازی استفاده می‌کنند.

استیکر تلگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

برخی از این استیکرها از شخصیت‌های اصلی و واقعی استفاده می‌شود و برخی دیگر به صورت کارتونی هستند. در زمان استفاده از این استیکرها می‌توانید، نماد ایموجی مربوط به آن را مشاهده کنید. با این کار، به راحتی می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

کاربرد استیکر

یکی از کاربردهای اصلی استیکر ابراز احساسات به صورت شکلک و نمادین است که این عمل، کار را برای شما آسان می‌کند؛ زیرا بعضی اوقات ابراز احساسات به وسیله پیام کار سختی است. یکی از مشکلاتی که مردم با پیام رسان‌ها دارند، رساندن درست پیام به مخاطب است.

اگر می‌خواهید مطلب مهمی را به کسی بگوید که امکان برداشت اشتباه از پیام شما را دارد، می‌توانید از استیکرها برای مفهوم درست استفاده کنید. به دلیل کارایی آنها مردم روز به روز از استیکرها استفاده می‌کنند.

همچنین از برخی از استیکرها می‌توانید برای رساندن یک شعر و یا ضرب المثل استفاده کنید. قبل از استفاده از استیکرها باید به چند نکته دقت کنید: طرف مقابل خود را بشناسید تا بتوانید از استیکر مناسب آن فرد استفاده کنید تا ناراحتی پیش نیاید، از ارسال چندین استیکر پشت سرهم خودداری کنید.

برخی دیگر از کاربردهای استیکر شامل موارد زیر هستند:

  • سادگی در بیان مطالب
  • آشنا کردن مردم با برند کاری خود
  • تبلیغات
  • افزایش سرعت عمل در پاسخ دهی

آموزش ساخت استیکر تلگرام در همه دستگاه‌ها

تمام نسخه‌های تلگرام از انواع استیکرها پشتیبانی می‌کنند. مهم‌ترین نکته در مورد تلگرام این است که می‌توانیم به صورت رایگان در اندروید و آیفون استیکر بسازیم. ما در اینجا هستیم تا به شما آموزش دهیم چگونه استیکرهای شخصی درست کنید.

بعد از ساخت استیکر می‌توانید، به راحتی آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و یا حتی برای خود کانالی درست کنید که دارای استیکرهای متنوعی باشد و از این طریق می‌توانید عضوگیری کنید. پس با ما همراه باشید تا ساده‌ترین روش‌ها را برای شما به اشتراک بگذاریم.

آموزش تصویری و مرحله به مرحله ساخت استیکر تلگرام

برای ساخت استیکر به نرم افزار خاصی نیاز ندارید و می‌توانید، با استفاده از یک ربات در داخل تلگرام مجموعه خود را درست کنید. ربات @stickers، یک ربات رسمی است که توسط تلگرام به صورت رسمی ارائه شده است تا با استفاده از آن استیکرهای مناسبی ایجاد کنید.

آموزش تصویری ساخت استیکر تلگرام

برای انجام این کار باید تعدادی عکس با پسوند PNG آماده کنید که سایز آنها 512×512 پیکسل باشد. برای اینکه با سایز عکس‌ها آشنا شوید می‌توانید به استیکرهای آماده تلگرام مراجعه کنید تا با سایز اصلی آشنا شوید.

هر فردی دارای سلیقه خاصی است که می‌تواند برای ساخت استیکر از آن استفاده کرده و طرح‌های منحصر به فردی را ایجاد کند. اگر برای ساخت این نمادها دارای ایده‌ای هستید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم ساخت استیکر تلگرام را در اندروید، آیفون و کامپیوتر فراگیرید.

هنگامی که یک بسته استیکر ایجاد می‌کنید، تلگرام به شما یک لینک می‌دهد که می‌توانید از آن برای اشتراک گذاری استفاده کنید. این پیوند را می‌توانید در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک بگذارید تا افراد بتوانند، این برچسب‌ها را برای خود اضافه کنند.

پیش نیازهای ساخت استیکر تلگرام

مراحل ساخت بسته استیکر تلگرام بسیار ساده است؛ اما نکاتی وجود دارد که قبل از شروع باید به آنها توجه کنید. این موارد، شامل: تنظیم اندازه، ابعاد و… که مربوط به تصویر است. در اینجا به معرفی پیش نیازهای اصلی برای شروع ساخت برچسب‌ها را آورده‌ایم:

  • مطمئن شوید که دستگاه تلفن همراه شما از آخرین نسخه برنامه تلگرام استفاده می‌کند. اگر غیر این است می‌توانید آخرین نسخه تلگرام را از فروشگاه Play یا iTunes Store نصب کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همه تصاویر حداقل در اندازه 512×512 هستند.
  • اندازه فایل تصویری نباید بزرگتر از 512 کیلوبایت باشد.
  • تصاویر باید پس زمینه شفاف با فرمت فایل PNG داشته باشند.
  • افکت سایه و حالت سه بعدی را به تصاویر اضافه کنید تا استیکرها جالب به نظر برسند.
  • بررسی کنید، تصاویری که استفاده می‌کنید حق کپی برداری را نقض نمی‌کنند.
  • مطمئن شوید، تصاویری که استفاده می‌کنید مطابق با دستورالعمل های انجمن تلگرام هستند.

آموزش ساخت استیکر تلگرام در اندروید و آیفون

مراحل ساخت استیکر تلگرام به شرح زیر است:

  • تلگرام را باز کنید و روی دکمه جستجو ضربه بزنید.
  • نام کاربری @stickers را جستجو کنید و اولین گزینه که یک ربات رسمی استیکر است را انتخاب کنید.رابط stickers را باز کنید
  • دکمه Start را انتخاب کنید، لیستی از دستورات بر روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود.روی start ضربه بزنید
  • برای ایجاد یک بسته جدید روی گزینه /newpack ضربه بزنید.روی استیکر جدید ضربه بزنید
  • نامی برای بسته استیکر خود انتخاب کنید و روی Send کلیک کنید. ما در اینجا بسته خود را به عنوان TelegramTutor نام گذاری می‌کنیم.ساخت استیکر در تلگرام مرحله 5
  • حالا تصاویر خود را به صورت فایل آپلود کنید. روی Media>Files کلیک کنید. تصاویر مورد نظر خود را آپلود کنید
  • تصویر PNG را با ابعاد 512×512 و زیر 512 کیلوبایت انتخاب کنید.ساخت استیکر در تلگرام مرحله 7
  • با ضربه زدن روی ایموجی دلخواه، می‌توانید به استیکر خود ایموجی اضافه کنید.یک ایموجی اضافه کنید
  • اگر می‌خواهید تصاویر PNG بیشتری به بسته استیکر خود اضافه کنید، باید فایل‌های PNG بیشتری ارسال کنید، در غیر این صورت، /publish را انتخاب کنید.عکس های بیشتری را اضافه کنید
  • اگر می‌خواهید نمادی به بسته اضافه کنید، این تصویر باید PNG و دارای ابعاد 100X100 باشد… در غیر این صورت، / skip ad را انتخاب کنید، این بخش اختیاری است.یک نماد به بسته خود اضافه کنید
  • یک آدرس URL منحصر به فرد ایجاد کنید، برای این کار می‌توانید از نام تجاری خود استفاده کنید. همچنین این URL برای به اشتراک گذاشتن استیکرهای شما نیز مورد استفاده قرار گیرد.آدرس url منحصر به فرد را انتخاب کنید
  • روی مسیر URL کلیک کنید تا استیکرهای خود را مشاهده کنید.روی url ضربه بزنید
  • اکنون می‌توانید URL خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ویژگی‌های ارائه شده توسط ربات استیکر تلگرام

اکنون اجازه دهید، در مورد برخی از ویژگی‌های اضافی که توسط Sticker Bot ارائه شده؛ صحبت کنیم. طبق مطالبی که در گذشته بیان کردیم این ربات به کاربران کمک می‌کند تا با ارسال فایل‌های تصویری، یک بسته برچسب یا همان استیکر ایجاد کنند. در اینجا برخی از ویژگی‌های کلیدی Stickers & Mask ارائه شده توسط ربات را بیان کرده‌ایم:

Create New Pack: بسته استیکر خود را با ارائه اطلاعات معتبر به ربات ایجاد کنید.

Create New Masks: ماسک سفارشی خود را با دنبال کردن راهنما بسازید.

New Animated Stickers: تلگرام از استیکرهای متحرک نیز پشتیبانی می‌کند و این ربات می‌تواند برای ایجاد رایگان آنها به شما کمک کند.

Add Sticker: اگر می‌خواهید چند تصویر دیگر به بسته اضافه کنید، این گزینه را انتخاب کنید و هر تعداد عکس را که می‌خواهید اضافه کنید.

Edit Sticker: ایموجی و سایر جزئیات مربوط به یک برچسب را ویرایش کنید.

Order Sticker: مکان برچسب‌ها را در یک بسته دوباره تغییر دهید.

Delete Sticker: یک فایل استیکر را برای همیشه از بسته حذف کنید.

Delete Pack: کل بسته را حذف کنید.

Stats: آمار یک برچسب را دریافت کنید، مثلاً چند بار با مردم به اشتراک گذاشته شده است.

Top: لیستی از برچسب‌های برتر را دریافت کنید.

Pack Stats: می‌توانید از گزینه برای گرفتن آمار استیکر که شامل: برچسب مورد استفاده امروز، وضعیت نصب، حذف و… را بدست آورید.

Pack Top: بسته‌ها را بر اساس مقدار استفاده و نصب مرتب کنید.

Pack Usage Top: آمار استفاده از بسته‌های برتر خود را دریافت کنید.

Cancel: عملیات فعلی را لغو کنید تا دوباره شروع شود.

در حین استفاده از ربات، می‌توانید به تمام ویژگی‌هایی که در بالا اشاره کرده‌ایم، دسترسی داشته باشید. این ویژگی‌ها برای ایجاد یا مدیریت بسته استیکر، ایجاد شده توسط کاربران ارائه شده است.

با استفاده از این ویژگی‌ها می‌توانید، در آینده برچسب‌های جذاب و جالب بیشتری را به بسته‌های موجود در تلگرام اضافه کنید یا در صورت نیاز آنها را حذف کنید. مردم اغلب از استیکرهای آماده استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل با اشتراک گذاری برچسب‌ها، می‌توانید هزاران نصب را برای آمار خود دریافت کنید.

کلام آخر

استیکرها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های تلگرام هستند. این شکلک‌های بامزه و دوست داشتنی، کاربردهای زیادی دارند. می‌توان گفت که هر کاربر تلگرام، حداقل یک بار به این فکر کرده که یک بسته استیکر سفارشی داشته باشد.

در این مقاله به بررسی ساخت استیکر در تلگرام پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشبم.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//