کاربرد کیف پول ارز دیجیتال

حفظ و نگهداری پول، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که پس از به دست آوردن آن، باید انجام دهیم. این قاعده برای ارزهای دیجیتال نیز صدق می‌کند. کیف پول ارز دیجیتال برای ذخیره و بازیابی دارایی‌های دیجیتال طراحی شده است. هنگامی که یک کاربر ارز دیجیتالی مانند بیت کوین را به دست می آورد، می‌تواند آن را در یک کیف پول رمزنگاری ذخیره کند.

مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند که آگاهی خود را در زمینه ارزهای دیجیتال بالا ببرید و در آخر، برای نگه‌داری و ذخیره ارزهای دیجیتال خود، مکانی امن و مناسب پیدا کنید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول‌های ارز دیجیتال، برنامه‌هایی هستند که می‌توانید با گوشی هوشمند یا رایانه از آن‌ها استفاده کنید. اولین کیف پول رمزنگاری شده توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، منتشر شد. بیت کوین، اولین و محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده است. امروزه ارزهای دیجیتال دیگری نیز بر پایه فناوری بلاک چین به وجود آمده‌اند.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

یک کیف پول ارز دیجیتال از دو جفت کلید تشکیل شده است: کلید خصوصی و کلید عمومی. کلید خصوصی با استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری از روی کلید خصوصی ایجاد شده و در اختیار هرکسی که باشد، کنترل ارزهای دیجیتال را در دست خواهد گرفت.

نحوه عملکرد کیف پول ارزهای دیجیتال

بلاک چین یک دفتر کل عمومی است که داده‌ها را در جایی که به عنوان “بلاک” شناخته می‌شود، ذخیره می‌کند. کیف پول های رایج، در سه دسته کیف پول‌های سخت افزاری، نرم افزاری و تحت وب ایجاد شده‌اند. کیف پول‌های سخت افزاری دارای بیشترین امنیت و کیف پول‌های تحت وب، کمترین امنیت را در بین سایر کیف پول‌ها دارند.

بیشتر کیف پول‌های ارزهای دیجیتال به کاربران امکان ارسال، دریافت و ذخیره ارزهای دیجیتال را می‌دهند. اما برخی دیگر، قابلیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با استفاده از یک صرافی داخلی، فراهم کرده‌اند. برخی از کیف پول‌های رمزنگاری دارای ویژگی‌های اضافی مانند استیکینگ ارزهای دیجیتال هستند.

مراحل کار با کیف پول ارز دیجیتال

افراد می‌توانند کیف پول گرم یا سرد را انتخاب کنند. یک کیف پول گرم آنلاین است، درصورتی که یک کیف پول سرد کلیدهای خصوصی را به صورت آفلاین نگهداری می‌کند. اکثر مردم کیف پول‌های سرد را ترجیح می‌دهند زیرا از هک و سایر خطرات امنیتی ایمن‌ می‌مانند.

در حالی که هر کیف پول مزایا و تفاوت‌های خاص خود را دارد، در ادامه مراحل کلی مربوط به ارسال یا دریافت ارز دیجیتال با استفاده از کیف پول رمزنگاری را بیان می‌کنیم:

  • برای دریافت ارز دیجیتال، باید یک آدرس (که به‌عنوان کلید عمومی نیز شناخته می‌شود) را از کیف پول خود دریافت کنید. گزینه تولید آدرس یا دریافت را در کیف پول خود پیدا کنید. سپس روی آن کلیک کرده و آدرس الفبای عددی یا کد QR را کپی کنید. سپس آن را با شخصی که می‌خواهد رمز ارز برای شما ارسال کند به اشتراک بگذارید.
  • برای ارسال ارز دیجیتال، به آدرس کیف پول دریافت کننده نیاز دارید. گزینه «ارسال» را در کیف پول خود بیابید و آدرس کیف پولی را که قصد ارسال ارز به آن را دارید، وارد کنید. مقدار ارز دیجیتال ارسالی را انتخاب کرده و روی «تأیید» کلیک کنید. توجه داشته باشید که ارسال ارز، مستلزم پرداخت هزینه‌ای است که در ازای پردازش تراکنش به ماینرها پرداخت می‌شود.

کیف پول های ارز دیجیتال چقدر ایمن هستند؟

پاسخ به این سوال بستگی به نحوه مدیریت کیف پول توسط کاربر دارد. هر کیف پول حاوی مجموعه‌ای از کلیدهای خصوصی است که بدون آن‌ها صاحب ارز دیجیتال نمی‌تواند به ارزهای خود دسترسی پیدا کند. بزرگ‌ترین خطر در امنیت کیف پول ارز دیجیتال این است که کاربر ممکن است کلید خصوصی را گم کند یا کلید خصوصی دزدیده شود.

بدون کلید خصوصی، کاربر دیگر هرگز ارزهای دیجیتال خود را نخواهد دید. علاوه بر از دست دادن کلید خصوصی، ممکن است خطراتی همچون بدافزارها یا هک کیف پول توسط هکرها، باعث شود که سرمایه کاربران به خطر بیفتد. البته احتمال از دست دادن سرمایه به علت هک، خیلی کمتر از احتمال از دست دادن آن به علت گم کردن کلیدهای خصوصی است.

کیف پول بهتر است یا صرافی؟

هر دوی این ابزارها هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال، چه در حال خرید یا فروش بیت کوین باشید چه خرید ارزهای کوچک‌تری مانند دوج کوین، مفید و ضروری هستند. صرافی ارزهای دیجیتال جایی است که شما می‌توانید، ارزهای دیجیتال مورد نظرتان را خریداری کنید. برای ذخیره ارزها، می‌توانید از کیف پول‌ موجود در صرافی‌ها استفاده کنید. همچنین می توانید برای امنیت بیشتر، آن‌ها را به یک کیف پول نرم افزاری یا سخت افزاری منتقل کنید.

کیف پول بهتر است یا صرافی ؟

به هر حال اینکه آیا تصمیم دارید ارز دیجیتال خود را در یک صرافی یا در کیف پول ذخیره کنید، صرفا یک انتخاب شخصی است. ذخیره ارزها روی کیف پول و صرافی، مزایا و معایب خاص خود را دارد. در کیف پول، مسئولیت حفظ و نگهداری از کلیدهای خصوصی با خودتان است اما از نظر امنیت، کیف پول‌ها از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. در مقاله‌ای از مجله ارزپایا بطور کامل درباره تفاوت کیف پول و صرافی صحبت کرده‌ایم.

مزیت ذخیره ارز دیجیتال در صرافی

کارکردن راحت و آسان با صرافی و معامله ارزها بدون نیاز به منتقل کردن آن‌ها به صرافی، مزیتی است که با ذخیره ارز خود در یک صرافی به دست می‌آورید. با ذخیره کردن ارز خود در صرافی هرگز نباید نگران پشتیبان گیری یا ایمن سازی پلتفرم خود باشید. با یک کیف پول، می‌توانید ارز دیجیتال خود را بدون اتکا به شخص دیگری ذخیره کنید. با این حال، شما باید با مسائلی مانند پشتیبان گیری، ایمن سازی و مدیریت کیف پول خود دست و پنجه نرم کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//