سرمایه‌گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال

یکی از پرسودترین بازارهای مالی بی‌شک کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال است؛ اما باید برای سرمایه‌گذاری در این بازار حتماً به‌صورت حرفه‌ای آموزش دیده باشید تا بتوانید در این بازار پر ریسک به سود های کلان دست‌یابید.

سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال می‌تواند به سه روش از این بازار کسب سود کنند.

  • ترید روزانه
  • نوسان گیری
  • با هودل و سرمایه‌گذاری بلندمدت

تفاوت این سه مورد چیست؟

ترید روزانه

یکی از پراسترس‌ترین حالت‌های معامله در بازار ارز دیجیتال، انجام معاملات روزانه است. در این حالت تریدر باید به‌صورت روزانه نمودارهای مرتبط با هر ارز را بررسی کنند، اخبار آن را دنبال و بعد نسبت به استراتژی خود معامله انجام دهد.

درواقع این روش بیشتر شبیه قمار بر روی سرمایه و دارایی معامله‌گر است.

نوسان گیری

بازار ارز دیجیتال به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد زمانی که بازار روند مثبتی دارد، در مدت‌زمان نسبتاً کوتاهی از رشد ارزها کسب سود کنند.

منظور از فرصت زمان نسبت کوتاه مثلاً یک هفته یا یک ماه است. معامله‌گران نوسان گیر کمتر از معامله‌گران روزانه از روش تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند چراکه دید آن‌ها بلندمدت‌تر از معامله‌گران روزانه می‌باشد.

با هودل و سرمایه‌گذاری بلندمدت

یکی از کم استرس ترین و همچنین کم ریسک ترین روش‌های کسب سود از بازار ارز دیجیتال، نگهداری ارزها به‌صورت بلندمدت است که به آن هودل HODL ارزها هم میگویند؛ ولی در گویش عامیانه به آن هولد گفته می‌شود؛ پس اگر از زبان تریدری این کلمه را شنیدید تعجب نکنید.

البته جالب است بدانید کلمه هودل با اشتباه تایپی شروع شد، ولی همین ایراد به نسبت کوچک باعث ایجاد گرایش سفت‌وسخت نسبت به ارزهای دیجیتال شد.

درباره هودل و نگه‌داری ارزها صحبت‌های بسیاری است، اگر شما هم از ترید های روزانه و نوسان گیری خسته شده‌اید می‌توانید از روش هولد ارزها در بلندمدت بهره‌مند شوید.

هولد ارزها یعنی شما یک ارزی را خریداری کنید و بعد از چند سال به کیف پول خود سر بزنید و رشد چند برابری آن را مشاهده نمایید. فقط توجه باشید نکات امنیتی درباره کیف پول دارایی ارزی خود را رعایت کنید تا از هک کیف پول خود جلوگیری کنید.

جالب است بدانید هولد ارزها طبق شواهد و تاریخچه گذشته می‌تواند باعث چندین برابر شدن سرمایه شما شود. ولی برای افرادی که به دنبال هیجان هستند این روش مناسب نیست.

در روش هولد، ممکن است یک ارز هنگام خرید از میزان قیمت اولیه هم با افت قیمتی بیشتری مواجه شود، ولی نباید موضوع برای شما اهمیت داشته باشد چراکه قصدتان برای خرید ارز کسب سود در بلندمدت است و نه یکی دو روز یا هفته.

ویژگی‌های روش هودل ارز دیجیتال

یکی از بهترین ویژگی‌هایی که روش هولد ارزها دارد این است که تریدر با هیجانات کاذب بازار مواجه نمی‌شود و هیچ زمان استرس این موضوع را ندارد که حالا ضرر می‌کنم یا حالا چه اتفاقی قرار است بیفتد و می‌توانید با خیال راحت و بدون استرس روز خود را سپری کند.

ویژگی بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که این روش برای تریدرهای مبتدی و آن‌هایی که فرصت ندارند به‌صورت مداوم پای بازار باشند بسیار مناسب است.

یک اصطلاح مهم دیگری که در بازار ارز دیجیتال نام آن را بسیار می‌شنوید، کلمه هولدر است.

هولدر یعنی چه؟

به نگه‌داری ارزها هولد و به نگه‌دارنده ارزها هولدر می‌گویند. حالا شاید برای شما سؤال پیش بیاید چگونه به یک هولدر تبدیل شویم؟

برای هولد کردن ارزهای دیجیتال باید به 6 موردتوجه داشته باشیم:

  • با مفهوم مرتبط با کسب‌وکار آشنایی کامل داشته باشیم.
  • اعضای تیم سازنده و روند فعالیت آن‌ها را به‌صورت کامل بررسی کنید تا با روند کاری آن‌ها آشنا شوید.
  • موارد استفاده آن را بشناسید.
  • ویژگی‌ها و خصوصیات هر رمز ارز را به‌صورت کامل بررسی نمایید. درواقع باید بدانید چه میزان از هر رمز ارز وارد چرخه مبادلات شده است، حجم و کشش قیمتی آن در طول زمان چقدر است.
  • مدیریت ریسک و حد ضرر داشته باشید تا سرمایه خود را از دست ندهید.
  • شفافیت یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه نمایید، زیرا در صنعت ارزها تغییر دادن اعداد بسیار راحت است بدون اینکه هیچ رد پایی به‌جا گذارد.

پس برای انجام معاملات باید چند مورد را بررسی نمایید تا از شفافیت اطلاعات پروژه‌ها مطمئن شوید.

شرکت آن‌ها در کجا ثبت‌شده است؟

آیا اسناد و مدارک آن‌ها موجود است؟

این دارایی‌ها در کجا ذخیره شده‌اند؟

کدهای پروژه هرچند وقت یک‌بار مورد بازبینی قرار می‌گیرند؟

چه مقدار از توکن‌ها در دسترس هستند و چه مقدار به فروش رفته‌اند؟

چند نکته قبل از ورود به بازار ارز دیجیتال

چند نکته کلیدی هم قبل از سرمایه‌گذاری در بازار باید به آن توجه کنید تا بتوانید در این بازار پر ریسک، کسب سود نمایید.

حتماً آموزش ببینید.

سبد دارایی ارزی خود را متنوع بچینید.

نسبت به رفتار خود شناخت کامل داشته باشید.

تمام سرمایه خود را وارد بازار ارز دیجیتال نکنید.

در یک صرافی معتبر مانند صرافی کوینکس ثبت‌نام کنید.

جمع‌بندی

خب تا اینجای مقاله سعی کردیم انواع روش‌های کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال را توضیح دهیم.

ولی یکی از برترین روش‌های کسب سود، هولد و نگه‌داری ارزها در بلندمدت است که کاملاً به صبر و روحیه شما بستگی دارد؛ این روش می‌تواند یکی از بهترین و درعین‌حال کم ریسک ترین روش‌های کسب سود باشد که هر سرمایه‌گذار می‌تواند نسبت به دانش و سرمایه خود، همچنین میزان مهارت و ریسک‌پذیری از آن استفاده کند. فقط توجه داشته باشید امنیت کیف پول خود را بالا ببرید تا از هک کیف پولتان جلوگیری نمایید.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//