بهترین نرم افزار تعمیر فایل های ویدیویی کدام است؟

حتما برای شما هم پیش آمده که در حین فیلمبرداری با گوشی ناگهان باتری گوشی تمام شود و ویدئو آسیب ببیند و امکان دسترسی به آن را نداشته باشید. گاهی هم ممکن است فایل‌های ویدئویی خیلی مهمی را از اینترنت دانلود کنید و پس از تمام شدن دانلود متوجه شوید که فایل خراب است و امکان پخش ندارد.

امروز در این مقاله از ایده آل تک قصد داریم که به شما بگوییم با داشتن یک نرم افزار تعمیر ویدئو می‌‌‎توانید خیلی راحت با چنین مشکلاتی مقابله کنید و فایل‌های ویدئویی خود را تعمیر کنید.

ما در این مقاله قصد داریم تا 5 نرم افزار تعمیر ویدئو و 3 اپلکیشن مخصوص اندروید و آیفون را به شما معرفی کنیم. این نرم‌افزارها و اپلیکشن‌ها به شما کمک خواهند کرد که دیگر با چنین مشکلاتی روبه‌رو نشوید و خیلی راحت بتوانید با چند کلیک، این ویدئوها را تعمیر کنید.

نرم افزار تعمیر ویدئو چیست؟

حتما برای شما هم پیش آمده که گاهی اوقات ویدیوهایی با فرمت MP4، AVI، MOV یا M4V قابل پخش نیستند. این مشکل ممکن است به خاطر دلایلی مثل ویروسی شدن کامپیوتر یا تلفن هوشمند شما باشد.

گاهی هم استفاده کردن از برخی برنامه‌های نامعتبر برای ادیت، ممکن است فایل را خراب کند و به یک نرم افزار تعمیر ویدئو خوب نیاز داشته باشید. یکی دیگر از دلایلی که موجب خراب شدن ویدئوها می‌شود، حذف مکرر فیلم‌ها یا خرابی سیستم عامل است.

در صورتی که به هیچ عنوان نتوانید فایل‌های ویدئویی را باز کنید، به یک نرم افزار تعمیر ویدئو نیاز خواهید داشت. خوشبختانه نرم‌افزارهای زیادی برای تعمیر فایل‌های ویدئویی آسیب‌دیده وجود دارد.

5 نرم افزار تعمیر ویدئو

با گشت و گذار  زیادی که ما در مورد بهترین نرم افزار تعمیر ویدئو در سال 2022 داشتیم، 5 نرم‌افزار برتر را پیدا کردیم. این نرم‎افزارها بدون هیچ مشکلی تمامی ویدئوهای شما را تعمیر خواهند کرد.

برخی از این نرم‌افزارها به صورت آنلاین هستند و نیازی به نصب آنها نخواهید داشت. خوبی نرم‌ افزار تعمیر ویدئو به صورت آنلاین این است که هیچ فرقی نمی‌‎کند که شما از چه سیستم عاملی استفاده می‌کنید. چرا که هم در سیستم عامل ویندوز قابل اجرا هستند و هم در سیستم عامل Mac.

1) برنامه تعمیر ویدئو آنلاین EaseUS RepairVideo

EaseUS RepairVideo یک ابزار آنلاین 100% رایگان و ایمن برای تعمیر ویدیوهای آسیب‌‎دیده است. این ابزار آنلاین می‌‎تواند تمامی فایل‌‎های ویدئویی آسیب‌دیده با فرمت‌های WMV، ASF، MOV، MP4، M4V، 3G2، 3GP و … را تعمیر کند.

نرم افزار EaseUS RepairVideo

برای استفاده کردن از امکانات این سایت، باید در ابتدا وارد این لینک شوید:

  • سپس روی گزینه‎‌ی Upload Video کلیک کنید.
  • در مرحله‌ بعد گزینه‎‌ Repair را انتخاب کنید.
  • در نهایت با زدن گزینه‎‌ Download، می‎‌توانید فایل تعمیر شده را دانلود کنید.

مزایای استفاده از سایت EaseUS RepairVideo

  • این نرم افزار تعمیر ویدئو آنلاین علاوه بر رفع مشکل پخش نشدن فایل، تمامی مشکلات مربوط صدا، هدر، حرکت فیلم و … را نیز برطرف می‌‎کند.
  • این نرم‌فزار امکان تعمیر تقریبا همه‌ انواع ویدیوهای خراب و غیرقابل پخش را از ویندوز یا مک تعمیر می‌کند.

معایب استفاده از سایت EaseUS RepairVideo

  • این نرم‌افزار آنلاین به سرعت اینترنت تقریبا بالا نیاز دارد. هر چه سرعت اینترنت کمتر باشد، بر سرعت آپلود و دانلود فایل نیز تاثیر خواهد گذاشت.

2) نرم افزار تعمیر ویدئو EaseUS Data Recovery Wizard

EaseUS Data Recovery Wizard هم نه تنها یک نرم افزار درجه یک برای بازیابی اطلاعات برای ویندوز و macOS است، بلکه یک ابزار افزار بسیار عالی برای تعمیر فایل‎‌های ویدئویی هم محسوب می‌شود.

نرم افزار تعمیر ویدئو EaseUS Data Recovery Wizard

اگر به هر دلیلی پس از فیلم‎‌‎برداری متوجه شدید که فایل‎‌های ویدئویی آسیب دیده است، می‌‎توانید از نرم افزار تعمیر ویدئو EaseUS برای تعمیر تمام فایل‌‎های ویدئویی استفاده کنید.

برای دانلود این برنامه کاربردی برای سیستم عامل ویندوز، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

این برنامه یکی از بهترین نرم‌افزارهای درست کردن ویدئوهای خراب شده است. چرا که علاوه بر درست کردن فایل‌های ویدئویی، امکان تعمیر این موارد را نیز دارد:

  • تعمیر فایل‌های  JPEG/JPG
  • درست کردن اسناد خراب شده‎‌ی نرم‌افزارهای Excel یا Word
  • امکان تعمیر چندین فایل آسیب دیده به صورت همزمان
  • پیش نمایش فایل‌های تعمیر شده
  • قابلیت تعمیر فایل‎‌ها از کامپیوتر، لپ تاپ، هارد اکسترنال، card SD، درایو فلش USB و…

نرم افزار تعمیر ویدیو EaseUS علاوه بر تمامی این قابلیت‌ها، امکان بازیابی فایل‌‎های از دست رفته در کامپیوتر شما را نیز دارد. علاوه بر این، با استفاده از این نرم‌افرار امکان بازیابی فایل‌‌ها از سطل زباله، هارد دیسک، کارت حافظه، فلش درایو، دوربین دیجیتال و دوربین فیلمبرداری را نیز دارید.

مزایای استفاد از EaseUS Data Recovery Wizard

  • این نرم افزار، بهترین ابزار هم برای بازیابی اطلاعات از بین رفته است.
  • بهترین نرم‌افزار برای تعمیر ویوئوهای غیر قابل پخش و آسیب دیده

معایب استفاد از EaseUS Data Recovery Wizard

  • این نرم افزار بازیابی اطلاعات و تعمیر فایل‎‎‌های ویدیویی، فقط امکان تعمیر فایل‌های MP4، MOV و GIF در دوربین‌های دیجیتال را دارد. (فایل‎‌هایی که در دوربین فیلمبرداری یا عکاسی ذخیره شده‌اند)
بهترین نرم افزار ریکاوری کامپیوتر {10 نرم افزار برتر 2023}
بخوانید

3) نرم افزار Yodot AVI Repair

نرم افزار Yodot AVI Repair هم یکی دیگر از ابزارهای کاربردی برای تعمیر فایل‌های ویدئویی آسیب‌دیده است. این نرم‌‎افزار این امکان را به شما خواهد داد که فایل‌های ویدئویی خراب را از دستگاه‌هایی مثل iPad، iPhone، Windows و Mac تعمیر و مجددا از آنها استفاده کنید.

نرم افزار Yodot AVI Repair

نحوه کارکردن با این نرم‌افزار بسیار ساده است و امکان تعمیر فایل‎‌های ویدیویی خراب مثل AVI، XVID و DIVX را در ویندوز و macOS دارد. برای دانلود این برنامه در سیستم عامل ویندوز، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

مزایای استفاده از نرم‎افزار Yodot AVI Repair

  • محیط کاربری بسیار ساده و کاربرد پسند
  • سازگاری داشتن با تمامی پلتفرم‎‎‎‎‎های سیستمی مانند ویندوز و macOS

معایب استفاده از نرم‎افزار Yodot AVI Repair

  • امکان بازیابی تمامی فایل‌های ویدیویی را ندارد و تنها محدود به چند فرمت خاص است.

4) نرم افزار تعمیر ویدئو Remo MOV

Remo MOV هم یکی دیگر از نرم‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‌افزارهای کاربردی برای تعمیر فایل‌های ویدئویی آسیب‌دیده است. این نرم‌‌‎افزار دارای دو نسخه‎‌‌ی متفاوت است. اولین نسخه برای رفع خرابی فایل‌های ویدئویی با فرمت AVI است. نسخه‎ دوم هم برای تعمیر ویدیوهایی با فرمت MOV به کار می‌رود.

نرم افزار تعمیر ویدئو Remo MOV

با چند کلیک خیلی ساده می‎‌‌توانید با نرم‌‎افزار Remo MOV انواع آسیب‌های موجود در فایل‌های MOV یا MP4 را در سیستم عامل مک و یا ویندوز، برطرف کنید. برای دانلود این برنامه در سیستم عامل ویندوز، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

مزایای استفاده از نرم‌افزار Remo MOV

  • امکان پیشتیبانی از تمامی سیستم عامل‌ها
  • قابلیت تعمیر فایل‎‌های آسیب‌دیده با فرمت MOV
  • رابط کاربری بسیار ساده و قابل فهم
  • نشان دادن پیش نمایش فایل‌های تعمیر شده

معایب استفاده از نرم‌افزار Remo MOV

  • Remo Repair MOV و Remo Repair AVI دو نسخه مجزا هستند که اگر نیاز به تعمیر این دو فایل را داشته باشید، باید هر دو محصول را به صورت جداگانه دانلود و استفاده کنید.

5) نرم افزار فوق‌العاده VLC Media Player

VLC Media Player هم یکی دیگر از نرم‌افزارهای پیشتاز برای پخش فیلم و موسیقی است. در آخرین آپدیتی که نرم‌افزار ارائه داد، امکان تعمیر فایل‌های ویدئویی را نیز برای کابران قرار داد.

نرم افزار vlc برای تعمیر فیلم

با استفاده از این نرم‎‌‌‌افزار شما می‎‌‌توانید تمایمی فایل‎‌‌های مولتی مدیا و همچنین دی وی دی، سی دی، VCD و بسیاری فرمت‌‎های مختلف را پخش و استفاده کنید.

برای دانلود این برنامه همه کاره در سیستم عامل ویندوز، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

مزایای استفاده از نرم افزار VLC Media Player

  • پخش انواع فایل‎‌ها با فرمت‌‎های MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX, mp3, ogg, …
  • پخش انواع DVD ، VCD با کیفیت FULL HD
  • پشتيباني كامل از انواع فرمت‌‌های صوتي و تصويري
  • حجم بسیار پایین به نسبت سایر نرم افزارهای مشابه
  • محیطی بسیار ساده و كاربر پسند و كاملا رايگان
  • پشتيباني از تعمیر فايل‎‌‌های ناقص دانلود شده و خراب
  • امکان پشتیبانی زبان فارسی
  • قابل اجرا در انواع سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک و …
  • پشتیبانی از انواع فرمت‌های صوتی و تصویری و زیرنویس
بازیابی فایل های پاک شده در ویندوز 10 با برنامه ریکاوری ویندوز
بخوانید

تعمیر ویدئو در موبایل

گاهی اوقات ممکن است که برای تعمیر فایل‌های ویدئویی آسیب‌دیده به کامپیوتر دسترسی نداشته باشیم. در این شرابط، بهترین کار استفاده از اپلیکیشن‌های مخصوص تلفن همراه است.

1) ابزار تعمیر ویدیو MP4Fix (اندروید)

اولین اپلیکیشن و نرم افزار تعمیر ویدئو این لیست، MP4Fix است. اگر به هر دلیلی در هنگام فیلمبرداری با گوشی، شارژتان تمام شد و فیلم به صورت ناقص ضبط شده یا به هر دلیلی فایل دچار آسیب شده بود، با استفاده از این اپلکیشن، خیلی راحت می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

برای دانلود این برنامه در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

مزایای استفاده از اپلکیشن MP4Fix

  • استفاده از این اپ در بسیاری موارد رایگان است و برای دسترسی‌های بیشتر باید کمی هزینه کنید.
  • محیط کاربری ساده‌ای دارد و خیلی راحت می‌توان با آن کار کرد.
  • فیلم‌های آسیب دیده با فرمت‌های اصلی مانند MOV، M4V، MP4 را تعمیر می‌کند.

معایب استفاده از اپلکیشن MP4Fix

  • امکان تعمیر ویدیوهایی که از اینترنت دانلود کرده‌اید را ندارد.
  • برای دسترسی به گزینه‌های بیشتر، نیاز به پرداخت دورن برنامه‌‎ای خواهید داشت.
  • فقط برای کاربران اندروید در دسترس است.

2) اپلیکشن Remo Repair MOV (آیفون)

Remo Repair MOV که بالاتر هم به این نرم‎‌‌‌افزار اشاره کرده کرده بودیم، یکی از بهترین اپ‌ها برای تعمیر ویدئوی آسیب‎‌دیده است. خوشبختانه از این اپ می‌توانید در گوشی‌های آیفون استفاده کرده و فایل‌های خراب ویدیویی خود را تعمیر کنید.

برای دانلود این برنامه در آیفون، روی لینک زیر ضربه بزنید:

طراحی این اپلکیشن کاربردی به این صورت است که امکان اصلاح و تعمیر انواع فیلم‎‌‌‌های غیر قابل پخش را خواهید داشت. پس از تعمیر این ویدیوها می‌توانید با استفاده از تمامی پلیرهایی که در گوشی خود دارید، آنها را پخش و لذت ببرید.

این اپلیکیشن امکان تعمیر فایل‌های ویدیویی با فرمت MOV و MP4 را دارد. این دو فرمت ویدیویی جزو پرطرفدارترین و پرکاربردترین فرمت‌ها در هر گوشی هوشمند، دوربین دیجیتال و یا دوربین‌های فیلم‌برداری است.

نحوه کار کردن با این اپلیکیشن بسیار ساده است و خیلی راحت تنها با زدن چند گزینه، می‌توانید فایل‌های خود را به طور ایمن تعمیر کنید.

3) اپلیکیشن MX Player (اندروید)

اپلیکشن MX Player یکی دیگر از برنامه‌های مخصوص نمایش فیلم و موسیقی در اندروید است. با استفاده از این اپ علاوه بر پخش فایل‎‌ها، امکان تعمیر فایل‎‌های ویدیویی آسیب‌‎دیده را نیز خواهید داشت.

برای دانلود این برنامه محبوب، روی لینک زیر ضربه بزنید:

این اپلکیشن قابلیت پشتیبانی از فایل‎‌ها و فرمت‎‌های بسیاری نظیر avi، mpeg، mp4، wmv، DivX و Xvid و… را دارد. علاوه بر آن از فرمت‌های مختلف زیرنویس نظیر .txt، .sub، .srt، .idx و… نیز پشتیبانی می‌کند.

اگر به هر دلیلی متوجه شدید که فایل ویدیویی که قصد پخش کردن آن با استفاده از این پلیر قابل پخش نیست، خیلی راحت با استفاده از ابزارهایی که در اختیار خواهید داشت، می‌توانید این مشکل را برطرف کنید و خیلی راحت از فایل ویدیویی خود استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله ما 5 تا از بهترین نرم‌‌‎افزارهای تعمیر ویدئو در کامپیوتر و سه اپلکیشن همین کار برای اندروید و آیفون را معرفی کردیم. اگر فیلم‌هایی که در کامپیوتر و یا در گوشی‌ دارید برایتان مهم است، خوب است که یک اپلکیشن و یا نرم افزار تعمیر ویدئو داشته باشید.

همان‎قدر که داشتن یک آنتی ویروس خوب برای یک سیستم عامل مهم است، داشتن چنین اپلکیشن و نرم‌افزارهایی هم بسیار مهم و حیاتی است.

اگر این نرم‌افزارها را در گوشی و یا در کامپیوتر خود داشته باشید، خیلی راحت می‌توانید جلوی هر اتفاق ناخواسته‌‌‎ای را بگیرید و دیگر نیازی نیست که نگران از دست دادن ویدیوهای خود باشید. چرا که با داشتن این ابزارها، می‌دانید که چه کاری باید انجام دهید.

سوالات متداول

دلیل اصلی پخش نشدن فایل‌های ویدئویی چیست؟

مهم‌ترین عامل عدم پخش فایل‌های ویدئویی کدک ناشناخته و یا عدم پشتیبانی فایل مورد نظر است. با استفاده از اپلکیشن‌ها و نرم افزارهایی که در این مقاله معرفی شد، می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

آیا با پرداخت دورن برنامه‌‌‌‎ای این اپ‌ها و نرم‌افزارها به صورت دائمی به تمامی قابلیت‌ها دسترسی خواهیم داشت؟

بله – با پرداخت حق اشتراک این اپلکیشن‌ها و نرم‌افزارها می‌‎توانید به صورت دائمی به تمامی قابلیت‌ها دسترسی داشته باشید.

آیا با تعمیر فایل‌های ویدئویی آسیب دیده، کیفیت فیلم هم پایین خواهد آمد؟

خیر – شاید برخی نرم‌‎افزارها و یا اپلکیشن‌های خاصی وجود داشته باشند که با انجام این تغییرات خروجی خوبی نداشته باشند، ولی تمامی اپ‌ها و نرم‌‎افزارهایی که در این مقاله معرفی شد، هیچ افت کیفیتی نخواهند داشت.

3 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//